עורך דין תביעות ביטוח נכות מתאונה

אף אחד לא מתכנן להיות מעורב בתאונה ובטח שלא להיפגע ממנה עד למצב של היפגעות פיזית וכלכלית. לעומת זאת, חברות הביטוח בהחלט נותנות אופציה להתכונן ליום שאחרי התאונה, להתמודד מבחינה כלכלית עם הפגיעה שתאונה עשויה להותיר אצל הנפגע המבוטח. אופציה זאת ניתנת בצורת פוליסת ביטוח נכות מתאונה אשר עתיד לזכות את המבוטח בפיצוי כספי חד פעמי.

באם אדם מבוטח בביטוח נכות ומחליט לתבוע את חברת הביטוח בייעוץ עורך דין תביעות ביטוח נכות מתאונה, הוא צפוי לקבל מענק חד פעמי במטרה לסייע לו להתמודד עם המצב החדש אליו נקלע. המענק הזה הוא כתלות בתנאים המפורטים בפוליסה אך גם לפי גובה התשלום שהמבוטח שילם בכל חודש. על כן, המענק מתחיל בכמה אלפי שקלים ויכול להגיע בקלות למאות אלפי שקלים במענק אחד.

נפצעתם בתאונה ונותרתם עם נכות מלאה או אפילו עם נכות חלקית? באם אתם מבוטחים בביטוח נכות מתאונה אנחנו בהחלט הכתובת שלכם. ליווי של עורך דין תביעות ביטוח נכות מתאונה יסייע לכם לקבל את המענק שמגיע לכם במהרה ובפשטות.

ביטוח נכות מתאונה

מבין כל הביטוחים שחברות הביטוח מציעות נמצא גם ביטוח נכות מתאונה אשר עתיד לספק פיצוי חד פעמי עבור מבוטח אשר היה מעורב בתאונה ונותר עם נכות חלקית או כמובן עם נכות מלאה. למרות שמדובר בפיצוי חד פעמי הוא יכול להגיע גם לכמה מאות אלפי שקלים במענק אחד. המטרה של הפיצוי לסייע למבוטח בהתמודדות הראשונית עם תוצאות התאונה והנכות.

עורך דין תביעות ביטוח נכות מתאונה

התפקיד והמומחיות של עורך דין תביעות ביטוח נכות מתאונה להיות איש המקצוע בהליך שחייב לעבור המבוטח על מנת לקבל את המענק מחברת הביטוח. המטרה של חברות הביטוח היא כמובן לסייע למבוטחים שלהם להתמודד עם המצב החדש, אך כדי להיות מוכר כבעל נכות מתאונה וכאדם אשר עומד בתנאי הפוליסה, יש לתבוע את חברת הביטוח וזאת בהחלט כדאי לעשות בסיוע וליווי של איש מקצוע.

ביטוח חיים או ביטוח מוות

למרות שמדובר בשירות עורך דין תביעות ביטוח נכות מתאונה, בדרך כלל הפוליסה הזאת ניתנת כחלק מביטוח חיים או בשם אחר ביטוח מוות. כלומר בעוד ביטוח חיים מאפשר גם כן, פיצוי חד פעמי עבור קרובי המשפחה של המבוטח לאחר מותו, ביטוח נכות מתאונה מאפשר קבלת הפיצוי גם במקרה שהמבוטח לא מת כתוצאה מהתאונה אלא נותר עם נכות חלקית וכמובן במקרה שנותר עם נכות מלאה.

עורך דין תביעות ביטוח נכות מתאונה
עורך דין תביעות ביטוח נכות מתאונה

פטור מתקופת המתנה

חברות ביטוח רבות, כלומר ביטוחים רבים, מתנים את קבלת הכסף בתקופת המתנה או בתקופת אכשרה. המטרה של תקופות אלו למנוע מצבים שאדם רוכש ביטוח בצמוד לאירוע שהוא צופה שיקרה או אפילו מתכנן שיקרה. תקופת ההמתנה מתנה את קבלת המענק בזמן שעבר מרגע תחילת התשלום לביטוח ועד לתביעה שהוגשה, כלומר לעת התאונה.

רוב ביטוחי הנכות מתאונה אינם מתנים את קבלת המענק בתקופת המתנה מה שמקל את התשלום לביטוח ומאפשר לרכוש אותו בכל עת. כמובן שהביטוח רלוונטי רק אם נקנה טרם התאונה ולא אחריה.

כפל מבצעים

עוד תנאי שכדאי לשים לב אליו כאשר בוחרים מבין כל הפוליסות המוצעות בשוק הביטוח, הוא האפשרות לקבל את המענק מבלי תלות בשאר הקצבאות או המענקים שהמבוטח יקבל. בגלל שיש המון ביטוחים, אשר ביניהם ביטוח לאומי, אשר עשויים לפצות אדם במקרה שהוא היה מעורב בתאונה ונותר עם נכות, חשוב לשים לב, בעזרת עורך דין תביעות ביטוח נכות מתאונה, שהמענק העתידי יינתן גם במקרה שהמבוטח מקבל קצבה נוספת מגוף אחר, כלומר מעין אפשרות לכפל מבצעים.

עורך דין תביעות ביטוח נכות מתאונה – חלקית או מלאה

אמנם עורך דין תביעות ביטוח נכות מתאונה עתיד לסייע בכל סוג של תביעה בנושא ביטוח נכות מתאונה, מבלי קשר לאחוז הנכות, אך בהחלט יש שוני בין נכות מלאה לנכות חלקית. כאשר מדובר בנכות מלאה כתוצאה מהתאונה, המבוטח צפוי לקבל פיצוי בגובה המלא כפי שמפורט בפוליסה. באם הנכות חלקית, גובה התשלום יהיה אחוז מהסכום המלא, בהתאם לאחוזי הנכות של המבוטח וכמובן בהתאם למפורט בפוליסה.

נכות מלאה

המושג נכות מלאה מתייחס למצב רפואי בו אדם נתון במצב של נכות לצמיתות, כלומר מבלי יכול להתרפא או להפוך את המצב. כחלק מהגשת התביעה, עורך דין תביעות ביטוח נכות מתאונה יכין את תיק התביעה אשר יכלול את המסמכים שדרושת חברת הביטוח בתוספת של מסמכים רפואיים וחוות דעת אשר מוכיחים כי אכן המבוטח נפגע מהתאונה ונותר עם נכות כלשהיא.

כאשר מדובר בנכות מלאה יש להוכיח כי אכן המבוטח איבד איבר אחד לפחות באופן מלא, או איבד יכולת להפעיל איבר אחד לפחות (סעיף זה משתנה בין פוליסה לפוליסה אך לרוב זאת ההגדרה).

ביטול הפיצוי

כפי שצוין בהתחלה, אף אחד לא יכול לצפות שיהיה מעורב בתאונה, אך אנשים בהחלט יכולים לשים עצמם במצבים אשר מגדילים את הסיכון ועל כן, לא יהיו זכאים לקבל את הפיצוי, למרות ששילמו כל הזמן לחברת הביטוח. לדוגמא, השתתפות בפשע, נהיגה או מעורבות בתאונה תחת השפעת סמים או אלכוהול, וגם סעיף עבור תאונת טיסה כאשר המבוטח היה חלק מצוות הטיסה שהטיס את המטוס.

במקרים אפורים אשר לא ברור אם הם אכן תאונה או אחד מאלו שצוינו, המעורבות של עורך דין תביעות ביטוח נכות מתאונה חשובה אפילו יותר – הוכחה כי התאונה לא הייתה במסגרת של התנאים הללו ועל כן מגיע למבוטח לקבל את הפיצוי.

ספורט אתגרי

אחד הענפים הכי מסוכנים אשר בם הסיכוי שאדם הלוקח בהם חלק יפצע בתאונה הוא ענף הספורט האתגרי. כדי לכסות גם תאונות מספורט אתגרי יש לרכוש פוליסה מתאימה אשר גם מכלילה בפירוט אילו סוגי ספורט נחשבים תחת הגדרה זאת את הספורט הספציפי שהמבוטח עושה.

לרוב מדובר בספורט ימי כדוגמת וויקבורד ורפטינג, ספורט אווירי כדוגמת צניחה חופשית או טיסה בכדור פורח, ספורט יבשתי כדוגמת אגרוף, האבקות ורכיבה על אופניים. יש עוד המון דוגמאות לספורט אתגרי אשר ביטוח נכות מתאונה מפצה, באם אתם לוקחים חלק בספורט מסוג זה מומלץ לרכוש בפוליסה רק לאחר התייעצות עם עורך דין תביעות ביטוח נכות מתאונה שיוודא שהתנאים בפוליסה מותאמים לכם.

מטרתם של רוב הביטוחים המוצעים כיום ללקוחות חברות הביטוח להבטיח סיוע כלכלי (לעיתים גם סיוע אחר) במקרה שבו אדם יהיה במצוקה. ביטוח נכות מתאונה עתיד לתת מענה עבור מבוטחים אשר נותרו עם נכות חלקית או מלאה בעקבות תאונה שעברו. על מנת ליעל את התביעה ולמקסם את התוצאות שלה, מומלץ לפנות לקבלת שירות מאיש מקצוע, עורך דין תביעות ביטוח נכות מתאונה. אתם לא לבד.

התמודדות עם תוצאות תאונה, במקביל להתמודדות עם חברת הביטוח על מנת לקבל מענק, עשוי להיות מאוד מורכב נפשית אך גם מבחינה פרקטית עבור הנפגע המבוטח. אנחנו מציעים שירות של עורך דין תביעות ביטוח נכות מתאונה על מנת ליעל את תהליך התביעה ולהקל על הנפגעים.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא
מדריך תביעת ביטוח נכות מתאונה

תביעת ביטוח נכות מתאונה ניתנת להגשה על ידי אנשים שמבוטחים במסגרת פוליסת ביטוח תאונות אישיות או מי שרכשו כיסוי של ביטוח נכות מתאונה בתור נספח

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?