עורך דין סחר בנשק

בחוק בישראל מוגדרות מגבלות ברורות למדי שנועדו להסדיר את השימוש בכלי נשק בארץ. סחר בנשק הוא עסקה שבמסגרתה מבוצעת קניה ומכירה של כלי נשק חמים או קרים, חלקים של כלי נשק, תחמושת ושאר אביזרים המשמשים לפגיעה בגופם ובחייהם של אזרחים.

לאור זאת, שואף המחוקק בישראל למנוע עד כמה שניתן עסקאות סחר בנשק שאינן חוקיות ואינן מפוקחות שעלולות להוביל לשימוש בלתי חוקי ומסוכן בכלי נשק בתחומי הארץ. לאור הסכנה המוחשית הנשקפת לחיי אדם בעקבות תופעת הסחר בנשק, פעולות מסוג זה נחשבות כעבירות פליליות לכל דבר ועניין, שהעונשים בצידן מחמירים למדי ונועדו ליצור רתיעה בציבור מפני סחר בנשק.

במסגרת הסקירה שלפניכם, נסביר מהם העונשים הקבועים בדין הפלילי בישראל בגין עבירות סחר בנשק, ובאילו מקרים כדאי לפנות להתייעצות עם עורך דין סחר בנשק.

מהו העונש על עבירות סחר בנשק בישראל?

עבירות סחר בנשק נחשבות כעבירות הנשק החמורות ביותר, לאור העובדה שאדם שסחר בנשק אינו יכול לשלוט על השימוש שיתבצע בנשק שסיפק לקונה, אחרי ביצוע העסקה. בהתאם לכך, צפויים עונשי מאסר שהיקפם החל מחצי שנת מאסר ועד ל – 11 שנות מאסר על ביצוע עבירות סחר בנשק.

משך העונש נקבע על פי סוג הנשק בו התבצע מסחר, הכמויות שנסחרו, נסיבות המקרה סוג העסקה והקונה, וההשלכות (הממשיות או הפוטנציאליות) של המעשה.

 

האם סחר בנשק נחשב כעבירה פלילית בישראל?

בבתי המשפט בישראל, סחר בנשק נחשב כעבירה חמורה במיוחד. כל חשד או אישום בביצוע עבירת סחר בנשק, נבחן כאמור בפרוטרוט תוך התייחסות לפרטי המעשה ובכללם: כמויות הנשק שעברו מיד ליד במסגרת העסקה, סוג הנשק הנסחר, יעודו של הנשק הנסחר ומידת הסכנה הנשקפת לציבור בהינתן מכלול הנסיבות הללו.

חומרתה של עבירת הסחר בנשק, לצד היקף הנשק שנמכר או נרכש, וכוונת הגורמים המעורבים במעשה (סחר בנשק שבוצעה מתוך כוונת זדון או בתום לב) מהווים כולם נדבכים חשובים שבית המשפט נשען עליהם בעת קבלת גזר הדין בעניינו של הנאשם. לאור מורכבותם של תיקי סחר בנשק, אין עוררין על כך שמעורבות של עורך דין סחר בנשק  בהליכים היא קריטית למזעור הנזקים הפוטנציאליים לחשודים ונאשמים בעבירות סחר בנשק.

 

קניתי כלי נשק ללא רישיון – האם זה נחשב לסחר בנשק?

החזקת כלי נשק מחייבת לפי החוק בישראל קבלת רישיון לנשק. למעשה, אין החוק מתיר לאדם בישראל להחזיק באמתחתו כלי נשק מבלי שיהיה לו רישיון יעודי לכך, גם אם עסקינן בהחזקת נשק זמנית או נשק המיועד לשימוש כאמצעי הגנה עצמית.

מיד עם השלמתה של עסקת הרכש, בין אם הקונה קיבל לידיו את כלי הנשק במעמד הרכישה ובין אם לאו – יחשבו הצדדים המעורבים בה כמי שהיו מעורבים בביצועה של עבירת סחר בנשק. זאת כאמור, במידה וכלי הנשק הנמכר אינו מוחזק ברישיון.

עורך דין סחר בנשק
עורך דין סחר בנשק

באילו נושאים עורך דין סחר בנשק מסייע?

היה וזומנתם לחקירה משטרתית בעקבות חשדות למעורבות בעסקת סחר בנשק, קיימת חשיבות מכרעת לפנייה מיידית עד כמה שמתאפשר לכם להתייעצות מול עורך דין סחר בנשק. נסיונו המקצועי של עורך דין סחר בנשק, לצד היכרותו עם גורמי המפתח בתחום רישוי הנשקים בישראל וכן יכולתו לנהל משא ומתן, הן חיוניות מאוד להשגת הקלה בגזר הדין הצפוי לאדם שיורשע בביצוע עבירות סחר בנשק.

במקרים מסוימים עורך דין סחר בנשק ידע גם להביא לביטולו של כתב האישום או לכל הפחות להמתקת עונשו של הנאשם ולזירוז ההליכים.

 

על זכותכם להיוועץ בעורך דין סחר בנשק לפני החקירה המשטרתית

רגע לפני שאתם נכנסים לחדר החקירות, זכרו שכל פיסת מידע שתואילו למסור במהלך חקירתכם לחוקר המשטרה שמולכם, עשויה לשמש בתור ראיה כנגדכם בהמשך ההליכים. בהתאם לכך, עם קבלת הזימון הראשוני לחקירה משטרתית או דיון בבית משפט, מוטב ליצור קשר עם עורך דין סחר בנשק ולבקש להתייעץ. עורך דין סחר בנשק בדומה לכל עורך דין פלילי, חייב בדיסקרטיות כלפיכם, כך שאין חשש לכך שהמידע אותו תמסרו במסגרת הייעוץ הראשוני יהיה בעוכריכם. יתרה מכך, החוק מאפשר לכם לבקש להמתין עם החקירה עד הגעתו של עורך הדין שלכם אל המקום בו היא נערכת.

 

נעצרתם בעקבות חשד לעבירות סחר בנשק? כך עורך דין סחר בנשק יוכל לסייע

עבירת סחר בנשק מהווה עילה למעצר מיידי. זאת משום שמבחינת החוק בישראל, אדם אשר מחזיק בנשק או סוחר בו שלא כדין מהווה סכנה לשלום הציבור. לפיכך, עם הגשתו של כתב אישום כנגד חשוד בסחר בנשק, לבית הדין ישנה הזכות להחליט על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים.

עם זאת, חשוב לציין כי גם נאשמים בעבירות סחר בנשק, עדיין נחשבים חפים מפשע עד שתוכח אשמתם. מכאן שבית המשפט נדרש על פי חוק לבחון כל מקרה לגופו, ולהבחין בין מקרים שבהם אדם מן היישוב נתפס כשבידיו נשק ללא רישיון ובין מקרים שבהם עבריינים המוכרים למשטרה היו מעורבים בעסקת סחר בנשק.

מהסיבות שמנינו לעיל, כאשר אדם נעצר בעקבות חשדות למעורבות בעסקת סחר בנשק, סיוע מעורך דין סחר בנשק הוא לא פחות מהכרחי. מעורבותו של עורך דין סחר בנשק בתהליך יכולה להוביל לשחרור של הנאשם בפיקוח במקום לכליאתו מאחורי סורג ובריח.

 

זומנתם לחקירה בגין סחר בנשק? זה הזמן לפנות לעורך דין סחר בנשק

חשוב לדעת שכל מי שנושא נשק, מחזיק כלי נשק או סוחר בנשקים ללא היתר ייעודי לכך ממדינת ישראל, עובר על החוק וצפוי לעמוד לדין פלילי אם יתפס. לא אחת גם אנשים שטענו כי נשאו כלי נשק למטרת הגנה עצמית, מצאו עצמם בסיכומו של דבר מאחורי סורג ובריח, לאור רף הענישה המחמיר בעבירות נשק בארץ.

יחד עם זאת, במספר מקרים שאירעו לאחרונה בישראל, עורך תיקי סחר בנשק, הצליח להשיג הפחתה בעונשים עבור מיוצגיו בכפוף לתנאים מסוימים.

זאת בעקבות שינויים שחלו בשנים האחרונות בעמדת מערכת המשפט בסוגיות הסחר בנשק. זוהי רק דוגמא אחת מיני רבות למקרים שבהם המפתח להקלה בפסק הדין בתיקי נשק הוא מעורבותו של עו"ד סחר בנשק הבקיא ברזי החוק וההלכה הפסוקה.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין סחר בנשק

מידע נוסף סביב הנושא

ביטול רישיון נשק

לא מעט אנשים בארץ מחזיקים ברישיון נשק. רישיון נשק מיועד גם לאנשים שהם חלק ממערכת הביטחון, אך גם לאנשים פרטיים שמעוניינים לספק לעצמם הגנה. להבדיל

על החזקת אקדח שלא כדין ונשיאת נשק

כלי נשק הוא אמצעי שהסיכון הכרוך בעצם ההחזקה שלו הוא עצום. במדינת ישראל, העונשים הקבועים בחוק בגין החזקה ונשיאה של נשק הם חמורים מאד. הרבה

החזקת נשק שלא כדין

החזקת נשק שלא כדין נחשבת לעבירה חמורה ביותר. העונש הניתן בגינה הוא מאסר בפועל, ועד שבע שנות מאסר, גם אם זו נחשבת העבירה הראשונה של

חומרת עבירות נשק במשפט הפלילי

תחום המשפט הפלילי הוא אחד התחומים הענפים ביותר בעולם המשפטים, ואינספור תיקים נפתחים בגין עבירות פליליות מדי שנה בישראל ובעולם. תחת תחום המשפט הפלילי ניתן

החזקת נשק חם – רישוי לנשק

קיימות מדינות מסוימות בעולם שבהן כל אדם שחש צורך ורצון להחזיק באמתחתו נשק – יכול לעשות כן. אך במדינת ישראל, החזקת נשק חם כחוק מצריכה

עבירות בנשק קר – עונש

עבירות בנשק קר הן עבירות פליליות שכיחות יחסית במדינת ישראל. גורמי החוק והאכיפה בארץ נתקלים על בסיס קבוע במקרים בהם שימוש בכלי נשק קרים מתבצע