קבלת דבר במרמה

קבלת דבר במרמה נקבע על פי סעיף 415 לחוק העונשין במסגרתו מיוחסת לנאשם עבירה של קבלת דבר מסוים במרמה באופן מוחשי. ניתן להעמיד נאשם לדין על קבלת דבר מסוים במרמה בשני סעיפים שונים כאשר הראשון הוא קבלת דבר סתמי במרמה ואילו הסעיף השני קובע על קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

ההבדל העיקרי בין כל אחד מהסעיפים הללו מגיע בחומרת העונש שאותו יפסוק בית המשפט על הנאשם שקיבל את דבר המרמה.

לא מעט נאשמים שקיבלו דבר מסוים על פניו בצורה תקינה וחוקית מגלים כי הם קיבלו זימון לחקירה על מנת להיחקר בטענה של קבלת דבר במרמה. בין אם מדובר בשלב החקירה או אפילו בשלב מתקדם יותר של הגשת כתב אישום חשוב מאוד שיעמוד לצדך עורך דין פלילי מיומן ומנוסה.

משרדנו מתמחה בייצוג של חשודים או נאשמים בקבלת דבר מסוים במרמה או בכל סוג אחר של עבירה הקשורה לדין הפלילי. אנו מייצגים נאשמים בבתי המשפט בכל עיר בישראל, כך שאתם יכולים להיות סבורים כי יהיה מי שיעמוד לצדכם ויעזור לכם להוציא את האמת לאור. כי לכל נאשם בקבלת דבר במרמה מגיעה הזכות להיות מיוצג על ידי משרד עורכי דין מיומן אשר מכיר את הדין הפלילי על בוריו ועל כל גווניו.

מהו המונח "מרמה"?

על פי סעיף 414 לחוק העונשין קיימת הגדרה מדויקת למונח "מרמה", כך שכל נאשם יוכל להבין בצורה מדויקת על מה הוא מואשם. “טענת עובדה בעניין שבעבר, בהווה או בעתיד, הנטענת בכתב, בעל פה או בהתנהגות, ואשר הטוען אותה יודע שאינה אמת או שאינו מאמין שהיא אמת”. אנו למדים כי המושג "מרמה" בדין הפלילי הינו מושג רחב מאוד אשר כולל בתוכו כל טענה בכל תקופת זמן שכל מי שטוען אליה סבור או אפילו מודע לכך שהיא איננה אמת.

מכיוון שמונח "מרמה" זכה להגדרה כל כך רחבה, בתי המשפט במדינת ישראל מקבלים מידיי יום מאות תיקים שונים המקושרים לנושא של קבלת דבר במרמה. כמובן שכל תיק מקבל מיד את הקטלוג של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות או בנסיבות מקלות. אך חשוב להבין כי בתי המשפט והדיינים מטעמם אינם מקלים ראש במקרים של קבלת דבר מסוים במרמה, למרות התיקים הרבים שמגיעים לכותלי בית המשפט בנושא הזה.

מכיוון שאנשים רבים אכן מקבלים לידיהם דברים מסוימים בצורה לא חוקית, בית המשפט שם דגש מרכזי על החמרת הענישה ועל פיקוח מרובה מכל הקשור לנושא הזה. כך שחשוב מאוד לא להקל ראש ולהצטייד בעורך דין פלילי מנוסה על מנת שיעזור לכם להוציא את הצדק לאור וכמובן יחזיר לכם בחזרה את החופש שלכם.

 

כיצד ניתן לקבל דבר מסוים במרמה?

אנשים רבים שמואשמים על קבלת דבר במרמה אינם בכלל מבינים מהן הסיבות שבגינן הם מואשמים באישום זה. לכן חשוב מאוד שנסביר בצורה ברורה פעם אחת ולתמיד כיצד אדם מן השורה יכול לקבל דבר מסוים במרמה, לעיתים אפילו בתום לב מוחלט.

בית המשפט קבע כי אדם אשר מחליט להציג מצג שווא על מנת לקבל דבר מסוים מאדם אחר עשה זאת במרמה. בית המשפט טוען בנוסף כי האדם שטוען כי הוא רומה על ידי אדם אחר חייב להוכיח כי אילולא מצג השווא, הרמאי איננו היה מצליח להוציא ממנו את הדבר המסוים אותו הוא לקח. כך שלא רק לנאשם יש את הצורך להוכיח את חפותו, אלא גם על המאשים חייבת ההוכחה להראות כי המצג שווא הוא זה שגרם לו לתת לרמאי את הדבר אותו הוא לקח ממנו.

קבלת דבר במרמה
קבלת דבר במרמה

מהו העונש הקבוע בחוק על קבלת דבר במרמה?

כמו בכל החלטה של בית המשפט קיימים לא מעט אלמנטים או מגבלות אשר יכולות להקל או אפילו להחמיר את העונש על קבלת דבר במרמה. כך גם כאשר אדם מואשם בקבלת דבר מסוים במרמה, בית המשפט יכול לפסוק את עונשו בצורות שונות. העונש המקסימאלי על קבלת דבר במרמה בנסיבות מקלות יכול להגיע עד ל-3 שנות מאסר בפועל, עונש משמעותי מאוד שיכול להגביל בצורה ניכרת את חייו של כל אדם. מנגד כאשר אתם מקבלים דבר במרמה בנסיבות מחמירות העונש יכול להגיע עד ל-5 שנות מאסר בפועל.

זוהי הסיבה שאתם צריכים להעמיד לצדכם את עורכי הדין הפליליים הטובים ביותר, כי לא מדובר במשחק ילדים כאשר זה מגיע לעונשים כל כך חמורים. האפשרויות שעומדות לרשותכם הן רבות ומגוונות, אך חשוב שתבחרו בעורך דין מנוסה שיסייע לכם כבר מתחילת הדרך על מנת שתוכלו להוכיח את חפותכם בהקדם האפשרי. ככל שהדיון יהיה בשלב מתקדם יותר כך יהיה קשה יותר להחזיר את הגלגל לאחור, וככל הנראה האפשרות היחידה תהיה רק להקל בעונש ולא למנוע אותו לחלוטין. כל מקרה של נאשם נקבע לגופו ומנותח על ידי הצוות המנוסה והמיומן שלנו.

 

מהן הסיבות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות?

אחד מהפחדים הגדולים ביותר של כל אדם אשר מואשם בקבלת דבר במרמה זה שיקבע כי הדבר הגיע לידיו של הנאשם בנסיבות מחמירות. אך כיצד בית המשפט יכול לקבוע כי הנאשם קיבל את הדבר בנסיבות מחמירות ולא בנסיבות מקלות? התשובה לכך הינה ברורה למדיי.

בית המשפט קובע את חומרת המקרה כאשר הוא שוקל את כמות המקרים שהתרחשו בין הנאשם למאשים, את אורך הזמן שבו בוצע על פניו המקרה וכמובן כמות הכסף שאותה הפסיד המאשים לטובת הנאשם. כל אחד מהנסיבות הללו יכול לקבוע האם הנאשם קיבל דבר מסוים במרמה בנסיבות מחמירות או בנסיבות מקלות.

זימון לחקירה על קבלת דבר במרמה

לרוב המשטרה היא זאת שמטפלת ראשונה במקרים של קבלת דבר במרמה. כאשר הזימון ברוב המקרים יגיע אליכם על ידי יחידת ההונאה של המשטרה. בכל מחוז של המשטרה קיימת יחידה שאחראית על חקירת הונאות מכל סוג שהוא, כך גם על קבלת דברים מסוימים באופן לא חוקי. אך חשוב להבין כי מרגע תחילת החקירה, כל דבר שאתם עומדים להגיד עלול להיות בשימוש נגדכם גם בבית המשפט. כל חקירה במשטרה מצולמת, והיא ראיה קבילה גם בבית המשפט, ולכן חשוב מאוד שלא תקלו ראש בנושא הזה.

מיד כאשר אתם מקבלים זימון על ידי יחידת ההונאה של המשטרה חשוב מאוד שתפנו לעורך דין פלילי על מנת שינחה אתכם ויסייע בהכנה לחקירה משטרתית . עורך דין פלילי הוא איש המקצוע המנוסה ביותר שיוכל ללוות אתכם לכל אורך התהליך כך שתדעו שיש מי שעומד מאחוריכם ולא מאפשר לכם ליפול אחורנית.

קבלת ההחלטות מיד עם תחילת הדיונים והחקירות עשויה להשתנות, שכן המשטרה עלולה להפעיל עליכם לחץ על מנת לקבל מכם הודאה או הסכמה מסוימת. ככל שתדחו את ההחלטה על בחירת עורך הדין הפלילי שילווה אתכם, כך אתם תסבכו את עצמכם עוד יותר. אנו נשמח לעמוד לרשותכם ולספק לכם את הייצוג הטוב ביותר, כך שתוכלו לדעת שאתם נמצאים בידיים הטובות והמקצועיות ביותר בתחום של הדין הפלילי.

קבלת דבר במרמה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
קבלת דבר במרמה

מידע נוסף סביב הנושא

עבירות הונאה במגזר הפרטי

עבירות הונאה הן מהמורכבות שבספר החוקים, כאשר לרוב מדובר בעבירות כלכליות שונות אשר כוללות: הונאה כלפי רשויות המס, הונאת בנקים או גופים מוסדיים אחרים ועוד.

עבירות הונאה במגזר העסקי

ככלל, עבירות של מרמה והונאה הולכות ונעשות נפוצות יותר ויותר בשנים האחרונות והן מבוצעות במגוון של דרכים. לפי חוק, מדובר באחת מהעבירות החמורות ביותר ומסיבה

מרמה והפרת אמונים

ככלל, אחת העבירות הקשות שעובד ציבור או בעל משרה בתאגיד עשוי לבצע הינה עבירת הפרת אמונים. לפי ההגדרה של עבירה מסוג זה, מדובר בשימוש בכוח

ביצוע תחבולה

חקירה פלילית הינה מפגש בין חוקר ובין נחקר, אשר נעשה מתוך אינטרס של כל אחד מהצדדים. במסגרת המשא ומתן שמתנהל במהלך החקירה, כל אחד מהצדדים

עורך דין מרמה והונאה

כשאנחנו עוד נמצאים בגיל הילדות, אנחנו לא פעם משחקים עם חברינו ובני משפחתנו בכל מיני משחקים, אשר במסגרתם אנחנו עלולים להרגיש מרומים. לפעמים מי שמשחק

קבלת דבר במרמה – עונש

קבלת דבר במרמה הוא התרגום המשפטי למילה אחת ויחידה עם קונוטציה שלילית ביותר – רמאות. הביטוי "קבלת דבר במרמה" כולל שלוש מילים והוא משמש מזה