עורך דין תביעות ביטוח נכות מקצועית

תאונה או מקרה רפואי אשר מותיר אדם נכה משפיעים על היכולת שלו להתנהל באופן עצמאי ובמרבית המקרים אלו כוללים גם השפעה על היכולת של אדם להמשיך לעסוק במקצוע שלו.

מתוך הבנה כי נכות היא מאפיין או תופעה אשר נשארת לצמיתות בחומרה מסוימת, קיים ביטוח נכות מקצועית אשר מבטיח לסייע במקרה שאדם יהיה נתון במצב של נכות מקצועית. ניתן לרכוש ביטוח נכות מקצועית כפוליסה עצמאית, נפרדת, או לחילופין כחלק מביטוחים אחרים. בכל מקרה זה הוא ביטוח רשות ועל כן משתנה בין חברה לחברה ובין מבוטח לאחר.

בעבור נכות מקצועית, זכאי אדם לקבל מחברת הביטוח שלו, באם רכש בעבר פוליסה רלוונטית, פיצוי כספי. על מנת לסייע במקרה שבו אדם אינו מסוגל להמשיך להתקיים ולעבוד במקצוע בו עבד. הפיצוי הכלכלי תלוי בגובה המשכרות שקיבל המבוטח טרם הגדרתו כנכה, כלומר טרם שעבר את התאונה או שלקה במצב הרפואי אשר הותיר אותו עם נכות. בגלל שבהחלט יכול להיות מדובר בקצבה קבועה, הפיצוי מתחיל מכמה אלפי שקלים ויכול להגיע גם למאות אלפי שקלים בטווח הארוך.

ביעת חברת ביטוח כדאי שיהיה מלווה באיש מקצוע. כאשר מדובר בשירות של עורך דין תביעות ביטוח נכות מקצועית, אצלנו תמצאו מיטב של אנשי מקצוע עם ניסיון ורצון לסייע. התקשו אלינו לקבלת ייעוץ וליווי בכל שלבי התהליך.

עורך דין תביעות ביטוח נכות מקצועית

כנראה שבשונה ממה שרובנו חושבים, לא כל עורך דין ניצב בבית משפט ונואם נאומים. כאשר מדובר בשירות ובמשרה של עורך דין תביעות ביטוח נכות מקצועית דווקא מדובר פחות בהתייצבות בבית משפט אלא בהכנה לתביעת חברת ביטוח אשר יכולה להסתכם בהגשת טפסים וניירת ובווידוא כי המבוטח מקבל באמת את מה שמגיע לו מחברת הביטוח ולא פחות.

ביטוח נכות מקצועית

בעיקרון, כל אדם מגיל מסוים אמור לעבוד ולהרוויח כסף על מנת להתקיים בכבוד ולנהל משק בית עם משפחתו. ההנחה היא כי כל אחד יכול לעבוד ועל כן אנשים צריכים להשתכר בעצמם ולשלם גם בחזרה בעבור המוסד לביטוח לאומי ורשות המיסים. במקביל לכך, יש הנחה כי אנשים רבים לא יכולים לעבוד ולהשתכר בעצמם, מכל מיני סיבות. אחת מהסיבות הללו היא בעקבות נכות מקצועית, כלומר מצב רפואי אשר אינו מאפשר לאדם להמשיך לעבוד בעבודה בה עבד בעבר או בעבודה דומה.

השגת סיוע בעזרת עורך דין תביעות ביטוח נכות מקצועית

אם אכן כך המצב, אם אכן ישנם אנשים שאינם יכולים לעבוד בשל נכות פיזית, המדינה מתחשבת ורוצה לסייע לאדם להמשיך להצליח לנהל בית מבחינה כלכלית. אך מתוך הבנה שלא תמיד המדינה יכולה או מצליחה למלא את החסר או להשתוות למשכורת שהייתה לאדם טרם כניסתו למצב הרפואי בו הוא שרוי, אנשים יכולים לבחור לשלם בעבור ביטוח נכות מקצועית ובעתיד גם לקבל סיוע כלכלי. זאת מגיע בצורה של מענק גדול עם ההכרה בתור נכה, זה תלוי בגובה המשכורת.

עורך דין תביעות ביטוח נכות מקצועית
עורך דין תביעות ביטוח נכות מקצועית

ביטול סיוע מהביטוח

אמנם הביטוח מתחייב לפצות אדם ולסייע לו מבחינה כלכלית במקרה שיהיה שרוי במצב של נכות מקצועית, בפועל, חברות הביטוח גם מתייחסות לכמה סעיפים אשר מגדירים כי הביטוח מבוטל והאדם אשר תובע אותם לא יהיה זכאי לקבל את הפיצוי, למרות ששילם. כאן הכוונה בעיקר למצבים בם אדם פצע או גרם לעצמו נזק, לדוגמא בעקבות התאבדות שלא צלחה או סיבה אחרת, במידה ומישהו פגע בעצמו בכוונה, הוא אינו יכול לקבל סיוע כלכלי מחברת הביטוח, בשל שניתן לחשוב שזאת מרמה. במידה ואכן מדובר במצב דומה או אפור כמו זה, כדאי מאוד להיעזר בעורך דין תביעות ביטוח נכות מקצועית על מנת להוכיח שהמצב דווקא אחרת.

תקופת אכשרה

כחלק מההחלטה איזה ביטוח נכות מקצועית לקנות, או יותר נכון באיזו חברת ביטוח לרכוש את הפוליסה, כדאי להסתכל גם על תקופת האכשרה שהפוליסה מציעה. בעצם מדובר בתקופה אשר צריכה לעבור מרגע רכישה הפוליסה ועד לרגע בו היא צריכה להיכנס לתוקף. לדוגמא, עורך דין תביעות ביטוח נכות מקצועית מקבל לידיו תיק בו תקופת האכשרה הייתה חודש ולא עברה. כלומר מהרגע בו קנה המבוטח את הפוליסה עברו פחות ימים מחודש עד לרגע בו הוא חווה את התאונה או את המצב הרפואי, על כן המבוטח לא יקבל פיצוי בעבור נכות מקצועית מהביטוח.

עת מתן המענק

כחלק מהגדרתו של אדם כנכה לצמיתות הוא זכאי לקבל מחברת הביטוח שלו, כחלק מפוליסת ביטוח נכות מקצועית, מענק חד פעמי על מנת לסייע בתחילת "הכניסה לחייו החדשים". גם בעזרת עורך דין תביעות ביטוח נכות מקצועית על מנת לקבל את המענק צריך לעבור זמן מסוים, אותו לא ניתן להקדים. בדרך כלל מדובר בכ-6 חודשים, אך הנתון משתנה בין חברה לחברה וכמובן, בין סוג פוליסה לסוגים אחרים הקיימים בשוק.

ביטוח נכות מקצועית עצמאי או נוסף

ניתן לרכוש ביטוח נכות מקצועית כפוליסה עצמאית, כלומר בחברת ביטוח פרטית מבלי קשר לאף ביטוח או פוליסה אחרת. במקביל לכך, ישנן אפשרויות לרכוש בעזרת עורך דין תביעות ביטוח נכות מקצועית דווקא פוליסת ביטוח נכות מקצועית כחלק מפוליסה אחרת, לדוגמא כחלק מביטוח חיים. כמובן שיש לעיין לעומק בפרטים של כל פוליסה על מנת להבין מה הכי רלוונטי למבוטח מבחינת גילו, גובה המשכורת שלו וגם המקצוע בו הוא עוסק, זאת יסייע לקבוע את מידת הסיכון לתאונה או למקרה רפואי ויסייע להחליט איזו פוליסה כדאי לרכוש.

תביעת לקבלת הסיוע

כמובן שכדי שחברת הביטוח תדע כי אחד המבוטחים שלה אכן חווה מקרה אשר הותיר אותו נכה, יש הכרח לידע אותה. זאת נעשה בסיוע עורך דין תביעות ביטוח נכות מקצועית על ידי תביעה לחברת הביטוח. כמובן שכל חברה עובדת אחרת אך ההליך די דומה. הגשת טפסים רפואיים אשר מצביעים ומוכיחים כי המבוטח אכן חווה אירוע אשר הותיר אותו נכה לצמיתות, כאמור יש הכרח לחכות כחצי שנה טרם הגשת התביעה. נוסף על הטפסים הרפואיים צריך גם למלא את התביעה עצמה אשר כוללת פרטי חשבון בנק, פרטים מזהים ותיעוד של המקרה בגדול.

ביטוח נכות מקצועית שם לעצמו למטרה לסייע באופן חד פעמי וראשוני לכל מי שמוגדר כנכה, בערך כחצי שנה מהרגע בו חווה את התאונה או את המצב הרפואי אשר הותיר אותו מעט מוגבל יותר ביכולותיו בדגש על היכולת לעבוד בעבודה בה עבד וגם בעבודות אחרות. לצורך כך, עורך דין תביעות ביטוח נכות מקצועית שם לעצמו למטרה לסייע לכל המבוטחים הללו, אשר זכאים לקבל את המענק אך אינם יודעים כיצד והיכן להתחיל.

סבורים כי מגיע לכם פיצוי בגין נכות מקצועית? אתם נתונים במצב רפואי אשר לא מאפשר לכם להמשיך לעבוד בעבודה בה עבדתם? גם אם הדבר נכון עבור קרוב משפחה שלכם אתם לא צריכים להתמודד לבד. נשמח לסייע לכם בכל תהליך תביעת הביטוח. התאמת עורך דין תביעות ביטוח נכות מקצועית שילווה ויסייע. מחכים לשמוע מכם!

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא
מדריך תביעת ביטוח נכות מקצועית

תאונות ומחלות עלולות להותיר עובד עם נכות שתגביל את יכולתו לעבוד לפרנסתו באופן מוחלט או חלקי, זמני או קבוע. במקרים רבים פגיעות המובילות לנכות, משפיעות

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?