תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות

כחלק מכך שאתם מבוטחים אצל חברת ביטוח בפוליסת ביטוח בריאות מגיעים לכם פיצויים עקב כל מיני מקרים רפואיים שעשויים לקרות לכם או בדיקות וטיפולים שתצטרכו לבצע לדוגמא בעקבות מחלה שתתגלה אצלכם באיזה שהוא שלב בחיים.

פוליסות הביטוח מוצעות לכם במטרה להסיר דאגה לגבי העתיד ולדאוג לכם (באופן יחסי) מבחינה כלכלית במקרה שאכן הבריאות שלכם תיפגע. אתם רשאים לבחור לעצמכם כיסויים כך שכל מיני דברים רפואיים שתצטרכו לשלם בעבורם יהיו מסובסדים חלקית או באופן מלא על ידי החברה בהתאם לפוליסה וחלק מהליכים אלו דווקא לא יהיו מכוסים.

היקף ביטוח הבריאות משתנה בין מבוטח למבוטח ועל כן, גם גובה הפיצוי אשר כל אדם יקבל בעקבות הגשת תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות משתנה ואינו קבוע או גורף. כאשר מדובר בבדיקות מיוחדות אשר עולות המון כסף, באם ההחזר הכספי שיינתן למבוטח יהיה באמת בגובה המחיר המלא של הבדיקה, אתם בהחלט יכולים לצפות גם לפיצוי של כמה עשרות אלפי שקלים ואפילו יותר.

בדיקה רפואית יכולה להיות בדיקה פשוטה, כדוגמת צילום שיניים לצורכי המשך טיפול, אך גם בדיקה הרבה יותר מסובכת אשר בהתאם, גם עולה יותר.

מבוטחים בביטוח בריאות המכסה עלויות של בדיקות רפואיות? עברתם בדיקה רפואית בעבר ושילמתם עליה בעצמכם? מגיע לכם החזר מחברת הביטוח! תוכלו לקבל אותו רק אם תגישו תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות. נשמע מסובך? אנחנו כאן בשבילכם… צרו עמנו קשר ונתחיל ביחד תהליך על מנת לקבל את ההחזר כמה שיותר מהר.

ביטוח בריאות

ישנה סבירות גבוהה שאתם משלמים בכל חודש סכום יחסית נמוך אך עדיין קיים לחברת הביטוח שלכם על מנת שתבטח את הבריאות שלכם. במקביל אתם בוודאות משלמים גם עבור ביטוח בריאות ממלכתי אשר מנוכה מהמשכורת שלכם או מתשלומי ביטוח הבריאות שאתם מחויבים לשלם.

למרות שאתם משלמים לחברה בכל חודש, סביר להניח כי מעטות הפעמים שתקבלו ממנה גם בחזרה, כמובן שכתלות בבריאות שלכם ובכמות ההליכים והטיפולים שתצטרכו לעבור, אך בהחלט מגיע לכם בעבור מקרים מסוימים תשלום בחזרה.

 

מתי אתבע את חברת הביטוח?

כאמור, אכן מגיע לכם פיצוי, החזר, מחברת הביטוח שלכם במקרים מסוימים, אלו מפורטים בפוליסה עליה אתם משלמים, יכול להיות כי עבור מבוטח אחד מכוסות בדיקות מסוימות ועבור מבוטח אחר, בדיקות אלו דווקא לא מכוסות ובאם יצטרך לעבור אותן יאלץ לשלם עליהן לבד. בהתאם לפרטי הפוליסה תדעו אם אתם זכאים לתבוע את חברת הביטוח ולקבל פיצוי, או דווקא זאת לא העת לקבל כסף בחזרה.

תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות
תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות

דוגמאות לתביעות

  1. תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות.
  2. תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים.
  3. תביעה לקבלת מענק עבור גילוי מחלה קשה.

 

תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות

אכן אחת הדרכים לתבוע את חברת הביטוח היא בצורת תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות, כלומר תביעת חברת הביטוח לאחר שהתבצעה הבדיקה על מנת שהחברה תחזיר למבוטח את הכסף שהוא הוציא על הבדיקה. זאת יכול לקרות רק בתנאי שהמבוטח מגיש תביעה מסודרת אשר מוכיחה כי אכן הוא זכאי לפיצוי ועומד בכל התנאים המפורטים בפוליסה.

 

דוגמאות לבדיקות שיכול להגיע החזר עליהן

  1. היריון – בדיקות גנטיות במהלך ההיריון ובדיקות אבחנתיות.
  2. לקות למידה – בדיקות אבחון לילדים ונוער המאבחנות לקות למידה כדוגמת בעיות קשב וריכוז.
  3. בדיקות רופאים מומחים – כדוגמת רופא נשים, עור ועיניים.

 

תנאים להגשת תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות

ישנה מורכבות סביב תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות בגלל שהבדיקה כבר התבצעה וזאת נכון גם עבור התשלום עליה, כלומר אין לכם ודאות כמו באם ביצעתם את הבדיקה לאחר שחברת הביטוח שילמה עבורה. בעיקרון התביעה שלכם אמורה להתקבל אך ישנם תנאים אשר לא מאפשרים להגיש תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות ובעצם פוסלים אותה.

 

התיישנות

תקופת זמן של כמה שנים המוגדרת בפוליסה. באם עברה תקופת ההתיישנות מרגע ביצוע הבדיקה יותר לא ניתן להגיש תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות עבור העלות שהוצאתם.

 

הגשת טפסים וניירת

מעבר לזמן התיישנות מביצוע הבדיקה, ישנם זמני יעד שבהם הן חברת הביטוח והן המבוטח צריכים לעמוד על מנת שהתביעה תהיה תקפה או לחילופין מבוטלת. לדוגמא, באם חברת הביטוח לא החזירה תשובה בזמן שהיא מחויבת אליו לפי החוק, התביעה מתקבלת וחברת הביטוח חייבת לשלם את ההחזר.

 

מידע נוסף

מעבר להליך תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות הסטנדרטי, לעיתים חברת הביטוח עשויה לבקש מידע נוסף לאחר שעברה על פרטי התביעה. באם לא יימסר המידע הנדרש בזמן, התביעה עשויה להיפגע.

 

תוצאות מהליך תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות

לאחר הגשת התביעה תקבלו תוצאות מחברת הביטוח המפרטות האם אתם זכאים לפיצוי ואם כן, באיזה גובה. יכול להיות שחברת הביטוח תבקש מידע נוסף, אך בכל מקרה היא חייבת להחזיר לכם תשובה בזמן על פי החוק, איזה שהיא תשובה אשר מקדמת את התביעה.

בדיקות רפואיות המכוסות בביטוח הבריאות שלכם לא צריכות לעלות לכם כסף, אך על מנת שזאת אכן יקרה, לרוב תצטרכו לשלם על הבדיקה ורק לאחר מכן להגיש תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות ולקבל את הכסף ששילמתם מחברת הביטוח. בהתאם לכל מיני תנאים יכול להיות כי התביעה שלכם לא תתקבל אך מאוד מומלץ כן להגיש את התביעה ויתרה מזאת, להיעזר באנשי מקצוע.

 

למרות שהבדיקה הרפואית כבר התקיימה ושילמתם עליה מעצמכם, באם אתם מבוטחים בביטוח מתאים אתם זכאים לדרוש באמצעות תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות את הכסף בחזרה מחברת הביטוח. אל תמתינו לתום תקופת ההתיישנות, כתבו לנו כבר עכשיו.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח שיניים

הרבה אנשים יעידו כי השיניים גורמות לחיוך שלנו להיראות נהדר או דווקא פחות ועל כן, ישנה חשיבות גדולה בשמירה עליהן על ידי צחצוח נכון. אך

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?