עורכת דין פלילית

עורכת דין פלילית היא אשת מקצוע המתמחה בתחום המשפט הפלילי, ומוסמכת לייצג חשודים ונאשמים בתיקים פליליים אשר נוגעים לעבירות פליליות לסוגיהן השונים. במסגרת תחומי אחריותה, עורכת דין פלילית, אמונה על מיצוי זכויותיהם של מיוצגיה מול רשויות החוק והמשפט.

עורכת דין פלילית מצופה לייעץ ללקוח, ללוות ולייצג אותו לאורך כל שלבי ההליך הפלילי ומול כל הגורמים המעורבים בהם, כדי שפסק הדין שיתקבל בהליך יטיב עם הלקוח עד כמה שניתן. במסגרת סקירה זו נרד לחקר תפקידה של עורכת דין פלילית, נסקור את ההבדלים בין עורכת דין פלילית לעורכי דין מסוגים אחרים, ונסביר כיצד בוחרים עורכת דין פלילית מצוינת.

מהו תפקידה של עורכת דין פלילית?

עורכת דין פלילית אחראית, כאמור, לייצוג של לקוחות הנחשדים או נאשמים בביצוע עבירות פליליות, ונדרשים להתנהל מול גורמי האכיפה והמשפט. במסגרת הליווי המשפטי שעורכת דין פלילית מעניקה ללקוחותיה, היא אמונה גם על ההגנה על זכויותיהם מול המערכת.

עורכת דין פלילית מספקת למיוצגיה ליווי משפטי מקצועי כבר משלב החקירה במשטרה ועד לתום ההליך המשפטי בבית הדין הפלילי. במקרים שבהם הלקוח נדרש לעמוד למשפט, עורכת דין פלילית תהיה אחראית לבחון פתרונות שיאפשרו לבטל את כתב האישום כנגד הלקוח או לזכותו במשפט אם הדבר מתאשפר, ובמידה ולא – דרכים להמתקת גזר דינו.

בסיכומו של דבר, תפקידה העיקרי של עורכת הדין הפלילית הינו להפחית בחומרת הענישה הצפויה ללקוחותיה עד כמה שהחוק מתיר, ולסייע להם לסיים את ההליך הפלילי בהקדם האפשרי.

 

מה ההבדל בין עורכת דין פלילית לבין עורכי דין מסוגים אחרים?

עורכת דין פלילית נדרשת להכיר את חוק העונשין בישראל לעומקו ולהיות בקיאה בסוגים העונשים הקבועים בדין הפלילי בצידן של עבירות פליליות מסוגים שונים. לרמת הבקיאות של עורכת הדין הפלילית בנושאים הללו ובהלכה הפסוקה והתקדימים המשפטיים שהתקבלו בתיקים פליליים בישראל, חשיבות מכרעת לגבי יכולתה למצות את זכויות הלקוח מול המערכת המשפטית, ובייחוד כשמדובר בעורכת דין פלילית הפועלת גם על תקן סנגורית פלילית.

עורכת דין פלילית
עורכת דין פלילית

מהם היתרונות בפניה לייעוץ משפטי מול עורכת דין פלילית?

עורכת דין פלילית לרוב מכירה את כלל המנגנונים הפועלים בתחום החוק, האכיפה והמשפט בישראל, בין אם מדובר על תחנות המשטרה המקומיות ועד הדרגים הבכירים יותר בפרקליטות.

מאחר ולדרך שבה החקירה וההליכים המשפטיים מתנהלים, עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת עבור החשוד / הנאשם ונפגעי העבירה, ישנה חשיבות רבה לקבלת סיוע של עורכת דין שהתמחתה וצברה ניסיון דווקא בתחום הפלילי ומכירה באופן אישי את צורת העבודה של כל העוסקים במלאכה.

גם בקיאות בהלכה הפסוקה בתיקים פליליים מאוד מועילה בהערכת סיכויי ההצלחה בתיקים פליליים, וכאן מדובר על מומחיות אותה עורכת דין יכולה לצבור רק בדרך של עיסוק שוטף בתחום המשפט הפלילי והתמקצעות בו.

 

כיצד בוחרים עורכת דין פלילית מצוינת?

בבואכם לשכור את שירותיה של עורכת דין פלילית, ישנם מספר קריטריונים שראוי לתת עליהם את הדעת:

  1. הוותק של עורכת הדין הפלילית – עורכת דין פלילית מצוינת, היא כזו שצברה ותק בתחומה והתנסתה בליווי לקוחות בשלל תיקים פליליים ועבירות פליליות מסוגים שונים.
  2. הניסיון המקצועי של עורכת הדין הפלילית – תחום הפלילים הוא ענף משפטי מורכב וסבוך במהותו, ולכן חשוב שעורכת הדין הפלילית שתדאג לאינטרסים שלכם, תהיה כזו שחיה ונושמת את תחום המשפט הפלילי. עורכי דין רבים מציינים את הוותק, הניסיון ותחום ההתמחות שלהם באתר האינטרנט שלהם, לכן קל יחסית לזהות מאיזה רקע מקצועי מגיעה עורכת הדין הפלילית שלפניכם והאם ניסיונה המקצועי רלוונטי עבורכם.
  3. המוניטין המקצועי של עורכת הדין הפלילית – עורכת דין פלילית מומלצת, כשמה כן היא: עורכת דין פלילית שיש עליה המלצות חיוביות, ורצוי מכמה שיותר לקוחות מרוצים. יחד עם זאת, לא פחות מהמוניטין המקצועי החיובי של עורכת הדין הפלילית שלכם, חשוב לוודא דווקא שלעורכת הדין הנבחרת לא יצא מוניטין שלילי בתחומה, ושרשיונה לעיסוק בעריכת דין עדיין בתוקף.
  4. כמות ההצלחות שנרשמו לזכותה של עורכת הדין הפלילית בבתי משפט – לצד הוותק והניסיון המקצועי שעורכת דין פלילית צוברת ככל שהיא מטפלת ביותר תיקים פליליים, היא מצופה גם לצבור הצלחות ונצחונות שהשיגה לטובת לקוחותיה.
  5. הזמינות ויחסי האנוש של עורכת הדין הפלילית – הזמינות של עורכת דין פלילית ללקוחותיה היא למעשה בין הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת עורכת דין פלילית. עורכת דין פלילית שאינה קשובה וזמינה ללקוחותיה, לא תוכל לקדם את התיק שלהם כהלכה ולדאוג למיצוי זכויותיהם בהליך הפלילי.
  6. האמינות של עורכת הדין הפלילית – בבחירת עורכת דין פלילית חשוב מאוד להיזהר מעורכת דין המתחייבת לספק תוצאות ספציפיות ללקוח. הליכים פליליים הם תהליך דינמי ומורכב במהותו, כאשר נושאים רבים אינם נתונים לשליטת הנאשם ועורכת הדין שלו. לפיכך, עורכת דין פלילית שמבטיחה ללקוחות פוטנציאליים תוצאות חד משמעיות בהליך הפלילי שלהם, היא כזו שאמינותה מוטלת בספק.
  7. ההתרשמות האישית שלכם מעורכת הדין הפלילית – בבחירת עורכת דין פלילית, בדומה לכל נותנת שירות ואפילו יותר, יש חשיבות רבה להתרשמות האישית שלכם מרמת המקצועיות, הידע, והגישה של בעלת המקצוע. חשובה אף יותר, היא הכימיה האישית עם עורכת הדין שאמורה לייצג אתכם בתיק שלכם. מסיבה זו מומלץ ואף הכרחי לקבוע פגישת התייעצות מול מספר עורכי דין פליליים לפני בחירת עורכת הדין הפלילית שתפעל מטעמכם.

 

זומנת לחקירה משטרתית? על חשיבות הסיוע המשפטי מעורכת דין פלילית

במידה ונחשדת או נאשמת בביצוע עבירה פלילית, חשוב ביותר לפנות להתייעצות עם עורכת דין פלילית מנוסה. בכוחה של עורכת דין פלילית מנוסה לגרום לקיצור ואף לביטול מהיר של ההליכים הפליליים בנסיבות מסוימות, ובמצבים בהם התיק הפלילי אינו ניתן לביטול – לשפר את הסיכויים להפחתה בעונשו של הנאשם.

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורכת דין פלילית בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עורך דין מעצרים

מעצר משטרתי הינו חוויה לא נעימה ידועה לכל. כאשר נעצר אדם ישנם חוקים ברורים על התנהלות המעצר ואורכו. על מנת לוודא את שזכויותיו של הנעצר

עורך דין פלילי בתל אביב

לחוק העונשין במדינת ישראל ישנו תפקיד חשוב מאוד והוא שמירה על הזכויות והבטחון של כל אדם ואדם. כחלק מכך חוק העונשין מציג בתוכו עבירות של

עורך דין פלילי בבני ברק

במידה וראיתם את הסדרה המדריך לרוצח אתם יכולים להבין שכל אדם, אפילו המשכיל והנורמטיבי ביותר עשוי להיות מעורב בעבירה פלילית. כמובן שמדובר על סדרה המגזימה

עורך דין פלילי ברמת גן

עורך דין פלילי הינה אחת ההתמחויות המרתוק ביותר הקיימות בתחום המשפט ועריכת הדין. מדובר במקבץ חוקים רחב, הכולל בתוכו דקויות של נסיבות, מקרים וסיפורים אנושיים.

עורך דין פלילי בראשון לציון

הדין הפלילי הינה אחת ההתמחויות המרתקות ביותר הקיימות בעולם עריכת הדין. מדובר בתחום רחב מאוד הכולל בתוכו מספר רב של סעיפי חוק, מקרים מעניינים ואירועים