עריכת צוואה אונליין

כיום בעידן האינטרנט שצובר תאוצה, מטלות בירוקרטיות רבות שהיו פעם מפרכות, הפכו לעניין שנפתר בכמה קליקים. כך גם הצוואה ניתנת כעת ליצירה ועריכה אינטרנטית ופשוטה. זהו מסמך חשוב ביותר שמעניק שקט ושלווה עבור עתיד משפחתך וקרוביך. לפניכם כל מה שצריך לדעת על עריכתו בדרך הפשוטה ביותר.

בעידן האינטרנט, אפשר לעשות כמעט כל דבר באופן הקל והנוח ביותר, מבלי לזוז מהספה ומהבית. כיום ניתן לערוך את הצוואה באופן נוח ופשוט שחוסך כסף וזמן רב. תהליך עריכת הצוואה יכול להיעשות באופן מקוון ואינטרנטי בלבד, בין אם על ידי תמיכה מאתרים רבים ועורכי דין המלווים את התהליך בתשלום, וגם על ידי מחוללי צוואות ואתרים המאפשרים זאת. חשוב לבצע את התהליך ולערוך את הצוואה תוך הבנה של הכללים והתכנים שלה – שכן רוב סכסוכי הירושה, ותביעות בנושא הצוואה בבית המשפט, נובעים מעריכת צוואה באופן לקוי ולא נהיר מספיק ויש לערוך אותה בדקדוק ובפירוט הראוי. לפניכם מפורט כל מה שצריך לדעת על עריכת צוואה אונליין.

 

מה היא צוואה, ואיזה סוגי צוואה מוכרים חוקית בישראל?

צוואה היא מסמך משפטי וקריטי, המאפשר לכל אדם לבצע החלטות חשובות, אל מי יעברו נכסיו וכספו לאחר מותו. החוק בישראל, מכיר במספר סוגי צוואות, כאשר לכל סוג של צוואה מתלווים חוקים שונים למען תקפותה:

 

צוואה בנוכחות עדים

זו צורת הצוואה הנפוצה ביותר. בצוואה זו על המוריש לצוות מה הוא שואף לעשות עם כספו ונכסיו. בסוף הצוואה צריכים לחתום שני עדים. צוואה זו מאפשרת עריכה ללא עורך דין אלא בנוכחות עדים.

 

צוואה בנוכחות רשות

צוואה בפני רשות בישראל כמו בית משפט, בין דין רבני וכו'.

 

צוואת כתב יד

מאפשרת לאדם לערוך צוואה בלי צורך בעורך דין. החוק לגביה קובע כי עליה להיכתב בכתב ידו של המוריש בצירוף תאריך וחתימה.

עריכת צוואה אונליין
עריכת צוואה אונליין

צוואה בעל פה

אדם יכול להוריש את רכושו גם בעל פה בלבד. עליו להגיד בקול את צוואתו בפני שני עדים שכותבים את הדברים בציון תאריך העריכה.

 

צוואות הדדיות

צוואות שמסתמכות אחת על השנייה, מתאימות בעיקר לבני זוג המחליטים במשותף לאן ילך הרכוש עם פטירתם.

 

למה כדאי להכין צוואה?

היתרונות בהכנת צוואה מראש הם רבים מספור. באמצעות הכנתה המוקדמת, מושג שקט שנובע מההגנה הבטוחה על הקרובים והמוכנות לכל סיטואציה שתהיה. זהו מסמך חשוב ביותר עבור הגנה על הקרובים והאהובים, שאף מונע מהם סכסוכים ותחומים אפורים בדבר חלוקת הרכוש. מלבד זאת, במקרה ואדם הלך לעולמו מבלי שהותיר או הכין צוואה, רכושו יחולק בהתאם לחוק הירושה, ולא לפי רצונו ובקשתו. הכנת צוואה מבטיחה שהכסף והרכוש של האדם, יחולקו לפי רצונותיו ושאיפותיו לאחר לכתו.

מומלץ במיוחד להכין צוואה כשהאדם רוצה להוריש את הרכוש שלא לפי חוק הירושה המקובל, למשל במקרים בהם הזוג אינו נשוי ומוכר בציבור. בנוסף, עריכת צוואה באופן מקוון חוסכת זמן מיותר של מפגשים, במיוחד כאשר האדם שמעוניין לערוך את הצוואה חולה או חלש מכדי להתעסק בפגישות מפרכות.

 

איזו סוג צוואה מאפשרת ומומלצת לעריכה מקוונת?

צוואה בעדים, היא הסוג שיכול להתאים במיוחד לצוואה מקוונת, מאחר ואליה לא נדרשת נוכחות עורך דין אלא נוכחות שני עדים בזמן החתימה. עם זאת, גם צוואה שכן דורשת עורך דין אפשרית דרך מספר אתרים ומשרדי עריכת דין שמלווים את התהליך ועורכים את המסמכים תחת סכום מבוקש – דרך פגישה אינטרנטית או דרך התכתבות והכוונות מקוונות בלבד.

 

תוכן הצוואה – מה חשוב לכלול?

ראשית, על התוכן להיות נהיר בניסוח מפורט ומקיף ועל פי כל חוקי הצוואה, למען הבטחת תקפותה והבטחת אי היכולת לערער עליה בהמשך. כדאי לשים לב ודגש על העניינים הבאים:

 

חלוקת נכסים באופן מפורט וספציפי

כדי להימנע מטעויות בהמשך, כדאי לפרט כמה שיותר על חלוקת הנכסים והפרטים עליהם באופן מקצועי ומדוקדק ככל האפשר.

 

פירוט מדויק של היורשים

בצוואה חשוב לפרט מי היורשים המיועדים לכל נכס וסכום, בצורה בהירה ומדויקת. חשוב לציין שהיורשים יכולים להיות כל אדם ותאגיד, ואין חובה שהם יהיו קרובי משפחה או בני ובנות זוג.

 

עדים

אסור לעדים להיות בעלי אינטרס בצוואה ואסור לה לנגוע להם. עליהם להיות מעל גיל 18 ועליהם לנכוח במעמד חתימת המצווה ולחתום תוך נוכחותו של המצווה.

 

סיימת לערוך את הצוואה – מה עכשיו?

לאחר סיום עריכת הצוואה, יש להפקיד אותה ברשם הירושות. יש להגיע ללשכת הרשם לענייני ירושה שבאזור המגורים, יחד עם הצוואה המקורית, תעודת זהות ושובר תשלום. הצוואות שנמסרות ניצבות בכספת עד יום מותו של המצווה. אחרי פטירת המוריש ניתן לממש את הצוואה על ידי תביעת חלקכם בצוואה – דבר שגם כן ניתן לבצע באופן מקוון. על היורשים להגיש בקשה לצו קיום צוואה ברשם הירושות ולהזין פרטים באופן מקוון, יחד עם מספר מסמכים כמו – תעודת פטירה, העתק של הצוואה ותשלום האגרות הנדרשות.

 

לסיכום

צוואה יכולה להיעשות כיום באופן הקל והנוח ביותר הישר מהבית, על ידי תמיכה מאתרים רבים ועורכי דין המלווים את התהליך בתשלום או על ידי מחוללי צוואות ואתרים המאפשרים לעשות זאת בעצמיכם. חשוב לבצע את תהליך עריכת הצוואה תוך הבנה של הכללים והתכנים שלה כדי למנוע סכסוכים ולקויות בהמשך. מומלץ לדאוג לצוואה כדי להבטיח את עתידם של יקירינו ולהתכונן לכל תרחיש באחריות. החוק בישראל, מכיר במספר סוגי צוואות, כאשר חלקן מתאימות ונוחות במיוחד לעריכה מקוונת. בהמשך יש לעקוב אחר מספר הוראות כדי להגיש את הצוואה וכן כדי לממש אותה לאחר פטירת המצווה.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עריכת צוואה שכר טרחה

בואו נודה בזה, הדבר האחרון שאנשים מעוניינים לעשות הוא לתכנן מה יהיה אחרי מותם. אולם, יש הרבה החלטות חשובות שיש לקחת כדי להשאיר לאהוביך את

עריכת צוואה כללים

בין אם זאת הדירה של אימא, השרשרת של סבתא שעוברת מדור לדור, או אפילו העסק המשפחתי – לכל אחד מאיתנו יש הפריט המיוחד הזה שחשוב

עריכת צוואה קורונה

התפשטות מגפת הקורונה לצד העלייה בשיעור התמותה העולמי הובילו רבים להסדיר לראשונה או לערוך מחדש את צוואתם. כעת, רצונו של אדם להבטיח כי הרכוש שצבר

עריכת צוואה בכתב יד

החוק בישראל מונה ארבעה סוגי צוואות הכשרות מבחינה משפטית. לכל צוואה קיימים היסודות הייחודיים לה, ולכל צוואה קיימים יתרונות וחסרות משלה. במאמר זה נתמקד בעריכת

עריכת צוואה תושב חוץ

המציאות הגלובלית אליה מתקדם עולמנו מעלה שאלות וסוגיות בכל תחומי החיים, וגם תחום הצוואות אינו יוצא מן הכלל. קיומם של תושבי חוץ במדינת ישראל, ואזרחים

עריכת צוואה מה חשוב לדעת

עריכת צוואה הינו מעמד משמעותי וטעון, הן מבחינה רגשית והן מבחינה משפטית ובירוקרטית. כל אדם מבקש לכתוב את החלוקה הייחודית הרצויה בעיניו, ולכל אדם הזכות

מחלקת צוואות וירושות - משרד עו"ד רחל שחר
משרד עו"ד רחל שחר - מחלקת צוואות וירושות

משרד עו"ד רחל שחר – מחלקת צוואות וירושות עוסק בתחום דיני משפחה וירושה ונחשב למוביל בתחומו. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים, בדיסקרטיות ואמינות מרבית.

צריכים סיוע וליווי משפטי?

עורכי דין מומלצים נוספים: