פסיכולוג ילדים לאחר גירושין – מי משלם?

נתוני הגירושין במדינת ישראל מעידים על אחוז גירושין גבוה במיוחד, והליכי הגירושין אינם פוסחים גם על זוגות שחשבו שהם עומדים לחיות את כל חייהם ביחד. הליכי הגירושין יכולים להתבצע בכל מיני אופנים, ולהסתיים בכל מיני דרכים, אבל מה שבטוח הוא שהזוג המתגרש הוא לא היחיד שמושפע מן ההליכים הללו.

הליכי הגירושין משפיעים באופן ישיר גם על הילדים של בני הזוג, בין אם הם ילדים צעירים במיוחד ובוודאי גם כאשר הם ילדים גדולים יותר. חלק מהילדים ובני הנוער מסוגלים להתמודד עם בשורת הגירושין בעצמם, ואילו חלק מהם זקוקים לטיפול פסיכולוגי שיוכל לסייע להם להתמודד איתה באופן מקצועי.

היות ומדובר על הוצאה כלכלית לא קטנה כלל ועיקר, בהקשר זה נשאלת השאלה: פסיכולוג ילדים לאחר גירושין – מי משלם? זוהי הסוגיה בה נדון בהרחבה במסגרת המאמר הבא.

על הליכי גירושין והפרדת חשבונות

ברגע שזוג נשוי מעוניין להתגרש, הוא מתחיל לפצל את חייו לשניים. כחלק מהפיצול, גם כל נושא ההוצאות הכלכליות חוזר להתנהל בנפרד על ידי כל אחד מהצדדים, ולכן כאשר עולה השאלה מי משלם עבור פסיכולוג ילדים לאחר גירושין – התשובה אינה בהכרח תכלול את שני בני הזוג גם יחד. מדובר כאן על מחלוקת שנפתרת בהתאם לתקינות היחסים בין שני בני הזוג, ובמידת הצורך – נקבעת על ידי בית המשפט. רגע לפני שניגע בנושא לפרטי פרטים, בואו נקבל קצת רגע על הנושא הזה מנקודת מבט קצת אחרת.

 

פסיכולוג ילדים לאחר גירושין – באילו מצבים יש בו צורך?

הליך הגירושין הוא הליך שיכול להתבצע בדרכי נועם, אך עלול בהחלט להתבצע גם בדרכים קצת פחות נעימות. בזמן ששני בני הזוג מתווכחים ביניהם, הילדים נותרים באמצע בין שניהם, ולא פעם מושפעים מהלך הרוח שמלווה את הליך הגירושין המתנהל ביניהם.

בכל אחד מהמצבים, בין אם הליך הגירושין מתבצע בצורה מכוערת ומערב גם עורך דין גירושין, ובין אם הוא מתנהל בדרכים נעימות, מקדמות וטובות – הילדים נותרים חסרי אונים מול התא המשפחתי שהולך ומתפרק אל מול העיניים שלהם. לפיכך, אפשר להבין שבכל אחד מהמקרים קיים סיכוי שהצורך לפסיכולוג ילדים לאחר גירושין יעלה.

 

כיצד ניתן להבחין שהילד זקוק לפסיכולוג ילדים לאחר גירושין?

קיימים לא מעט סממנים שיכולים להעיד על הצורך של הילד בסיוע מפסיכולוג ילדים לאחר גירושין. בין היתר, ניתן להבחין בשינויים בדפוסי ההתנהגות שלו – חוסר חשק ללכת לבית הספר, הימנעות מהשתתפות במסגרות חברתיות שונות וחוגים, התנהגות אגרסיבית באופן קיצוני, התנהגות שקטה באופן קיצוני ועוד. על מנת שהמצב לא ילך ויחמיר, כדאי להיות פתוחים לאפשרות של פסיכולוג ילדים לאחר גירושין, ולהבטיח שכי הילד ימצא את המענה המתאים לצרכיו ולמצבו.

פסיכולוג ילדים לאחר גירושין – מי משלם
פסיכולוג ילדים לאחר גירושין – מי משלם

מי משלם עבור פסיכולוג ילדים לאחר גירושין?

פסיכולוג ילדים לאחר גירושין הוא לא שירות שניתן באופן חינמי או התנדבותי כחלק מהליך הגירושין, ולכן יש צורך בהוצאות כלכליות עבורו. היות ובני הזוג כבר לא בהכרח מתנהלים מתוך חשבון משותף, יש לקבוע מי מהם ישא בנטל התשלום עבור פסיכולוג ילדים לאחר גירושין. במקרים בהם קיימת תקשורת טובה בין שני בני הזוג, הם יוכלו לשאת בנטל הכלכלי באופן משותף, כך שכל אחד מהם יממן מחצית מסכום ההוצאה עבור פסיכולוג ילדים לאחר גירושין.

 

תשלום עבור פסיכולוג ילדים לאחר גירושין במצב בו בני הזוג אינם ביחסים טובים

ברגע ששני בני הזוג אינם מתקשרים ביניהם בצורה טובה, דבר שבוודאי ליווה גם את הליך הגירושין שלהם במלואו, ייכנסו גורמים מקצועיים חיצוניים לתמונה על מנת להכריע בעניין. בחלק מהמקרים ייקבע שדמי המזונות יהיו אלו שיממנו את המפגשים עם פסיכולוג ילדים לאחר גירושין, במקרים אחרים ייקבע שהצד השני יהיה זה שיממן אותם – הכל תלוי במקרה הספציפי עם הנסיבות הייחודיות שלו.

 

איך ניתן לקבוע מי ישלם עבור פסיכולוג ילדים לאחר גירושין?

גם במקרים בהם בני הזוג הגרושים כן נמצאים בתקשורת טובה, ייתכנו מחלוקות סביב הנושא הספציפי של תשלום עבור פסיכולוג ילדים לאחר גירושין. במידה ובני הזוג הגרושים לא יוכלו לפתור ביניהם את המחלוקת, הם יצטרכו להיעזר, כל אחד מהם באופן אישי, בעורך דין גירושין שיוכל לסייע להם בעניין.

הדיון בעניין התשלום עבור פסיכולוג ילדים לאחר גירושין, כמו דיונים רבים שנלווים להליך הגירושין, יוכל להתבצע בין שני בני הזוג הגרושים בליווי עורך דין גירושין, והוא עלול, בלית ברירה, גם להגיע אל תוך כותלי בית המשפט להכרעה בעניין.

 

איך עורך דין גירושין יכול לסייע במחלוקת סביב מימון פסיכולוג ילדים לאחר גירושין?

עורך דין גירושין הוא דמות מכרעת ביותר בכל הנוגע להליך הגירושין עצמו, וכן להחלטות שצריכות להתקבל בעקבותיו. כחלק בלתי נפרד מהליך גירושין, צריכות להתקבל החלטות גם בעבור ההוצאות הכלכליות הקשורות בילדים, כאשר הן לא תמיד מסתיימות אך ורק בהוצאות הקשורות בלימודים, בחוגי העשרה ובתנאי המחייה שלהם.

ברגעים שבהם יש צורך בהוצאות כלכליות נוספות שחורגות מהתשלומים הבסיסיים, עולה גם הצורך להציף את הנושא ולהעלות אותו על שולחן הדיונים. היות ועורך דין גירושין הוא איש מקצוע מוסמך, סביר להניח שהוא התמודד עם הנושא המדובר לא פעם בעברו המקצועי, ולכן הוא יכול להיות יעיל מאוד בדרך לפתרון המחלוקת.

 

תשלום על פסיכולוג ילדים לאחר גירושין בראייה רחבה יותר

עורך דין גירושין הוא מי שיכול ללוות אתכם לאורך ההליך כולו, אבל יותר מזה – הוא יודע להיכנס איתכם לכל אחת מהפינות שחשוב שתגיעו אליהן במהלך הליך הגירושין. קבלת החלטות כלכליות, כמו גם קבלת החלטות בנוגע למגורי או לימודי הילדים, היא חלק בלתי נפרד מההליך, והוא לא מגיע אל סיומו לפני שכלל ההחלטות שצריכות להתקבל במסגרתו אכן מתקבלות.

עורך דין גירושין הוא מי שיכול לחשוף בפניכם את כל פרטי הפרטים הקטנים ביותר, כך שתוכלו לדעת מה עוד נותר לכם לעשות, רגע לפני שאתם יוצאים לדרך העצמאית שלכם.

 

כיצד עורך דין גירושין מאזן בין הצרכים שלכם לבין צרכי ילדכם?

בכל הנוגע לתשלומים עבור פסיכולוג ילדים לאחר גירושין ובכלל, עורך דין גירושין הוא מי שיכול להגן על האינטרסים שלכם גם אל מול בן הזוג שממנו אתם מתרגשים, וגם אל מול המערכת המשפטית.

הוא מי שיכין את התיק שלכם בצורה מפורטת, עם מכלטל הטיעונים שיכולים להעיד על הרצונות והצרכים שלכם, ובהתאם לנסות ולדאוג לכך שהכרעת בית המשפט תהיה, בסופו של דבר, לטובתכם. התמודדות עם הליך גירושין באופן עצמאי היא איננה מומלצת כלל, והיא אף עלולה להכשיל אתכם מלקבל את מה שמגיע לכם.

בנוסף לכל אלו, עורך דין גירושין ידע להזכיר לכם מי הגורם החשוב ביותר שעלול להיפגע מהליך הגירושין, והוא הילדים שלכם. ברגע שילווה אתכם עורך דין גירושין מקצועי, כל נושא הליך הגירושין יקבל פרופורציות ריאליות, ויוכל להתבצע על הצד הטוב ביותר.

 

התוכן באתר זה אינו מהווה מידע משפטי מחייב, ומומלץ שלא להסתמך עליו בשום אופן. המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום צורה תחליף לקבלת סיוע משפטי אישי מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. במידה ונדרש ייעוץ משפטי בנושא גירושין או סכסוכים משפחתיים, יש לפנות בהקדם האפשרי לליווי וייצוג של עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא