עורך דין פלילי בבני ברק

במידה וראיתם את הסדרה המדריך לרוצח אתם יכולים להבין שכל אדם, אפילו המשכיל והנורמטיבי ביותר עשוי להיות מעורב בעבירה פלילית. כמובן שמדובר על סדרה המגזימה את המציאות, אך גם במציאות ישנם אנשים רבים הנאשמים כל שנה בעבירות פליליות שונות. כאן בנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא על החשיבות הרבה שבבחירת עורך דין פלילי בבני ברק, על תפקידיו השונים ועל המשמעות של ההליך הפלילי עצמו.

מהי עבירה פלילית

ההגדרה של עבירה פלילית הינה הגדרה משפטית של הפרה של כלל מחייב. הכללים המחייבים משתנים בין חברה לחברה והמטרה שלהם היא שמירה על זכויותיהם של הפרטים השונים באותה אוכלוסייה, כמו גם שמירה על מבנה החברה. במדינות דמוקרטיות הכללים המחייבים מוגדרים בחוקה ובחוקים של אותה מדינה. בישראל מרבית החוקים המגדירים עבירות פליליות מופיעים בחוק העונשין תשל"ז-1977.

את כלל העבירות הפליליות ניתן לחלק לשלוש קבוצות המוגדרות לפי חומרת המעשה וחומרת העונש הניתן עליה. ההבחנה מתקיימת כבר בלשון החוק ובהגדרה של העונש המירבי שניתן לגזור בכל סוג וסוג של עבירה.

  1. חטא – קבוצת העבירות הקלות ביותר. במקרה של עבירה המוגדרת כחטא העונש המירבי עשוי להגיע עד לשלושה חודשי מאסר.
  2. עוון – זוהי עבירה חמורה יותר מחטא ועל כן העונש המינימלי על ביצועה עומד על שלושה חודשי מאסר ואילו העונש המירבי עומד על שלוש שנות מאסר.
  3. פשע – זו מוגדרת בתור העבירה החמורה ביותר והעונש עליה הוא החל משלוש שנות מאסר ועד מאסר עולם. בישראל קיים למספר קטן מאוד של עבירות גם עונש של המתה.

 

שלבי הדין הפלילי ועורך דין פלילי בבני ברק

לעורך דין בבני ברק יש תפקיד חשוב בכל אחד משלבי ההליך הפלילי, כדי להבין את המשמעות של בחירת עורך דין מומחה ומקצועי צריך להבין את השלבים השונים של ההליך הפלילי ואף לפני כן את המשמעות של ההליך הפלילי.

מטרתו של ההליך הפלילי הינו העמדה לדין של מבצע העבירה, כשבפועל על המשטרה והפרקליטות לבסס את החשדות שלהם לכדי ראיות המקשרות את החשוד לביצוע המעשה. כשמנגד התפקיד של עורך הדין של הנאשם הוא להוכיח את חפותו של החשוד.

 

מהם השלבים בהליך הפלילי?

בדרך כלל ההליך הפלילי מתחיל מחקירה של המשטרה. החקירה יכולה להיות סמויה ואז לחשוד אין מידע על החשדות כנגדו. מנגד החקירה עשויה להיות גלויה ואז החשוד מזומן לחקירה או נעצר על ידי המשטרה (הכל תלוי בטיב החקירה והעבירה).

בשלב שלאחר מכן, ולאחר ביסוס הראיות כנגד החשוד, המשטרה מעבירה את התיק לידי הפרקליטות. זו יכולה להחליט על הגשת כתב אישום כנגד החשוד ובשלב הזה החשוד הופך לנאשם בעבירה הפלילית. השלב האחרון של ההליך הפלילי הינו המשפט עצמו, במסגרתו הפרקליטות תידרש להציג את הראיות הקיימות בידיה ואילו הנאשם יידרש להוכיח את חפותו.

עורך דין פלילי בבני ברק
עורך דין פלילי בבני ברק

איך עורך דין פלילי בבני ברק משתלב בהליך הפלילי?

בכל אחד מהשלבים של ההליך הפלילי החשוד או הנאשם בפליליים מוגדר כחף מפשע, עד שיוכח ויוכרע אחרת. כמו כן, כדי להבטיח שההליך המשפטי מתבצע באופן חוקי וצודק ישנם חוקים רבים וזכויות שונות ניתנות לחשודים ונאשמים בפליליים. תפקיד המסגרת של עורך הדין הפלילי בבני ברק הינו שמירה על זכויות הנאשם לאורך כל ההליך הפלילי.

כמובן שהתפקיד העיקרי של עורך הדין הפלילי בבני ברק הינו הוכחת החפות של הלקוח שלו. במקרים בהם הנאשם מודה באשמות או שהפרקליטות מוכיחה את אשמתו, התפקיד של עורך הדין הינו לדאוג לעונש מינימלי ומותאם לנסיבות ביצוע העבירה.

 

יסודות המשפט הפלילי

בכדי להוכיח כי אדם ביצע עבירה פלילית נדרש להוכיח את קיומם של שני יסודות, היסוד העובדתי והיסוד הנפשי.

  1. היסוד העובדתי – הוכחה שהנאשם ביצע בפועל את העבירה. למשל הוכחה שהנאשם היה בזירת האירוע, קיומן של דגימות DNA מהשטח התואמות את הנאשם, עדי ראייה ועוד.
  2. היסוד הנפשי – היסוד הזה משתנה בין עבירה לעבירה, אך המהות שלו היא ההבנה של המעשה שנעשה או חמור מכך תכנון ורצון לבצע את המעשה. למשל במקרה של רצח, תכנון המעשה והוצאתו לפעול.

 

נסיבות מקלות

ישנם מקרים רבים בהם הנאשם אכן ביצע את העבירה, אך המעשה בוצע בשל מצב נפשי או פיזי אשר מוריד את רמת האחראיות או את חומרת המעשה עצמו. לא לכל העבירות ישנו סעיף המגדיר נסיבות מקלות. ישנם מקרים כמו במקרה של המתה בהם ישנו סעיף ספציפי ומדויק המגדיר את הנסיבות המוגדרות כמקלות.

לעומת זאת ישנם מקרים בהם ההגדרה של הנסיבות המקלות וההקלה בעונש עצמו תתבצע לפי החלטת ושיקול דעתו של השופט. כדי להבין את המהות של הנסיבות המקלות נסביר באמצעות דוגמה.

 

המתה בנסיבות מקלות

בשנים האחרונות בוצעה רפורמה בכל הנוגע לעבירות המתה. אחד השינויים המשמעותיים ביותר הינה הוספת עבירה חדשה המוגדרת בתור המתה בנסיבות של אחראיות מופחתת. במקרה זה מדובר על מקרים בהם הנאשם המית אדם אחד ביודעין אך זאת כתוצאה מהתעללות או פגיעה פיזית או נפשית אשר גרמה לאותו אדם מצוקה נפשית קשה. לדוגמה אדם אשר המית אדם שאנס אותו או התעלל בו מינית.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עורך דין מעצרים

מעצר משטרתי הינו חוויה לא נעימה ידועה לכל. כאשר נעצר אדם ישנם חוקים ברורים על התנהלות המעצר ואורכו. על מנת לוודא את שזכויותיו של הנעצר

עורך דין פלילי בתל אביב

לחוק העונשין במדינת ישראל ישנו תפקיד חשוב מאוד והוא שמירה על הזכויות והבטחון של כל אדם ואדם. כחלק מכך חוק העונשין מציג בתוכו עבירות של

עורך דין פלילי ברמת גן

עורך דין פלילי הינה אחת ההתמחויות המרתוק ביותר הקיימות בתחום המשפט ועריכת הדין. מדובר במקבץ חוקים רחב, הכולל בתוכו דקויות של נסיבות, מקרים וסיפורים אנושיים.

עורך דין פלילי בראשון לציון

הדין הפלילי הינה אחת ההתמחויות המרתקות ביותר הקיימות בעולם עריכת הדין. מדובר בתחום רחב מאוד הכולל בתוכו מספר רב של סעיפי חוק, מקרים מעניינים ואירועים

עורך דין פלילי בפתח תקווה

עורך דין פלילי הוא גורם המקצוע המתמחה בכל הנוגע למשפט והחוק הפלילי בישראל, בדגש על חוק העונשין וההליך הפלילי. באתר שלנו – הנבחרת המשפטית תוכלו