רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת

מחלת הצהבת נגרמת עקב סוגים שונים של בעיות בכבד. בעקבות תפקודו הלקוי של הכבד, חלה עליה ברמות הבילירובין בגוף החולה, כאשר הפיגמנט בחומר גורם לכך שעורם של החולים במחלה והלחמית בעיניהם, מקבלים גוון צהוב (ומכאן שמה של המחלה – "צהבת"). לאור הסכנות הגלומות במחלת צהבת שאינה מטופלת במועד, חשוב לדעת כיצד ניתן לפעול במישור המשפטי במקרים אלו.

לכן יוקדש המאמר הבא לדיון בנושא רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת, השלכותיה והגשת תביעות נזיקין לטובת השגת פיצוי הולם לנפגעי המחדלים הרפואיים הללו.

 

במה מתבטאת רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת?

רשלנות רפואית באבחון מחלת הצהבת עלולה להופיע בתצורה של אבחון מאוחר של המחלה, אי אבחון של המחלה כלל, אבחון שגוי של סוג הצהבת ו / או אי הפניה של המטופל לבדיקות אבחנתיות מתאימות.

 

מהי מחלת צהבת ומהם הסימפטומים האופייניים לה?

צהבת הינה מחלה הנובעת ממגוון בעיות שמקורן בכבד. במקרים שבהם נפגע תפקוד הכבד בעקבות מחלת הצהבת, הדבר לרוב מתבטא בכמה סימפטומים אופייניים שביניהם:

  • כאבי בטן
  • כאבי מפרקים
  • תחושת נפיחות
  • שלשולים
  • עייפות
  • הקאה

את הסימפטומים הנ"ל מצופים הרופאים להכיר ולדעת לשייך למחלת הצהבת באמצעות הפנייתו של המטופל לביצוע הבדיקות האבחנתיות המתאימות.

רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת
רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת

חשיבות האבחון המוקדם של מחלת הצהבת

מחלת הצהבת היא מחלה שישנה חשיבות מכרעת לאבחונה המהיר ומתן טיפול יעיל לתסמיניה כבר בשלביה הראשוניים, על מנת למנוע את הופעתם של סיבוכים שונים אשר עלולים להציב את החולה בסכנת חיים של ממש.

 

ההשלכות של אבחון מאוחר מדי של מחלת הצהבת

הצטברות של בילירובין במוח, עשויה להוביל לפגיעה בתפקודים המוחיים של החולה (עד כדי התפתחות של פיגור שכלי), נכות ובמקרים חמורים במיוחד – אף מוות. כמו כן, ללא טיפול מיידי במחלה, החולה עשוי להגיע גם למצב של אי ספיקת כליות, אי ספיקת כבד, ואף צהבת כרונית.

 

מה עושים כשצהבת אינה מאובחנת במועד?

לאור האמור לעיל, במקרים שבהם קיים חשש לכך שמחלת הצהבת לא אובחנה בזמן בעקבות רשלנות רפואית, מתבקש לפנות להתייעצות משפטית בכדי להעריך האם ישנה עילה מוצקה להגשת תביעת נזיקין בשל המחדל.

 

רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת – באבחון של סוג הצהבת

ישנם מספר סוגי צהבת אשר עשויים להעיד על כך שמצבו של הכבד איננו תקין. עם הסוגים השכיחים יותר של מחלת הצהבת ניתן למנות:

  • צהבת חיסונית (אוטואימונית)
  • צהבת ילודים
  • צהבת
  • צהבת מסוג הפטיטיס A /  B  / C

 

חשוב לציין כי הצהבת האוטואימונית וצהבת הילודים אינן מחלות זיהומיות. זאת בניגוד לשאר סוגי הצהבת אשר נחשבים כמחלות ויראליות ובעלות מהלך הדבקה שונה וגורמים שונים לתחלואה. הרופאים במערכת הבריאות מצופים לדעת כיצד לאבחן את סוג מחלת הצהבת הספציפי שבו חלה המטופל, בכדי שניתן יהיה לספק טיפול רפואי המותאם לסוג המחלה הספציפית.

כאשר עקב אבחון שגוי של סוג הצהבת המטופל איננו מקבל את הטיפול הרפואי המתאים למצבו, ובשל כך חלה פגיעה נרחבת בבריאותו, ישנו מקום לשקול לחיוב את הגשתה של תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת.

 

מתי ישנה עילה מוצדקת להגיש תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת

בכל מקרה בו יש סיבה להניח שכשל באבחון מחלת הצהבת הוא זה שהוביל לאי אבחונה של המחלה בשלביה המוקדמים, או שזיהוי של סוג הצהבת הלא נכון, גרם למתן טיפול לא מתאים לחולה, סביר שישנה עילה מוצדקת להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת.

על ידי פניה לעו"ד שמתמחה בתיקי רשלנות רפואית מסוג זה, אפשר לבחון את התיעוד הרפואי בתיק הרפואי של החולה, ועל סמך התיעוד הזה להעריך כמה מוצקה היא עילת התביעה ומהו הפוטנציאל לקבלת פיצויים בהיקף  שיצדיק את קיומו של ההליך המשפטי.

 

מה צריך לעשות כדי להשיג פיצויים בתביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת?

כאשר מגיעה לפתחו של בית המשפט תביעה שעניינה רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת, עורך הדין נדרש להוכיח, במהלך המשפט כי הרופא המטפל לא פעל על פי "עיקרון הרופא הסביר", ולא לפי הנהלים המקצועיים והעקרונות הרפואיים המקובלים.

על מנת להוכיח כי אכן התנהלותו של הרופא לא עלתה בקנה אחד עם הסטנדרטים המקצועיים של רופא בתחומו, נהוג להציג בבית המשפט חוות דעת רפואית של רופאים מומחים מובילים בתחומם.

 

רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת והחשיבות של הצגת חוות דעת מרופא מומחה בתביעה

חוות דעת ממומחה בתחום של מחלות הכבד, אשר מוצגת בבית המשפט במסגרת תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת, יכולה לזכות את התובע בניצחון בתביעה ובדמי פיצויים בסכום מאוד משמעותי. זאת לאור העובדה שלאיש מקצוע המציג עדות מומחה מטעם התביעה ישנה הסמכות לגבות את טיעוני התביעה לכך שאכן התרחש מחדל רפואי מצד הגורמים שאמונים היו על אבחון הצהבת של הנפגע/ת.

 

לסיכום

סיוע מטעם עו"ד שמתמחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת, מהווה חלק קריטי מאוד מהצלחתה של תביעת נזיקין מסוג זה. עורך דין אשר צבר ניסיון משמעותי בניהול של תביעות רשלנות רפואית עבור חולי צהבת ובני המשפחה שלהם, יעבוד במרבית המקרים עם רשימה של רופאים מומחים מובילים בתחום מחלות הכבד, על מנת לספק למיוצגיו עדות רפואית מקצועית שתוצג בבית המשפט.

חוות דעת מקצועית מסוג זה, לצד הייצוג המשפטי המקצועי של עורך הדין, תספק לנפגע הרשלנות הרפואית תשתית ראייתית איתנה להוכחת צדקתו והשגת פיצוי כספי ראוי. למרות שגם פיצוי בסכומים גבוהים אינו מפצה באמת על הסבל ועל עוגמת הנפש שנגרמו לחולים שנפגעו ממחדלים רפואיים כאלו, בהחלט יש בהם כדי להיטיב עם קורבנות הרשלנות הרפואית ובני משפחתם ולתרום לשיפור משמעותי באיכות החיים שלהם.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת? באתר "הנבחרת המשפטית", תוכלו לאתר מידע נוסף בנושא זה ובנושא של דיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין איכותיים ומסורים שישמחו לעמוד לרשותכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
גוף האדם

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של