רשלנות רפואית אבנים בכיס מרה

אבני מרה הם הצטברות של מיצי מרה אשר הפכו להיות גושים מוצקים. בדרך כלל הרכב אבני המרה הוא כולסטרול, ובמקרים מסוימים הרכבו יכול להיות גם סידן או צבעי מרה. ישנם מקרים בהם כאשר ישנו עיכוב באבחון אבנים בכיס מרה, כמו במקרי רשלנות רפואית אבנים בכיס מרה, הדבר עלול להוביל לנזק משמעותי ובמקרים חמורים אף למוות.

מהן אבנים בכיס המרה?

אבנים בכיס מרה הינם גושים של מיצי מרה אשר הצטברו לכדי משקעים, עקב חוסר איזון. פעמים רבות, המטופל לא יבטא תסמינים כלשהם, ואף לא יידרש לטיפול. בפעמים אחרות, עלול המטופל לסבול מכאבי בטן המגיעים בגלים בצד הימני העליון, בחילות והקאות. החשש הגדול במצב של אבנים בכיס מרה הוא מחסימת צינור המרה על ידי האבן.

במקרה זה עלול המטופל לסבול מדלקת (כוליציסטיטיס) אשר תגרום לכאבים, בחילות וצהבת. חסימה זו עלולה לגרום גם למצב חירום ולזיהום דרכי המרה אשר עלול להוביל לאלח דם, שאם הוא לא מטופל באופן מיידי עלול להסתיים במות החולה. כמו כן עלולה להיגרם חסימת מעיים על ידי אבן שתחסום את המעי הדק.

גם אם מצבים אלה הינם נדירים יחסית, יש לשים לב לתסמינים ולתלונות החולה, כדי שאפשר יהיה לאבחן את המצב בזמן, לטפל באופן מהיר ולמנוע כאב וסיבוכים פוטנציאליים.

 

אבחון וטיפול באבנים בכיס מרה

אבחון אבנים בכיס מרה עשוי להיעשות באמצעות בדיקות שונות  כמו אולטרסאונד בטן או אנדסקופי, ובדיקות נוספות כמו ERCP ואיזוטופים. הטיפול הדפיניטיבי במצב זה יהיה ניתוח הסרת כיס מרה, מכיוון שמרגע שנוצרות האבנים הן עלולות לשוב ולהתפתח.

אין בעיה לחיות ללא כיס מרה מכיוון שאיבר זה לא מפריש למעשה את המיצים אלא רק אוגר אותם. הניתוח המבוצע הינו לפרוסקופי ולכן סיכוניו וסיבוכיו קטנים יותר מניתוח בו מבוצעת פתיחת בטן מלאה. ישנה גם אפשרות להמיס את האבנים בדרכים שונות, אך שיטה זו לא תתאים לכלל המטופלים.

רשלנות רפואית אבנים בכיס מרה
רשלנות רפואית אבנים בכיס מרה

מתי מתרחשים מקרי רשלנות רפואית אבנים בכיס המרה?

רשלנות רפואית אבנים בכיס המרה עלולה להתרחש בשתי נקודות קריטיות בניהול המחלה:

  1. רשלנות רפואית המתבצעת בעת אבחון אבנים בכיס מרה
  2. רשלנות רפואית המתבצעת בעת הטיפול באבנים בכיס מרה

 

רשלנות רפואית המתבצעת בעת אבחון אבנים בכיס מרה

רשלנות רפואית בעת אבחון אבנים בכיס מרה עלולה להתבטא באיחור באבחון, אי שליחת המטופל לבדיקות נוספות או פענוח לקוי של הבדיקות, חוסר תשומת לב לתסמינים אותם מבטא המטופל ועוד. על הרופא המטפל, אשר פוגש לראשונה את החולה לקחת אנמנזה רפואית אשר תכלול את ההיסטוריה הרפואית, שאלות על תסמינים שונים ופרטים על מצבו הכללי של המטופל.

במקרה של אבנים בכיס המרה, התסמינים עלולים להיות דומים למחלות אחרות כמו אולקוס סרעפתי למשל, כך שעל הרופא לבצע אבחנה מבדלת. כדי לאשש או לשלול את האבחנה, עליו לשלוח את המטופל לבדיקות נוספות, עד לקבלת תשובה חד משמעית.

כמו כן, על הרופא המטפל לפענח באופן נכון את הבדיקות שחוזרות כדי למצוא בהן את האבנים, כך שאם לא פירש הרופא את הבדיקה באופן מתאים, הוא עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית המתבצעת בעת הטיפול באבנים בכיס מרה

רשלנות רפואית בעת טיפול באבנים בכיס המרה עלולה להתבטא בטיפול לא מתאים, עיכוב הטיפול או פעולה רשלנית שנעשתה במהלך הניתוח להסרת כיס המרה. כל עיכוב בטיפול עלול להיות בעל השלכות חמורות הן על קצב ההידרדרות של המטופל והן על הארכת פרק הזמן בו סובל המטופל מכאבים והרגשה רעה. בחדר הניתוח עלולות להיעשות פעולות רשלניות רבות, החל מהרדמה לקויה ועד טעות טכנית או אחרת הנעשית במהלך הניתוח.

כמו כן, לפני הניתוח על הרופא המטפל להציג בפני המנותח את הסיכונים הגלומים בפרוצדורה הכירורגית. על המטופל לחתום על טופס של הסכמה לביצוע ההליך שיבטא את ההבנה של המטופל בנוגע למצבו ואת הסכמתו לביצועו של הניתוח. רופא אשר לא יציג למטופל את התמונה הרחבה ולא יחתימו על טופס, עלול למצוא עצמו במרכזה של תביעת רשלנות רפואית.

 

מה חשוב לדעת על ניהול תביעת רשלנות רפואית אבנים בכיס מרה

את ניהול תביעת הרשלנות יבצע עורך דין רשלנות רפואית, המנוסה בתחום זה. בשלב הראשון יידרש עורך הדין לאסוף את כל החומר הרפואי הקיים בתיק, לרבות תיעוד הבדיקות ופענוחן, שיחות עם הרופא המטפל, ותיעוד הניתוח או הטיפול שנעשה. בשלב זה יוכל עורך הדין לבסס את הראיות בתיק ולהבין את הצדקת התביעה.

בשלב השני יידרש עורך דין רשלנות רפואית לספק חוות דעת של מומחים בתחום אשר יוכלו להדגים את המקרה אל מול מקרים דומים שקרו בשטח אשר תוצאתם הייתה שונה. במהלך המשפט יהיה על עורך הדין להוכיח את הטענה שהנזק שנגרם ללקוח נוצר באופן מובהק כתוצאה מן הטיפול הרשלני שניתן לו, ושהרופא המטפל לא פעל באופן שניתן היה לצפות מן הרופא הסביר לנהוג בנסיבות הללו.

 

לסיכום

רשלנות רפואית אבנים בכיס מרה עלולה להוביל לסבל וכאב מיותרים, ובמקרים חריגים אף לנזקים משמעותיים יותר. עורך דין רשלנות רפואית יידרש בתיק זה להוכיח כי התרחשה רשלנות רפואית בעת אבחון האבנים או בעת הטיפול בהם, באופן אשר הוביל באופן ישיר לנזק שנגרם.

חוות דעת מומחים בתחום, אשר תוכל לפרט את השתלשלות האירועים במקרה הקיים, ולהמחיש את מהותה של הפעולה החריגה שנתבצעה על ידי הבאת מקרים דומים מהשטח, תוביל את השופט השומע בתיק למסקנה המתבקשת על תשלום דמי פיצויים.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית אבנים בכיס המרה? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו לאתר מידע הנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מהשורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ניתוח

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של