חיפוש

החוקים וההגבלות החלים על קיום אירועים במקומות ציבוריים

מי מאיתנו לא הקים או הרים אירוע במקום ציבורי או לפחות לקחת חלק באירוע שבוצע במקום ציבורי? סביר להניח שכולנו לקחנו חלק באירוע כזה. על מנת להימנע מאפשרות של תביעה משפטית כזאת או אחרת, עקב הפרה של החוקים וההגבלות החלים במסגרת הקמת אירועים במקומות ציבוריים, עלינו להיות ערים ומודעים לאותן תקנות. בעמוד הקרוב, נתמקד בתקנות ובחוקים השנים שחלים במסגרת הקמת אירועים במקומות ציבוריים- בדגש על הבערת אש באמצעות מעשנת בשר.

 

אירועים במקומות ציבוריים- היבט משפטי

כפי שכבר ציינו, החוק במדינת ישראל מחייב כל אדם שרואה לנכון להוציא אירוע במקום ציבורי, לעבוד על פי תקנות מסוימות על מנת לשמור על הסביבה ועל הסובבים אותו. תקנות אלו נועדו על מנת למזער את הסיכונים הקיימים בעת הקמת אירועים במקומות ציבוריים.

חשוב להבין שהחוק נוקשה מאוד כלפי עבריינים שחוטאים ומבצעים פעולות בניגוד לחוק הנ"ל. כאשר מדובר במקומות ציבוריים, החוק נוקשה כפליים ביחס לעבירה (אם הייתה מבוצעת בשטח פרטי, ברוב המקרים הענישה הייתה פחותה וסלחנית יותר). הסיבה לכך היא שכאשר אתה מקיים אירוע במקום ציבורי, גם אנשים שלא נמצאים באותו אירוע וגם רכוש שאינו שייך לך- עלולים להיפגע.

 פרק ציבורי

החוקים וההגבלות שחשוב להכיר!

כפי שכבר ציינו והסברנו, החוק נוקשה ומחייב לפעול על פי תקנות בכל סוג אירוע במקום ציבורי.
ההגבלה הראשונה היא כמות האנשים. כמות האנשים משתנה על פי סוג האירוע המתוכנן (אירוע ספורט, אירוע אישי וכו') ובהתאם לכמות האנשים יידרש בעל האירוע להיערך בטיחותית. במקרים בהם ישתתפו כמות אנשים גדולה- יש דרישה גם לסדרנים ו/או כוחות ביטחון.
ההגבלה השנייה ושלשמה התכנסנו היא הדלקת אש. בכל אירוע ללא יוצא דופן, מתיר החוק להדליק אש בהתניות מסוימות. כך לדוגמא, אין החוק מתיק הדלקת מדורות ענק בשטחים ציבוריים (עקב חשש לשריפה המונית, פגיעה בנפש ועוד). מנגד, אירועים שבהם מופעלת מעשנת בשר, גריל פחמים או כל אמצעי דומה לכך- החוק מתיר זאת בהנחה ואין סיכון לסובבים או לסביבה.
ההתכנסויות המשפחתיות שאנו רואים ברחבי הפארקים והיערות במדינת ישראל מותרים על פי חוק- רק באזורים המורשים לכך על פי חוק (לרוב האזורים הללו  מתוחמים או מסומנים בשילוט).

אם בוחרים להפעיל אש במסגרת אירוע כזה או אחר (על ידי מנגל, מעשנת בשר ועוד), (החוקים לגבי מנגל בשטח) יש מספר תקנות שצריך לפעול על פיהן. כל החורג ו/או לא מקיים את אחת מהתקנות הללו, עשוי לחשוף את עצמו לתביעה משפטית:
1. הדלקת אש רק במקום המוגדר לכך
2. הכנת אמצעים לכיבוי שריפה במקרה ותתרחש
3. הרחקת הסובבים מהאזור הפעיל- לעיתים נדרש גם תיחום האזור
4. בנחה ומדובר באירוע מרובה אנשים- לעיתים נדרשת גם "כפילות בטיחותית" (אמצעי כיבוי רבים יותר, תיחום רחב יותר…).

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא