פטור ממילואים על בסיס נפשי

חיילים משוחררים ככלל מוגדרים כחיילי מילואים עם תום תקופת השירות הצבאי הסדיר שלהם, או עם תום תקופת שירות הקבע. אולם, במהלך חייהם הבוגרים מתרחשים בהם כל מיני שינויים, במצב המשפחתי, הכלכלי, וכן במצבם הבריאותי. שינויים אלו יכולים להביא איתם פטורים ממגוון סוגים, מהקלות בתנאי שירות המילואים ועד לשחרור מלא. במאמר זה נדבר על פטור ממילואים על בסיס נפשי.

 

פטור ממילואים על בסיס נפשי

תהליך קבלת הפטור ממילואים על בסיס נפשי הוא תהליך המורכב ממספר שלבי,ם הכוללים מילוי טפסים, התייצבות בועדות ועוד.

 

השלבים לקבלת פטור ממילואים על בסיס נפשי

בשלב הראשון יש למלא בקשה לוועדה רפואית. את הבקשה ניתן לבצע באופן מקוון דרך אתר מילואים. לפנייה חשוב והכרחי לצרף העתקים של הטפסים הרפואיים בהם מוצהרת הבעיה הרפואית שלכם. כמובן יש לצרף מסמך מהרופא המטפל האזרחי, המתמצת את המידע הרפואי הרלוונטי לבעיה בעקבותיה אתם ממלאים את הבקשה.

הבקשה שתגישו, בצירוף הטפסים הרלוונטים, יועברו לרופא ממיין בוועדה הרפואית. אותו רופא יכול לקבל את אחת משלוש ההחלטות הבאות:
1. תזומנו לוועדה רפואית. הזימון יישלח אליכם לאיזור האישי באתר, ויכלול תאריך מיועד להתייצבות בוועדה הרפואית. בנוסף, תקבלו צו התייצבות עם התאריך הנקבע לוועדה.
2. תתבקשו להשלים מסמכים רפואיים נוספים מהמוסד הרפואי האזרחי המטפל בכם.
3. תתקבל הודעה המבשרת שלאור החומרים הרפואיים שהוגשו על ידכם, בנוסף לבקשה, תואמים הפרופיל וסעיפי הליקוי למצב הרפואי הנוכחי שלכם, ואין סיבה להפנות אתכם לועדה רפואית.

 

ומה מכאן?

היה והוחלט לזמן אתכם לועדה רפואית, ביום ההתייצבות עליכם להצטייד במסמכים אשר בלעדיהם לא תתקבלו לוועדה הרפואית. מסמכי המקור – הם אותם המסמכים הרפואיים שהגשתם בעת בקשת הבקשה שנשלחו בתור העתק, וכן תעודה מזהה רשמית של מדינת ישראל מכל סוג שהוא – רישיון נהיגה, דרכון, תעודת מילואים או תעודת זהות.

תוכלו לבקש בקשה לוועדה רפואית גם ללא נוכחותכם במקום, בהגשת הבקשה באופן מקוון. כל שתצטרכו לעשות הוא למלא את טופס הבקשה המתאים, שכותרתו "בקשה לוועדה ללא נוכחות לחייל מילואים", ולצרף העתק של המסמכים הרפואיים הרלוונטים. דבר זה יכול לחסוך לכם זמן, ובמקרים רבים תוצאת הוועדה תהיה זהה, בין אם תהיו נוכחים ובין אם לא.

 

איך מקבלים את התשובה לוועדה הרפואית?

התשובה תימצא באתר מילואים, באיזור האישי.

חשוב לדעת!

בזמן תהליך הוועדה רפואית, קיימת אפשרות שתזומנו במקביל לשירות מילואים על ידי היחידה שלכם. עד אשר תקבלו את ההודעה לאחר הוועדה הרפואית – עליכם להתייצב לכל צו מילואים שיישלח אליכם.

במידה והבעיה הרפואית אינה מאפשרת לכם לקחת חלק פעיל בשירות המילואים, ביום ההתייצבות יש לבקש הפניה לרופא היחידה, שיקבל החלטה בנוגע שירות המילואים הספציפי, וכאשר תתקבל ההחלטה על ידי הוועדה הרפואית – יבוצע עבורכם שיבוץ מחדש בהתאם לפרופיל החדש שנקבע.

פטור ממילואים על בסיס נפשי הוא הליך אשר עלול לקחת זמן. קחו בחשבון את אורך ודרישות ההליך, היאזרו בסבלנות, ואנו מקווים שתקבלו את הפטור בכמה שפחות זמן. בהצלחה, ורק בריאות!

פטור ממילואים על בסיס נפשי
פטור ממילואים על בסיס נפשי

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!