סחיטה מינית ברשת

רשת האינטרנט שנכנסה לחיינו לפני כמה עשורים, הביאה איתה לא מעט יתרונות שכולנו נהנים מהם עד היום. היכולת שלנו לתקשר עם חברים, לחפש מידע שחשוב לנו, לבצע פעולות שונות כמו רכישת מוצרים דרך האינטרנט ועוד – כל אלו ועוד רבות הן פעולות שהרשת מאפשרת לנו לבצע בקלות, ולכן כמעט אין בית בישראל שאין ממנו גישה לאינטרנט.

אולם לצד כל היתרונות הטובים והחשובים הללו, חשוב לציין שהרשת הביאה איתה גם לא מעט בעיות. בין היתר, ניתן להבחין בבעיות בולטות כמו שיתוף מידע אינטימי, התחברות של אנשים לא רצויים לפרופילים השונים שלנו ווירוסים שמשתלטים על המחשב.

גם עבריינות ברשת הפכה לדבר נפוץ מאוד, לצערנו, כאשר סחיטה מינית ברשת היא בהחלט אחת מהעבירות הבולטות והבוטות יותר שקיימות היום. עם סחיטה מינית ברשת קשה מאוד להתמודד באופן עצמאי, ולכן כדאי לדעת מה תוכלו לעשות במקרה שכזה.

מהי סחיטה מינית ברשת?

כאשר מדברים על סחיטה מינית ברשת, מדברים למעשה על עבירה שבה צד אחד סוחט את הצד השני, דורש ממנו תשלום כופר, תוך איומים שללא תשלום הכופר יופצו סרטוני וידאו מיניים ותמונות של קורבן הסחיטה. סחיטה מינית ברשת הפכה נפוצה כל כך, משום שאפשרויות שיתוף המידע ברשת האינטרנט הן כמעט בלתי מוגבלות בתקופתנו, ותקשורת בין משתמשי אינטרנט אינה מוגבלת גיאוגרפית.

 

סחיטה מינית ברשת – כיצד היא מתאפשרת מלכתחילה?

על מנת שעבריין יוכל לבצע סחיטה מינית ברשת, הוא פותח, בדרך כלל, בקשר תמים, לכאורה, עם הקורבן. לא מעט קורבנות הם בגילאי העשרה, אך הקורבנות יכולים להיות בהחלט בכל גיל שהוא. הסוחט מנצל את הריגוש שבקשר הוירטואלי, והופך אותו לקשר מיני וחשוף.

באופן הזה, הוא יכול לחלץ מהקורבן סרטונים ותמונות אינטימיים, שישמשו אותו אחר כך לצורך הסחיטה. כך הקורבנות התמימים, ששלחו את החומרים מתוך יחסי האמון שנבנו עם הסוחט במשך זמן רב, מוצאים את עצמם במרכזה של פרשת סחיטה איומה, שיכולה להוביל לכדי מצבים קשים ביותר.

סחיטה מינית ברשת
סחיטה מינית ברשת

סחיטה מינית ברשת – תופעה חוצת גבולות

לרוב, מצבים של סחיטה מינית ברשת מתרחשים כאשר הסוחט נמצא במדינה זרה, לרוב במדינות שלישראל לא קיימים איתן יחסים דיפלומטים. באופן הזה, גם במידה והחקירה המשטרתית יכולה להתפתח לכיוונים של מציאת הסוחט, לא בטוח שיוכלו להתבצע פעולות נוספות למען תפיסתו והעמדתו לדין, כתוצאה מהמחסור ביחסים דיפלומטים עם המדינה שבה הוא נמצא. מדינות כמו ניגריה, חוף השנהב, מרוקו ועוד הן מהמדינות הבולטות שבהן מתרחשות סחיטה מינית ברשת כלפי קורבנות ישראלים.

 

סחיטה מינית ברשת – מה אפשר לעשות במצב כזה?

משום שמדובר בסיטואציה מאוד לא פשוטה, שלא בהכרח ניתן למצוא לה פתרון, הקורבן עלול למצוא את עצמו נכנס למעגל שאין ממנו יציאה. הקורבן, שמעוניין להגן על עצמו מפני כל פגיעה כזו, יכול להחליט לשלם את הכופר שנדרש על ידי הסוחט, ולחשוב שהעניין יחלוף בעקבות התשלום.

לעומת זאת, במרבית המקרים ינצל הסוחט את המצב כדי לדרוש תשלומים נוספים, וכך המעגל הופך להיות אינסופי. עורך דין פלילי הוא בעל תפקיד חשוב בעניין הזה, וחשוב לפנות אליו בטרם ביצוע כל פעולה כזו או אחרת.

 

מדוע בסיטואציה של סחיטה מינית ברשת חשוב להיוועץ בעורך דין פלילי?

עולם הפלילים מכיר היטב את הסוחטים המדוברים, ומנהל מעקב צמוד אחר כנופיות של סוחטים שפועלות במדינות שצוינו לעיל, ובמדינות נוספות כמובן. ההיכרות העמוקה עם דרכי הפעולה של הסוחטים, כמו גם ההבנה של האינטרסים שלהם, המניעים שלהם והאמצעים שעומדים לרשותם, הופכים עורך דין פלילי בדיוק לאדם שאתם צריכים לידכם. עורך דין פלילי ייעץ לכם מה לעשות ברגע הזה, החל מהשלב הראשון ועד להגעת הסאגה לסיומה.

 

סחיטה מינית ברשת – האם כדאי לי לשלם לסוחט כדי שזה יפסק?

ההמלצה של עורך דין פלילי באשר להתלבטות האם להעביר את תשלום הכופר לסוחט או לא, תהיה ב-100% מהמקרים לא להעביר את התשלום. היות והתשלום יגרור אחריו סבב סחיטה נוסף, כדאי לא להעביר אותו בשום פנים ואופן, ולפנות מיד לעורך דין פלילי. מאותו הרגע, עורך דין פלילי יהיה מי שינהל את השיח אל מול הסוחט, ויבהיר לו בדרכיו שכדאי שהסיפור יסתיים, ויפה שעה אחת קודם.

 

האם ניתן לאתר עבריין שמבצע סחיטה מינית ברשת באמצעות מספר טלפון?

כשמדובר בסחיטה מינית ברשת, חשוב להבין שמדובר כאן על "אנשי מקצוע". הסוחטים הם אנשים שהתמקצעו לאורך זמן רב בשיטות הפעולה שלהם, והם משתמשים במגוון שיטות על מנת להישאר אנונימיים. מספר הטלפון שלהם, שממנו הם יצרו את הקשר לשם הסחיטה, לא תמיד יסגיר על מקומם האמיתי, ולא תמיד יוכל לסייע באיתורם בפועל. עורך דין פלילי ינסה לפעול בכל הערוצים, ובמידה ומספר הטלפון של הסוחט לא יסייע לקידום העניין – עורך הדין שלכם יוכל לפעול בערוצים אחרים.

 

מתמודדים עם סחיטה מינית ברשת? כך עליכם לפעול

אז נכון שהסיטואציה האידיאלית ביותר הייתה סיטואציה שבה ניתן לאתר את הסוחט וגם לגרום להרשעתו בהליך משפטי מסודר. היות ובמקרה של סחיטה מינית ברשת הסיטואציה הזו לא מתאפשרת כמעט אף פעם, סביר להניח שהתלונה שתגישו במשטרה תיסגר במהירות. לעומת זאת, עורך דין פלילי יוכל לסייע בדרכים אחרות, ולפעול בערוץ הישיר אל מול הסוחט.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

סחיטה באיומים בנסיבות מחמירות

ככלל, עבירות סחיטה באיומים נפוצות בישראל והן עשויות לפגוע באנשים מסטטוסים שונים. העונש שצפוי להינתן לאדם שהורשע בסחיטה באיומים עומד על 9 – 7 שנות

סחיטה מינית

סחיטה מינית, היא מצב בו אדם נדרש לעשות על ידי איומים, מעשה בעל אופי מיני. האיומים יכולים להיות מסוגים שונים, החל מפגיעה פיזית באדם עצמו

המרת הליך פלילי בכופר

ניו יורק של שנות התשעים הייתה מקום לא בטוח ואף מסוכן להימצא בו. גל של פשיעה ועוני היכה בעיר ובמשך שנים ארוכות נהגו משפחות תיירים

עבירת סחיטה באיומים – עונש

עבירת סחיטה באיומים היא עבירה פלילית נפוצה יחסית בישראל, שאנשים רבים נפגעים ממנה. בין אם עסקינן בנבחרי ציבור, פוליטיקאים, עיתונאים, מפורסמים, עבריינים, או אנשים נורמטיביים

כך תתמודדו עם סחיטה באיומים

ברוכים הבאים לעידן המודרני בו היכולת של אזרחים לבצע עבירות פליליות כנגדכם היא מגוונת מתמיד. אחת מן העבירות היותר נפוצות המתקיימות כיום היא עבירת הסחיטה

עורך דין סחיטה באיומים

מתוך אינספור עבירת שאדם עלול לבצע, אין ספק שעבירה של סחיטה באיומים הינה עבירה חמורה יחסית. כיוון שהמקרים הללו חוזרים ונשנים במדינת ישראל, זה טבעי לראות