עורך דין תביעות ביטוח דירה

כחלק מקניית דירה רבים בוחרים גם לבטח אותה. כאשר רוכשים דירה עם משכנתא, מחויבים גם לרכוש ביטוח מבנה כחלק מרכישת המשכנתא, אך דירה ללא משכנתא, או לחילופין דירה אשר נגמר התשלום על המשכנתא עליה, לא מחויבת בביטוח. כמובן שהבחירה נתונה לדיירי הדירה, אך בהחלט כדאי להתייעץ עם עורך דין תביעות ביטוח דירה על מנת להבין באם כדאי לרכוש ביטוח מסוג זה עבור הדירה ואפילו איזו פוליסה והיכן לרכוש אותה.

מטרת ביטוח דירה לבטח את הדירה באופן כללי. כל מבוטח רשאי לבחור מה יהיה התוכן של פוליסת הביטוח שלו מבחינת ביטוח תכולת הדירה, המבנה עצמו או כל כיסוי אחר אשר חברת הביטוח מציעה. בהתאם לכך יהיה גם הפיצוי. אם הדירה נהרסה כליל והייתה מבוטחת באופן מקיף, הפיצוי עשוי להגיע גם לכמה מאות אלפי שקלים. באם מדובר בנזק יחסית קל ודיירי הדירה מחליטים להפעיל את הביטוח לצורך כיסוי העלויות, כנראה שהפיצוי יהיה נמוך יותר.

זיהיתם נזק בדירה שלכם? זקוקים לכיסוי עלויות מחברת הביטוח שלכם? תביעת חברת הביטוח על מנת לקבל כיסוי עלויות מצריך ייעוץ וליווי של עורך דין תביעות ביטוח דירה. אצלנו תמצאו עורכי דין מהשורה הראשונה שיעמדו לצדכם, מוזמנים להתקשר כבר עכשיו לשיחה עם נציג.

ביטוח דירה

כל נכס ומבנה חשופים לכל מיני נזקים וסיכונים אשר לא ניתן לצפות אותם מראש. כאשר מאותר נזק בדירה, או בכל מבנה, בעלי הנכס צריכים לתקן אותו על מנת להמשיך לחיות בנעימות בדירה. מתוך הבנה כי יש סיכונים ונזקים אשר להתמודד איתם עולה המון כסף, ניתן לרכוש ביטוח דירה. כמובן שמומלץ להתייעץ עם עורך דין תביעות ביטוח דירה טרם בחירת הפוליסה, אך בהחלט תוכלו להתאים ולבחור בעצמכם אילו כיסויים ועבור אילו סיכונים לבטח את הדירה.

ביטוח מבנה

סוג הכיסוי הראשון והכי נפוץ אשר הוא חלק מביטוח דירה הוא ביטוח מבנה. בעצם מדובר בביטוח למקרה שיהיה נזק במבנה המבוטח. לדוגמא שריפה אשר הרסה חלק מהמבנה כדוגמת הקירות והתקרה. במקרים אלו, הפיצוי עשוי להיות גבוה יותר משאר סוגי ביטוחי הדירה מכיוון שמדובר בנכס עצמו. כאשר עורך דין תביעות ביטוח דירה יגיש תביעה בגין נזק למבנה העיסוק יהיה בבסיס עצמו, לדוגמא בקירות.

עורך דין תביעות ביטוח דירה כחלק ממשכנתא

ביטוח מבנה הוא ביטוח רשות, כלומר לא כל בעל דירה חייב לרכוש ביטוח מבנה, זה מומלץ אך לא מחייב. ביטוח זה נהיה ביטוח חובה כחלק מרכישת משכנתא. הבנק רוצה לדעת כי הנכס אותו הוא מסייע ללווה לקנות, מבוטח על ידי חברת הביטוח למקרה שהמבנה יינזק. כאשר עורך דין תביעות ביטוח דירה יידרש לטפל בתביעת ביטוח דירה מסוג זה, כנראה שהמיקוד יהיה גם סביב ביטוח המשכנתא.

ביטוח תכולה

נוסף על ביטוח מבנה, חברות הביטוח מציעות למבוטחים לרכוש גם ביטוח עבור תכולת הדירה. לדוגמא עבור רהיטים, מכשירי חשמל ודברים יקרי ערך אשר נמצאים בתוך המבנה. הכוונה כאן להפעיל את הביטוח, כלומר, בעזרת עורך דין תביעות ביטוח דירה, לתבוע את הביטוח ולקבל כיסוי עלויות במקרה שתכולת הדירה ניזוקה בעקבות שריפה, גניבה או כל סיבה אחרת אשר מותאמת לתקנות הפוליסה הנרכשת.

כיסויים נוספים

מעבר לשני הביטוחים הללו – ביטוח מבנה וביטוח תכולת דירה, ניתן לרכוש כיסויים נוספים בהתאמה אישית. כיסוי במקרה של רעידת אדמה או אסונות טבע מיוחדים, כיסוי בעבור אובדן של חפצים מסוימים כמו ארנק וכו'. חשוב מצד אחד לא לבטח כל דבר ולזכור כי ביטוח עולה כסף, אך באם יש אכן סיכון ובעל הדירה רוצה להרגיש ביטחון, כיסויים אלו הם בהחלט הרחבה המתאימה לסוג חשיבה שכזה.

ביטוח צד ג'

בדומה להרבה ביטוחים אחרים, גם במסגרת ביטוח דירה ניתן לרכוש ביטוח צד ג'. כך, במידה ובעל מקצוע או אדם חיצוני לדירה, נפגע בעת שהות או מתן שירות בדירה, חברת הביטוח תהיה אחראית על פיצויו של הנפגע. במידה והוא יתבע את בעלי הדירה, הם בהחלט יכולים לתבוע בהתאם את חברת הביטוח, בסיוע של עורך דין תביעות ביטוח דירה, על מנת לקבל סיוע לפצות את הצד השלישי. הכוונה בשני הצדדים הראשונים לחברת הביטוח ולמבוטחים בה, צד ג' הוא צד שלישי אשר אינו מבוטח ואינו החברה, אך ביטוח צד ג' מעניק לו ביטוח כלשהוא בהתאם לפוליסה.

עורך דין תביעות ביטוח דירה – החזר על בעלי מקצוע

המשמעות של כיסוי עלויות על נזקים בדירה יכול להיות גם בצורה החזרים או כיסוי עבור תשלום לבעלי מקצוע. לדוגמא באם יש צורך בתיקון מסיבי או שיפוץ של הדירה בעקבות אירוע שהתרחש בה.

התשלום לבעלי המקצוע יהיה בהתאם לתקנות הפוליסה אשר המבוטח רכש, כלומר כאן מעורבות של עורך דין תביעות ביטוח דירה תהיה משמעותית מבחינת בחינה עבור מה הביטוח עשוי וצריך להחזיר עלויות ועבור מה המבוטח יצטרך לשלם בעצמו. חשוב להבין את ההבדל בין ביטוח צד ג' לכיסוי עבור בעלי מקצוע מכיוון שמדובר בשני דברים שונים ובכיסויים נפרדים.

רכישת ביטוח דירה

לאחר שבעלי הדירה החליטו אכן לרכוש ביטוח דירה מגיע השלב להחליט מה לרכוש ומה דווקא לא לרכוש. כמובן שייעוץ של סוכן ביטוח או של עורך דין תביעות ביטוח דירה יכול לעשות הרבה סדר, אך נדרשת גם חשיבה של בעלי הדירה לפי המצב הכלכלי ואופי הדירה. ניתן לרכוש כל ביטוח בנפרד ללא תלות האחד בשני, וגם ניתן להרכיב פוליסה מדויקת לדירה, כלומר להכניס או להוציא כיסויים מסוימים.

תשלום מול פיצוי

רכישת הביטוח כוללת הסכמה על תשלום חודשי קבוע וחתימה על פוליסה אשר מפרטת את התנאים לתשלום המבוטחים ולקבלת הפיצוי העתידי. על פוליסה זאת גם תתבסס התביעה שיגיש עורך דין תביעות ביטוח דירה בעת הצורך. בהתאם לגובה התשלומים החודשי ולתנאים בפוליסה, יהיה הפיצוי העתידי אשר המבוטח עשוי לקבל. כמובן שככל שהנזק חמור יותר, באם הדירה מבוטחת, גם הפיצוי מחברת הביטוח יהיה גבוה יותר על מנת לכסות את העלויות כפי שנחתם בפוליסה.

הגשת תביעה

כאמור, על מנת בכלל לקבל את הפיצוי, או שתהיה התייחסות מצד חברת הביטוח, על המבוטח להגיש תביעה לחברת הביטוח. לכל חברה הליך ומסמכים משלה אך בגדול מדובר במילוי טופס תביעה וצירוף מסמכים אשר מפרטים את המצב של הדירה כעת וטרם האירוע. הוצאות עלויות שיפוץ ותיקון וגם באם חלק מהתכולה נגנב לצורך העניין, חישוב השווי אשר נלקח מבעלי הדירה וכעת הם שואפים לקבל אותו בחזרה מחברת הביטוח.

טפסים ומסמכים

כמובן שהתביעה כוללת המון ניירת אשר יש להגיש לחברת הביטוח על מנת שיפתח תיק תביעה והחברה בכלל תדון או תעיין בתביעה על מנת לקבוע מה יהיה גובה הפיצוי בהתאם לתנאים אשר מפורטים בפוליסה עליה חתומים שני הצדדים.

כדי להוריד את הלחץ והמורכבות של הטפסים כדאי להעביר את כל הטיפול לטיפולו של עורך דין תביעות ביטוח דירה אשר יסדר וימלא את הטפסים עבורכם. כך תהיה לכם תביעה מוצקה ויעילה על פי הכללים של חברת הביטוח, כך לבסוף גם יתקבל הפיצוי הרצוי.

מילוי טופס תביעה

את טופס התביעה הראשוני תצטרכו למלא בצורה שונה אצל כל חברת ביטוח אבל סך הכל מדובר בטפסים ובהליכים די דומים בין כל החברות. הטופס הראשוני כולל בעיקר פרטים אישיים של המבוטח על מנת שחברת הביטוח תוכל למצוא ולקשר אותו לפוליסה שלו. בנוסף פירוט מה נושא הפנייה ומדוע המבוטח תובע את החברה לקבלת הפיצוי. שוב, שילוב עורך דין תביעות ביטוח דירה בשלב זה, יוריד מכם את עול מילוי התביעה, ויוודא שהכל נעשה בצורה המקצועית ביותר ובהתאם, גם בצורה היעילה ביותר.

כחלק מאחזקה של דירה ובעלות על נכס באופן כללי, בעלי הנכס חשופים לכל מיני סיכונים, כלומר הדירה חשופה לכל מיני סיכונים אשר טיפול בהם עשוי לעלות הרבה כסף לבעלי הנכס. על מנת להתכונן למימוש סיכונים אלו ניתן לרכוש ביטוח דירה ובעת הצורך לתבוע את חברת הביטוח. בכל הליך אשר קשור לביטוח דירה כדאי להתייעץ ולשכור שירותיו של עורך דין תביעות ביטוח דירה. כך תדעו שהתהליך שלכם חוקי, מיטבי ולבסוף, גם יעיל ומשתלם עבורכם.

על מנת לקבל כיסוי מחברת הביטוח על הוצאות בעקבות נזקים לתכולת הדירה או למבנה עצמו, צריך לתבוע את חברת הביטוח ולעקוב אחר ההליך שהחברה דורשת. צרו עמנו קשר ונתאים לכם עורך דין תביעות ביטוח לדירה משלב הגשת המסמכים ועד לקבלת הפיצוי.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא
It seems we can't find what you're looking for.
משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?