עורך דין תביעות ביטוח אשראי

כמעט כל דבר שאנחנו עושים בעצמנו אנחנו יכולים גם לא לעשות, או יותר נכון, להיעזר באיש מקצוע אשר יעשה זאת עבורנו. כאשר מדובר בתחום המשפט והחוק, הרבה פעמים אנחנו בוחרים לפעול לבד, לחקור לבד, להתמודד לבד, כשבעצם עורך דין מנוסה היה יכול לעשות את הכל ההליך במהירות גבוהה יותר, יעילות ואיכותיות. הבחירה לא לשכור את שירותיו של עורך דין תביעות ביטוח אשראי בעקבות שכר הטרחה שלו, בפועל יכולה לגבות מחיר כלכלי כבד יותר, על כן, מומלץ לחשוב פעמיים.

מטרת ביטוח אשראי, או בעצם מטרתו של עורך דין תביעות ביטוח אשראי, לכסות את הנזק שנגרם, או שעשוי להיגרם בעקבות בעיה עם או של האשראי. גובה הפיצוי שלקוח של חברת ביטוח אשראי יקבל עשוי להגיע כמה לכמה מאות אלפי שקלים, אך הוא משתנה משמעותית בין כל סוג חשבון ופוליסה. בעיקרון, המטרה היא שהם יכסו כל נזק שנגרם, כלומר הפיצוי יהיה כתלות בגובה מסגרת האשראי או המחזור החודשי של העסק שעבורו נקנתה פוליסת הביטוח.

ביטוח אשראי הוא השקעה לטווח ארוך. תביעת ביטוח אשראי היא זאת שתשיג לכם את מה שמגיע לכם. בגלל שמדובר בהליך מורכב, לשירותכם מיטב הטובים בתחום, במרחק שיחת טלפון מכם. התקשרו לפגישת ייעוץ והיכרות.

עורך דין תביעות ביטוח אשראי

תביעת חברת הביטוח על מנת לקבל פיצויים בהתאם לפוליסה שנרכשה בחברה על ידי לקוח יכולה להיות מאוד פשוטה. יתרה מזאת, לעיתים החברה נותנת תחושה כי אתם בידיים טובות וכי תקבלו מה שמגיע לכם. בפועל, ייעוץ עם עורך דין תביעות ביטוח אשראי יכול לגלות לכם כי לא כך הדבר, וכי מגיע לכם הרבה יותר ממה שחשבתם וממה שהציעו לכם.

עורך דין תביעות ביטוח

עורך דין תביעות ביטוח מתמחה בתביעות אשר המטרה שלהן להשיג פיצויים או כיסויי עלויות מחברות ביטוח מסוימות. יש המון סוגים של ביטוחים ושל חברות ביטוח. כאשר מדובר חברות המבטחות את אשראי כך שמציעות פוליסות לביטוח אשראי או דברים שמתקשרים לכך, עורך דין תביעות ביטוח אשראי מתמחה בעבודה מול חברות אלו, מבחינת החוקים, גובה הפיצויים הצפוי וההליך שיש לבצע.

ביטוח

המושג ביטוח וודאי מוכר לכולם בעיקר מהמוסד לביטוח לאומי. אכן זה הוא אחד הביטוחים שהם גם ביטוחי חובה בישראל. בדומה לביטוח הלאומי, שהוא גוף ממשלתי, מוסד מכובד. ישנן חברות ביטוח פרטיות אשר מציעות גם כן ביטוחים, לכל מיני דברים שיש לאדם, החל מביטוח על תכולת דירה דרך ביטוח רכב וביטוח נסיעות לחו"ל. כל אחד יכול להחליט איזה ביטוחים הוא רוצה לרכוש, במקביל לכך שהוא רוכש את הביטוחים שחייבים על פי חוק במדינה להחזיק בהם. בכל מקרה, עורך דין תביעות ביטוח אשראי ודאי ייעץ להם היכן כדאי לקנות פוליסת ביטוח אשראי ואם בכלל.

ביטוח אשראי

המושג ביטוח אשראי אמנם פחות מוכר מביטוח לאומי או ביטוח רכב אך יש שיאמרו שהוא לא פחות חשוב במיוחד עבור עסקים, בין אם הם קטנים ובין אם גדולים. בעצם מדובר בהתמחות ספציפית של עורך דין תביעות ביטוח אשראי, ובאופן כללי, בביטוח ספציפי שחברות ביטוח גדולות וקטנות מסוגלות להציע וגם לספק.

אשראי

כאשר אנשים שומעים את המילה אשראי הם מיד חושבים על כרטיס האשראי הצבעוני שנמצא אצלם בארנק. מכשיר לא מובן אשר מוכנס אל תוך חור ומאפשר לבצע רכישות של מוצרים רבים, החל מדלק ועד לצניחה חופשית. בפועל כרטיס אשראי הוא רק דרך ייצוג של המושג אשראי. בעצם מדובר במעין הלוואה אשר חברת אשראי נותנת לאדם פרטי, בגלל שלאנשים יש כסף גם בחשבון הבנק שלהם, בכל חודש הלקוח מחזיר את ההלוואה על ידי כך שיורד לו כסף מהעובר ושב שלו. כלומר הכסף שעמו שילם הלקוח לצניחה חופשית נלקח מחברת האשראי בהלוואה, אך יוחזר אליה בסוף או בתחילת החודש מתוך חשבון הבנק של הלקוח.

עורך דין תביעות ביטוח אשראי

אם כך, למה שיהיה צורך בשירות עורך דין תביעות ביטוח אשראי. ההליך נשמע די פשוט, גיהוץ הכרטיס, הלוואה מחברת האשראי והחזרת הכסף שהלווה בסוף או בתחילת החודש. ההליך אכן אמור להיות שפוט, כל כך פשוט שרובנו בכלל לא מבינים מה התפקיד של כרטיס האשראי, אך בפועל, יכולים להיות מקרים בהם ללקוח אין כסף במועד הפירעון לשלם בעבור ההלוואה שלקח, כך הוא נכנס למינוס ונמצא בבעיה. כאן יש צורך בפנייה לחברת הביטוח ולהפעלת פוליסת ביטוח האשראי שנרכשה על ידי סיוע של עורך דין מנוסה בתחום.

הפעלת ביטוח אשראי

כאמור, בכל חודש הלקוח של פוליסת הביטוח משלם לחברת הביטוח תשלום קבוע על מנת להחזיק בביטוח אשראי. הפעלת הביטוח, או במילים אחרות תביעת הביטוח (שוב, מומלץ מאוד לעשות זאת בסיוע עורך דין תביעות ביטוח אשראי) תהיה במגוון מקרים. ביניהם, מקרים בו לאדם אין את היכולת להחזיר את ההלוואה שקיבל מחברת האשראי, תביעת הביטוח תסייע לו לסגור את החוב מול חברת הביטוח על מנת שלא יפעלו סנקציות נוספות.

ביטוח אשראי לחברות

כאשר מדובר בעסק גדול הדבר אולי מעט מובן יותר. נדגים זאת על ידי דוגמא. חברה גדולה מציעה ללקוחותיה אפשרות לשלם באשראי בעבור השירות שהיא נותנת. לצורך העניין, החברה מספקת שירותי ניקיון בתים. אדם משלם על השירות, החברה מנקה לו את הבית וכאשר יחזיר את ההלוואה לחברת האשראי הכסף יועבר אל מציע השירות בהתאם. כאשר לקוח לא יכול להחזיר את ההלוואה, כלומר לשלם באמת בעזרת אשראי, בפועל העסק הפסיד כסף. כאן עורך דין תביעות ביטוח אשראי יסייע בתביעת הביטוח, זאת יביא לכך שחברת הביטוח של העסק תחזיר לו את הכסף שהופסד.

אישור ביטוח אשראי

נשמע כמו עסקה טובה, לא? בפועל, על מנת לקבל ביטוח אשראי צריך לעמוד בתנאים מסוימים. לא כל אדם או חברה אשר מבקשים לקבל ביטוח אשראי גם יענו בחיוב, זאת מתוך הבנה כי מדובר בהבטחת כסף, בעבור אנשים אשר אין להן יציבות כלכלית או יכולת להחזיר את ההלוואה בצורת האשראי, חברת הביטוח כנראה לא תסכים למכור פוליסת ביטוח מתוך הבנה כי הסבירות שהם יצטרכו לשלם פיצויים ולכסות עלויות ונזקים מאוד גבוהה.

אשראי ספקים

ביטוי זה ודאי מוכר יותר בתור שוטף פלוס. אשראי מסוג זה ניתן בדחייה מסוימת, כלומר עסקה עתידית. כך נותן שירות יכול להציע שירות מסוים אך לקבל עליו תשלום רק פלוס ימים מסוימים, לדוגמא בשוטף פלוס 60 התשלום מהלקוח לנותן השירות יהיה 60 ימים מיום השירות. במקרה זה נותן השירות לוקח סיכון כי הכסף מגיע רק אחרי השירות, וגם הרבה אחרי, ועל כן כדאי להתייעץ עם עורך דין תביעות ביטוח אשראי, האם מהניסיון שלו ביטוח האשראי במקרה של הלקוח משתלם על מנת לצמצם סיכוי להפסד כלכלי.

הגשת תביעה לחברת ביטוח אשראי

לא משנה באיזה סוג של ביטוח אשראי מדובר, על מנת לקבל פיצויים יש הכרח להגיש תביעה לחברת הביטוח שמבטחת את האשראי שלכם או את ההתעסקות שלכם עם אשראי. הגשת התביעה יכולה גם להיות באינטרנט. ליווי של עורך דין תביעות ביטוח אשראי ימקד אתכם באילו טפסים ואילו מידע כדאי להעביר ואיזה לא רלוונטי. בגלל שיכול להיות כי מדובר בסכומים עצומים, של חברות גדולות או ספקים ענקיים שלא שילמו או שהפסידו כסף, כדאי לא לנהל את התהליך לבד, גם אם זה אומר שירדו ללקוח אחוזי שכר טרחה שילכו לעורך הדין.

המטרה של עורך דין תביעות ביטוח אשראי לספק לכם ייעוץ, הכוונה וגם ייצוג אל מול חברות הביטוח אשר מציעות פוליסות של ביטוח אשראי. במקרים בהם לא ברור או קשה להוכיח את גודל הנזק או ההפסד שאדם חווה, וגם באופן כללי, בתביעה אשר מטפלת בהמון כסף שהופסד או בהמון כסף שיש לפצות את התובע, לכאורה. אשראי הוא סוג של הלוואה ועל כן כל עסקה שמתבצעת אתו היא מעין עסקת סיכון, נותן השירות סומך על הלקוח כי האשראי שלו תקין וכי הכסף יועבר בזמן ובכמות שאמורה לעבור. באם לא כך הדבר, זה הזמן להפעיל ולפעול בהליך תביעת ביטוח אשראי.

באם אתם בעלי עסק קטן, גדול או אנשים שכירים פרטיים, ביטוח אשראי מתאים לכולכם ולכן גם עורך דין תביעות ביטוח אשראי. היכן שתתקשו העורך דין מנוסה ומבין. תשמחו לדעת כי אצלנו עורכי דין מקצוענים במיוחד למתן שירות שכזה. מחכים לשמוע מכם כבר עכשיו.

עסק שאותו מנהל אדם הינו מקור פרנסה, הן עבורו, הן עבור העובדים שהוא מעסיק והן עבור לקוחות הנמצאים בקשרי מסחר איתו. במצב בו ישנה פגיעה בעסק, הדבר עשוי להוביל להפסדים כספיים משמעותיים, לפגיעה בלקוחות העסק, במוניטין העסק ואפילו ביכולת המשך פעילותו.

ככלל, ביטוח אשראי הינו ביטוח של תיק הלקוחות החייבים של בעל עסק מסוים. ביטוח זה מטרתו לספק לבעל העסק הגנה מפני חדלות פירעון של לקוחות שטרם שילמו את חובם לעסק, עקב חוסר יכולת לעמוד בהתחייבותם. ביטוח אשראי מיועד לכל בעל עסק או אדם המספק שירותים לעסקים אחרים וכיום, רוב לקוחות העסקיים הגדולים, הבינוניים והקטנים רוכשים ביטוח מסוג זה.

ביטוח אשראי מיועד לחברות המעוניינות להגן על עסקאות האשראי שלהן בארץ ו/או בחו"ל מפני אי קבלת תשלום מלקוחותיהן. ביטוח זה גם מאפשר לחברות המבוטחות להגדיל את פעילותן העסקית עם לקוחות קיימים ו/או חדשים. עסקים שרכשו ביטוח אשראי נהנים מקבלת שמירה מפני רמת סיכון עסקי מסוימת, אשר מעניקה עבורם פיצויים כספיים במצבים בהם אינם מקבלים כסף מלקוחות חייבים. באופן זה, נמנע מהם הפסד כלכלי וחוסנם מוגבר.

חשיבותו של ביטוח אשראי

חלק מהנכסים המרכזיים של כל חברה קיימת הינו הלקוחות החייבים שלה. לחברות קיים קושי לחזות מצבים של חדלות פירעון מצד לקוחותיהן ונתונים מראים כי תופעה זו עשויה להתרחש אצל חלק גדול מהלקוחות המוכרים של החברה. בנוסף לכיסוי הביטוח, ביטוח אשראי גם מקנה שירות ניהול סיכוני אשראי עבור בעל העסק, אשר מעניק לו המלצה מקצועית שמתבססת על יכולת ההחזרים של לקוחותיו השונים, על סמך ניתוח שמתבצע. באמצעות שירות זה, לבעל העסק קל יותר לקבל החלטות משמעותיות בתהליכי המכירה ללקוחות, בזמן הרחבת פעילות וכניסתו לשווקים חדשים בארץ ו/או בחו"ל.

האם בכל תביעת ביטוח אשראי קיימת גם השתתפות עצמית?

כן, בכל תביעה בה בעל עסק תובע את הביטוח קיימת גם חובת השתתפות עצמית מצדו, בהתאם למפורט בתנאי הפוליסה שרכש.

זכויותיו של בעל העסק במסגרת הפוליסה

פוליסת ביטוח אשראי מקנה לבעל העסק את הזכויות הבאות:

  1. עבור תשלום דמי ביטוח בגין פוליסת האשראי, חברת הביטוח מחויבת במתן תגמולים למבוטח, בניכוי השתתפות עצמית, בגין כל נזק ייגרם לו באם יתרחש מצב של הפסד ונזק בשל אי תשלום מצד לקוח שלו.
  2. בעל העסק המבוטח רשאי לפנות עם פוליסת האשראי לבנק מסוים לצורך קבלת מימון או לצורך ביצוע ניכיון באם ניזוק הוא עקב אי תשלום מצד החייבים לו.

מתי צריך בעל העסק להגיש את תביעת הביטוח?

את תביעת הביטוח יש להגיש בסמוך לעיתוי בו התבצע עבורו ההפסד, באחד מן המצבים הבאים:

  1. במצב של חדלות פירעון – במצב בו לקוח שלו נמצא בהליך פשיטת רגל, כינוס נכסים וכד'.
  2. במצב בו ההפסד התרחש מיד לאחר חדלות הפירעון של הלקוח והוכחה לכך הועברה לכונס נכסים או למפרק.
  3. במצב של אי קבלת תשלום באופן מתמשך – ע"י הלקוח שגרם להפסד וודאי לבעל החברה.

למי נדרש בעל העסק התובע להגיש את התביעה?

ככלל, התובע נדרש להגיש את תביעת הביטוח למחלקת התביעות והייעוץ המשפטי. סמוך למועד קבלת התביעה יישלח אליו מכתב המכיל את פרטי מס' תיק התביעה ואת שם עורך הדין או הפקיד שמטפל בה.

מועד קבלת תגמולי הביטוח

את תגמולי הביטוח יקבל התובע בתוך 30 ימים מהיום שבו היו בידיו המסמכים הדרושים לתביעה. חברת הביטוח תשלח למבוטח הודעה המכילה את החלטתה בנוגע לתשלום, לפרטי גובה התשלום, ולמסמכי השחרור סמוך לעיתוי קבלת ההחלטה על ידיה.

עורך דין לייצוג בתביעה – כיצד יכול לסייע לכם?

ככלל, תחום דיני הביטוח הינו רחב ומורכב ומבוסס כולו על חוקים וכללים כתובים. תחום זה כולל בתוכו נושאים מגוונים מעולם הביטוח, כגון: חוזה ביטוח, המחייב את הצדדים החתומים ועוד. עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח אמור להכיר את כל החוקים ואת פסקי הדין הרלוונטיים לתחום ובעזרת הידע שלו וניסיונו, יש ביכולתו לסייע לכם בזמן הגשת תביעת ביטוח ובפרט, כשמדובר בתביעת ביטוח אשראי.

במקרים מסוימים חברות הביטוח המקבלות תביעות שונות לידיהן, מנסות להתנער מתשלום כיסוי הביטוח, מתוך ציפייה כי אולי יוותר המבוטח על הזכויות המגיעות לו בהתאם לפוליסה שרכש או לחילופין, שאולי יתפשר הוא על הסכום שמגיע לו. מסיבה זו, קבלת ייעוץ וייצוג מקצועיים מעורך דין בתחום הביטוח הינה מהותית וחשובה ביותר לצורך הצלחת התביעה וקבלת התגמולים מחברת הביטוח.

באמצעות ייצוג הולם של עורך דין מוסמך ומנוסה בתחום הביטוח, גדלים הסיכויים שלכם לזכות בתביעה ולקבל את התגמולים המגיעים לכם בהתאם לכתוב בפוליסה שעליה חתמתם.

לסיכום

בתחום תביעות ביטוח אשראי, מדובר על כיסוי נזק שנגרם לבעל עסק, במצבים בהם אינו מקבל תשלומים המגיעים לו מאת לקוח שרכש את שירותיו. מטרתו של ביטוח אשראי להוות כיסוי והגנה עבור בעלי עסק מפני מצבים של חדלות פירעון מצד לקוחותיהן ובנוסף, לאפשר את הרחבת פעילות עסקיהן ואת יכולת המשכיותם.

במצב בו בעל עסק פונה לתביעת חברת הביטוח, בשל אי קבלת תשלומים מלקוח, עליו להיצמד לכללים על פיהן יש להגיש את הפוליסה לחברת הביטוח ובנוסף, ההמלצה היא להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום הביטוח שיכול להעניק לבעל העסק התובע – ייעוץ חיוני ואפקטיבי לאופן התנהלותו מול חברת הביטוח במהלך התביעה, על מנת לסייע עבורו בקבלת התגמולים המגיעים לו בהתאם לפוליסת הביטוח.

ביטוח אשראי לרוב הינו השקעה לטווח ארוך, בעודו יכול לסייע עבורכם להשיג את הכספים שמגיעים לכם ובכך להימנע מנזקים כלכליים.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא
It seems we can't find what you're looking for.
משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?