רשלנות רפואית באבחון ומתן טיפולים כימותרפיים לשווא

רגע הגילוי של מחלת סרטן עלולה לזעזע אנשים רבים, אך במקרה שמתגלית רשלנות רפואית באבחון ומתן טיפולים כימותרפיים לשווא, זעזוע זה עלול להפוך לכעס של ממש. טיפולים כימותרפיים נועדו לטפל במחלת הסרטן והם משפיעים על כלל התאים במערכות הגוף. במידה וטיפול זה ניתן ללא צורך, הוא עלול לפגוע באיכות חייו של המטופל, בסיבוכים מידיים ועתידיים אשר נובעים מהטיפול עצמו.

כאשר מתגלה מקרה זה, יש להתייעץ באופן המהיר ביותר עם עורך דין רשלנות רפואית, שיוכל להכין את תיק התביעה ולספק לתובע את גובה הפיצויים המקסימלי האפשרי בתחום זה.

 

טיפולים כימותרפיים – משמעות וסיבוכים

טיפולים כימותרפיים האופיינים מאד לטיפול במחלת הסרטן נועדו להרוג או למנוע את גידול התאים הסרטניים. כתופעת לוואי הם פוגעים בכלל התאים בגוף, אשר ההנחה היא כי הם מצליחים להתגבר על טיפול זה ולחזור לרמתם התקנית לאחר סיום הטיפול.

טיפולים כימותרפיים גורמים לשלל תופעות ותסמינים אשר מורידים את איכות החיים באופן משמעותי, לפחות לתקופת הטיפול. חלק מהתסמינים של הטיפול כוללים, בין השאר, פגיעה במח העצם אשר תתבטא בחולשה, אנמיה, ירידה בספירת דם; פגיעה בזקיקי השיער המתבטאת באובדן שיער, ובעיות במערכת העיכול אשר יתבטאו באובדן תיאבון, בחילות והקאות.

 

רשלנות רפואית באבחון ומתן טיפולים כימותרפיים לשווא

רופא מטפל עלול להיחשד ברשלנות רפואית באבחון ומתן טיפולים כימותרפיים לשווא בסיטואציות הבאות:

  • כאשר האבחון לא נעשה באופן יסודי ומעמיק לזיהוי סוג הסרטן הספציפי והמטופל מקבל טיפול כימותרפי שלא מתאים למצבו
  • כאשר פענוח תוצאות הבדיקות נעשה באופן שגוי ומתגלית מחלת סרטן, אשר למעשה לא באמת קיימת והמטופל מקבל טיפול כימותרפי לשווא
רשלנות רפואית באבחון ומתן טיפולים כימותרפיים לשווא
רשלנות רפואית באבחון ומתן טיפולים כימותרפיים לשווא

הרופא האחראי על בריאותו של המטופל, מבחינה גופנית ונפשית חייב לאבחן את התסמינים ושורש הבעיה ממנה סובל המטופל, באופן זהיר וקפדני. רשלנות שכזו, אשר בגינה מקבל המטופל טיפול כימותרפי עלולה לגרום לעוגמת נפש משמעותית ודיכאון אצל המטופל, אשר הפסיד מאיכות חייו ואף נחשף לסיכונים שלא היה צריך להיחשף אליהם.

מעבר לכך, לא נפתרה הבעיה של המטופל, אשר ביטא תסמינים מסוימים, והוא עלול לסבול מהמחלה המקורית אשר למעשה לא טופלה ואלי אף התדרדרה במהלך הזמן האבוד.

רשלנות רפואית באבחון ומתן טיפולים כימותרפיים לשווא – מהן השאלות שיש לשאול לפני הגשת תביעה?

לפני תביעת רשלנות רפואית באבחון ומתן טיפולים כימותרפיים לשווא, יש לשאול שתי שאלות עיקריות. במידה והתשובות עליהן תהיינה חיוביות, זהו הסימן כי יש בסיס לתביעת הרשלנות. השאלה הראשונה שיש לשאול היא האם הרופא המטפל פעל על פי עיקרון הרופא הסביר. האם הוא נצמד לפרוטוקולים והנהלים המקובלים בתחום, ופעל על פי הידע המקצועי אשר היה ברשותו.

השאלה השניה היא האם הנזק שנגרם למטופל נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית. במקרה זה, כאשר פעולת הרשלנות הובילה את המטופל לסבול מסיבוכי הטיפול הכימותרפי, אשר ניתן ללא צורך, התשובה לשאלה תהיה חיובית.

 

תביעת רשלנות רפואית באבחון ומתן טיפולים כימותרפיים לשווא

עורך דין רשלנות רפואית אשר מנהל תיק התביעה יידרש להוכיח את השאלות האמורות באמצעות מגוון ראיות. חלק מהראיות ימצאו בתיקו של התובע, ובתיעוד הבדיקות ומהלך האירועים כפי שהם בוצעו על ידי הצוות הרפואי בבית החולים. מלבד זאת, יידרש עורך הדין לאסוף כל חומר רלוונטי, כמו למשל שיחות שבוצעו בין המטפל לרופא, חוות דעת נוספות ועוד.

מעבר לכך, מכיוון שמשפט רשלנות רפואית הינו משפט מקצועי במהותו, אשר מחייב הבנה והיכרות עם הנושא האמור, על עורך הדין למצוא רופא אונקולוג המומחה בתחום, שיוכל לתת את חוות דעתו על המקרה הנדון. יש לציין כי לא כל טעות של הרופא המטפל יכולה להיחשב כרשלנות רפואית, אלא אם פעולה זו נעשתה באופן רשלני אשר לא יתאים לפעולות הרופא הסביר.

 

רשלנות רפואית באבחון ומתן טיפולים כימותרפיים לשווא ועלותה של חוות דעת במשפט רשלנות

כאמור, חוות דעת אונקולוגים בתחום הינה נדרשת ומחויבת במהלך המשפט. בית המשפט עצמו לא יכול לנהל משפט מקצועי ללא חוות דעת זו, אשר מחיבת כדי להבין את החומר המקצועי ואת משמעותה של הפעולה הרשלנית שנעשתה. לא תמיד קל להשיג חוות דעת מומחים, מכיוון שרופאים רבים לא מעוניינים לצאת כנגד קולגות שלהם, ולכן עלות חוות דעת זו עלולה להיות גבוהה מאד.

עם זאת, כיוון שאונקולוגים אלו מגיעים מהשטח, בית המשפט נוטה להקשיב לדבריהם ולעשות את מה שהומלץ על ידם. כאשר האונקולוגים חוקרים את תיק התביעה הם יכולים להבין איך האירועים התגלגלו איך שהם התגלגלו, ולפרט בפני בית המשפט את חריגות המקרה.

כמו כן, הם יסבירו את חישוב אחוזי הנכות שנקבעו למטופל, יאמדו ויעריכו את גובה דמי הפיצויים המגיעים למטופל. לכן, גם אם עלות חוות הדעת הינה גבוהה, היא יכולה להיות מחושבת בקיזוז דמי הפיצויים שיתקבלו סביר להניח, בסוף המשפט.

 

לסיכום

רשלנות רפואית באבחון ומתן טיפולים כימותרפיים לשווא הינם אחד המקרים היותר נוראיים אשר עלולים להתרחש בתחום זה. אדם אשר מגלה כי אינו חולה וכי עבר תקופה של סבל ויסורים בעוברו טיפולים כימותרפיים, ועשה זאת ללא צורך, עלול לחפש את האשם ולו רק על מנת להשיג תחושה של צדק.

עורך דין רשלנות רפואית אשר ינהל את התביעה יידרש להוכיח כי הרופא המטפל לא פעל על פי עקרון הרופא הסביר וכי הנזק שנגרם למטופל נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית. כדי להוכיח זאת, נדרש עורך הדין לאסוף את כל החומר הראייתי הקיים בתיק ולספק חוות דעת מומחים בתחום.

חוות דעת של אונקולוגים מהתחום אשר תינתן באופן ברור ומפורט עשויה להפוך את משפט התביעה להצלחה, במובן של תשלום דמי פיצויים בגובה המקסימלי האפשרי. יש לציין כי משפטים העוסקים ברשלנות עלולים להיארך זמן רב ולכן דורשים סבלנות רבה, גם אם הם מסתיימים בקביעת דמי פיצויים.

 

מעוניינים במידע נוסף על רשלנות רפואית באבחון ומתן טיפולים כימותרפיים לשווא? באתר הנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא עוד על דיני רשלנות רפואית, ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שישמח לסייע לכם במיצוי זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כימותרפיה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של