עורך דין סחר בסמים

זומנתם לחקירה משטרתית או מוגש נגדכם כתב אישום על עבירות סחר בסמים? עורך דין סחר בסמים הוא הכתובת עבורכם. הפניה לעורך דין פלילי המתמחה בפקודת הסמים המסוכנים בישראל, יכולה לחולל עבורכם את כל ההבדל בין תיק פלילי שנמחק במהירות לבין מקרה שעלול לסבך אתכם לחומרה. באיזה אופן? על כך במאמר הבא.

על החומרים שנחשבים כסם מסוכן בישראל

סמים, בהגדרתם, הם למעשה כל תרכובת כימית שהיא בעלת השפעה על פעולתה של מערכת העצבים בגוף, ויכולת לשבש את תפיסת המציאות של האדם המשתמש בחומר, עד למצב של פגיעה בנפש, בגוף ובהתנהגות, שאינה אפשרית לתיקון.

הדין הפלילי בישראל מתייחס לכל חומר שמוצג בנספח התוספת לפקודת הסמים המסוכנים, בתור סם מסוכן. בין שמות החומרים היותר נפוצים אשר מוצגים בתוספת הנ"ל ואסור להשתמש בהם לפי החוק במדינת ישראל, נזכרים קוקאין, אופיום, הירואין, אל אס די, אם די אם איי, סמי פיצוציות מסוגים שונים, ואף קנאביס ומוצרי קנאביס, למעט שמן הקנאביס הנחשב כמוצר חוקי לשימוש (למרות שנכון לשנת 2020, עברה הצעת חוק בקריאה טרומית, לטובת הסדרת שוק הקנאביס במדינת ישראל).

 

רגע, מהי פקודת הסמים המסוכנים ואיך היא קשורה לסחר בסמים?

פקודת הסמים המסוכנים היא החוק הישראלי שבו מפורטת רשימת החומרים שנחשבים לסם מסוכן בישראל ואסורים לשימוש והפצה בארץ. בפקודת הסמים המסוכנים מצוינת גם הכמות המרבית של החומרים הללו, שמותר להחזיק בה ולצרוך אותה לשימוש אישי על פי חוק, עד מינון מסוים שמעבר לו, החזקת הסם נחשבת ככזו שנועדה למטרות סחר בסמים ותגרור עונש.

פקודת הסמים המסוכנים בישראל מגדירה עבירות סחר בסמים כעבירות פליליות חמורות במיוחד אשר מהוות סכנה של ממש לציבור הישראלי. בהתאם לך, סחר בסמים גורר עונש חמור שיכול להגיע גם למאסר בפועל לתקופה בת 20 שנים.

רף הענישה המחמיר בגין עבירות סחר בסמים בישראל, מחייב כל אדם שנחשד או נאשם בביצוע עבירות סחר בסמים לדאוג שיהיה מיוצג בידי עורך דין פלילי מיומן שתחום ההתמחות שלו הוא עבירות סחר בסמים והעונשים הקבועים בצידן בחוק.

עורך דין סחר בסמים
עורך דין סחר בסמים

מהי עבירת סחר בסמים לפי פקודת הסמים המסוכנים?

סעיף 13 בפקודת הסמים המסוכנים, מגדיר כעבירת סחר בסמים כל פעולה הכרוכה בגידול סמים, אספקת סמים, יצוא סמים, ייבוא סמים, תיווך בעסקת סמים, או הובלת סמים. כל הפעולות הללו נחשבות כאסורות בתכלית האיסור מבחינת החוק בישראל.

חשוב לציין שגם אספקה של סם ללא קבלת תמורה, היא פעולה המנוגדת לדין. מכאן שגם אדם שנתן מריחואנה לחבריו מבלי לדרוש תמורה, עשוי להיאשם בעבירת סחר בסמים שהעונש בצידה אינו עניין של מה בכך, כפי שנפרט בהמשך. במצב כזה, מוטב לו לאדם שייוועץ בעורך דין סחר בסמים כדי להבין מהן האפשרויות העומדות בפניו, לפני שיסבך עצמו בהליך פלילי שגדול עליו.

 

איזה עונשים מצפים למי שהורשע בעבירות סחר בסמים בארץ?

הדין הפלילי בישראל רואה בעבירות סחר בסמים עבירות חמורות מאין כמוהן, ובהתאם לכך, הנאשמים בעבירות סחר בסמים צפויים לעונשי מאסר כבדים במיוחד שעשויים להגיע גם ל – 25 שנים בכלא, בנוסף לקנסות כספיים כבדים, וחילוט נכסים שיש יסוד סביר להניח כי נקנו בעזרת כספים שנעשו במסגרת פעילות הסחר בסמים.

 

על חשיבות הרקע המקצועי של עורך דין סחר בסמים

היה וחלילה הסתבכתם בעבירות סחר בסמים וזומנתם לחקירה משטרתית או שהוגש כנגדכם כתב אישום לא זה מכבר, חשוב מאוד שתדעו על פי אילו קריטריונים בוחרים עורך דין סחר בסמים. ראשית, עליכם לוודא שאכן מדובר על עורך דין העוסק בתחום הפלילים ושתחום התמחותו הספציפי הינו עבירות סחר בסמים. על יתר הקריטריונים החשובים לבחירת עורך דין סחר בסמים, נפרט בשורות שלהלן.

 

ידע תיאורטי וניסיון מקצועי – שילוב מנצח בבחירת עורך דין סחר בסמים

כפי שציינו לעיל, בבחירת עורך דין פלילי שייצג אתכם, לפני הכל יש לבדוק מהי ההסמכה של עורך הדין אשר אליו פניתם. בהקשר זה, אף שיש מי שיטען כי תארים ותעודות אינם חזות הכל, בכל זאת ישנה חשיבות רבה להשכלה המשפטית של עורך הדין שלכם, וזאת לאור העובדה שהרקע האקדמי והידע המקדים של עורך הדין הם ככלות הכל הבסיס שעליו הוא נשען כאשר הוא נדרש לסייע ללקוח החשוד או נאשם בעבירות סחר בסמים שהן מהעבירות החמורות יותר בספר החוקים.

בקיאות בחוק העונשין ובדין הפלילי בישראל, יכולה לחולל הבדל של ממש מבחינת הלקוח בתיקי סמים מסוג זה. קריטריון חשוב נוסף לבחירת עורך דין סחר בסמים, הוא כמובן הניסיון המקצועי שעורך הדין האמור צבר בשטח. ככל שעורך דין פלילי הוא מנוסה ובעל ותק רב יותר במקצוע, גדל הסיכוי לכך שאותו עורך דין הספיק לבסס לעצמו שם בבתי המשפט ולצבור נצחונות במספר גדול של תיקי סחר בסמים.

ניסיון מקצועי עשיר בתיקי סחר בסמים, משמעו בפועל, כי ניתן להניח שעורך דינכם כבר עסק במגוון מקרים ובכללם גם מקרי קצה. ההיכרות הענפה של עורך דין סחר בסמים מנוסה עם סוגי לקוחות שונים, תרחישים מגוונים וגורמי האכיפה והמשפט בישראל, משפיעה במידה ניכרת על סיכויי ההצלחה שלו גם בתיק שלכם. לכן ראוי בהחלט להביא בחשבון את הניסיון המקצועי והוותק בתור שיקול בבחירת עורך דין סחר בסמים שייצג אתכם.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עבירות ייצור סמים

פקודת הסמים המסוכנים, מגדירה אילו פעולות מהוות עבירות סמים, פעולות כגון: ייצור, הכנה, הפקה, החזקה, סחר, ייבוא וייצוא של סמים. הפקודה מפרטת גם מהם החומרים

סמים לצריכה עצמית

על פי פקודת הסמים בישראל, חל איסור על אספקת סמים לצריכה עצמית, ללא אישור מתאים (קרי: אישור לאחזקת קנאביס רפואי, למשל). אדם הנתפס עם סמים,

אי הפללה בקנאביס

משמעותה של אי הפללה היא התייחסות מקלה לעבירה מסוימת, ובהקשר של אי הפללה בקנאביס – הכוונה הינה למקרה של צריכה עצמית של קנאביס. הצעת החוק

תפיסת סמים שיובאו מחו"ל

בעיית הסמים היא בעיה מוכרת ביותר, ולצערנו היא רווחת במיוחד במדינת ישראל. משטרת ישראל פועלת רבות על מנת למגר את תופעת ייבוא הסמים והסחר בסמים,

חילוט רכוש בעבירות סמים

אחד האמצעים המשמעותיים ביותר שבית המשפט עשוי לעשות בו שימוש נגד מי שביצע עבירות סמים, הוא לחלט רכוש השייך לו לטובת אוצר המדינה. יש מקרים

עבירת תיווך בעסקת סמים

פקודת הסמים המסוכנים התשל"ג 1973 עוסקת בכלל ההיבטים של העיסוק בסמים. הפקודה מגדירה במפורש את הענישה אשר מי שעוסק בתיווך בעסקת סמים עלול לספוג. מדובר