תביעת ביטוח צד ג' – כיסוי חבותו של משרד החינוך

משרד החינוך הוא בין משרדי הממשלה שפעילותם נוגעת בכל אחד ואחת מאיתנו. בין אם יש לכם ילדים בבתי ספר יסודיים, או ילדים גדולים יותר הלומדים בחטיבות הביניים או בתיכונים, ובין אם אתם עוסקים בעצמכם במקצועות החינוך השונים, כמו הוראה, פיקוח ועוד, חשוב להכיר היטב את הנושא הביטוחי.

משרד החינוך נושא באחריות גדולה מאוד כלפי עשרות אלפי אנשי חינוך ברחבי הארץ ומאות אלפי ילדים שלוקחים חלק במסגרות החינוכיות הפורמליות, בכל רגע שבו הם נמצאים בשטח של מוסדות הלימוד, או לוקחים חלק בפעילויות חוץ שמתקיימות מטעמן.

על מנת להבטיח את שלומם ובטיחותם של הילדים ובני הנוער, קיימות פוליסות ביטוח צד ג' נרחבות שמפרטות את כלל המקרים שאותם הן אמורות לכסות. ברגע שתלמיד או תלמידה נפגעים בשטח המוסד החינוכי או מחוצה לו במסגרת פעילות מטעמו, הוריו רשאים להגיש תביעת ביטוח צד ג' למבטחת של משרד החינוך.

במאמר הקרוב נעסוק בתביעת ביטוח צד ג' – כיסוי חבותו של משרד החינוך, ונבין כיצד תוכלו למצות את זכויותיכם וזכויות ילדיכם במסגרתן.

תביעת ביטוח צד ג' – כיסוי חבותו של משרד החינוך: מתי היא נדרשת?

הגנים ובתי הספר על כלל סוגיהם מהווים מסגרות שבהם הילדים, בני הנוער והצוות החינוכי לוקחים חלק מדי יום ביומו. היות והפעילות היא יום יומית ומתפרשת על פני מרבית ימי השנה, קיימות לא מעט הזדמנויות שבהן התלמידים עלולים להיפגע. תביעת ביטוח צד ג' משרד החינוך היא אפשרות שעולה על הפרק ברגע שתלמיד ניזוק מסיבה כזו או אחרת, אז בואו נראה את האפשרויות השונות שעלולות להתרחש בפועל.

על הצורך בביטוח צד ג' לכיסוי חבותו של משרד החינוך

נתחיל מלדבר על שטח בית הספר או הגן. בשטח זה מתקיימים אמנם לימודים, אך לצידם מתקיימות גם הפסקות, לדוגמא. סיטואציה לימודית בתוך הכיתה יכולה להפוך במהרה למצב שבו תלמיד נפגע מהתנדנדות על כיסא, שעלולה לגרום לו לנזקים גופניים קלים או חמורים כאחד, לקטטה בין תלמידים שעלולה להסתיים בנזקים גופניים קשים ועוד.

 

שיעורי ספורט ותביעת ביטוח צד ג' מול משרד החינוך

שיעורי ספורט הם שיעורים שבהם מתקיימות פעילויות גופניות הדורשות מהתלמידים השקעת מאמצים. בין היתר, שיעורי ספורט יכולים להגביר את קצב הלב של הילדים, לגרום להם למעוד מפעילויות כמו ריצה או דילוג, ולהעמיד אותם בפני פגיעה ממשית מאביזרי ספורט כמו גומיות, כדורים, ארגז, כדור ברזל ועוד. בגין פגיעות שקשורות בשיעורי ספורט, ניתן בהחלט לפתוח בתביעת ביטוח צד ג' משרד החינוך.

תביעת ביטוח צד ג' - כיסוי חבותו של משרד החינוך
תביעת ביטוח צד ג' – כיסוי חבותו של משרד החינוך

הכיסוי הביטוחי הנחוץ לפעילויות חוץ וטיולי בית ספר

בית הספר ידוע בתור מקום שממנו הילדים יוצאים לימי שדה, לטיולים שנתיים, לסיורים עירוניים ולפעילויות שטח נוספות. פעילויות אלו הופכות, בחלק מהמקרים, למקור שבו הילדים ואנשי הצוות עלולים לספוג נזקים גופניים, כמו מעידה בשטח חולי ולא סלול, פגיעה פיזית בעת הלינה בשטח האוהלים או האכסניה שבהם מתרחש הטיול השנתי ועוד.

כמובן שגם פגיעות מסוג זה עלולות להוביל לכדי פתיחה בתביעת ביטוח צד ג' משרד החינוך. כל אחד מהמקרים שציינו כאן למעלה, ומקרים נוספים אחרים שגורמים לפגיעה, מכוונת או בשגגה ככל שתהיה, יכולים להוביל לתביעת ביטוח צד ג' משרד החינוך.

 

כיסוי חבותו של משרד החינוך: באילו מקרים דרוש סיוע מעורך דין תביעות ביטוח?

חברות הביטוח המספקות את כיסוי חבותו של משרד החינוך, הן חברות שלא "משחררות" כספים כל כך בקלות, ואינן ממהרות לקבל את התביעה כפי שהיא, מבלי להיעמד על הרגליים האחוריות ולפתוח בהליכים ארוכים ומייגעים. היות והליך תביעת ביטוח צד ג' משרד החינוך עלול להיות מתיש ומסורבל, עורך דין תביעות ביטוח הוא איש מקצוע שכדאי מאוד להיעזר בו לאורך הדרך.

עורך דין תביעות ביטוח מכיר את ההליך מקרוב, ויודע כיצד לנווט אותו כך שהתוצאות יהיו הטובות ביותר.

 

תפקידו של עורך דין תביעות ביטוח בתביעת ביטוח צד ג' מול משרד החינוך

עורך דין תביעות ביטוח, מההיכרות המעמיקה שלו עם ההתנהלות הבירוקרטית והמעייפת אל מול חברות הביטוח, יוכל לדעת מאיפה להתחיל להתעסק בתביעה, עוד לפני שהיא בכלל נפתחת. חברות הביטוח דורשות הצגה של אין ספור מסמכים, עדויות, ראיות והוכחות, מבקשות מילוי של עשרות טפסים שונים, ומערימה לא מעט קשיים בעת פתיחת התביעה.

תפקידו של עורך דין תביעות ביטוח יהיה להכין את השטח בצורה המבוססת והיסודית ביותר, כך שברגע האמת, רגע פתיחת התביעה, כל הנתונים והמסמכים הרלוונטים יהיו אצלכם בידיים.

 

מתי תביעת ביטוח צד ג' מול משרד החינוך עלולה להגיע לפתחו של בית המשפט

לא מעט מקרים שבהם נפתחת תביעת ביטוח צד ג' משרד החינוך מסתיימים בהתערבות של גורם נוסף – בית המשפט. כאמור, הקשיים החברות הביטוח מערימות על התובעים הם קשיים כמעט בלתי נסבלים, שלפעמים אין ברירה אחרת אלא לערב את הגורם המשפטי בעניין.

גם כאן הסיוע והליווי מטעם עורך דין תביעות ביטוח הוא לא פחות מקריטי, משום שהוא מכיר היטב את מערכת המשפט ויודע כיצד להמשיך בהליך התביעה, גם כאשר היא מקבלת תפנית אחרת מזו שתוכננה מלכתחילה.

 

לסיכום

תביעת ביטוח צד ג' אל מול גורם גדול כל כך כמו משרד החינוך, בוודאי כשהוא מצויד בחברת ביטוח שאינה ממהרת לקבל את התביעה כמות שהיא, היא תביעה שעלולה להציף רגשות קשים מאוד של תסכול, נוסף על רגשות התסכול שנגרמו לכם מהפגיעה בתלמיד או התלמידה, שהם בוודאי הילדים שלכם.

על מנת לא לתת לרגשות הקשים להשתלט על הליך התביעה, כדאי שיהיה לידכם עורך דין תביעות ביטוח שיהפוך את כל העניין להרבה יותר פשוט.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח תלמידים

כאשר ילדינו מבלים במסגרות החינוכיות שלהם אין לנו שליטה אמיתית על מעשיהם, וקשה לנו להבטיח את שלומם ובטחונם. בדיוק מסיבה זו, נדרשים מוסדות הלימוד בישראל

תביעת ביטוח משלחות תלמידים לחו"ל

הסדרת הביטוח למשלחות תלמידים לחו"ל מהווה תנאי בסיסי והכרחי לצאתן מן הארץ, ומשלחות שאין להן ביטוח – אינן רשאיות לצאת את גבולות ישראל. ברגעים שבהם

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?