רשלנות רפואית באבחון לופוס

אף שלמחלת הלופוס אין תרופה, האבחון המוקדם שלה הינו קריטי למתן טיפול רפואי שיכול להקל על החולה במחלה במידה משמעותית. מסיבה זו, במקרים בהם קיים חשד לכך שהתרחשה רשלנות רפואית באבחון לופוס, יש מקום לשקול את נקיטתם של הליכים משפטיים. במאמר הבא נסביר כיצד מתרחשת רשלנות רפואית באבחון לופוס וכיצד פנייה לעו"ד מנוסה בתביעות רשלנות רפואית יכולה לעזור לנפגעים להשיג פיצוי כספי הולם.

מהי מחלת הלופוס?

לופוס היא השם הלועזי של המחלה הידועה בעברית בתור "זאבת". מדובר על מחלה של מערכת החיסון (המערכת האוטואימונית), אשר במסגרתה הגוף מייצר נוגדנים שתוקפים את מערכותיו. מצב כזה מייצר נזקים רב מערכתיים, כשהמקרים ה"קלים" יותר של לופוס, מאופיינים בייחוד בפגיעות במפרקים, לעומת הבמקרים המורכבים יותר של לופוס, שבמסגרתם נוטים להיפגע גם הלב, כלי הדם, והכליות של החולה.

 

חשיבות האבחון המוקדם של לופוס

מחלת לופוס נפוצה במיוחד בנשים הנמצאות בתקופת הפוריות שלהן, ובפרט בקרב נשים ממוצא אפרו אמריקאי. לופוס היא מחלה מתפתחת, שככל שהיא מתקדמת, כך גם נוטה הפגיעה שהיא יוצרת בגופו של החולה בה להחמיר. מכאן החשיבות הרבה של אבחון המחלה בשלב מוקדם.

 

רשלנות רפואית באבחון לופוס והסימפטומים שהרופאים נדרשים לזהות

קיימים מקרים בהם אדם הסובל מלופוס פונה לרופאיו במטרה לאבחן את המקור לסימפטומים עימם הוא מתמודד, אך יוצא מבלי שקיבל אבחנה נכונה. היות ולופוס זו מחלה שמאופיינת בסוגים שונים של סימפטומים שאופייניים לה, אבחון של לופוס בידי רופא מיומן, אמור להתבצע יחסית בקלות ברוב המקרים.

רשלנות רפואית באבחון לופוס
רשלנות רפואית באבחון לופוס

מהם הסימפטומים האופייניים למחלת הלופוס?

כשמטופל מדווח לרופאיו על הסימפטומים הבאים, ובפרט כאשר התסמינים מופיעים יחד כשילוב (כולם או חלקם), זה צריך להדליק "נורה אדומה" לרופאים לגבי האפשרות שמדובר בזאבת:

  • עייפות קשה
  • חום
  • כאבי ראש
  • אנמיה
  • בצקת בגפיים
  • כאבים בחזה
  • כאב בנשימה עמוקה
  • פריחה בצורת פרפר על הלחיים וגשר האף

 

ניתן לראות שחלק מהתסמינים הללו הינם יחסית כלליים ואינם אופייניים ללופוס בלבד (למשל, חום, תשישות וכאבי ראש שאופייניים למחלות רבות), בעוד שסימפטומים אחרים הם יותר ספציפיים ללופוס (בפרט הפריחה דמוית הפרפר על הפנים).

למרות שלא ניתן בהכרח לאבחן את מחלת הלופוס בהתבסס על התסמינים האלו לבדם, במקרים שבהם הם מופיעים יחדיו, מצופה מהרופא הסביר להפנות את החולה לבדיקות מתאימות שנועדו לשלול את האפשרות שמדובר בלופוס או לאשר אותה.

 

רשלנות רפואית באבחון לופוס עלולה להוביל להגשת תביעת פיצויים

כאשר רופא אינו מתייחס ברצינות הראויה להופעתם של תסמיני הלופוס הספציפיים יותר, במידה ויתברר כי מצבו הבריאותי של החולה החמיר וניזוק כתוצאה מכך, הרופא עשוי למצוא את עצמו עומד לדין במסגרת תביעת רשלנות רפואית באבחון לופוס. במקרים אלו מומלץ לשני הצדדים – הן התובע והן הנתבע להסתייע בשירותיו של עו"ד המתמחה בתיקי רשלנות רפואית באבחון לופוס.

 

רשלנות רפואית באבחון לופוס – איך מצב כזה קורה בכלל?

לעתים מתגלה כי רופא כשל בביצוע תפקידו, בין אם במובן של אי אבחון של תסמיני המחלה, בין אם במובן של אי יכולת לעשות את הקשר בין הופעתם של תסמינים מסוימים לבין האפשרות שמדובר על מחלת הלופוס, ובין אם בהיבט של הימנעות מהפנייתו של המטופל לביצוע הבדיקות הנדרשות, ממגוון שיקולים (או העדר שיקול דעת מוחלט, במקרים חמורים יותר).

 

רשלנות רפואית באבחון לופוס במבחן הרופא הסביר

המושג "מבחן הרופא הסביר" הינו מונח משפטי שבא לשמש כאומדן שעל פיו נבחנת ההתנהלות של רופא העומד לדין בשל חשד לרשלנות רפואית. הכוונה כאן היא לדרך בה מצופים רופאים לפעול בנסיבות מסוימות כדי לעמוד בסטנדרט המקצועי שבו הם מחויבים.

בהקשרנו, מצופה מ"הרופא הסביר" שידע גם לאבחן את הימצאותם של הממצאים החריגים שעלולים להעיד על אפשרות ללופוס, וגם ידאג להפנות את מטופליו המצויים במצב כזה לביצוען של הבדיקות הנחוצות לאבחון המחלה. רופא שאינו פועל כך, עשוי להתברר כמי שכשל במבחן הרופא הסביר, ולכן יורשע ברשלנות רפואית וידרש לשלם פיצויים לנפגע.

 

איך ניתן להוכיח את עילת התביעה במקרי רשלנות רפואית באבחון לופוס?

במקרים בהם עולה הצורך בהגשת תביעת רשלנות רפואית נגד רופא או ארגון רפואי שנחשד בכשל באבחון מחלת לופוס, קיימת חשיבות מכרעת להוכחת טענות התביעה בבית המשפט. ייצוג משפטי מקצועי המגובה בחוות דעת של רופא מומחה, הם הדרך להוכיח את צדקת התובע בתיק.

בכדי להשיג חוות דעת של רופא מומחה המתמחה במקרי לופוס, נהוג להסתייע בעו"ד בעל ניסיון בהגשת תביעות נזיקין בתיקים מסוג זה שעובד עם רשימה של רופאים מומחים המספקים שירות של מתן חוות דעת רפואית מקצועית בתביעות נזיקין.

 

חשיבות הניסיון של עורך הדין המייצג את התובע בתביעת רשלנות רפואית באבחון לופוס

המומחיות של עורך הדין המייצג את התובע לצד העדות של המומחה המתייחסת לאופן ההתנהלות של הנתבע, יכולות לחולל הבדל דרמטי בנטייתו של בית המשפט לטובת התביעה.

לניסיון המקצועי של עורך הדין למעשה אין תחליף, היות ומעבר להיכרותו עם הפסיקה במקרים דומים, עו"ד מנוסה לרוב גם יהיה מקושר לאנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום הרפואה שיכולים לחזק את תיק התביעה באופן שימקסם את סיכויי ההצלחה בהליך המשפטי.

 

לסיכום

מחלת הלופוס עלולה לגרום לנזק רב מערכתי לבריאותם של החולים בה, במקרים שבהם היא אינה מאובחנת במועד. יכולתם של מטופלים לנהל שגרת חיים תקינה תלויה במידה רבה בקבלת טיפול תומך, ולכן כל רגע שבו מחלת הלופוס איננה מאובחנת, מהווה פוטנציאל לפגיעה במצבם הבריאותי ולנזקים כלכליים הנגזרים מכך.

לכן במקרים של רשלנות רפואית באבחון לופוס, ישנו מקום לשקול להגיש תביעת נזיקין. הסתייעות בעו"ד המתמחה בתיקי רשלנות רפואית באבחון לופוס, היא הדרך למקסם את הסיכוי להצלחת התביעה וקבלת פיצוי הולם שיאפשר לתובע לכסות את הוצאותיו הרפואיות.

 

מעוניינים לדעת עוד על רשלנות רפואית באבחון לופוס? באתר הנבחרת המשפטית, תמצאו מידע רב על דיני רשלנות רפואית ותוכלו לאתר נבחרת של עורכי דין מנוסים שישמחו לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כדורים

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של