רשלנות רפואית באבחון לוקמיה

רשלנות רפואית באבחון לוקמיה עלולה להעלות בחייו של המטופל. בלוקמיה, בדומה לסוגי סרטן אחרים, מהירות האבחון הינה קריטית להצלחת הריפוי מהמחלה. על הרופא המטפל, אשר רואה לראשונה את החולה, לשים לב לתסמינים אותם הוא מבטא או לבדיקות הדם שהוא עורך, כדי לא לפספס אבחנה כה משמעותית.

במקרה ועולה חשש כי הרופא התרשל בתפקידו ולכן עוכב אבחון הלוקמיה, יש לפנות באופן המהיר ביותר לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לנהל את התביעה מרגע החשש ועד לפסיקה בסיום המשפט. יש לציין כי משפט זה עלול להתארך למשך זמן רב, ועלותו תהיה גבוהה, אולם בדרך כלל בסופו ייקבעו תשלומי דמי פיצויים לתובע ולבני משפחתו.

 

מהי לוקמיה?

לוקמיה שייכת לקבוצת סרטני הדם, כאשר הבעיה נובעת מייצור כדוריות הדם הלבנות במח העצם. תאים אלה, השייכים למערכת החיסון, פונים במחלת הלוקמיה ופעלים כנגד תאי הדם הלבנים וטסיות הדם. הלוקמיה נחלקת לתתי קבוצות, אשר מאופיינות במהלך מחלה שונה. הקבוצה השכיחה ביותר היא לוקמיה אקוטית, אשר מאופיינת במהלך מחלה סוער וריבוי תאים מהיר.

קבוצה זו מתחלקת לשני סוגים: ALL אשר אופייני בעיקר בילדים, ו AML אשר נפוץ ואופייני במבוגרים. קבוצה נוספת של לוקמיה היא מסוג לוקמיה כרונית, אשר מאופיינת במהלך מחלה איטי יותר. גם לוקמיה כרונית נחלקת לשני סוגים: CLL ו-CML.

הסיבות להתפרצות הלוקמיה אינם ידועים באופן ברור, אולם לקבוצת הסיכון ללוקמיה משתייכים גברים, מבוגרים, אנשים אשר היו חשופים לקרינה מייננת או לכימיקלים, טיפולי כימותרפיה בעבר ובעלי סיפור משפחתי.

 

איך מתבצע אבחון לוקמיה

אבחון הלוקמיה מתבצע על פי רוב באמצעות בדיקות דם, ועל פי תמונת הדם המוצגת ניתן יהיה לראות מאפיינים ספציפיים, כמו מספר לא תקין של כדוריות דם לבנות או טסיות דם. עם זאת, התסמינים אותם יבטא החולה לא תמיד יהיו ספציפיים ללוקמיה בלבד, אולם יכללו עייפות, אנמיה, טחול, בלוטות לימפה או כבד מוגדלים.

רשלנות רפואית באבחון לוקמיה
רשלנות רפואית באבחון לוקמיה

כמו כן, עלול המטופל לסבול מהזעות לילה, זיהומים חוזרים, ירידה במשקל, חולשה וכאבי עצמות, קוצר נשימה ואובדן תיאבון. כדי לאשש את האבחנה ולוודא את אמיתותה, יש לבצע בדיקת מח עצם. בדיקה זו אשר הינה פולשנית, נעשית באמצעות לקיחת תאים ממח העצם של המטופל (באמצעות מחט ארוכה אשר ננעצת במותן), ותוצאותיה נשלחות למעבדה למציאת תאים אופייניים ללוקמיה.

כדי לקבוע את סוג המחלה באופן מדויק ואת מצב התפשטותה, יהיה צורך בבדיקות נוספות. על פי הסוג הספציפי של המחלה יקבע פרוטוקול הטיפול, כדי להשיג יעילות מקסימלית.

 

על רשלנות רפואית באבחון לוקמיה והשלכותיה החמורות

החשש הגדול בלוקמיה, הוא שהתסמינים יופיעו רק לאחר שהמחלה תתפשט. איחור ועיכוב באבחון עלול להתרחש במיוחד באנשים אשר לא ביטאו תסמינים כלשהם, ולא נעשו בדיקות דם אשר היו יכולים להעלות על הבעיה. ככל שהאבחון ייעשה בשלב מאוחר יותר, כך המחלה תתקדם באין מפריע וסיכויי הריפוי ילכו וירדו.

על הרופא המטפל לוודא כי הוא ערך תשאול מלא לגבי ההיסטוריה הרפואית של המטופל, בדק את מגוון התסמינים מהם הוא סובל וערך בדיקה גופנית מלאה.

 

תרחישים בהם עשויה להתרחש רשלנות רפואית באבחון לוקמיה

מכיוון שמהירות האבחון הינה קריטית בלוקמיה, רשלנות רפואית עלולה להתבטא במספר סיטואציות:

  • איחור באבחון כתוצאה מחוסר תשומת לב לתסמינים אותם הציג החולה
  • אבחון מחלה אחרת מלבד לוקמיה כמו שפעת, תרומבוציטופניה ועוד
  • אי שליחת המטופל לבדיקות נוספות, גם כאשר עלה החשש ללוקמיה
  • פענוח שגוי ולקוי של הבדיקות שכבר נעשו
  • אי שליחת המטופל להמשך ייעוץ וטיפול מהיר לאחר האבחנה

 

מה יש להוכיח בתביעת רשלנות רפואית באבחון לוקמיה?

כאשר יש חשש כי הרופא לא ביצע את כל הפעולות שהיו מצופות ממנו לבצע במהלך אבחון לוקמיה, על החולה או בני משפחתו להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית. עורך דין המנוסה בתחום זה, ידרש בשלב הראשון לאסוף את כל החומר הרפואי הקיים בתיק התובע כדי לוודא את הצדקת התביעה.

התיק הרפואי, המורכב מתיעוד הבדיקות שנעשו למטופל, הן בבית החולים והן מחוצה לו יכול להדגים ולתת הסבר לאיך התנהלו האירועים הלכה למעשה. במהלך ניהול המשפט, עורך דין רשלנות רפואית יידרש להוכיח כי המטופל סובל מנזק כלשהו, וכי נזק זה נבע באופן ישיר מהפעולה החריגה שנעשתה או שלא נתבצעה למרות הצורך בה.

הוכחה נוספת במשפט תצטרך להראות ולהדגים כי הרופא המטפל בתיק האמור לא פעל על פי עקרון הרופא הסביר, וכפי שהיה צריך לפעול על פי הפרוטוקולים והנהלים הרפואיים המקובלים.

 

ניהול תביעת רשלנות רפואית באבחון לוקמיה – הכיצד?

כדי להוכיח את כל האמור, יידרש עורך הדין לחוות דעת המטולוגים מומחים בתחום. מומחים אלה, אשר מספקים את חוות הדעת יכולים להבין את מקרה התביעה באופן מקצועי, ועשויים להעביר ידע זה הלאה, תוך ביאור המונחים המקצועיים בבית המשפט.

תוך כדי העמקה בתיק, רופאים אלה יוכלו להסביר את הפעולה החריגה שנעשתה באמצעות הדגמת מקרים דומים אחרים שהתרחשו בעבר והיו בעלי תוצאות שונות מהמקרה המדובר, ויוכלו לאמוד את מידת הנזק שנגרם למטופל ולחשב את גובה הפיצויים המגיעים לו. חוות דעת מקצועית תוכל להפוך את התביעה להצלחה, כיוון שבתי המשפט נוטים להתחשב בדעה זו ולפעול על פי המלצותיה.

 

לסיכום

רשלנות רפואית באבחון לוקמיה עלולה להיות קטלנית ולהוביל לאובדן סיכויי הריפוי של המטופל. אבחון מהיר בלוקמיה הינה כה משמעותית למניעת התפשטותה של המחלה, עד כי בתי המשפט מחמירים עם פעולות אלו. כאשר עולה חשש כי נעשתה רשלנות רפואית במהלך אבחון המחלה, יש לפנות לשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית.

עורך הדין יאסוף את החומר הרלוונטי הקיים בתיק התביעה ויגייס חוות דעת של המטולוגים מומחים בתחום. על ידי הוכחת קשר ישיר בין הנזק שנגרם לפעולה הרשלנית שנעשתה, הוא יוכל להוביל את המשפט עד לפסיקת תשלום דמי פיצויים.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית באבחון לוקמיה? בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע נוסף בנוגע לדיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מן השורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים ומיצוי של זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
לוקמיה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של