רשלנות בטיפול בילודה לאחר לידה

רשלנות רפואית עלולה להתרחש בכל שלב מתהליך הלידה, החל ממעקב ההריון, דרך חדר הלידה והטיפול בילודה או הילוד לאחר מכן. כאשר ישנו חשש או חשד לרשלנות רפואית בכל אחד מהשלבים, יש להתייעץ בהקדם עם עורך דין רשלנות רפואית בלידה אשר יוכל להעריך את הצדקת התביעה ואת שווי הפיצויים שאפשר לקבל בגינה.

בבית המשפט, יידרש עורך הדין להוכיח כי קיים קשר ישיר בין הפעולה הרשלנית שנעשתה לבין הנזק שנגרם למי מהמעורבים. הוא יעשה זאת על ידי פירוט השתלשלות האירועים, כפי שדווחו ונכתבו על ידי הצוות הרפואי, והבאת עדות של רופאים מקצועיים ומומחים מתחום הנאונטולוגיה (טיפול בילודים) אשר יוכלו להוכיח כי המעשה שנעשה אינו עומד בעיקרון הרופא הסביר, על פי הנהלים המקובלים בתחום.

מהי רשלנות בטיפול בילודה לאחר לידה?

בחדר הלידה, נמצאים עם היולדת הצוות המיילדותי אך גם רופא ילדים, אשר יוכל לקבל את התינוק או התינוקת הנולדים, ולוודא את מצבם התקין. אם ישנה בעיה המתגלית לפני הלידה, ייצטרפו עוד רופאים המומחים בתחום הספציפי, כדי שהילודה או הילוד יוכלו לקבל את המענה והטיפול המהיר ביותר.

בדרך כלל האחריות לגילוי מצב של מצוקה, הן של היולדת והן של התינוקות היא של הצוות המילד או הרופא המטפל, באם התגלה מום או פגם כלשהו בבדיקות ההדמיה טרם הלידה. מיד לאחר הלידה, יבדוק רופא הילדים את התינוק הנולד, לוודא כי הינו בריא ואינו זקוק לטיפול רפואי דחוף.

רשלנות רפואית בזמן זה עלולה לכלול מצב של החייאה שגויה, חוסר תשומת לב למצוקת הילוד, בדיקה לא מקיפה אשר עלולה להוביל לנזקים משמעותיים ובלתי פתירים, רשלנות באבחון מום או פגיעה המחייבת טיפול דחוף, טיפול לא מתאים, לקוי או מאוחר מדי בבעיה שהתגלתה. גם לאחר שהתגלתה הבעיה וטופלה, על הרופא המטפל לעקוב אחר הילוד או הילודה כדי לוודא מניעת סיבוכים נוספים או אירועים אחרים.

רשלנות בטיפול בילודה לאחר לידה
רשלנות בטיפול בילודה לאחר לידה

משמעות הנזק ותביעה על רשלנות בטיפול בילודה לאחר לידה

משמעות הנזק אשר עלול לנבוע מרשלנות רפואית בטיפול בילודה או בילוד לאחר לידה עלול להיות כה משמעותי, ולו רק בשל מצבו הפגיע והרגיש של התינוק שזה עתה נולד. התינוק עלול לסבול להמשך חייו משיתוקים שונים, פגיעות נוירולוגיות ופגיעות אחרות אשר עלולים להסב לו סבל וכאב רב.

לא תמיד קל להוכיח את עובדת הקשר שצריך להיות בין הפעולה הרשלנית לנזק שנגרם, אולם כאשר ישנן ראיות לכך שהרופא המטפל או הצוות הרפואי לא נהג על פי הפרוטוקולים הרפואיים הנהוגים במקרה הנידון, הוכחה זו תוכל להיות ישימה. על עורך דין רשלנות רפואית בלידה לאסוף את כל אותם חומרים רפואיים אשר יוכלו להסביר את המקרה ויעזרו בשלב ההוכחות.

אך גם על היולדת והמלווים להיות קשובים ומודעים לנעשה בחדר הלידה ולטיפול הניתן לילוד. במקרה הצורך יוכל עורך הדין להיעזר ברופאים נוספים אשר יעידו כי הרופא הסביר לא היה נוהג בדומה לרופא שפעל במקרה הנידון, וכי הוא כשל בשיקול דעתו או פעולה אחרת שביצע.

 

האם תביעת רשלנות בטיפול בילודה לאחר לידה תמיד מצליחה?

על מנת שתביעת רשלנות תצליח, יש להוכיח תחילה, כאמור, כי היה פגם בשיקול דעתו של הרופא המטפל, וכי הוא נהג בניגוד או לא על פי הסטנדרטים המקובלים. ישנם מקרים בהם התינוק עלול להיוולד עם מום מולד, וגם אם הטיפול בו ייעשה כראוי, התוצאה הסופית לא תהיה זו שקיוו לה ההורים.

כך, שרק כאשר הרופא או הצוות אינם מעריכים כראוי ובאופן תקין את הסיכון הקיים, ומתכוננים לו באמצעות כל האמצעים הקיימים לרשותם, אפשר לטעון לרשלנות רפואית. דמי הפיצויים הנקבעים במקרים בהם הוכחה רשלנות רפואית הינם משמעותיים וגבוהים מאד, ובמקרה הצורך יוכלו לסייע להורים בטיפול בתינוק, גם אם לא יביאו לריפוי.

מכיוון שמשפטים אלה דורשים ידע מקצועי רב, יש צורך במומחים מהתחום אשר יוכלו להסביר במהלך המשפט את הנזק ואת הגורמים לו, דבר המאריך את זמן המשפט ומעכב את החלטת השופט בגינו. אך להבטחת הצלחת התהליך כולו, יש להתאזר בסבלנות ולסמוך על ניסיונו של עורך הדין במשפטים ובמקרים דומים.

כמו כן, יש לציין כי את התביעה על רשלנות רפואית ניתן להגיש עד שהילד מגיע לגיל 25, אולם ההמלצה היא לא לחכות זמן כה רב, ואפשר להתחיל את ההליך כמה שיותר מוקדם, בכדי לנסות לספק לילד את החיים הטובים ביותר שאפשר להשיג באמצעות דמי הפיצויים שיתקבלו, אם וכאשר יסתיים ההליך המשפטי.

 

לסיכום

רשלנות בטיפול בילודה או ילוד לאחר לידה עלולה להוביל לנזקים משמעותיים וקריטיים להמשך חייו של התינוק והוריו. רשלנות לאחר לידה עלולה לכלול בעיה באבחון המצוקה העוברית, בטיפול בה או במעקב אחר התינוק. בכל אחד משלבים אלו, התינוק הפגיע והרגיש עלול להינזק באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שנעשתה או לא נעשתה ולסבול ממגוון נזקים החל משיתוק ועד נזקים נוירולוגים ואחרים, אשר יהפכו את חייו לרצופי סבל וכאב.

תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית היא לאסוף את כל החומר המקצועי והרפואי הקיים על המקרה, לוודא את השתלשלות האירועים ולקבל חוות דעת מרופאים מומחים בתחום אשר יוכלו להעיד כי המקרה הנידון התרחש כנגד העיקרון של הרופא הסביר.

עיקרון זה אומר כי אם הרופא היה נוהג על פי הסטנדרטים והכללים המקצועיים המקובלים, הפעולה הרשלנית הייתה נמנעת וכך גם הנזק שנגרם. משפטים אלה אורכים זמן רב, ולכן יש להתאזר בסבלנות ולסמוך על עורך הדין המוביל בתיק. דמי הפיצויים שייתקבלו בתיקים אלה הינם גבוהים ומשמעותיים ועשויים לסייע למשפחה בגידול הילד באופן המיטבי, כפי המגיע לו.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של