רשלנות רפואית באבחון וטיפול במלנומה

מלנומה הינה סרטן העור השכיח ביותר, בעולם המערבי. כדי לאבחן מלנומה יש צורך במודעות של המטופל לנגעים חדשים המופיעים בגופו ולמודעות של הרופא המטפל למעקב ויידוע המטופל על מצב הנגעים שנמצאו והצורך במעקב. אבחון מלנומה חייב להיות מהיר ככל האפשר כדי שהטיפול יהיה יעיל וסיכויי ההחלמה גבוהים ככל האפשר.

רשלנות רפואית אשר תפגע בהליך האבחון או הטיפול עלולה להוביל לנזקים משמעותיים ואף קטלניים עבור המטופל. במקרה של רשלנות רפואית יש לפנת לעורך דין רשלנות רפואית אשר מנוסה בתחום זה ויידע לנהל את התביעה המוגשת והמשפט שייערך.

 

מהי מלנומה?

מלנומה משתייכת לקבוצת מחלות סרטן העור, אשר בה מתרבים ללא בקרה התאים המלנוציטים. מלנומה לא חייבת להופיע דווקא על העור, אשר הינו המקום השכיח ביותר אמנם, אלא יכולה להופיע גם בעין, כבד, גרון, מערכת העיכול ועוד.

מלנומה על העור היא המוכרת ביותר, מכיוון שגורמי הסיכון הם בעיקר חשיפה מוגזמת לשמש, והיא שכיחה יותר בקרב אנשים בעלי שיער וגוון עור בהיר. כמו כן אנשים בעלי שומות רבות מולדות, בעלי נמשים או בעלי היסטוריה רפואית של מלנומה נמצאים גם הם בקבוצת סיכון להתפתחות מלנומה ומחויבים להיות במעקב לשינוי צורה או צבע של שומות.

 

אבחון שומות חשודות למלנומה

אנשים הנמצאים בקבוצת סיכון חייבים להיות במעקב צמוד של רופא עור, כדי לגלות שינויים בשומות או נגעים עוריים. רופא העור ינסה לבחון את השומה והשינויים שהתרחשו בה במהלך תקופת זמן שיתבטא בגבול לא סדיר, סימטריה, גוון לא אחיד וקוטר גדול.

ככל שגיל המטופל מבוגר יותר כך השינויים יהיו חשודים יותר ויידרשו לעורר נורות אזהרה אצל הרופא המטפל. כאשר ישנו חשש או חשד להתפתחות מלנומה על הרופא לשלוח את המטופל באופן המהיר ביותר להמשך בירור האבחנה באמצעות בדיקות נוספות, חלקן פולשניות וחלקן פחות. האבחנה הדפיניטיבית והראשונית תהיה ביופסיה של הנגע לאחר שהוא מוסר, באופן חלקי או מלא.

רשלנות רפואית באבחון וטיפול במלנומה
רשלנות רפואית באבחון וטיפול במלנומה

הטיפול במחלת המלנומה

הטיפול הראשוני במלנומה תהיה כריתת הגידול באופן המושלם ביותר האפשרי. המטרה היא להסיר את הגידול באופן מלא כולל שוליים בריאים מסביבו. למרות זאת, פעמים רבות יידרשו עוד טיפולים משלימים כמו טיפולים ביולוגיים וכימותרפיים, כדי לוודא כי לא תהיה הישנות של הגידול. כאשר המחלה הופכת להיות גרורתית, סיכויי ההחלמה ממנה יורדים בשיעור ניכר ואין בנמצא טיפול יעיל.

 

רשלנות רפואית באבחון וטיפול במלנומה

רשלנות רפואית עלולה להתרחש במספר סיטואציות או נקודות קריטיות במהלך ניהול המחלה:

  • אי שליחת המטופל להמשך טיפול למרות שנראה כי היו הסימנים המתאימים לאבחון מלנומה
  • פענוח לקוי של הביופסיה, או אי עשייתה
  • חוסר מעקב אחר מטופלים הנמצאים בקבוצת סיכון או בחינה פיסית לא מדויקת ומעמיקה
  • אי יידוע המטופל על פרטי הטיפול ואי החתמתו על טופס הסכמה מדעת- לפני הטיפול על הרופא המטפל להציג בפני המטופל את סיכויי הטיפול כמו כם את הסיכונים הכרוכים בו. על המטופל לחתום על טופס אשר יבטא את הבנתו את ההליך והסכמתו לביצוע
  • רשלנות באחד משלבי הטיפול שנעשה באופן לקוי

יש לציין כי לא כל טעות שנעשית על ידי הרופא יכולה להיות מוגדרת כרשלנות רפואית. פעולה רשלנית, גם אם היא לא נעשית במזיד, היא נעשית בקלות דעת תוך זלזול ואי הצמדות לפרוטקולים או נהלים רפואיים מקובלים.

 

ניהול תביעת רשלנות רפואית באבחון וטיפול במלנומה

בתביעת רשלנות רפואית, אשר מנהל אותה עורך דין רשלנות רפואית, יש להוכיח שתי נקודות עיקריות. הוכחה אחת עוסקת בעובדה כי הרופא המטפל לא פעל לפי מידת אחריותו כלפי המטופל, ולמעשה התרשל בתפקידו. השאלה הנשאלת בבית המשפט היא האם הרופא הסביר היה פועל כפי שפעל הרופא המטפל במקרה האמור.

אם התשובה היא שלילית, נראה כי התרחשה פעולה רשלנית. הוכחה שניה שיש על עורך הדין להוכיח היא העובדה כי הנזק שנגרם למטופל נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שנעשתה. במקרה של עיכוב באבחון ובטיפול במחלת הסרטן, הוכחה זו קלה יותר לשכנוע, מכיוון שידוע כי אבחון מהיר מציל חיים וככל שעובר זמן מרגע קיום המחלה ועד רגע הטיפול, סיכויי הריפוי יורדים באופן משמעותי.

 

מה על עורך דין רשלנות רפואית לעשות בתיק תביעת רשלנות?

עורך דין רשלנות רפואית יידרש לאסוף את כל החומר הקיים בתיק התובע, לרבות מסמכים רפואיים מתקופות שונות, שליחה לבדיקות ופיענוחן ועוד. לא תמיד מלאכת איסוף זו הינה כה קלה, כפי שנדמה, כיוון שצוות בית החולים לא תמיד שמח לתת תיעוד זה, לפעמים מתוך נימוק על חיסיון רפואי.

כמו כן, יידרש עורך דין רשלנות רפואית להשיג חוות דעת של רופא עור מומחה בתחום, אשר יוכל לתת הסבר ונימוקים מקצועיים למשמעותה של הפעולה החריגה שנעשתה. ככל שתיאור חוות הדעת יהיה מפורט יותר ויצליח להדגים מקרים אחרים דומים אשר הסתיימו אחרת, כך הוא יצליח לשכנע את בית המשפט בצדקת התביעה. חוות דעת הניתנת באופן מקצועי וברור מובילה את המשפט לשורה התחתונה של תשלום דמי פיצויים.

 

לסיכום

רשלנות רפואית באבחון וטיפול במלנומה עלולה להוביל לנזקים קשים ומשמעותיים. כאשר נדרשת הגשת תביעת רשלנות, יש לפנות לייעוץ עורך דין רשלנות רפואית, עדיף שיהיה בעל ניסיון בנושא האמור. במהלך המשפט יוכיח עורך הדין כי הרופא המטפל לא פעל כפי שהיה מצופה ממנו לפעול ושפעולה רשלנית זו שהוא ביצע הובילה באופן ישיר לנזק המשמעותי ממנו סובל המטופל.

משפטים העוסקים ברשלנות רפואית עלולים להיות ארוכים באופן מיוחד, אולם בדרך כלל בסופם נקבע תשלום דמי פיצויים. גם אם דמי הפיצויים הינם גבוהים, הם לא יוכלו להחזיר את המחלה לראשיתה או לגרום לריפוי המטופל, אולם הם עשויים לשפר את איכות ורמת החיים של המטופל ובני משפחתו.

 

מעוניינים במידע נוסף על רשלנות רפואית באבחון וטיפול במלנומה? באתר הנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא עוד על דיני רשלנות רפואית, ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שישמח לסייע לכם במיצוי זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סרט

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של