רשלנות רפואית באבחון מחלות לב

תביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון מחלות לב, אינן עניין נדיר כפי שניתן היה לצפות. תביעות רשלנות בעקבות כשל באבחון של מחלות לב וכלי דם, מוגשות עקב מקרים אשר בהם התקף לב שניתן היה למנוע את התרחשותו לא אובחן מוקדם דיה, או במקרים בהם חולי לב לא זכו לקבלת טיפול הולם ונאות למצבם, במועד הנכון.

במסגרת סקירה זו נסביר מהי רשלנות רפואית אבחון מחלות לב ובאיזה אופן היא באה לידי ביטוי, מי עלול ליפול קורבן לרשלנות רפואית באבחון מחלות לב, וכיצד נדרשים הנפגעים לפעול מבחינה משפטית על מנת למצות את הסעדים שמעמיד לרשותם החוק בישראל.

 

מה זו רשלנות רפואית באבחון מחלות לב ובאיזה אופן היא באה לידי ביטוי?

מחלות לב, ובמיוחד התקפי לב, הן ליקויים פיזיולוגיים שאבחונם המהיר הוא כורח המציאות. ללא אבחון של מחלות לב במועדן ומתן טיפול מהיר לחולה, עלול האדם הסובל מליקויים אלו לסבול מנזקים צמיתים, ובמקרים מסוימים אף למות כתוצאה מכך.

רשלנות רפואית באבחון מחלות לב עשויה להוביל לפגיעה קשה בבריאותו של המטופל, לרבות שיתוק, צורך בתהליך שיקום, קיצור של תוחלת החיים של המטופל וכאמור, גם למותו.

מתוקף חשיבותו של האבחון המוקדם והדיוק באבחון מחלות לב, תביעות נזיקין רבות המוגשות במקרי רשלנות רפואית באבחון מחלות לב נסובות סביב נושא מועד האבחון של המחלה, המחייב מקצועיות וניסיון רב מצד הרופא המטפל.

למותר לציין כי ככל שהפגיעה שנגרמה למטופל בעקבות המחדל הרפואי הנ"ל הינה חמורה יותר, כך סביר כי הפיצויים שיפסוק בית המשפט לטובתו או לטובת בני משפחתו, יהיו גבוהים יותר.

 

עוד על חשיבות האבחון המוקדם של מחלות לב וכלי דם

כאמור, במחלות לב כמו התקפי לב, אבחון הבעיה בשלב מוקדם ובאופן מדויק, לצד מתן טיפול הולם, הם הכרחיים ומשמעותיים לשמירה על בריאות החולה.

מבלי שיתבצע אבחון מהיר של אדם הסובל מהתקף לב או עומד לחוות התקף לב, עלול אותו מטופל לקפח את חייו. במקרים אלו, יהיה פשוט יותר להוכיח את קיומו של קשר ישיר בין הנזק אשר נגרם לחולה המדובר, לבין האבחון המושהה או השגוי של הליקוי הבריאותי שממנו הוא סבל.

רשלנות רפואית באבחון מחלות לב
רשלנות רפואית באבחון מחלות לב

מי עלול ליפול קורבן לרשלנות רפואית באבחון מחלות לב?

למרבה הצער, רשלנות רפואית באבחון מחלות לב אינה פוסחת על אף אחד. זה עשוי לקרות לכל מטופל ומטופלת הסובלים מבעיות קרדיולוגיות כאלו ואחרות, וזקוקים לסיוע רפואי בעקבותיהן.

מקרים של אי אבחון או אבחון מאוחר של התקף לב עלולים לקרות כאשר אדם נמצא בקבוצת סיכון או מציג מספר תופעות קליניות, אשר היו אמורות להדליק נורות אדומות, אך עדיין לא נחשד כחולה הלוקה בהתקף לב.

רשלנות כזו יכולה להתרחש גם במעבדות הבדיקה, מטעם צוות המפענחים ועובדי המעבדה או על ידי הרופאים שעלולים לשגות באבחון המחלה ולייחס את התסמינים שהמטופל חווה לבעיה בריאותית מסוג אחר, במקום להתקף הלב שהוא חווה או עתיד לחוות בהקדם.

דוגמא קלאסית לרשלנות רפואית באבחון מחלות לב, היא במקרה של נשים הסובלות מפגיעה לבבית, שעשויות להציג סממנים קליניים מעט שונים, ועקב כך מועדות לאבחון שגוי או מאוחר של מחלת הלב ממנה הן סובלות.

 

מהו מבחן "הרופא הסביר" ואיך הוא נוגע לתביעות בגין רשלנות רפואית באבחון מחלות לב

בתביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית באבחון מחלות לב, מבוצע אומדן של אופן ההתנהלות של הגורמים הרפואיים שכנגדם מוגשת התביעה, בנסיבות המקרה. במסגרת זו, התביעה לרוב תנסה לטעון כי "הרופא הסביר", שאמור להיות מומחה בתחומו ובעל ידע מקצועי מקיף בתחום הקרדיולוגיה, לא היה פועל באופן שבו פעל אותו רופא שטיפל בתובע/ת.

אומדן זה ידוע כ"מבחן הרופא הסביר", והוא מהווה אבן בוחן שבית המשפט נוהג לבחון לפיה את הסוגיה: האם חלה במקרה האמור רשלנות רפואית באבחון מחלות לב.

 

חשיבותה של הצגת חוות דעת רפואית בתביעות בגין רשלנות רפואית במחלות לב

תביעות שכיחות במקרה של מחלות לב עלולות להתרחש במצבים בהם לא מאובחן התקף לב, או כאשר החולה לא מקבל את הטיפול המהיר והמדויק לו הוא נזקק למחלה לבבית.

חוות דעת רשלנות רפואית בתביעות רשלנות רפואית באבחון מחלות לב , נועדה להוכיח כי הרופא הסביר לא היה פועל באופן בו פעל הרופא הספציפי שאמון היה על אבחון המטופל/ת. חוות דעת רפואית של מומחה בתחום הקרדיולוגיה, אם כן, נועדה להציג לבית המשפט הדן בתביעת הרשלנות דעה אובייקטיבית כדי לקבוע האם אכן אירעה במקרה הנדון רשלנות רפואית.

 

נפגעתם מרשלנות רפואית באבחון מחלות לב? כך עליכם לפעול

אם אתם סבורים כי אתם או קרוביכם נפגעתם מרשלנות רפואית באבחון מחלות לב, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא  לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מעורך דין המתמחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית.

בסופו של עניין, רשלנות רפואית מהסוג האמור גורמת לא רק לפגיעה בבריאותו של המטופל, אלא גם לפגיעה באיכות החיים שלו ושל בני משפחתו. לכן לצד האבחון המחודש והמדויק של מצבו הרפואי וקבלת טיפול כנדרש, ניתן וצריך לפעול גם בפן המשפטי כדי להעמיד הגורמים האחראיים למחדל לדין.

 

היכן מקבלים סיוע משפטי בהגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלות לב

עורך דין רשלנות רפואית הוא כאמור הגורם המקצועי אליו ראוי לפנות כאשר עולה חשד לרשלנות רפואית באבחון מחלות לב. כדי שתוכלו לבחור את עורך הדין שלכם בתבונה, חשוב לבחון את רמת המקצועיות, הוותק והניסיון של עורכי הדין שאת שירותיהם שקלתם לשכור, ולא לוותר בשום פנים ואופן גם על קבלת המלצות. בריאות שלמה ובהצלחה!

מחלות הלב השונות, לרבות התקפי לב, דורשים אבחון וטיפול מהיר ויעיל לצורך הצלת חיי המטופל. הלב הוא איבר שבלעדיו גוף האדם לא יכול להתקיים, ולכן מחלות לב שלא מאובחנות ומטופלות בהקדם האפשרי עלולות להביא לתוצאות קשות ביותר ולהוות סכנת חיים מיידית למטופל.
רשלנות רפואית במחלות לב מתבטאת לרוב באי אבחון של מחלת הלב, באבחון וטיפול מאוחר כאשר כבר נגרם נזק למטופל, בטיפול שגוי או לא מספיק מהיר, בפענוח לא נכון של ממצאים או בדיקה שנעשתה למטופל ועוד. כאשר מתרחשת רשלנות רפואית, הנזק למטופל יכול להיות קשה במיוחד.
אם הגורם הרפואי המטפל שלכם התרשל בתפקידו, וניתן להוכיח שבעקבות התרשלות זו נגרם נזק – ניתן ואף כדאי להגיש תביעה. הגשת התביעה תוכל לזכות אתכם בפיצויים בגין הנזק שנגרם, ולסייע לכם להשתקם ולקבל את הטיפול הראוי לאור הנזק שנגרם.
עורך דין רשלנות רפואית עוסק מדי יום במקרים דומים לשלכם, כך שהוא יוכל להשתמש בכל הידע והניסיון העומדים לרשותו על מנת לדאוג לתביעה שלכם מהתחלתה ועד סופה, ועד אשר בית המשפט יפסוק לטובתכם פיצויים הולמים לאור הנזק שנגרם לכם.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית באבחון מחלות לב

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של