רשלנות רפואית באבחון טוברוס סקלרוזיס

טוברוס סקלרוזיס היא תסמונת נפוצה למדי הפוגעת בשכיחות של 1 ל – 6000 ילדים. אבחון מוקדם של התסמונת בעוברים הוא קריטי עבור ההורים והיילוד כאחד, משום שהידיעה על הסבירות הגבוהה ללידת תינוק חולה עשויה להשפיע על החלטת ההורים להמשיך את ההריון או להפסיקו.

מה זה טוברוס סקלרוזיס?

טוברוס סקלרוזיס הידועה גם בשמה העברי: "טרשת גבשושית", הינה הפרעה תורשתית בעלת מרכיב גנטי, המאופיינת בהיווצרות של גידולים שפירים במגוון איברים בגוף החולה, לרבות גידולי מוח, גידולי ריאות, גידולי עיניים, גידולי לב, וגם גידולי כליות.

 

רשלנות רפואית באבחון טוברוס סקלרוזיס – התסמינים שהרופאים מצופים לדעת לאבחן

תסמונת טוברוס סקלרוזיס היא כאמור הפרעה גנטית שעוברת בתורשה, המאופיינת במספר תסמינים קשים, ובכללם:

  • התקפים אפילפטיים
  • אוטיזם
  • פיגור שכלי
  • הפרעות התנהגותיות
  • פיגמנטציה
  • עיוורון מלא או חלקי הנגרם עקב נגעים ברשתית
  • גידולי לב שגורמים להפרעות קצב
  • גידולי ריאה
  • ציסטות בכליות

חשוב לציין שאיכות החיים של נפגעי התסמונת היא לרוב ירודה מאוד, וההוצאות הרפואיות והסיעודיות שלהם ושל בני משפחתם הן גבוהות ביותר, בשל כך. מכאן מתחדדת ועולה חשיבות הפנייה לעו"ד שמתמחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית באבחון טוברוס סקלרוזיס.

רשלנות רפואית באבחון טוברוס סקלרוזיס
רשלנות רפואית באבחון טוברוס סקלרוזיס

חשיבות האבחון המוקדם של תסמונת הטוברוס סקלרוזיס

כאמור לעיל, טוברוס הינה תסמונת בעלת מרכיב גנטי. הדבר מתבטא בכך שהתסמונת עוברת בתורשה אצל שליש מהתינוקות, היורשים מהוריהם את הגן שאחראי להיווצרותה של התסמונת. בשני השלישים הנותרים, מדובר במוטציה גנטית אשר נוצרת באופן ספונטני בשליש הראשון להריון.

בין הסימפטומים הנלווים לתסמונת, ישנה כאמור, הופעה של גידולים שפירים באיברים שונים בגוף. כתוצאה מכך, תפקודן של מערכות שונות בגוף החולה, נפגע וסבלם של הלוקים בטוברוס סקלרוזיס הוא רב. מכאן מתחדדת ועולה  חשיבות האבחון המוקדם של הנשאות לגן האחראי לטוברוס סקלרוזיס.

 

מתי נהוג להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון טוברוס סקלרוזיס?

ישנם 3 תרחישים עיקריים שבהם יש מקום לשקול הגשה של תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון טוברוס סקלרוזיס, והם כדלקמן:

  • אי אבחון של התסמונת בעובר
  • כשל באבחון התסמונת בבדיקות גנטיות
  • אבחון שגוי של התסמונת

 

במקרים בהם נולד ילד שלוקה בתסמונת לאם שלא הופנתה לביצוע הבדיקות המתאימות טרום ההריון או במהלכו, או שהתסמונת לא אובחנה למרות ההפניה לביצוען של הבדיקות הרלוונטיות, יש מקום לשקול להגיש כנגד הגורמים הרפואיים שעימם באה האישה במגע, תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון טוברוס סקלרוזיס.

 

רשלנות רפואית באבחון טוברוס סקלרוזיס – איך אמורים לאבחן את התסמונת?

כיום, ניתן לערוך בדיקות גנטיות לפני ההריון ואף בדיקות סקר רבות תוך כדי ההריון. הבדיקות הללו נועדו לשלול את האפשרות להתפתחות בלתי תקינה של העובר, וכן לוודא כי העובר אינו סובל מסוגים שונים של פגמים התפתחותיים, גנטים ואחרים, אשר עלולים להוביל להופעת מומים וליקויים בריאותיים מהם יסבול כל חייו.

במקרים שבהם האם לעתיד מזוהה כמי שנמצאת בקבוצת סיכון להופעת טוברוס סקלרוזיס, רופאיה מצופים להפנותה ביוזמתם לביצוע בדיקות גנטיות טרום ההיריון, ובמקרה בו היא כבר בהריון – להפנות אותה לביצוע של בדיקות סקר רלוונטיות בזמן ההריון.

במסגרת הבדיקות הללו, מצופה כי יבחינו אם ישנם ליקויים בהתפתחותו של העובר ויציגו את תמונת המצב המלאה להורים לעתיד, על מנת שאלו יוכלו לקבל החלטה מושכלת בנוגע להפסקת ההריון או המשכו.

 

ההצדקה להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון טוברוס סקלרוזיס

כפי שצוין לעיל, אבחון של תסמונת טוברוס סקלרוזיס במועד הנכון, הוא קריטי ביותר עבור ההורים לעתיד. אי מודעות לפוטנציאל ללידת ילד הלוקה בתסמונת עלול להוביל ללידת תינוק שנדון לחיים שלמים של מצוקה ותלות. גם במקרים אשר בהם הורי הילד בוחרים להמשיך את ההריון למרות הסיכונים, קבלת תמונת מצב מלאה בנוגע למצב העובר היא חיונית להיערכות מוקדמת לאתגרים הכרוכים בגידולו של ילד הסובל מטוברוס סקלרוזיס.

אולם במקרים שבהם הרופא המטפל באם לעתיד אינו מפנה אותה לביצוע הבדיקות הרלוונטיות בהינתן ההיסטוריה הרפואית שלה והסיפור המשפחתי, או שפענוח הבדיקות לקוי, הגשת תביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס, היא אך מתבקשת. הדבר נכון גם במקרים שבהם נולד תינוק הסובל מטוברוס סקלרוזיס ורופא הילדים איננו מאבחן את התסמונת על פי הסימפטומים האופייניים שהילד מציג.

 

איך ניתן להוכיח את עילת התביעה במקרי רשלנות רפואית באבחון טוברוס סקלרוזיס?

עבודתו של עורך הדין המלווה תביעות רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס היא מורכבת למדי, משום שבתיקים אלו חשוב להוכיח את הימצאותו של קשר ישיר בין הפגיעות שמהן סובלים התובע ובני משפחתו לבין התנהלות הרופא הנתבע.

באמצעות הצגת חוות דעת מקצועית של רופא המתמחה בתסמונת טוברוס סקלרוזיס, ניתן לעמוד על קיומו של קשר סיבתי כזה, ולהוכיח בבית המשפט הדן בתביעה שאכן קיימת עילה לחייב את הרופא הנתבע בתשלום פיצוי כספי למשפחה שנפגעה מן המחדל.

 

בשורה התחתונה

טוברוס סקלרוזיס הינה תסמונת מולדת בעלת סימפטומים קשים ביותר, אשר אפשר לזהותה כבר בשלבים המוקדמים של ההריון בחלק נכבד מהמקרים. קיימת כמובן חשיבות מכרעת לאבחון הנשאות לגנים הבעייתיים בעובר, במועד מוקדם ככל שמתאפשר, משום שלא כל ההורים יכולים להתמודד עם האתגרים בגידולו של ילד חולה וסיעודי.

למרבה הצער, במקרים מסוימים בעקבות מחדל רפואי, תסמונת זו לא מאובחנת במועד הנכון וכל שנותר לנפגעים הוא לפנות לעו"ד לשם הגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון טוברוס סקלרוזיס. במסגרת תביעות מסוג זה יש לבחון האם הרופא המטפל שעומד לדין אכן נהג בהתאם לנהלי האבחון המקובלים, ובמידה ומתברר שהתרשל בתפקידו, ישנה סבירות גבוהה לכך שבית המשפט יחייב אותו לשלם פיצויים לתובעים.

 

מעוניינים לדעת עוד על רשלנות רפואית באבחון טוברוס סקלרוזיס? כאן בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע רב על דיני רשלנות רפואית ולאתר עורכי דין מנוסים שיסייעו לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סטטוסקופ

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של