תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים

ביטוח בריאות הוא בעצם הסכם בין חברת ביטוח ללקוח שלה שהלקוח ישלם סכום יחסית נמוך וקבוע בכל חודש והחברה תחזיר לו במקרה שיצטרך, זה ההסכם בפשטות. כאשר מדובר בביטוח בריאות, החברה מתחייבת לסייע למבוטח לשלם במקומו בעבור טיפולים רפואיים מסוימים ותנאים אלו היא מפרטת בפוליסה עליה חותמים שני הצדדים.

קבלת הסיוע יכולה להיות טרם ההליך, או לחילופין לאחר הגשת תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים לאחר שההליך כבר בוצע והלקוח כבר שילם עליו.

הפיצוי שניתן מחברת ביטוח בעקבות הגשת תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים יהיה זהה או חלקי (לא גבוה יותר) מעלות הטיפול הרפואי שביצע המבוטח. באם הפוליסה מכסה טיפולים מאוד יקרים, בהתאם גם הפיצוי אשר היא תיתן למבוטח יהיה מאוד גבוה, בגלל שרפואה מתקדמת עשויה להיות דבר מאוד יקר, גם הפיצויים אשר ניתנים כתוצאה מאישור תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים יכולים להיות מאוד גבוהים אפילו בגובה של כמה מאות אלפי שקלים.

למרות שכבר שילמתם על הטיפול הרפואי שעברתם, אם אתם מבוטחים בביטוח בריאות מתאים אתם זכאים בפיצוי אשר יסייע לכם לכסות את העלויות של הטיפול. כל שנותר לכם לעשות הוא ליצור עמנו קשר ואנו נגיש עבורכם תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים שתספק לכם את מה שמגיע לכם, ביעילות וללא מאמץ נוסף.

ביטוח בריאות

במדינת ישראל ישנם המון ביטוחי בריאות פרטיים אשר היקפם משתנה בין חברת ביטוח אחת לאחרת וגם הכיסויים שניתנים בפוליסה עשויים להשתנות בהתאם לגיל, למצב הרפואי של המבוטח ולפרטים נוספים אשר החברה מוצאת אותם רלוונטיים. כחלק מביטוח בריאות, חברת הביטוח מספקת ללקוחותיה פיצוי כספי אשר מטרתו לכסות עלויות של הליכים רפואיים שהמבוטח יצטרך לעבור. זאת היא עושה בדיעבד או טרם הטיפול.

 

סיוע כספי טרם הטיפול

ישנם טיפולים והליכים אשר חברות הביטוח יכולות לשלם בעבורם בתנאי שפונים אליהן לפני שהטיפול קורה. כלומר, באם אדם עתיד לעבור טיפול מסוים שעולה לו הרבה כסף והוא מכוסה כחלק מהפוליסה שרכש אצל חברה מסוימת, החברה בהתאם לתנאים שלה יכולה לשלם לו על הטיפול עוד טרם שהוא קרה.

 

תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים

בשונה מתשלום מוקדם, ישנם טיפולים אשר על מנת לקבל בעבורם כיסוי עלויות יש להגיש תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים. במקרה זה, המבוטח כבר עבר את הטיפול ולאחריו הוא דורש החזר על כמה שזה עלה לו.

אמנם זאת בקשה שקורית לאחר הטיפול, אך ישנם טיפולים אשר על מנת לקבל כיסוי עבורם יש להגיש תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים לאחר שקרו, אך גם להגיש בקשה להחזר כספי עתידי לפני שקרו. במקרים אלו, באם לא הוגשה בקשה טרם הטיפול, לא יהיה ניתן להגיש תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים לחברת הביטוח.

תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים
תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים

תקופת התיישנות

למרות שמדובר בהגשת תביעה לאחר שהטיפול כבר קרה, לאחר שהמבוטח כבר שילם בעדו, ישנה תקופת התיישנות אשר לאחריה לא ניתן יותר לתבוע את חברת הביטוח על מנת לקבל את הפיצוי. לרוב מדובר בתקופה של 3 שנים (במקרים מסוימים היא עשויה להתארך בשנים נוספות) שבטווח זמנה יש להגיש את התביעה.

 

מה צריך כדי להגיש תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים?

הגשת תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים מוגשת כמובן לחברת הביטוח והיא מתבצעת על ידי הגשת טפסים שחברת הביטוח מנפיקה בעצמה ובה היא דורשת פרטים ספציפיים שיש למלא או לצרף ולשלוח בזמן (טרם סוף תקופת ההתיישנות).

הפרטים ברובם פרטים בסיסיים אישיים על המבוטח אך כמובן שיש לצרף גם תיעוד רפואי אודות מצבו של המבוטח וחשוב לא פחות – קבלה על הטיפול שעבר המבוטח ואשר בגינו הוא דורש החזר כספי.

 

מה קורה אחרי הגשת תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים?

מהרגע שהגשתם את התביעה אתם מחכים לתגובתה של חברת הביטוח. התגובה יכולה להיות שהתביעה התקבלה ואתם מקבלים החזר כספי בגין הטיפול הרפואי, או שטרם התשובה הסופית חברת הביטוח תבקש לקבל מכם פרטים נוספים אשר יסייעו לה לקבוע האם אתם זכאים לפיצוי ואם כן, לכמה.

 

הליך תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים

  1. פניה לחברת הביטוח – בקשה להחזר כספי עתידי טרם הטיפול (לא תמיד נדרש).
  2. ניירת – הכנת כל המסמכים והתיעוד הרפואי המתבקש, כולל קבלה על הטיפול.
  3. הגשת התביעה – מתבצעת לרוב באינטרנט בצורה נגישה, אליה מצרפים את כל המסמכים שהוכנו מראש.
  4. מידע נוסף – אפשרות שחברת הביטוח תבקש מידע נוסף אודות התביעה שהגשתם.
  5. קבלת תשובה – החלטת חברת הביטוח באם להחזיר כסף למבוטח ואם כן, איזה אחוז או איזה סכום מתוך עלות הטיפול.

 

בפוליסות מסוימות חברות הביטוח מתחייבות לשלם בעבור טיפולים רפואיים שתצטרכו לעבור לאור מצבים רפואיים שתקלעו אליהם. זאת היא מבצעת בשתי דרכים עיקריות והן טרם הטיפול או לאחריו, באם ביצעתם כבר את ההליך עליכם להגיש תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים כך שהחברה תחזיר לכם את הכסף שהוצאתם על הטיפול בגלל שהיא התחייבה לכך.

על מנת אכן "לזכות" בתביעה מסוג זה, עליכם לעמוד בתנאים המפורטים בפוליסה, אי עמידה בתנאים עלולה לגרור פסילה של התביעה למרות שבמצב אחר אך דומה, היא הייתה מתקבלת, על כן, היעזרו באנשי מקצוע!

 

אנחנו כאן בשבילכם על מנת להנגיש עבורכם את הליך הגשת תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים. לא תצטרכו לעשות הרבה והפיצוי כבר יגיע אליכם כך שתוכלו לכסות את העלות של הטיפול שעברתם. אל תתייאשו בגלל המורכבות של ההליך וכל הניירת ותנו לנו לעשות את העבודה הקשה עבורכם.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח שיניים

הרבה אנשים יעידו כי השיניים גורמות לחיוך שלנו להיראות נהדר או דווקא פחות ועל כן, ישנה חשיבות גדולה בשמירה עליהן על ידי צחצוח נכון. אך

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?