עורך דין מרמה והונאה

כשאנחנו עוד נמצאים בגיל הילדות, אנחנו לא פעם משחקים עם חברינו ובני משפחתנו בכל מיני משחקים, אשר במסגרתם אנחנו עלולים להרגיש מרומים. לפעמים מי שמשחק עמנו מציץ לנו בקלפים, לפעמים הוא לוקח לעצמו מבעוד מועד קלפים שיוכלו לשרת אותו במהלך המשחק, ולפעמים הוא גם מוסיף לעצמו נקודות מבלי שאנחנו שמים לב לכך.

כל אלו מובילים אותנו לחוש שרימו או הונו אותנו, ובהתאם לכך אנו מגיעים למסקנה שלא כדאי לנו לשחק עם אותו אדם בעתיד.

אולם מה קורה כאשר אנו פוגשים במקרי מרמה והונאה בבגרותנו? האם יש לנו מה לעשות כנגד מעשים של מרמה והונאה שהשלכותיהם מרחיקות לכת באמת? עבירות מרמה והונאה ידועות בתור עבירות פליליות חמורות, ולכן בין אם נחשדתם, נאשמתם או נפגעתם מעבירות כאלו – חשוב להיוועץ בהקדם עם עורך דין מרמה והונאה כדי למצות את זכויותיכם.

עורך דין מרמה והונאה ועורך דין פלילי – האם זה אותו הדבר?

עולם המשפט הוא עולם רחב ביותר, ובתוכו נמצאים לא מעט תתי תחומים שכל אחד מהם נוגע באיזורים אחרים. בין כל התחומים הנמצאים תחת תחום המשפט, נמצא גם התחום הפלילי. גם התחום הפלילי בפני עצמו כולל בתוכו לא מעט תתי תחומים, כאשר אחד מהם הוא תחום המרמה וההונאה. עורך דין פלילי אמור להחזיק בכלל ההתמחויות הקשורות בתחום הפלילי, אך עורך דין מרמה והונאה הוא עורך דין העוסק באופן ספציפי יותר בתת התחום הזה.

 

עבירות מרמה והונאה הן לא משחק ילדים ולכן אתם זקוקים לעורך דין מרמה והונאה

עבירות מרמה והונאה הן עבירות חמורות ביותר, שמערכת המשפט אינה מקלה בהן ראש. אמנם לא מדובר כאן על עבירות שבביצוען נעשה שימוש בביצוע פעולה פיזית, אך מדובר על עבירות מתוחכמות ביותר שעושות שימוש במוח האנושי על מנת להצליח במרמה וההונאה, דבר שיכול להוביל לאין ספור פגיעות כלכליות בעסקים וגם באנשים פרטיים.

 

מה קורה במסגרת עבירות מרמה והונאה?

עבירות מרמה והונאה הן עבירות שבמסגרתן העבריין מבצע פעולה כלשהי שיכולה לשרת אותו, על חשבון מישהו אחר. מדובר על עבירות שמוגדרות בתור עבירות צווארון לבן, משום שהן משתייכות לרוב לאנשים שעוסקים במקצועות משרדיים כאלו ואחרים, שמאפשרים להם גישה ישירה למסמכים ולכספים שניתן לבצע בהם פעולות של מרמה והונאה. בין עבירות מרמה והונאה ניתן למצוא עבירות של התחזות, מעילה, זיוף ועוד.

עורך דין מרמה והונאה
עורך דין מרמה והונאה

כיצד ניתן לעלות על עבירות מרמה והונאה?

היות ועבירות מרמה והונאה הן עבירות נפוצות כל כך, הוקמו לצורך העניין שתי יחידות שמטרתם הספציפי היא להתמקד בתפיסת עבריינים שביצעו עבירות מרמה והונאה, ולהעמיד אותם לדין. היות והפעילות של שתי היחידות האלו היא ענפה כל כך, כמות עבירות מרמה והונאה ירדה באופן משמעותי, אך בהחלט לא ניתן להגיד שעבירות אלו מוגרו כליל מן העולם הפלילי ובכלל.

 

הקשר בין עורך דין מרמה והונאה לבין עבירות מרמה והונאה

עבור כל תחום באשר הוא, בין אם מדובר על תחום פלילי ובין אם לא, קיימים עורכי דין שמתמחים בו באופן ספציפי. כך, לדוגמה, ניתן למצוא עורך דין גירושין, עורך דין מיסים, עורך דין דיני עבודה, עורך דין פלילי, עורך דין מרמה והונאה ועוד.

כל עורך דין מחזיק בהתמחות ספציפית שמאפשרת לו להכיר את החוקים הרלוונטיים בצורה לא פחות ממושלמת, ובאופן הזה להיות מסוגל לסייע לאנשים שזקוקים לסיוע משפטי בתחום זה. עורך דין מרמה והונאה הוא עורך הדין שיוכל לסייע בצורה מופתית בהליכים משפטיים הקשורים בעבירות מרמה והונאה, מתוך ההיכרות הנרחבת שלו עם התחום.

 

עורך דין מרמה והונאה מכיר את ההליך המשפטי ויוכל להעניק לכם ערך מוסף חשוב

במידה וביצעתם עבירות מרמה והונאה והוגש כנגדכם כתב אישום, צפוי לכם כעת הליך משפטי לא קצר כלל, שיכלול לא מעט דיונים בעניינכם, וידרוש מכם לאסוף כל מיני ראיות והוכחות שיוכלו לשרת אתכם במשך ההליך. ההליך נעשה בבית המשפט, ולכן אתם זקוקים לייצוג הולם מעורך דין פלילי שיודע בדיוק מה נדרש ממנו לעשות. היות ומדובר על הליך מורכב, שבו אתם בוודאי ניצבים בפעם הראשונה בחייכם, אתם חייבים לקבל ליווי צמוד מאיש מקצוע שיוכל למלא את תפקידו כראוי ולשרת אתכם נאמנה.

 

בדרך לעונש מופחת עוצרים אצל עורך דין מרמה והונאה

העונשים בגין ביצוע עבירות מרמה והונאה הם עונשים כבדים במיוחד, שיכולים לבוא לידי ביטוי הן באמצעות מאסר והן באמצעות תשלום גבוה של קנסות. על מנת שתוכלו להיחלץ מההליך המשפטי עם עונש כמה שיותר מופחת, תצטרכו לוודא שאתם מקבלים ליווי מקצועי מטעם עורך דין פלילי בעל ניסיון והכשרה מתאימים. עורך דין פלילי או עורך דין מרמה והונאה יוכל למצוא כל מיני פרצות בחוק שיוכלו לשרת אתכם בצורה טובה, ולהוביל לכך שהעונש שתקבלו אכן יהיה מופחת מזה שתוכנן לכם מלכתחילה.

 

על חשיבותן של כנות ואמינות בעבודה מול עורך דין מרמה והונאה

על מנת שעורך דין פלילי יוכל לייצג אתכם כהלכה, הוא צריך להחזיק בכל המידע הרלוונטי. עם עורך דין פלילי אתם צריכים להיות שקופים לחלוטין, ולסמוך עליו במאת האחוזים בדרך להליך המשפטי המשותף שלכם. רק בדרך הזו, של שקיפות מלאה ואמון, תוכלו להגיע לאותן תוצאות טובות שלהן אתם מייחלים.

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עבירות הונאה במגזר הפרטי

עבירות הונאה הן מהמורכבות שבספר החוקים, כאשר לרוב מדובר בעבירות כלכליות שונות אשר כוללות: הונאה כלפי רשויות המס, הונאת בנקים או גופים מוסדיים אחרים ועוד.

עבירות הונאה במגזר העסקי

ככלל, עבירות של מרמה והונאה הולכות ונעשות נפוצות יותר ויותר בשנים האחרונות והן מבוצעות במגוון של דרכים. לפי חוק, מדובר באחת מהעבירות החמורות ביותר ומסיבה

מרמה והפרת אמונים

ככלל, אחת העבירות הקשות שעובד ציבור או בעל משרה בתאגיד עשוי לבצע הינה עבירת הפרת אמונים. לפי ההגדרה של עבירה מסוג זה, מדובר בשימוש בכוח

ביצוע תחבולה

חקירה פלילית הינה מפגש בין חוקר ובין נחקר, אשר נעשה מתוך אינטרס של כל אחד מהצדדים. במסגרת המשא ומתן שמתנהל במהלך החקירה, כל אחד מהצדדים

קבלת דבר במרמה – עונש

קבלת דבר במרמה הוא התרגום המשפטי למילה אחת ויחידה עם קונוטציה שלילית ביותר – רמאות. הביטוי "קבלת דבר במרמה" כולל שלוש מילים והוא משמש מזה

עבירות ביטוח לאומי

עם העבירות שהפכו נפוצות יותר בשנים האחרונות, ניתן למנות עבירות ביטוח לאומי. עבירות המתבצעות מול המוסד לביטוח לאומי הן למעשה עבירות פליליות לכל דבר ועניין.