רשלנות רפואית באבחון וטיפול בכיב קיבה

כיב קיבה הוא פצע ברירית הקיבה, אותו קרום המצפה את הקיבה מבפנים. הגורמים לכיב הקיבה יכולים להיות זיהומיים או כתופעת לוואי מתרופות כמו אספירין. אבחון הכיב והטיפול בו חייבים להיעשות באופן מהיר ויעיל, כדי למנוע מהמטופל סבל וכאב מיותרים ונזקים עתידיים חמורים יותר. כאשר עולה החשש כי התרחשה פעולה רשלנית, השלב הראשון הוא לפנות לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית.

עורך הדין יוכל לבדוק האם התביעה אכן מוצדקת והאם יש ביסוס להמשך החקירה אודות המקרה האמור. במידה ושוכנע עורך הדין כי יש מקום להגיש תביעה, הוא יידרש לאסוף את כל הראיות הקיימות בתיק כדי להוכיח בפני בית המשפט את הקשר הקיים בין הנזק שנגרם למטופל לבין הפעולה הרשלנית שנעשתה.

 

מהו כיב קיבה?

כיב קיבה הינו פצע ברירית הקיבה. כיב הקיבה עלול להיגרם מזיהום חיידקי, אשר בדרך כלל הגורם לו הוא חיידק ההליקובקטר, אשר במצבים מסוימים עלול לגרום לכיב. הזיהום החיידקי עלול להוביל להיחלשות דופן הקיבה, לרגישות יתר לחומצות הקיבה ולהתפתחות דלקת וכיב.

כמו כן עלול הכיב להיגרם מתרופות כמו אספירין ואיבופן ולהחמיר במצבים של עישון וקפאין. התסמינים אותם יבטא המטופל יהיו כאבים חמורים ברום הבטן, בחילות, הקאות, אובדן תיאבון ואיבוד משקל.

 

אבחון וטיפול בכיב קיבה

את אבחון כיב הקיבה ניתן להיעשות על פי הסיפור הרפואי אותו מציג המטופל ובדיקות נלוות. כאשר המטופל סובל מכאבי בטן חוזרים ונשנים, אשר בדרך כלל הוא יגדיר אותם ככאב צורב בבטן העליונה, יהיה עליו להישלח לשתי בדיקות עיקריות. הבדיקה הראשונה היא בדיקה הבודקת את הימצאות חיידק ההליקובקטר באמצעות תבחין נשיפה, בדיקת צואה או בדיקת דם.

הבדיקה השניה אותה יידרש המטופל לעבור היא גסטרוסקופיה, אשר הינה בדיקת הדמיה שיכולה לבדוק את דופן הקיבה באופן ספציפי. בדיקה זו הינה פולשנית יותר, ובאמצעותה מכניסים מצלמה זעירה לדרכי העיכול כדי לוודא את נוכחות הכיב. את הבדיקה יבצע בדרך כלל רופא מומחה, לאחר שהמטופל הופנה אליו על ידי רופא המשפחה.

רשלנות רפואית באבחון וטיפול בכיב קיבה
רשלנות רפואית באבחון וטיפול בכיב קיבה

הטיפול בכיב הקיבה ייעשה על ידי טיפול אנטיביוטי וטיפול תרופתי אשר ינסה להוריד את חומציות הקיבה. המטרה היא שלאחר הורדת החומציות, הכיב יוכל להירפא באופן מהיר יותר.

סיבוכים פוטנציאליים אשר עלולים להיגרם מכיב קיבה שאינו מאובחן בזמן

כיב קיבה גורם לכאבים חזקים, אשר עלולים להוריד את איכות חייו של המטופל. אך בנוסף לכך עלולים להיות עוד מספר סיבוכים, אשר במרביתם הם נדירים, אולם ללא אבחון או טיפול הם עלולים להתרחש. סיבוכים אלה כוללים, בין השאר, דימומים שיתבטאו בהקאה או צואה דמית.

דימום זה נובע מכך שהפצע הולך ומעמיק ולמעשה מגיע לכלי הדם הנמצאים באזור. כמו כן עלולים להתרחש גם ניקוב דופן הקיבה וזיהום חלל הבטן או חסימת הקיבה למעבר מזון נוסף בעיקר כאשר כיב הקיבה נמצא בנקודת החיבור של הקיבה והתריסריון.

 

כיצד מתרחשת רשלנות רפואית באבחון וטיפול בכיב קיבה

רשלנות רפואית באבחון וטיפול בכיב קיבה עלולה להתרחש במספר נקודות וסיטואציות במהלך ניהול המחלה:

  • אי הפניית המטופל לבדיקות למרות סיפור ותסמינים אשר היו צריכים להדליק נורות אזהרה אצל הרופא המטפל
  • פענוח שגוי של הבדיקות
  • חוסר תשומת לב לתסמינים אותם מבטא המטופל
  • ביצוע הבדיקות באופן לא מקצועי אשר הוביל לנזקים משמעותיים

במקרים אלה ונוספים, עלולה הפעולה הרשלנית אשר מעכבת את אבחון הכיב ואת הטיפול בו לנזקים בלתי הפיכים.

 

ניהול תביעת רשלנות רפואית באבחון וטיפול בכיב קיבה

את ניהול תביעת הרשלנות הרפואית יבצע עורך דין רשלנות רפואית, המנוסה בתחום זה. בשלב הראשון יידרש עורך הדין לאסוף ראיות מתיקו של התובע, אשר מתועדות בו כל הפגישות בינו לבין הרופא המטפל, שליחה לבדיקות ופענוחן, הטיפול הנבחר ועוד.

רצוי וכדאי שהמטופל יוכל לספק עוד תיעודים אשר לא נעשו בבית החולים או במרפאה, ככל האפשר, כמו למשל הקלטת שיחות עם הרופא, חוות דעת שניה ועוד. בשלב השני יידרש עורך הדין לספק חוות דעת מומחה בתחום, אשר יוכל להציג את המקרה מנקודת מבט מקצועית יותר.

כיוון שהשופט בתיק, אינו איש רפואה, הוא יתקשה להכריע בתיק מקצועי ללא חוות דעת זו. באמצעות פירוט השתלשלות האירועים והדגמת המקרה החריג שנעשה בהשוואה למקרים דומים אחרים, תוכל חוות הדעת להסביר ולנמק את הצורך והמחויבות לתשלום דמי פיצויים לתובע.

 

רשלנות רפואית באבחון וטיפול בכיב קיבה – עלות המשפט ותשלום דמי פיצויים

יש לקחת בחשבון כי משפט רשלנות רפואית עלול להיות ארוך, חלקו עקב זמן ההכנה הארוך הנדרש לעורך הדין להכין את תיק התביעה וחלקו עקב הדרישה לחוות דעת מקצועית. עלות המשפט עלולה להיות גבוהה ולכן כאשר מתכננים תיק תביעה שכזה לוקחים בחשבון כי בסוף המשפט, בדרך כלל נפסקים דמי פיצויים.

כדי להגיע לסכומי פיצויים גבוהים ככל האפשר, יש להקפיד כי עורך דין רשלנות רפואית יהיה המנוסה ביותר בתחום ויוכל לקבל את התוצאות הטובות ביותר המשפט הנתון וכי חוות הדעת תהיה המקצועית ביותר האפשרית, ותינתן על ידי מומחה בעל שם בתחום האמור.

 

לסיכום

רשלנות רפואית באבחון וטיפול בכיב קיבה עלולה להיות בעלת השלכות משמעותיות על איכות חייו העתידי של המטופל. ללא אבחון וטיפול, כיב הקיבה עלול לגרום לדימום בקיבה, חסימה וניקוב דופן הקיבה עד כדי זיהום חמור.

עורך דין רשלנות רפואית אשר מטפל בתיק יידרש להשיג את כל הראיות אשר יוכלו להוכיח כי הרופא המטפל לא פעל על פי עיקרון הרופא הסביר וכי קיים קשר ישיר בין הפעולה הרשלנית שביצע לבין הנזק שנגרם. בדרך כלל בסופו של משפט רשלנות, אם הוכחו הדברים, פוסק בית המשפט על תשלום דמי פיצויים לתובע.

 

מעוניינים במידע נוסף על רשלנות רפואית באבחון וטיפול בכיב קיבה? באתר הנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא עוד על דיני רשלנות רפואית, ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שישמח לסייע לכם במיצוי זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
איש מחזיק את הבטן

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של