רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב

אורתופדים הם בין הגורמים הרפואיים המבוקשים ביותר במדינת ישראל. בין אם נרצה בכך ובין אם לאו, כמעט כל אחד ואחת מאיתנו מתמודדים בשלב כזה או אחר עם בעיות אורתופדיות שונות, החל מכאבים אורתופדיים באזורים כמו היד או הרגל, או בעיות בגב, בצוואר, בכתפיים ובעמוד השדרה בכלל.

חלק מבעיות האורתופדיה הן לכאורה בעיות פשוטות לפתרון, בעוד שאחרות מולידות לעתים מחלות עצב העלולות ללוות את המטופל לשארית חייו, ואף לגרום למותו בחלק מהמקרים.

כאשר בעיות אורתופדיה או מחלות עצב מתגלות בשלביהן המוקדמים, הסיכוי להחלמת המטופל הוא לרוב גבוה. זאת לעומת מקרים שבהם הבעיות מתגלות בשלב מתקדם יחסית, ועלולות להפוך לקשות יותר לריפוי, עד כדי צמצום ניכר בסיכויי ההחלמה של המטופל.

למרבה הצער, רשלנות רפואית בתחום האורתופדיה ומחלות העצב עלולה להוביל לגילוי מאוחר מדי של ליקויים אורתופדיים ולפגיעה משמעותית בסיכויי ההחלמה של המטופל. במסגרת מאמר זה נסביר כיצד רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב באה לידי ביטוי, ומהן הדרכים שבהן עורך דין רשלנות רפואית יכול לסייע למי שנפגעו ממחדל רפואי מסוג זה.

 

רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב – בעיה כאובה מאין כמוה

אין לנו ספק שכל אחד ואחת מכם מכירים לפחות אדם אחד אשר נדרש בשלב כזה או אחר בחייו לסיוע של רופא אורתופד. בין אם לשם אבחון בעיות אורתודפיות שונות שנתנו את אותותיהן בצורת כאבים, בצקות ובין אם לשם טיפול בפציעות גפיים או עמוד שדרה.

מקרים שבהם הפניה של המטופל נעשית בזמן, והוא מקבל בהתאם את הטיפול ההולם לבעיה, הם מקרים שבהם המצב יכול להיפתר על נקלה (באופן יחסי), ולהוביל לכדי החלמה.

אולם רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב, עלולה להוביל לכך שהבעיה לא תטופל במועד אם בכלל, וכתוצא מכך – המטופל עלול לסבול מסיבוכים שונים, מורכבים אף יותר מהבעיות המינוריות שאיתן הוא התמודד בתחילה.

רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב
רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב

לאילו מצבים רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב עלולה להוביל?

בעיות פשוטות כמו כאבים באזור מסוים בגוף, עלולות לאור רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב להתפתח לכדי בעיות הרבה יותר מורכבות, כמו התפתחותה של נכות בקרב המטופל, צליעות ועוד. בחלק מהמקרים, טיפול שיכל היה להסתיים במתן תרופות שונות או בליווי פיזיותרפי צמוד למטופל, עלול להגיע לכדי מצבים חמורים יותר של הצורך בטיפול כירורגי לשם התמודדות עם הבעיה.

היות וטיפולים כירורגיים שונים מביאים איתם מגוון סיכונים, מטופל שהיה אמור לסיים את טיפוליו תוך כמה שבועות, עלול למצוא את עצמו נכנס למעגל של טיפולים עד תום ימי חייו. כמובן שמדובר כאן על אירוע בעל חומרה גדולה, ולכן רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב נתפסת בקרב הציבור ובקרב מערכת המשפט כחמורה בהתאם.

 

כיצד רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב מתרחשת?

כל בעיה רפואית באשר היא מתחילה, במרבית מהמקרים, מתלונות של המטופל, שחש בכאבים או בשינוי פיזי באחד או יותר מאיברי הגוף שלו. התלונות יכולות לצוץ ביום בהיר אחד, או בעקבות מגוון מצבים שהובילו להופעת הבעיה, כמו פגיעה פיזית במסגרת תאונה, בעקבות תנועה לא נכונה, בעקבות פעילות מאומצת מסוג כזה או אחר ועוד.

לאחר שהמטופל מתלונן, לרוב בפני רופא המשפחה שלו או בפני האורטופד, הוא אמור לצאת למסע שכולל בדיקות, אבחונים, מעקבים וטיפולים שיהלמו את התלונות שלו.

ברגע ששלבים אלו אינם מתבצעים, מדובר על רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב. כמובן שגם מצבים שבהם ניתן למטופל טיפול שהולם את התלונה שלו, אך ההכרזה על סיום הטיפול מתקיימת לפני שהבעיה הרפואית שלו נפתרה כליל – מדובר גם כאן על רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב.

 

מה המטופל אמור לעשות אם נפגע מרשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב?

ברגע שמתרחשת רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב, המטופל אינו אמור לשבת בחיבוק ידיים ולהמתין לשינוי, אלא הוא צריך להביא אותו בעצמו. הדרך הטובה ביותר לכפר על המקרה החמור שקרה למטופל, היא באמצעות פתיחה בהליך משפטי אל מול הגורמים הרפואיים הרשלנים, בעזרת עורך דין רשלנות רפואית, כמובן.

ההליך המשפטי הזה הוא מי שיכול לדאוג לכך שהמטופל, על אף הדברים הקשים שחווה, יוכל להנות מקצת רווחה ושקט נפשי על ידי ניצחון בהליך המשפטי.

 

כיצד עורך דין רשלנות רפואית מסייע לנפגעי רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב

עורך דין רשלנות רפואית מחזיק בכל הכלים הרלוונטים על מנת להוביל את ההליך המשפטי בצורה חכמה ומקצועית, במיוחד לאור העובדה שהצד הנתבע ייעזר גם הוא בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית מקצועי, שמגיע עם אינטרסים מנוגדים לצד התביעה. עורך דין רשלנות רפואית יוכל לבנות את תיק התביעה בצורה חכמה ומסודרת, כך ששופטי בית המשפט יוכלו לקבוע בקלות את גזר הדין.

 

כיצד עורך דין רשלנות רפואית יכול לבנות תיק תביעה שיוכיח את הטענות?

הצד החיובי של רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב, אם ניתן לקרוא לו כך, הוא שמדובר על סיטואציה שיש לה תיעוד כתוב בכל אחד ואחד מן השלבים. היות והיום מערכת הרפואה מתבססת על מערכות מחשב מתקדמות, שבהן מתבצע תיעוד שקוף לחלוטין של ביקורי המטופל, בדיקות המטופל, תוצאות הבדיקות, אבחוני של הרופאים ועוד, ניתן לאסוף את כל המסמכים החשובים הללו לכדי הצגה בפני בית המשפט, לצורך הוכחת רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב. עורך דין רשלנות רפואית נעזר בכל אלו על מנת להציג בפני שופטי בית המשפט את כל המידע שלו הם זקוקים על מנת להכריע את הדין.

 

לצאת לדרך בטוחה עם עורך דין רשלנות רפואית

על ידי ההליך המשפטי בליווי עורך דין רשלנות רפואית, המטופלים יכולים לקבל פיצויים של עשרות עד מאות אלפי שקלים, שיהפכו את החיים שלהם לקצת יותר שקטים. פנו לעורך דין רשלנות רפואית ותוכלו להגיע גם בעצמכם לתוצאות הרצויות.

כן. ישנן בעיות אורתופדיות ומחלות עצביות שדורשות טיפול מיידי, על מנת לנסות ולצמצם את הנזק עד כמה שניתן ולהחזיר את המצב לקדמותו. במידה וישנו מקרה של רשלנות רפואית שבעקבותיו הבעיה לא מטופלת או לא מאובחנת, המצב עלול להתדרדר ולהחמיר מיום ליום.
פעמים רבות הבעיה הרפואית מתגלה לאחר שהמטופל מתלונן בפני הרופא שלו על כאבים או בשינוי כלשהו במצבו הגופני. בעקבות תלונה זו, המטופל אמור לעבור בדיקות שונות על מנת לאבחן את הבעיה, וכן טיפולים רלוונטיים לבעיה שאובחנה. במידה ואחד מאלו לא התרחשו, הדבר יכול להיחשב כרשלנות רפואית.
במידה ולמטופל נגרם נזק, וניתן להוכיח שהנזק נגרם כתוצאה ישירה מהתרשלותו של הגורם הרפואי שטיפל בו – יש עילה להגיש תביעת רשלנות רפואית. במידה והתביעה תתקבל, המטופל צפוי לקבל סכום פיצויים שהולם את חומרת הנזק שלו והמצב הרפואי שלו.
עורך דין רשלנות רפואית הוא הגורם המקצועי היעיל ביותר בטיפול במקרי רשלנות רפואית, שכן הוא מכיר לעומק הן את המערכת המשפטית והן את המערכת הרפואית. עורך הדין יוכל לדעת כיצד לבסס את התביעה שלכם בצורה הטובה ביותר, כדי שתוכלו לזכות בסכום פיצויים הולם.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של