פטור קבוע משירות מילואים

חיילי מילואים רבים אשר עוברים שינויים בחייהם, רשאים להגיש בקשה על מנת לקבל פטור קבוע משירות מילואים. הסיבות לבקשת פטור קבוע משירות מילואים הן רבות ומגוונות, ותהליך הבקשה משתנה מסיבה לסיבה.

 

פטור קבוע משירות מילואים – משמעות

קבלת פטור קבוע משירות מילואים, יקנה לכם שחרור מוחלט מקבלת צווי מילואים והתייצבות אליהם. לא תוגדרו עוד כחיילי מילואים בשירות פעיל, ולא יידרשו מכם החובות הדרושות מחיילי מילואים.

 

פטור קבוע משירות מילואים – איך עושים את זה?

עבור חלק מהסיבות, פטור קבוע משירות מילואים אפשר לבקש דרך מילוי טופס 58. טופס זה הוא טופס בקשה המאגד בתוכו מגוון רחב של צרכים כמו קיצור ודחייה, ובין היתר גם שחרור משירות המילואים.

בחלק מהמקרים, בין אם בהגשת טופס 58 ובין אם לא, תצטרכו לצרף טפסים ומסמכים המעידים ומאשרים את תוקפה של סיבת הבקשה לפטור קבוע משירות מילואים. ההליך הוא הליך ביורוקרטי הכולל מספר גורמים, לכן, בהתאם, יש להצטייד מראש בכל הטפסים הדרושים לכם, על מנת לזרז את ההליך ולהגדיל את הסיכויים לאישור הבקשה.

 

דוגמאות לסיבות לבקשת פטור קבוע משירות מילואים

אחת הסיבות הנפוצות והטבעיות לבקשת פטור קבוע משירות מילואים היא פטור משירות מילואים הקשורה בגיל החייל. חוקית, חוגרים זכאים לפטור שירות בגיל 40, ואילו קצינים – בגיל 45. חשוב לציין שגיל הזכאות משתנה בהתאם לתפקיד הצבאי ולמין החייל, וקיימים גם פטורים חוקיים החלים על גילאים מאוחרים או מוקדמים יותר. לקבלת פטור קבוע משירות מילואים מטעמי גיל אין צורך במילוי טפסים, והפטור ניתן באופן אוטומטי.

פטור קבוע משירות מילואים בשל סיבה רפואית – פיזית או נפשית, יכול להינתן בהימצא מסמכים רפואיים המעידים על מצבו הרפואי של חייל המילואים, שהשתנה ואינו תואם עוד את הפרופיל הצבאי שלו. על מנת לקבל פטור קבוע משירות מילואים בשל סיבה רפואית, יש לצרף את המסמכים הרפואיים בצירוף בקשה לוועדה רפואית, ולשלוח אותם יחד דרך אתר מילואים. בהתאם, תיקבע וועדה רפואית, שתוכל לאשר את הפטור.

 

פטור קבוע משירות מילואים מטעמי דת או מצפון

חיילי מילואים שחזרו בתשובה לאחר שירותם הצבאי הסדיר, זכאים להגיש בקשה לפטור קבוע משירות מילואים. זאת בשל הערכים החדשים שאימצו, שעלולים להקשות עליהם לבצע את התפקיד המוטל עליהם במסגרת הצבאית.

 

פטור קבוע משירות מילואים להורה שכול

לצערנו, במדינת ישראל ישנן עשרות אלפי משפחות המוגדרות משפחות שכולות, לאחר שאיבדו את יקיריהן במלחמות ישראל או בפעולות האיבה. הורה לילד שנהרג במסגרות אלו, זכאי באופן אוטומטי לקבל פטור קבוע משירות מילואים, אולם עליו ליצור קשר עם המערכת הצבאית כדי לממשו. אי יצירת קשר עלולה לגרור אחריה צווי מילואים שיישלחו אל ההורה השכול, וכל עוד אין בידו פטור קבוע משירות מילואים, עליו להתייצב לצווי מילואים אלו.

לסיכום, פטור קבוע משירות מילואים עשוי להינתן במגוון רחב של סיבות, ואנו מאחלים לכם הליך כמה שיותר מהיר ויעיל על מנת לקבלו.

פטור קבוע משירות מילואים
פטור קבוע משירות מילואים

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!