רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

המוח הוא האיבר הראשי במערכת העצבים אצל בני אדם. לכן כאשר מתגלה גידול במוח, חשוב לטפל בו במהירות ובנחישות. אחרת, בתוך זמן קצר ישפיע הגידול על התפקוד התקין של החולה. רשלנות רפואית באבחון גידול במוח, קרי העדר אבחון או אבחון מאוחר של הגידול, עלולה להביא לפגיעה משמעותית במטופל, עד כדי מוות במקרים שבהם לא ניתן לעצור את התפשטות הגידול.

למה בדיוק מתכוונים כשמדברים על גידול במוח? למה גידול במוח הוא כל כך מסוכן? מהי ההגדרה של רשלנות רפואית באבחון גידול במוח? למה חשוב להסתייע בשירותיו הטובים של עורך דין רשלנות רפואית? מהן השלבים בדרך להגשת תביעה בנושא הזה? במאמר שלפניכם נשיב לשאלות הללו בהרחבה.

 

רשלנות רפואית באבחון גידול במוח – כיצד היא באה לידי ביטוי?

בדרך כלל, רשלנות רפואית עלולה לבוא לידי ביטוי בשלושה מישורים: רשלנות באבחון, רשלנות בטיפול ורשלנות במעקב אחרי תוצאות הטיפולים. במקרה של גידול במוח, רשלנות רפואית באבחון גידול במוח היא המקרה הכמעט בלעדי של רשלנות שניתן לתבוע בגינו את הרופאים המטפלים.

הסיבה לכך היא פשוטה – אבחון לקוי או העדר אבחון של גידול סרטני, בדגש על גידול ממאיר, מאפשר לגידול להתפשט. גידול כאמור גורם להידרדרות מהירה במצבו של המטופל, באופן שלא ניתן לטפל בו. בחלק ניכר מהמקרים, רשלנות רפואית באבחון גידול במוח מסתיימת במותו של החולה. במקרים אחרים היא מסתיימת בפגיעה משמעותית בתפקוד שלו.

 

מהו גידול במוח ואיך הוא נוצר

גידול במוח הוא גידול לא טבעי ולא נורמלי של תאים במוח. הגידול יכול להתחיל בקבוצות תאים שונות, ומשם להתפשט לאזורים אחרים במוח. במקרים אחרים, גידול שהתחיל במקום אחר בגוף, מתפשט למוח וממשיך לצמוח שם. המיקום של הגידולים שונה בדרך כלל בין מבוגרים לילדים. עם זאת, הנזק האפשרי בכל המקרים הוא משמעותי מאוד.

רשלנות רפואית באבחון גידול במוח
רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

סוגים של גידולים במוח וחשיבות האבחון המוקדם

ישנם שני סוגים של גידולים במוח:

גידולים שפירים גידולים מוחיים שפירים הם בדרך כלל גידולים בלתי מזיקים. המאפיין העיקרי שלהם בדרך כלל הוא הגודל – גידולים מהסוג הזה הם קטנים ואינם מתפשטים.
גידולים ממאירים גידולים מהסוג הזה הם מסוכנים. הם מתפשטים במהירות, פולשניים ודוחקים את תאי המוח הבריאים. זאת, תוך הפעלת לחץ עליהם באופן שפוגע בצורה משמעותית בתפקוד שלהם.

גידולים במוח יכולים, כאמור, להתחיל במוח עצמו או להתפשט למוח ממקומות אחרים בגוף. בכל מקרה, גידולים כאלה הם מסוכנים מאד. חשוב לאבחן גידולים מהסוג האמור מהר ככל האפשר. זאת, כדי לאפשר לרופאים לנסות ולהסיר אותם במהירות ולמנוע התפשטות נוספת שלהם.

 

מהן הסכנות הטמונות באי גילוי של גידול במוח במועד

גידול במוח יכול כאמור להתחיל במוח או, לחילופין, להגיע אליו ממקום אחר בגוף כגרורה של גידול אחר. אם הגידול הוא ממאיר, התאים הסרטניים מתפשטים במהירות בחלל המוח. הם דוחקים את התאים הבריאים של המוח, תוך הפעלת לחץ הפוגע בתפקוד שלהם. ככל שהגידול במוח גדל ומתפשט, כך הסיכויים לפגיעה משמעותית בתפקוד של החולה עולים.

ההשפעה השלילית של גידול במוח יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים וצורות, החל מכאבים עזים במקומות שונים בגף ועד למצב שבו החולה משותק כמעט לחלוטין, או הפעילות המוטורית שלו מגבלת. בכל מקרה, גידול מוחי ממאיר שאינו מטופל בזמן, מביא בסיכומו של עניין למוות.

 

רשלנות רפואית באבחון גידול במוח במבחן הרופא הסביר

התסמינים האופייניים לגידול במוח הם כדלקמן:

  1. כאבי ראש
  2. סחרחורות
  3. טשטוש בראייה
  4. הפרעות בתפקוד הגופני
  5. שינויים באופי
  6. פרכוסים

 

הסימנים לעיל הם אמנם רק חלק מהתסמינים האפשריים של גידול במוח, ובהחלט ייתכנו גם סימפטומים נוספים. אולם בהינתן התסמינים הללו, מצופים הרופאים להיות מסוגלים לאבחן את הבעיה במידה והם פועלים על פי אמות המידה המקובלות בתחומם ובמידת המקצועיות המצופה מהם.

 

הגשת תביעת פיצויים במקרי רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

רשלנות רפואית באבחון גידול במוח היא בהחלט עילה להגשת תביעה משפטית. התביעה יכולה להיות מוגשת כנגד הרופאים המטפלים, כמו גם המוסד הרפואי שבו התבצעו הבדיקות השונות וכן האבחון של הגידול. ואולם התחום הספציפי הזה הוא מורכב ודורש ישע מקצועי רב בשילוב עם ידע משפטי.

זאת, על מנת להוכיח שאכן היתה רשלנות, ואכן היה אפשר לאבחן את הגידול בשלבים מוקדמים יותר. עורך דין רשלנות רפואית ילווה את הלקוחות שלו לאורך כל הדרך – החל מאיסוף החומר הרפואי, עבור בהגשת התביעה וכלה בליווי הלקוח עד להשגת התוצאה הרצויה.

 

השלבים בדרך להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

כאמור, עודך דין רשלנות רפואית יוביל את הליך הגשת תביעת הרשלנות הרפואית. זאת, לאחר תחקור ווידוא שעל פניו קיים חשש לרשלנות רפואית. להלן השלבים בדרך להצלחה בתביעה:

  • איסוף המסמכים הרפואיים: הדבר הראשון שעורך דין רשלנות רפואית עושה, הוא איסוף כלל המסמכים וחומרים הקשורים בטיפולים שהחולה עבר. על פי החוק, המוסד הרפואי שבו בוצע הליך רפואי כל שהוא, חייב למסור לידי המטופל או המייצג שלו את התיק הרפואי. הימנות ממסירת התיק, או מצב בו התיק בשלמותו או חלקים ממנו אבדו, מסייעים לחולה. במקרים כאלה, בית המשפט עלול לפסוק לטובת החולה, ולא לטובת הנתבעים.
  • קבלת חוות דעת רפואית מקצועית: בשלב הבא, עורך הדי עשוי להפנות את המטופל לקבלת חוות דעת מקצועית. במקרים של רשלנות רפואית באבחון גידול במוח, חוות הדעת יכולה להיות הגורם שיכריע לטובת התובע.
  • ליווי המטופל בהליך המשפטי: אם עורך הדין שוקל את הנתונים ומחליט להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון גידול במוח, הוא גם ילווה את הלקוח לכל אורך המשפט. זאת, עד להשגת התוצאות הרצויות – קרי החלטה של בית המשפט לטובת התובע.

 

לסיכום

הליך משפטי בגיל רשלנות רפואית באבחון גידול במוח איננו הליך פשוט, וכמעט תמיד מתעוררות מחלוקות בין הצדדים. עם זאת, עורך דין רשלנות רפואית שהוא בעל ניסיון וידע מקצועי עשוי לסייע מאד לתובעים לקבל פיצויים כספיים, שמגיעים להם ללא ספק לאור הנזק הרב שנדרם למטופל בעקבות הרשלנות הרפואית.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית באבחון גידול במוח? בנבחרת המשפטית, תמצאו מידע מפורט בנושא זה ובנושא של דיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מקצועיים שיוכלו לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מוח

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של