תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו"ל

ביטוח הבריאות הממלכתי בישראל אמנם גובה בכל חודש סכום כסף כתלות בשכר, אך בהתאם גם מעניק מגוון רחב של שירותים והטבות בתחום הבריאות והרפואה כולל סל תרופות מסובסדות וטיפולים בסיסיים ומיוחדים.

למרות שקיים ביטוח בריאות ממלכתי, ולמרות שאנו משלמים עליו, לעיתים כן נדרשים הליכים ותרופות נוספים אשר אינם מכוסים בביטוח הבריאות הממלכתי ועל כן, אנשים בוחרים להרחיב לביטוח פרטי אשר גם מאפשר להגיש תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו"ל.

מטרתה של תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו"ל היא כמובן לקבל החזר בגין ההוצאה שביצע המבוטח על ההשתלה או שיצטרך להוציא בעתיד. מתוך הבנה כי מדובר בהליך שיכול לעלות מאות ואפילו מיליוני שקלים, גם ההחזר יכול להגיע לסכום כזה אשר יחזור בחזרה למבוטח אשר עבר את ההשתלה. הכל כתלות באחוז הסבסוד שיקבל המבוטח ובעלות ההשתלה.

עברתם השתלה בחו"ל אשר גבתה מכם סכום כסף גבוה? מבוטחים בביטוח פרטי ולא בטוחים כיצד מגישים תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו"ל והאם אתם זכאים אליה? אנחנו הכתובת! פנו אלינו עוד היום להבין מה הזכאות שלכם ולהתחיל תהליך שיחסוך לכם הרבה כסף.

תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו"ל

ביטוח הבריאות הפרטי שלכם מציע לכם כל מיני כיסויים אשר יאפשרו לכם בעתיד, באם חס וחלילה תגיעו למצב רפואי מורכב שמצריך אתכם להוציא סכום כסף גבוה, תוכלו לקבל בגינו החזר כספי מחברת הביטוח אשר יקל עליכם משמעותית. תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו"ל היא אחד מהכיסויים הללו אשר הגשתה עתידה לתת לכם אפשרות לקבל החזר.

 

תביעת החזר כספי

תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו"ל ובפרט, המונח תביעת החזר כספי אמנם מעורר קונטציה של בית משפט אך הוא בעצם הליך שלקוחות בחברות ביטוח צריכים לעבור על מנת לקבל סיוע והכרה בהוצאה שאמורה להיות מכוסה על ידי חברת הביטוח. הגשת התביעה לרוב היא הגשת טופס אינטרנטי אשר דורש מילוי פרטים. באם חברת הביטוח דרושה לפרטים נוספים היא תבקש מהלקוח להוסיף אותם.

פרטים אישיים מידע אישי אודות הלקוח כדוגמת פרטים מזהים
פרטי חשבון בנק ופרטים פיננסיים על מנת להתקדם עם ההפקדה של הזיכוי
פרטים על ההשתלה מסמכים כדוגמת חשבוניות, קבלות ותיעודים רפואיים
תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו'ל
תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו"ל

השתלה בחו"ל

תהליך השתלה הוא מורכב מאוד וכתוצאה מכך גם עשוי להיות יקר במחיר שלא יאפשר לאדם ממוצע שצריך זאת, לשלם בעבורה. כאשר מדובר על הליך השתלה שמטרתו להציל חיים, אנשים יהיו מוכנים לעשות הכל, ולעיתים זאת מוביל להליך השתלה בחו"ל.

לרוב יהיה מדובר בבתי חולים או רופאים מיוחדים אשר בעלי שם דבר בתחום, אך לעיתים גם בהליכים אשר פשוט לא מתבצעים בישראל או לא מוצעים בזמן הקרוב. למרות שמדובר בהשתלה בחו"ל, בגלל שהאדם שעובר את ההליך הוא ישראלי ויכול להיות מבוטח בביטוח מתאים, מגיע לו גם תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו"ל.

 

לפני ההשתלה

עוד לפני ההשתלה ישנם כמה דברים שלרוב תתבקשו לעשות, התייעצו עם אנשי מקצוע, וודאו מה אתם נדרשים בהתאם לפוליסה ולחברת הביטוח ורק אז תכננו את ההשתלה.

מקבלים אישור מחברת הביטוח על מנת שתוכלו להגיש בעתיד תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו"ל ולקבל ממנה החזר או השתתפות קטנה, חשוב שתוודא קודם האם אתם מחויבים להתריע על ההשתלה העתידית מראש. חברת הביטוח צריכה לתת לכם אישור מקדים להחזר העתידי שתקבלו על ההשתלה בחו"ל. ללא הודעה מוקדמת ואישור זה, לא תהיו זכאים להגיש תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו"ל בעתיד.
מתאמים את ההשתלה מכיוון שחברת הביטוח משלמת, או משתתפת במימון ההשתלה בחו"ל, היא גם עשויה לקחת אחריות על תיאום ההשתלה בחו"ל והסדר תשלום מוקדם עם בית החולים או המרכז הרפואי בו ההשתלה עתידה להתקיים.

 

אחרי ההשתלה

במקרים בהם חברת הביטוח מקבלת את תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו"ל המוקדמת שהגשתם אך לא יכולה לתאם לכם את ההשתלה ולהתחייב לשלם למרכז, היא תממן לכם את ההשתלה לאחר שכבר תשלמו עליה בעצמכם. כמובן שזאת דורש מכם לשלם קודם על ההשתלה, להראות קבלות ותיעודים ומשם לדרוש את המימון.

 

אתם לא לבד

בדומה לכל תביעה, גם תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו"ל לא בהכרח תניב את התוצאה שתרצו בשל עניינים בירוקרטיים אך גם בשל תנאי זכאות ומאפייני התהליך.

על מנת להקל עליכם את התהליך, ומעבר לכך, על מנת שלא תהיו לבד בכל הגשת התביעה וההתקדמות משם, חשוב שתדעו שאתם לא לבד וישנם אנשי מקצוע אשר מעורים בתחום ויכולים לסייע לכם.

סביר שאם עברתם השתלה או קרוב משפחה שלכם עבר, לא יהיה לכם הפנאי או הקשב להגיש גם תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו"ל וכדאי שתמצאו מישהו שיעשה את זה במקצועיות ואמינות בשבילכם. כמובן שכל זאת בתנאי שיש לכם ביטוח בריאות מתאים אשר מכסה הוצאות בגין השתלות בחו"ל.

השתלה בחו"ל היא דבר מאוד יקר אך לעיתים היא גם האופציה היחידה להצלת החיים ועל כן, אנשים מוצאים עצמם מגייסים כספים ומגרדים חסכונות כדי לממן את ההשתלה של יקיריהם.

עבור מבוטחים בביטוח פרטי לא חייב להיות כך הדבר ואפשר לקבל מענה, סיוע, מחברת הביטוח על ידי הגשת תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו"ל. למרות שמדובר בהשתלה בחו"ל, הביטוח הפרטי בארץ עדיין מציע סיוע עבור בעלי כיסויים מיוחדים.

נשארתם עם שאלות? לא בטוחים מה הצעד הבא? איתנו, הגשת תביעת החזר כספי בגין השתלה בחו"ל לא תהיה כל כך קשה. פנו אלינו להתייעצות על מנת להבין מה התהליך הנכון והמיטבי כדי לקבל החזר כספי על ההשתלה.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח שיניים

הרבה אנשים יעידו כי השיניים גורמות לחיוך שלנו להיראות נהדר או דווקא פחות ועל כן, ישנה חשיבות גדולה בשמירה עליהן על ידי צחצוח נכון. אך

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?