עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה

כולם יוצאים מתוך הנחה שיוכלו לעבוד כל החיים, לפחות עד גיל פרישה. כלומר להמשיך להתפרנס, לקבל שכר ולעבוד בעבודה שמתאימה לכישורים ובשאיפה גם מותאמת לשכר הרצוי של העובד. חשוב להתחשב גם במקרה שהמצב והחיים לא בהכרח יתגלגלו כך.

להתייחס למקרים בהם לא תהיה אופציה להמשיך לעבוד עד גיל פרישה, או להמשיך לעבוד בעבודה או בהיקף עבודה מסוים. עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה מתייחס בדיוק למקרים כאלו. רכישה של ביטוח אשר מבטיח לסייע במצב שהמבוטח לא יוכל להמשיך לעבוד בעבודה שעבד ו\או בעבודה אחרת.

קבלת פיצוי מחברת ביטוח על אובדן כושר עבודה הוא כמובן בהתאם לשכר אותו היה מקבל התובע טרם השלב שאיבד את היכולת שלו לעבוד ולהשתכר כראוי. הפיצוי הוא בקשר ישיר ויכול להיות כמענק חד פעמי או כקצבה חודשית קבועה. כל אלו מסתכמים בהחל מכמה אלפי שקלים בודדים ועד לפיצוי מאוד גבוה של כמה עשרות ומאות אלפי שקלים.

על מנת לקבל הכרה כבעל נכות וכמובן על מנת לקבל פיצוי בגין אובדן כושר עבודה צריך לתבוע ועל כן צריך גם עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה. התקשרו כבר עכשיו לקביעת פגישת ייעוץ על מנת להתחיל את התהליך.

אובדן כושר עבודה

המושג אובדן כושר עבודה מתייחס למצב בו אדם מאבד את היכולת או חלק מהיכולת שלו לעבוד. כמובן שמצבים אלו נגרמים כתוצאה מפגיעה פיזית או נפשית אשר הותירה נכות, זמנית או קבועה, בעובד. כאשר אדם מוגדר כנתון במצב של אובדן כושר עבודה, בהכרח הנכות או הפגיעה שהוא חווה פוגעת לו ביכולת לעבוד. כלומר, ישנן נכויות אשר לא פוגעות ביכולת של אדם להמשיך לעבוד בעבודה בה עבד או בעבודה אחרת עם שכר דומה.

נכות

על מנת להיות מוכר כנכה ולאחר מכן לקבל הכרה ופיצוי בשל אובדן כושר עבודה, יש להגיש תביעה בעבור קבלת אחוזי נכות מהמוסד לביטוח לאומי. בגלל שמדובר בהגשת תביעה וברצון למקסם את התוצאה שלה, כדאי מאוד להיעזר בשירות עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה כבר בשלב זה, עוד לפני שהוגשה תביעה להכרה ולפיצוי מבחינת אובדן כושר עבודה וחברת הביטוח שאצלה הפוליסה.

 

עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה

התפקיד של עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה מתחלק לשני חלקים עיקריים אשר כל אחד מהם חשוב מאוד. בשלב הראשון, על מנת להגיש תביעה, יש צורך באיסוף וסידור של כל הטפסים והמעקבים. כאן, הניסיון של עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה משחק תפקיד מפתח. התעסקות בעיקר וייעול כל תהליך ההכנה לתביעה. בשלב השני, התמודדות עם התביעה, ייצוג בבית משפט, בוועדות רפואיות ובעת הצורך גם בוועדת ערעורים.

עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה
עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה

כל אדם רשאי כמובן לרכוש איזו פוליסת ביטוח שיבחר. למעט הביטוחים אשר כל אדם במדינה מגיל מסוים ובמצב מסוים חייב לרכוש, ניתן להוסיף או לשנות ביטוחים לפי הרצון הפרטי ובהתאם לנסיבות. אחד מהביטוחים הללו, אשר מוגדרים בגדר רשות הוא אובדן כושר עבודה. ביטוח זה, אשר מטופל על ידי עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה וחברות ביטוח פרטיות, מעניק למבוטחים הגנה וסיוע עתידי במקרה בו הם לא יוכלו לעבוד יותר כתוצאה מתאונה, מחלה או כל מצב רפואי כזה או אחר.

קרן פנסיה

במדינה ישראל כל שכיר, וגם חלק מהעצמאים בהתאם לתנאים מסוימים מחויבים לשלם בעבור חיסכון פנסיוני, כלומר לחסוך לגיל פרישה. לצורך כך ישנה קרן פנסיה אשר מפקידים אליה כל חודש סכום כסף מסוים, בהתאם למשכורת, זאת נעשה על ידי המעסיק וגם על ידי העובד המבוטח. קרן הפנסיה מותאמת למבוטח מבחינת הסיכון, דמי הניהול ואלמנטים אחרים אשר ניתנים לשינוי ולהתאמה.

אובדן כושר עבודה כחלק מקרן פנסיה

למרות שקרן פנסיה אמורה לדאוג לאנשים רק לאחר גיל פרישה ורק במעין הבטחת הכנסה לעתיד של המבוטח, ניתן להרחיב את ההיקפים שבהם נוגעת קרן הפנסיה ולשלב גם ביטוח אובדן כושר עבודה. אין צורך לשלם סכום נוסף בעבור ביטוח זה, או לשנות משהו בהליך הפרשת הכסף מהשכר, אלא חלק ממה שמופרש לפנסיה הולך לביטוח אובדן כושר עבודה. כך שבתנאים מסוימים, שוב, חשוב לשלב בתהליך עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה אשר מכיר את התנאים ויסייע למבוטח לעמוד בהם, יקבל המבוטח בחזרה כסף מתוך הנחה והוכחה כי הוא אינו כשיר להמשיך לעבוד בעבודה בה עבד ואפילו בעבודה אחרת.

ביטוח מנהלים

בדומה לקרן פנסיה, ביטוח מנהלים הוא גם כן אפיק השקעה לחיסכון פנסיוני, כלומר, תשלום חודשי בעבור קבלת קצבה עתידית בכל חודש החל מגיל פרישה. כחלק מחתימה על חוזה ביטוח מנהלים ניתן לבחור מה כולל הביטוח, נוסף על החיסכון הפנסיוני. כאן מומלץ להתייעץ עם עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה על מנת להבין האם ישנה כדאיות להוספת ביטוח אובדן כושר עבודה לפוליסה שנרכשת.

אובדן כושר עבודה כחלק מביטוח מנהלים

ישנם הרבה תחומים או אפשרויות להיות מבוטחים מבחינת אובדן כושר עבודה. לדוגמא, כחלק מרכישה של ביטוח מנהלים ניתן גם להרחיב ולשלם בעבור ביטוח אובדן כושר עבודה. הביטוח הזה מבטיח לעובד, או יותר נכון להגיד כי הוא מבטיח למבוטח, כיסוי, פיצוי וסיוע במקרה שלא יוכלו לעבוד יותר. כאן התביעה מתנהלת בסיוע עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה אל מול חברת הביטוח בה נקנתה הפוליסה, והפיצוי יהיה בהתאם לתנאים אשר מוגדרים בחוזה עליו חתומים חברת הביטוח והמבוטח.

תחומיו של עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה

ודאי תמצאו זאת מנחם ומשמח כי עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה יוכל לסייע לכם בכל אחד מהתחומים האלו. כלומר הן בתביעה מול ביטוח לאומי, מול חברת ביטוח פרטית או כחלק מביטוח מנהלים. למרות שכל תביעה שונה ומתנהלת מול גוף שונה ועל כן גם אמורה להיות בעלת מאפיינים שונים. המומחיות שלו היא בכולן ועל כן לא משנה מול מי אתם מתמודדים בהליך תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה, בעל מקצוע זה בהחלט יהיה הכתובת.

ביטוח אובדן כושר עבודה כחלק מקופת גמל

על פניו, נראה כי בכל אפיק חיסכון כל שהוא ניתן להוסיף גם חיסכון למצב בו המבוטח יוגדר במצב של אובדן כושר עבודה. אחת מדרכי החיסכון אשר דווקא לא מאפשרת זאת היא קופת הגמל. חשוב להבין כי השקעה בקופת גמל על חשבון קרן פנסיה לדוגמא, בפועל יכולה לפגוע במשקיע בגלל שהיא לא מספיק מקיפה ולא כוללת את כל האירועים הללו שיכולים לפגוע אנושות מבחינה כלכלית (מעבר לפיזי ולנפשי) במשקיע.

תשלום חודשי כחלק מביטוח אובדן כושר עבודה

לבסוף, אדם אשר אכן הוגדר במצב של אובדן כושר עבודה, זמני וכמובן גם קבוע, זכאי לקבל פיצוי בגין המצב בו נמצא בהתאם לפוליסה אשר רכש טרם הגעתו למצב זה ובהתאם לחומרת המצב. הפיצוי אשר המבוטח מקבל יכול להיות מענק חד פעמי אך לרוב דווקא מדובר בתשלום חודשי. כמובן שגובהו של תשלום זה הוא כתלות בגובה המשכורת, לרוב תוגדר בפוליסה תקרת פיצוי, כלומר ניתן לקבל במצב של אובדן כושר עבודה עד לאחוז מסוים מתוך המשכורות, כלומר המבוטח, למרות הפיצוי, לא יוכל להמשיך להשתכר באופן בו השתכר טרם המצב.

קביעת גובה התשלום

נוסף לגובה המשכורת אשר היה למבוטח ואותה אמורה חברת הביטוח לכסות, ישנה התחשבות והתייחסות לגורמים נוספים. ביניהם ניתן למצוא את חומרת המצב מבחינת אחוזי נכות, כלומר כמה אחוזי נכות העניקה הוועדה הרפואית שלה ביטוח הלאומי למבוטח. את כל התהליך כדאי לעשות בעזרת עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה, אך בהחלט כדאי גם להעמיק בחוזה עליו אתם חותמים במעמד רכישת הפוליסה.

אובדן כושר עבודה יכול להיגרם ממגוון סיבות, באם מדובר בתאונת עבודה, במחלה או בתאונה שלא קשורה כלל לעבודה. כחלק מרכישה של פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה, המבוטח יהיה זכאי לקבל קצבה או מענק מחברת הביטוח באופן חודשי קבוע, זמני או חד פעמי, כתלות בפוליסה ובמאפייני המצב. על מנת לדייק ולקבל כמה שיותר כדאי להיוועץ בשירות עורך דין תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה, במקביל לתיעוד המצב הרפואי בצורה המקצועית ביותר לצורך הגשת תביעה עתידית.

התמודדות עם פגיעה פיזית אשר גורמת לנכות או לאובדן כושר עבודה ברמה כל שהיא, חשוב שיהיה מלווה באיש מקצוע אשר מבין בתחום וגם למוד ניסיון, לצורך כך אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ולקבל ייעוץ וליווי מקצועי מהטובים בתחום, מחכים לכם!

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא
משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?