רשלנות רפואית באבחון ובטיפול בשבר

שברים בגפיים או בכל מקום אחר בגוף עלולים להיגרם מטראומה כלשהי, תאונה, מחלות שונות כמו אוסטאופורוזיס או מאמץ יתר. תהיה הסיבה אשר תהיה, כאשר מגיע המטופל לשירות בריאותי, השבר חייב להיות מאובחן באופן מהיר ומטופל באופן מיידי, כדי למנוע נזקים שיהיו בעתיד בלתי הפיכים. כאשר עולה חשש כי נעשתה פעולה רשלנית, על המטופל או בני משפחתו לפנות לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית.

לא תמיד אפשר לפנות אל עורך הדין בזמן המשבר הרפואי, אולם כדאי לחשוב על התביעה, אם יש צורך בה, כאשר מנהלים שיחות עם הרופא המטפל וכאשר שומרים תיעודים מהבדיקות, הפענוחים ומפרטים רלוונטיים אחרים. יש לקחת בחשבון כי משפט העוסק ברשלנות רפואית עלול להיארך פרק זמן ארוך, אולם הפיצוי יכול להתבטא בקביעה לתשלום דמי פיצויים בסופו של המשפט.

 

על שברים וסיבוכים פוטנציאליים שעלולים להופיע בעקבותיהם

ישנם סוגים רבים של שברים, אשר יכולים להיות מחולקים על פי אזורי הגוף השונים או על פי מידת מורכבותם, כמו שבר פתוח או סגור, שבר מורכב או פשוט וכו'.

 

חשיבות האבחון המוקדם של שברים

שברים בגפיים מחייבים אבחון וטיפול מהיר ממספר טעמים:

  • כאשר השבר מתאחה ללא קיבוע העצם לפני, הוא עלול להתאחות באופן מעוות אשר יפגע בתפקוד הגפה ובקביעת נכות למטופל.
  • חוסר חמצן ואספקת דם לאזור השבר, במידה והוא לא מטופל באופן המהיר האפשרי, עלול להוביל לנמק עד כדי ניתוח הסרת האיבר.
  • אורך הטיפול ומידת מורכבותו תהיה תלויה במהירות הטיפול הניתן, במיוחד כאשר מדובר על שברי ריסוק ושברים מסובכים יותר אשר כוללים גם פגיעה ברקמות סמוכות.
רשלנות רפואית באבחון ובטיפול בשבר
רשלנות רפואית באבחון ובטיפול בשבר

איך אבחון וטיפול בשבר אמורים להתבצע?

בדרך כלל, בשלב הראשון, שבר יאובחן על פי סיפור המקרה אותו מציג המטופל ובדיקה פיזית ראשונית, בה נבדקת הגפה למציאת סימנים כמו נפיחות, צבע, הגבלה בתנועה וכאבים. לאחר מכן יידרש הרופא המטפל לבדוק האם ישנה פגיעה עמוקה יותר מעבר לשבר הנראה לעין. כדי לוודא את סוג השבר, מיקומו המדויק ואת דרך הטיפול הרצוי בו, יש לבצע בדיקות הדמיה כמו רנטגן.

ישנם שברים אשר בדיקות אלו לא יוכלו לזהות כמו שברים באגן בקרב נשים מבוגרות או שברים בשורש כף היד. בשברים אלו יידרשו בדיקות נוספות ומשלימות. ישנם שברים, כמו שבר בגולגולת למשל, אשר יצריכו משנה זהירות לגבי בירור הנזקים המשניים מסביב לשבר.

ככל שהשבר יהיה מורכב יותר ובאזורים רגישים יותר, אשר מחייבים חקירה עמוקה יותר, כך יידרש הרופא המטפל לרדת לשורש העניין באופן המהיר והיעיל ביותר. הטיפול בשבר משתנה על פי מידת מורכבותו, ויכול לנוע בין קיבוע פשוט אשר מנסה למנוע את תנועת העצם השבורה ועד ניתוחי חירום כמו בשברי ירך או צוואר.

 

מה יש להוכיח בתביעת רשלנות רפואית באבחון ובטיפול בשבר?

בדומה לתביעות רשלנות רפואית בנושאים אחרים, גם בנושא של אבחון וטיפול בשבר, נדרש עורך דין רשלנות רפואית להוכיח שני דברים עיקריים. הוכחה אחת צריכה לבטא את העובדה כי הרופא המטפל לא פעל על פי עקרון הרופא הסביר ולא על פי הסטנדרטים המקובלים בעולם הרפואי בתחום זה.

במידה והרופא הסביר היה צריך לדאוג לבדיקות משלימות לאישוש האבחנה בשברים מסוימים, גם במקרה האמור הרופא המטפל היה צריך לדאוג לכך על בסיס הידע הרפואי הקיים אצלו. הוכחה שניה שעל עורך הדין להוכיח תעיד על הקשר הישיר בין הנזק שנגרם למטופל לפעולה הרשלנית שנעשתה.

כיוון ששבר שאינו מאובחן ומטופל במהירות האפשרית עלול להשפיע באופן משמעותי על מצבו הכללי של המטופל, סביר להניח כי הפעולה הרשלנית אשר עיכבה את האבחון והטיפול היא זו שהובילה לגרימת הנזק. לחילופין, על דרך השלילה, הוכחה זו יכולה לבטא את העובדה כי לולא התבצעה הפעולה הרשלנית אשר עיכבה את האבחון והטיפול של השבר, לא היה נגרם נזק כה משמעותי.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון ובטיפול בשבר

כדי להוכיח את כל האמור להוכיח על עורך דין רשלנות רפואית לאסוף את כלל החומרים הנמצאים בתיק הרפואי של התובע. בדרך כלל כל הבדיקות וסיכומי הפגישות בין הרופא והמטופל מתועדים על ידי הרופא או צוות בית החולים. אולם, מלבד תיעודים אלה, על עורך הדין לאסוף עוד חומר רלבנטי שקיים, בין אם מדובר על דוחות משטרה במקרה של תאונה או הקלטות וצילומים אשר המטופל עצמו הצליח להביא.

כמו כן, ידרש עורך הדין לחוות דעת אורטופדים או רופאים מומחים אחרים, אשר השברים המדוברים נמצאים בתחום מומחיותם. חוות דעת מקצועית זו יכולה לפרט מבחינה מקצועית איך התגלגלו האירועים עד לנזק שנגרם. באמצעות הדגמות מקרים דומים אחרים יוכלו המומחים להראות ולבטא את הפעולה הרשלנית שנעשתה ולהוכיח את העובדה שהרופא שטיפל בנפגע לא נהג על פי עקרון הרופא הסביר.

חוות דעת מקצועית אשר ניתנת בפירוט ובהירות עשויה להפוך את משפט הרשלנות להצלחה, בעיקר במובן של תשלום דמי פיצויים.

 

לסיכום

רשלנות רפואית באבחון ובטיפול בשבר עלולה להוביל לנזקים בלתי הפיכים, אשר יתבטאו בנמק, בפגיעה בתנועה או נכות. עורך דין רשלנות רפואית אשר מנהל את תיק התביעה יוכיח במהלך המשפט כי נגרם נזק שנבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שנעשתה וכי הרופא המטפל לא פעל על פי הסטנדרטים הרפואיים המקובלים בתחום זה.

על מנת להוכיח זאת דרש עורך הדין לרכז את כל החומר הרפואי הקיים בתיק התובע אשר מתעד את השתלשלות האירועים. כמו כן, הוא יידרש להביא חוות דעת של רופאים מומחים שיוכלו לפרט ולבאר את המונחים הרפואיים והמקצועיים הקיימים בתיק ולהסביר מדוע הפעולה הרשלנית הובילה לנזק שנגרם. כמו כן, חוות דעת זו תוכל לאמוד את מידת הנזק מבחינת הפיצויים המגיעים לתובע, תוך לקיחה בחשבון את כלל הגורמים.

 

זקוקים לפרטים נוספים בנושא רשלנות רפואית באבחון ובטיפול בשבר? בנבחרת המשפטית, תמצאו מידע מקיף על דיני רשלנות רפואית ומגוון עורכי דין המתמחים בתביעות רשלנות רפואית שיוכלו לייעץ לכם ולסייע לכם במימוש זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שבר

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של