פטור משירות צבאי

כל אזרח במדינת ישראל המגיע לגיל 18 מקבל זימון לשירות צבאי. שירות צבאי הוא חובה במדינת ישראל ובכל זאת יש אנשים שאינם מעוניינים לשרת בצ"הל. ישנם המון מניעים לאי שירות וקבלת פטור משירות צבאי.

סיבות לפטורים משירות צבאי

פטור מטעמי דת

פטור משירות צבאי מטעמי דת, הוא פטור עבור אנשים שאשר לא יכולים לשרת בצבא בגלל שהעניין מתנגש עם דתם. תלמידי מדרש שמאמינים שכאשר הם לומדים תורה הם מגנים על ארץ ישראל ובכך מרגישים שהתרומה שלהם באה לידי ביטוי ולכן לא רואים צורך לשרת בצבא. בנוסף צבא הגנה לישראל הוא צבא מעורב ולכן אנשים שמנהלים אורך חיים דתי נתקלים בקשיים מצפוניים כאשר מבקשים מהם להתייצב לגיוס.

פטור מטעמי מצפון

פטור משירות צבאי מטעמי מצפון, הוא פטור עבור אנשים שרואים בצבא ההגנה לישראל גוף אלים ומקפח ולכן הם אינם מוכנים לקחת בו חלק. אנשים המתנגדים למלחמות ולשימוש בנשק לא יסכימו לקחת חלק בצבא שמחייב את החיילים שלו להחזיק ולהשתמש בנשק.

פטור רפואי

פטור משירות צבאי בשל בעיה רפואית, הוא פטור עבור אנשים עם בעיות רפואיות שמונעות מהם להתגייס לשירות צבאי. לא כל בעיה רפואית מקנה פטור משירות צבאי, ישנם בעיות רפואיות שיעניקו רק פרופיל נמוך יותר. אנשים עם בעיות רפואיות כמו חירשות, עיוורון, נכות או כל בעיה רפואית שמקשה עליהם לשרת בצבא יוכלו לקבל פטור משירות צבאי.

פטור על רקע מצב משפחתי

פטור משירות צבאי על רקע מצב משפחתי, הוא פטור עבור נערות בהריון או נערות נשואות.

 

קבלת פטור משירות צבאי

על מנת לקבל פטור משירות צבאי מכל סיבה שהיא אתם תצטרכו לשלוח טפסים שמאמתים ומסבירים את הסיבה שלכם טרם הגיוס. התהליך של קבלת פטור משירות צבאי הוא ארוך ולא פשוט, ההחלטה אם תקבלו או לא תקבלו את הפטור היא של הצבא ולא ככל אזרח המבקש פטור בהכרח יקבל אותו.

רצוי ואף הכרחי להיעזר בעורך דין עם ניסיון בהליכים צבאיים. התמודדות לבד מול הצבא היא כלל לא פשוטה ועלולה לעיתים להיות כמעט בלתי אפשרית, לכן היעזרות בעורך דין צבאי היא הכרחית.

עריקות/נפקדות

עריקות היא אי התייצבות לצו גיוס, נפקדות לעומת זאת היא לאחר שחייל נכנס למערכת הצבאית ולא מתייצב ביחידה שלו. חשוב שתדעו כי עריקות או נפקדות היא לא הדרך להשיג פטור משירות צבאית והיא עלולה לסבך אתכם מאוד! העונש על עריקות/נפקדות של מעל לשבעה ימים היא מאסר בכלא צבאי, את תקופת המאסר תצטרכו להשלים בתום ימי השירות שלכם. לכן מצב כזה רק יאריך את זמן השירות שלכם.

לסיכום

פטור משירות צבאי יכול להיות מכל מני סיבות, פטור מטעמי מצפון, פטור רפואי, פטור מטעמי דת, פטור על רקע מצב משפחתי. פטור מכל סוג שהוא ינתן לכם לפי שיקול הדעת של הצבא, לא כל אדם המבקש פטור משירות צבאי בהכרח יקבל אותו.

על מנת לקבל פטור תאלצו להגיש בקשה לפטור משירות צבאי, התהליך של בקשת הפטור הוא ארוך וכלל לא פשוט, ההתמודדות מול המערכת הצבאית עלול להיות כמעט בלתי אפשרי ולכן הכרחי להיעזר בעורך דין צבאי. חשוב שתדעו כי עריקות או נפקדות הם כלל לא הפיתרון, העונש על נפקדות או עריקות למעלה משבעה ימים הוא מאסר בכלא צבאי.

את הזמן שתבלו במאסר תאלצו להשלים בתום השירות הצבאי שלכם. עורך דין צבאי יעזור לכם לעבור את התהליך בצורה הטובה ביותר ויעלה את הסיכויים שלכם לקבל את הפטור.

פטור משירות צבאי
פטור משירות צבאי

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!