עורך דין תביעות ביטוח רכב

כיום בתקופה בה אנו חיים ובייחוד בישראל, אנשים יכולים לבחור לבטח כמעט כל דבר בחיים שלהם ובהחלט עושים זאת. ישנם ביטוחים בישראל אשר על מנת להגן על האזרח הם בגדר חובה וביטוחים אחרים הם רשות אך יכולים להיות מאוד מקובלים בחברה ועל כן נפוצים או לחילופין ביטוחים אשר יותר מותאמים לאוכלוסייה מסוימת ועל כן, נפוצים בעיקר בקרב אנשים מאוכלוסייה זאת.

ביטוח רכב הוא מעין שילוב של שני הדברים, חלק ממנו בהחלט חובה במדינת ישראל, אך ההרחבה שלו היא רשות ואפילו מותאמת לכל מיני אוכלוסיות שונות ומגוונות.

המטרה של ביטוח רכב היא לפצות את המבוטח במקרה בו הוא נפגע פיזית או שמע רכבו נפגע כתוצאה מתאונת דרכים. במקרה בו המבוטח תובע את חברת הביטוח בסיוע של עורך דין תביעות ביטוח רכב הוא צפוי לקבל פיצוי כספי על מנת לכסות נזקים ועלויות. הפיצוי יכול להגיע גם לכמה מאות שקלים, כמובן שכתלות בחומרת הנזק למי שנפגע בתאונה, לרכב המבוטח ובאופן כללי למעורבים.

ביטוח רכב בסיסי הוא ביטוח חובה, על כן לכל נהג של כלי רכב ודאי יש עליו ביטוח כל שהוא. באם הייתם, או רכבם היה מעורב בתאונת דרכים ונפגע, חשוב לתבוע את חברת הביטוח על מנת לקבל פיצוי וחשוב לא לעשות את זה לבד. פנו אלינו לקבל ייעוץ וליווי של עורך דין תביעות ביטוח רכב מקצועי ומנוסה. אתם לא לבד.

עורך דין תביעות ביטוח רכב

כאשר מדברים על עורך דין תביעות ביטוח רכב הכוונה כמובן לאיש מקצוע אשר מוסמך בעריכת דין ובייחוד בכל נושא תביעות חברות הביטוח על מנת לקבל פיצוי עבור כיסוי עלויות רכב. אמנם התשלום לחברת הביטוח וכביכול גם קבלת הפיצוי בחזרה מהחברה לרוב הוא אינו הליך משפטי אל מול בית משפט אך עדיין יש לשירות עורך דין תביעות ביטוח רכב יכולת להשפיע ולסייע בתביעת חברת הביטוח בכל נושא ביטוח הרכב ומעורבות בתאונת דרכים.

ביטוח רכב

במדינת ישראל ישנם ביטוחים אשר הם ביטוחי חובה, וביטוחים אשר הם ביטוחי רשות. ביטוח החובה שכנראה הוא הביטוח המוכר ביותר הוא הביטוח הלאומי וכחלק ממנו ביטוח בריאות, אך זה הוא לא ביטוח החובה היחיד במדינה. ביטוח בסיסי על כלי רכב הוא גם ביטוח חובה, כלומר נהיגה ברכב ללא ביטוח רכב על פי החוק הוא בהחלט עבירה על החוק אשר עתידה לגרור עונש לנהג או לבעל הרכב.

עורך דין תביעות ביטוח רכב
עורך דין תביעות ביטוח רכב

ביטוח חובה

בשנת 1970 נכנס לתוקפו במדינת ישראל חוק ביטוח חובה לכלי רכב. החוק מחייב כל אדם, מבלי צורך לשלב עורך דין תביעות ביטוח רכב בשלב זה (אך בהחלט מומלץ) לרכוש ביטוח רכב עבור ככל כלי ממונע אשר כולל כמובן גם רכב. הביטוח הוא ביטוח בסיסי אשר מכסה הוצאות עתידיות במקרה של תאונת דרכים אשר גרמה לנזקים לנהג שנהג ברכב המבוטח, למי שנסעו ברכב וכמובן לכל מי שהרכב פגע בו, כלומר הולכי רגל שהרכב גרם להם לנזקים.

עורך דין תביעות ביטוח רכב – ביטוח חובה

כאשר עורך דין תביעות ביטוח רכב נקרא לעזרה בתיק אשר בו נהג היה מעורב בתאונת דרכים והרכב שלו היה מבוטח רק בביטוח חובה, בהתאם ניתן לתבוע את חברת הביטוח רק לקבלת פיצוי עבור נזקים מסוימים, כלומר רק על מנת לכסות את נזקי הגוף אשר נגמרו לנהג, לנוסעים ברכב וגם למעורבים בתאונה אשר לא היו ברכב והרכב פגע וגרם להם לנזקים.

ביטוח רשות

נוסף על ביטוח החובה אשר מעוגן בחוק, חברות ביטוח רבות מציעות דווקא להגדיל את הביטוח לביטוח מקיף יותר. החלטה באם להיענות להצעה זאת כדאי לקבל לאחר התייעצות עם עורך דין תביעות ביטוח רכב אשר מבין בתחום ויודע מה כדאי לעשות ואצל איזו חברת ביטוח. ישנו מגוון רחב של ביטוחי רשות לרכב אשר ניתן להוסיף וכמובן, כיאה לכל עולם הביטוח, הרבה חברות ביטוח המציעות חבילות שונות ומגוונות.

השתתפות עצמית

למרות שביטוח רכב מציע פיצוי וכיסוי עלויות עתידי, אין זה אומר שחברת הביטוח אשר בה נקנתה הפוליסה אכן תכסה את כל ההוצאות שנהג צריך לשלם עבור הנזקים שהרכב שלו גרם או שנגרמו לרכב שלו. כל עורך דין תביעות ביטוח רכב יוכל להסביר לכם על השתתפות עצמית.

לפי תנאי הפוליסה מוגדרת ההשתתפות העצמית של הנהג המבוטח בעת הצורך, לדוגמא באם יש צורך בפיצוי כספי לרכב אחר, כלומר לצד ג', חברת הביטוח לא תכסה את כל הפיצוי אלא המבוטח יאלץ להוסיף גם השתתפות עצמית משל עצמו, כלומר לשלם בעבור חלק מהפיצוי.

ביטוח מקיף

כאשר מדובר על ביטוחי רשות עבור ביטוח רכב לרוב השימוש יהיה בהגדרה ביטוח מקיף לרכב. בעוד ביטוח חובה מכסה רק נזקים ספציפיים עבור הנהג, הנוסעים וגורם שלישי הולך רגל המעורב בתאונה, כאשר מדובר בביטוח מקיף הפיצוי העתידי עשוי להיות גבוה יותר ולתת מענה בעבור יותר מקרים ונזקים אשר נגרמו מהרכב.

ביטוח מקיף לדוגמא, מציע לכסות נזקים הנגרמים לרכוש שהיה ברכב או ברכב אחר במקרה שהרכב המבוטח פגע ברכוש של רכב אחר. לדוגמא, באם התרחשה פריצה לרכב המבוטח, תביעה בעזרת עורך דין תביעות ביטוח רכב את חברת הביטוח, עשויה לפצות את בעל הרכב בכיסוי עלויות עבור הרכוש שנגנב.

ביטוח צד ג'

בדומה לכל ביטוח אחר, גם כאן ניתן להוסיף ביטוח עבור צד ג'. שני הצדדים הראשונים הם חברת הביטוח והרכב המבוטח, צד ג' הוא כל אדם או רכב אחר אשר היו מעורבים בתאונה כתוצאה מפגיעה של הרכב המבוטח.

במקרים אלו חברת הביטוח מתחייבת לכסות עלויות בעבור הנזק שגרם הרכב המבוטח, למרות שהרכב שנפגע, לא היה מבוטח בחברת הביטוח הנ"ל, עדיין היא מחויבת לכסות עלויות ולפצות רכב זה בגלל שהרכב הפוגע שמבוטח אצלה, מבוטח בביטוח מקיף, ביטוח צד ג'.

פיצוי במקרה של הריסת הרכב

כאשר הרכב מעורב בתאונה קטלנית אשר ממנה לא ניתן להציל את הרכב או לתקן אותו בכלל, כלומר הרכב במצב של טוטאל לוס, פיצוי זה אשר יכול להיכלל כחלק מביטוח רכב מקיף הוא סיוע מחברת הביטוח ברכישת רכב חדש.

כמובן שגם עורך דין תביעות ביטוח רכב אשר יתבע את חברת הביטוח לא יוכל להשיג מהחברה את כל הכסף עבור קניית הרכב, אך בהחלט ניתן לקבל אחוז מסוים מהמחיר על מנת לרכוש רכב חדש. כמובן שזאת רק בתנאי שאכן מצוין כך בפוליסה.

הרחבות שירות נוסף

נוסף על תביעת חברת הביטוח בעזרת עורך דין תביעות ביטוח רכב על מנת לקבל כיסוי עלויות, כלומר פיצוי כספי במקרה של מעורבות בתאונה, ביטוח מקיף מאפשר למבוטח להרחיב את סל השירותים אשר חברת הביטוח מציעה.

לדוגמא, תשלום חודשי לביטוח יכול לספק למבוטח שירות גרירה ושירותי דרך נוספים במקרה שיזדקק לכך מבלי לשלם תוספת מעבר לתשלום החודשי לחברת הביטוח. לדוגמא במקרה של פנצ'ר, תקיעה בדרך או אפילו הזדקקות לגרירת הרכב.

רכב חליפי בעת הצורך

ביטוח מקיף מאפשר בחירת סעיף בפוליסה גם עבור קבלת רכב חליפי במקרה הצורך. כלומר, בעזרת עורך דין תביעות ביטוח רכב, רשאי המבוטח לקבל רכב חליפי במקרה שהרכב שמבוטח בחברת הביטוח אינו כשיר או תקין להמשך נהיגה בו.

זאת יכול לקרות במקרים של תאונה אשר הרכב נפגע כמעט לגמרי. כל פוליסה מציעה תנאים אחרים אך בגדול מדובר במתן רכב חליפי לבעל הרכב המבוטח, ללא תוספת תשלום למשך זמן התיקון של הרכב שנפגע.

ביטוח רכב בסיסי הוא בגדר חובה אך בהחלט ניתן להגדיל ולהפוך אותו להרבה יותר מקיף. באופן כללי המטרה של ביטוח רכב היא לכסות עלויות עתידיות במקרה של מעורבות הרכב בתאונת דרכים מתוך הבנה של המדינה, של חברות הביטוח ושל הנהגים כי תאונות דרכים קורות בתדירות מאוד גבוהה בעולם המודרני.

במקרה בו הרכב היה מעורב בתאונת דרכים ניתן לתבוע את חברת הביטוח, זאת כדי לעשות רק בליווי של עורך דין תביעות ביטוח רכב על מנת למקסם את תוצאות התביעה ולדאוג להליך חוקי, יעיל ומהיר.

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? הרכב שלכם פגע ברכב אחר וכתוצאה מכך אתם צריכים לפנות למוסך לתיקון או צביעה מחדש? חברת הביטוח בהחלט עשויה לסייע לכם לכסות עלויות אלו… פנו אלינו לקבלת ליווי משפטי של עורך דין תביעות ביטוח רכב להתחלת וביצוע תהליך אפקטיבי אל מול חברת הביטוח שלכם.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא
עורך דין תביעות ביטוח חובה

אמנם בישראל יש כמה ביטוחים שהם בגדר חובה, אך המושג ביטוח חובה מתייחס לביטוח רכב אשר מעוגן בחוק הישראלי כביטוח חובה. מתוך הבנה שנהיגה היא

עורך דין תביעות ביטוח למשאיות

משאית היא ללא ספק אחד מכלי הרכב המרשימים ביותר שניתן לפגוש על הכביש בדרכים. כלי רכב ענק שסוחב ומכיל כמויות מאוד גדולות של ציוד או

עורך דין תביעות ביטוח מונית

נהגי מוניות נתונים לסיכונים רבים מעבר לסיכונים שנהג רכב פרטי נתון אליהם וזאת עקב כך שהוא נמצא שעות רבות על הכביש ופוגש בהרבה אנשים זרים

מדריך תביעת ביטוח רכב

כנראה שכולכם יודעים באופן בסיסי לפחות מה הוא ביטוח רכב בשל העובדה שהוא חובה במדינת ישראל ונהיגה בלעדיו היא עבירה על החוק. בהמשך לכך, שכנראה

עורך דין תביעות ביטוח לרכב פרטי

למרות שהתחבורה הציבורית בישראל מתקדמת ומתפתחת, עדיין ניתן לראות כמות מאוד גבוהה של מכוניות פרטיות על הכביש אשר נותנות תחושה כי לכל אחד יש מכונית

עורך דין תביעות ביטוח אופנוע

נסיעה על אופנוע עבור אנשים מסוימים מרגישה כמו חוויה שאין כמוה, עבור אנשים אחרים זו היא דווקא חוויה מאוד מפחידה ויש גם את אלו שעבורם

עורך דין תביעות ביטוח צד ג' לרכב

כל כלי רכב ממונע בישראל חייב להיות מבוטח בביטוח חובה באחת מחברות הביטוח המציעות פוליסות מסוג זה בשוק הישראלי. נוסף על ביטוח החובה לרכב, ניתן

עורך דין תביעות ביטוח מקיף

במדינת ישראל קיים חוק אשר מחייב כל נהג לבטח את הרכב שלו בביטוח רכב. עם השנים הפך ביטוח זה שהוא חובה לביטוח בסיסי, וחברות ביטוח

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?