סירוב לבדיקת ינשוף

המהפכה שהביא איתו מכשיר הינשוף היא מהפכה חשובה מאוד. היא מאפשרת לכוחות השיטור והאכיפה לבדוק את כמות האלכוהול שנמצאת בגופו של נהג החשוד כשיכור, ולמנוע ממנו להמשיך ולנהוג, ואף מאפשרת את הענישה החמורה שלו, על עבירה שהיא כל כך מסוכנת.

הינשוף למעשה בודק את כמות המיקרוגרם של אלכוהול אשר קיים בנשיפה של ליטר אחד, כאשר החוק מורה על כך שאדם שבגופו יש יותר מ - 290 מיקרוגרם של אלכוהול בנשיפה, הוא אינו כשיר לנהוג.

 

על נהיגה בשכרות ובדיקת הינשוף

מכשיר הינשוף הוא רק אחד מהמכשירים שמאפשרים בדיקת סמים או אלכוהול בדרכים, כאשר קיימות גם בדיקות דם ובדיקות רוק, אך בדיקת הינשוף היא הנוחה והמהירה ביותר, וכזו אשר מועדפת על כוחות השיטור. בדיקת ינשוף יכולה להיעשות עבור כל אחד, כאשר גם אנשים שלאו דווקא נחשדים כשיכורים.

אם הנהג נכשל בבדיקה, הוא יכול לספוג סנקציות קשות של קנסות כבדים, שלילת רישיון ואפילו מאסר על תנאי או מאסר בפועל, אם במהלך הנהיגה שלו התרחשה פגיעה בגוף או בנפש.

 

כיצד מתייחס החוק בישראל לנהיגה בשכרות?

נהיגה בשכרות היא כמובן מסוכנת מאוד, ואסורה על פי החוק. אלכוהול הוא כמו סם, והוא יכול לגרום להאטה בתגובות, לחוסר אוריינטציה ולהרגשת אופוריה שהיא מסוכנת על הכביש באופן כללי. כולם מודעים לכך, אך לחלק מהאנשים זה כלל לא מפריע לעלות על הכביש, ובכך לסכן לא רק את עצמם, אלא גם את האנשים שנמצאים איתם ברכב, וגם אנשים נוספים שנמצאים על הכביש.

אם וכאשר הם נעצרו, בגלל עבירה או סתם למען בדיקה שגרתית של מכשיר הינשוף, הם יכולים לפעול בכמה דרכים.

 

סירוב לבדיקת ינשוף - עבירה פלילית

מרבית האנשים מסכימים לביצוע של בדיקת ינשוף, מכיוון שהם חשים צורך לציית לשוטרים. יש אנשים שינסו לנשוף פחות, או לבצע כל מיני תרגילים שהם חושבים שעוזרים לבדיקה, אך זה לא באמת עובד, ורק כאשר הנהג ינשוף ליטר של אוויר למכשיר, הבדיקה תושלם. מנגד, יכולים אנשים גם לסרב לבדיקת ינשוף, וכאן מתחילה הבעיה האמיתית.

בדיקות ינשוף הן בדיקות להן אסור לסרב על פי חוק, וסירוב, ברוב המקרים, נחשב להודאה באשמה. עם זאת, בעזרת עורך דין תעבורה טוב, אפשר בהחלט לערער על החלטת הבדיקה ולפגוע בלגיטימציה שלה.

 

העבודה של עו"ד תעבורה במקרים של סירוב לבדיקת ינשוף

יש כמה הנחות מובנות בנושא של בדיקות ינשוף וזה כולל אנשים עם אסטמה חמורה, או עם בעיות נשימתיות מכל סוג. יש אנשים שפשוט לא מסוגלים לנפק נשיפה של ליטר שלם אל תוך המכשיר, והטיפול בהם הוא שונה.

לכן, יש אנשים שמסרבים לבדיקה מסיבות מוצדקות, אם כי מבחינת החוק היבש, סירוב לבדיקת ינשוף מהווה עבירה פלילית שיכולה להסתיים גם במאסר, ובנוסף, עלול הסירוב להיחשב גם לראייה שתוצג בבית המשפט כנגד החשוד. כדי להתמודד עם כל האלמנטים הללו, חשוב לעבוד עם עו"ד תעבורה ברמה גבוהה.

 

כיצד מסייע עו"ד תעבורה להפחית את ההשלכות של סירוב לבדיקת ינשוף

המעורבות של עורך דין תעבורה בתיקים של סירוב לבדיקת אלכוהול צריכה להיות כמה שיותר מהירה. יש אנשים שאף יצרו קשר עם עו"ד תעבורה עוד כשהם ברכב, ומסרבים לעבור את הבדיקה. קשה מאוד, כאמור, להתכחש לעבירות של סירוב לבדיקת ינשוף אך יש תקדימים של אנשים שהצליחו, בעזרת עורך דין תעבורה איכותי, להוריד את ההאשמות ואף להיות מזוכים מכל אשמה.

את הזיכוי ניתן לקבל רק אם עורך הדין מצליח להוכיח כי השוטר המבצע את הבדיקה לא הסביר לנהג מה הן ההשלכות המשפטיות של הסירוב שלו.

 

כיצד אמורה בדיקת ינשוף תקינה להתבצע?

במסגרת בדיקת ינשוף, השוטר חייב להסביר לנהג את כל הפעולות שהוא אמור לבצע, מה ההשלכות של סירוב לבדיקה, ומה הן ההשלכות המשפטיות של סירוב לבדיקה. אם כל אלו לא קורים, עורך דין תעבורה איכותי יכול לערער על תוצאות הבדיקה, ואף לזכות את הנהג מכל אשמה.

במדינה מתוקנת, לא יכול גוף אכיפה לא להסביר לנאשם את הזכויות והחובות שלו, וכאשר זה קורה, ושוטר לא עובד לפי הפרוטוקולים, זה בהחלט ישמש כנגדו וכנגד המשטרה בדיונים בבית המשפט.

 

תקדים משפטי בנושא סירוב לבדיקת ינשוף

התקדים המשפטי הזה, של ביטול אישום בשל סירוב לבדיקת ינשוף הגיע לאחר ששוטר אמר לנהג כי "ביכולתו" לוותר על הבדיקה, מבלי להסביר לו את ההשלכות לכך. על השוטרים להיות מאוד מדויקים בניסוח שלהם, וזו לבטח לא הפעם היחידה שדבר כזה קורה.

לכן, החשיבות של עורך דין תעבורה היא גדולה מאוד, עוד משלבי המעצר הראשונים, שכן הוא יכול לסייע ללקוח שלו להבין כיצד עדיף לו להתמודד עם הסיפור, ומה לא לעשות, על מנת שיהיה יותר קל להתמודד עם הבעיה בבית המשפט.

 

סירוב לבדיקת ינשוף במבחן התוצאה

כל תיק של נהיגה בשכרות הוא שונה. כמובן שהדבר החשוב ביותר, בסופו של דבר, הוא מבחן התוצאה. אם הנהג לא פגע באף אחד או באף רכוש עד שנעצר, זהו כמובן המצב האידאלי. עם זאת, בהרבה מקרים, נהגים נעצרים רק לאחר תאונות, שבחלקם יש פצועים והרוגים, ואז המצב מסתבך.

אדם שנהג בשכרות והרג אדם אחר, רוב הסיכויים שייכנס לכלא לתקופה ממושכת. אדם שלא ביצע נזק סביבתי, ופנה לשירותיו של עו"ד תעבורה ברמה גבוהה, יכול להוריד משמעותית את גובה הקנס, או את חומרת העונש שלו, כך שלא יכלול שלילה או שלילה מנהלית.

 

לסיכום: חשיבות שיתוף הפעולה עם בדיקות הנשיפה

בדיקות ינשוף הן חשובות ומסייעות במלחמה כנגד עבירות נהיגה בשכרות אך הן אינן המילה הסופית. חשוב להתייעץ עם עורך דין תעבורה בשלב מוקדם, להקשיב לדברי השוטרים ולראות כיצד אפשר להתמודד עם האירוע בצורה הכי נכונה שיש, בהתאם לנסיבות, ובתנאי שאף אחד לא נפגע כתוצאה מנהיגה פושעת.

סירוב לבדיקת ינשוף
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: