עורך דין הלבנת הון

הלבנת הון נקראת גם "הלבנת כספים". פירוש המושג הוא פעולות המתבצעות בכספים או נכסים שהושגו בדרכים בלתי חוקיות, לטובת הסתרת מקורם ועקבותיהם, או יצירה של מצג שווא של רכוש או כספים כשרים שהושגו באמצעים חוקיים. במקרים רבים, הון שחור מולבן על ידי פיזור שלו בשוק ההון.

בשורות הבאות נסביר מהי הלבנת הון ולמה היא נחשבת כעבירה פלילית, מי זקוק לשירותיו של עורך דין הלבנת הון, ומהי חשיבות הסיוע מעורך דין הלבנת הון לאדם פרטי או בעל עסק הנחשד או נאשם בעבירות אלו. חשוב לקרוא ולהכיר.

מה עורך דין הלבנת הון עושה?

בהקשר של הלבנת הון חשוב לדעת שמה שהיה מקובל עד לא מכבר, כבר אינו בתוקף כיום. חשבונות חסויים ניתנים לחשיפה על ידי בנקים במדינות זרות, באם מתעורר חשד לכך שבעליהם מגלגלים כספים בדרכים לא חוקיות ומתכננים לבצע עבירות הלבנת הון. יתר על כן, גופים מסחריים שונים עורכים כיום מחקרים יסודיים ביותר לגבי מהימנותם של משקיעים עתידיים.

ככלל, יכולתן של הרשויות לעקוב אחר הון מולבן השתפרה מאוד בשנים האחרונות, בעיקר הודות לטכנולוגיות מתקדמות אשר נכנסו לשימוש בעידן הדיגיטל. אולם עורך דין הלבנת הון עשוי לסייע ללקוחותיו דווקא בזכות התמורות הללו – ולהשתמש באותם אמצעים על מנת להוכיח את מקורם החוקי של הכספים הנמצאים ברשות מרשו.

עורך דין הלבנת הון יכול גם לייעץ ללקוחותיו באילו פעולות עליהם לנקוט אם ברצונם למנוע את החשד הקל ביותר למעורבות בהלבנת הון.

 

על סוגיות המפתח שעורך דין הלבנת הון עוסק בהן

ישנם מקרים רבים שאזרחים מן השורה מוצאים עצמם מתמודדים עם חשד לביצוע עבירות הלבנת הון. במצב כזה, חשוב למהר ולפנות להתייעצות עם עורך דין, כדי להבין מהי הסיבה לחשדות שהתעוררו כנגדכם, מהן ההשלכות האפשריות, ומהם הצעדים שבאפשרותכם לנקוט כדי למזער את הנזק הפוטנציאלי.

עורך דין הלבנת הון ידע להסביר לכם בראש ובראשונה מהן עבירות הלבנת הון, ומהם העונשים הקבועים בצידן בדין הפלילי. בנוסף, עורך דין הלבנת הון ינחה אתכם לקראת שלב החקירה המשטרתית והשאלות שעשויות לעלות במסגרתה.

במידה ויוחלט להגיש כנגדכם כתב אישום בגין עבירות הלבנת הון, עורך דין הלבנת הון הוא גם הגורם המקצועי שילווה אתכם לאורך כל ההליך המשפטי וייצג את הצד שלכם מול מערכת המשפט.

עורך דין הלבנת הון
עורך דין הלבנת הון

מהי הלבנת הון ולמה היא נחשבת כעבירה פלילית?

הלבנת הון היא עבירה פלילית לכל דבר ועניין בראי החוק, והעונש בצידה הוא מחמיר, ועשוי לכלול גם מאסר ממושך. הלבנת הון היא פעולות או סדרת פעולות המתבצעות לשם הסוואת מקורם העברייני של ממון או טובין וכאמצעי לטשטוש יעדם. המונח שמשמש לתיאור ממון או טובין כאלו, הוא "הון שחור" והוא רלוונטי גם בהקשר של כספים וטובין אשר הושגו במסגרת פעילות לא חוקית וגם בהקשר לכספים שהם תוצר של העלמת מס.

 

מי זקוק לשירותיו של עורך דין הלבנת הון?

לעתים קורה שאדם תמים וחף מפשע נחקר בחשד לביצוע עבירות הלבנת הון. למרבה המזל, עורך דין הלבנת הון מנוסה הבקיא ברזי החקיקה והמיסוי, יכול לחלץ את החשוד או הנאשם מצרה. יכולתו של עורך דין הלבנת הון לסייע תלויה כמובן בשיתוף פעולה מצד הלקוח.

אולם בעזרת עבודת מחקר יסודית שעורך הדין מבצע, ניתן לחזק את מהימנותו של החשוד או הנאשם מול גורמי החוק והמשפט, ולשפר את סיכוייו לסיים את ההליכים בנזק מינימלי.

 

כיצד עורך דין הלבנת הון יכול לסייע בהימנעות מחשד להלבנת הון

כל מדינה מתוקנת בעולם המערבי, לרבות מדינת ישראל, פועלת באמצעים שיבטיחו כי אזרחיה ישלמו לה מיסים כנגד הכנסותיהם מעבודה וממקורות אחרים. הדרך הכי טובה להימנע מחשד לביצוע הלבנת הון, אם כן, היא לשלם מיסים כחוק ולהימנע משיתופי פעולה עם אנשים שמקור ההון שהם מכניסים לעסקה נראה מפוקפק או בלתי ברור.

ליווי של עורך דין הלבנת הון לאורך מחזור חייו של כל מיזם עסקי או תהליך רכישה משמעותי, הוא חיוני אם ברצונכם להבטיח שמדובר בעסקה כשרה, שמתנהלת לפי תקנות המס, ולא תתנקם בכם בטווח הרחוק.  בכוחו של עורך דין הלבנת הון למנוע מבעוד מועד בעיות שעלולות להיווצר בעקבות אי ידיעת החוק או הבנה לוקה שלו.

 

על חשיבות הסיוע מעורך דין הלבנת הון

כל אדם אשר נחקר בחשד למעורבות בעבירות הלבנת הון, נדרש להסתייע בשירותיו של עורך דין הלבנת הון. ישנם מקרים רבים בהם מהלך עסקי או פעולה פיננסית יכולים להתפרש בכמה אופנים, ובין השאר – להיראות כאמצעי לביצוע הלבנת הון.

עורך דין הלבנת הון יודע כיצד להזים חשדות להלבנת כספים ולספק הסבר רציונלי ובדוק שיניח את דעת החוקרים. היה וחלילה ההליך עבר לשלב של הגשת כתב אישום, עורך דין הלבנת הון יוכל לסייע ללקוח לגבש קו הגנה מוצק. ככל שעורך הדין הנבחר יהיה בעל ניסיון עשיר יותר בתחומו, כך גדלים הסיכויים לכך שתושג תוצאה משביעת רצון בתיק.

 

בשורה התחתונה

מעוניינים ללמוד עוד על תחומי העיסוק של עורך דין הלבנת הון? זקוקים לייעוץ משפטי מקצועי של עורך דין פלילי עם התמחות בחוקי המס בישראל? זה הזמן ליצור קשר עם עורך דין הלבנת הון מנוסה ולקבוע פגישת ייעוץ, שתאפשר לכם להימנע מתביעות משפטיות מיותרות.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

הלבנת הון – עונש

אם בעבר אדם שביצע עבירות הלבנת הון בישראל, יכול היה לצאת מהסיפור ללא עונש, הרי שכיום, המציאות מורכבת בהרבה. מנגנוני הרגולציה, המעקב והבקרה שסיגלו לעצמן

חילוט רכוש בעבירות הלבנת הון

כל אזרח במדינת ישראל זכאי למשפט הוגן אשר מתחשב באורח החיים שלו ובזכויות שהוא רשאי לקבל על פי חוק. עבירה של הלבנת הון נחשבת כעבירה