נהיגה בזמן פסילה

פסילת רישיון נהיגה, היא אחד העונשים הקשים ביותר שיכול בית המשפט להעניק לנהג שעבר על חוקי התנועה. מדובר על שלילה של רישיון הנהיגה, כך שהאדם אינו יכול לנהוג על רכב משום סוג למשך תקופה מסוימת, ולעיתים אף לצמיתות.

כדי לקבל עונש של פסילת רישיון, צריך לעבור על הרבה חוקים משמעותיים, לעשות זאת בשיטתיות ולסכן הרבה אנשים אחרים במקביל. לכן, על עבירה של נהיגה בזמן פסילה יש עונש מקסימלי של 3 שנות מאסר.

 

סוגים של פסילת רישיון נהיגה

ישנם שלושה גורמים שרשאים לפסול רישיון עבור נהגים: בית המשפט, קצין משטרה ומשרד הרישוי, וחשוב להבין את ההבדל בין סוגי השלילות. פסילה של בית המשפט היא סנקציה שניתנת לאחר הרשעה בעבירות תנועה, או לחילופין עונש מסכם במסגרת עסקת טיעון כלשהי.

פסילה על ידי קצין משטרה היא פסילה מנהלית, שיכולה להינתן במקום לתקופה מוגבלת של בין 30 ל - 90 ימים, בגלל עבירה חמורה כמו נהיגה בשכרות, או נהיגה במהירות מופרזת. פסילת רישיון על ידי משרד הרישוי מתבצעת אם הנהג צבר 36 נקודות בשל ביצוע עבירות תנועה. במקרה כזה, משך השלילה הוא 3 חודשים.

 

מדוע נהיגה בזמן פסילה היא עבירה חמורה?

נהיגה בזמן פסילה היא עבירה חמורה מאוד, מכיוון שהיא מצפצפת על החוק בצורה בוטה. הפסילה הגיעה לאחר שהנהג הוכיח (לעיתים אף במספר מקרים) כי הוא אינו כשיר לנהוג, וכי הוא מסכן בנהיגתו את עצמו, וגרוע מכך, את הנוסעים איתו ואת כל מי שנמצא על הכביש.

הנהג למעשה פוגע בסדרי השלטון, ברשות האכיפה וברשות המבצעת, מכיוון שהוא מתעלם לחלוטין מהסנקציה שהוטלה עליו. מכיוון שהוא הוכיח שהוא אינו כשיר לקבל את ההחלטות הנכונות לטובתו ולטובת הסביבה, הוא עומד בפני עונש מאסר בפועל, במסגרתו לבטח לא יוכל לנהוג.

 

הכביש אינו מגרש משחקים

חוקי התעבורה נועדו כדי לאפשר לאנשים להגיע בבטחה מנקודה א' לנקודה ב'. הכביש אינו מגרש משחקים ואינו מקום לניסוי עבור אנשים שלא כשירים לעלות על הכביש. נהיגה בפסילת רישיון היא לבטח אחת העבירות הכי חמורות מבחינת התעלמות מהחוק ומהסדר הציבורי, והענישה חייבת להיות בהתאם, כדי להתריע בפני אנשים אחרים ששוקלים לעשות גם הם עבירה דומה.

הקושי של התמודדות ללא רכב, לבטח בתור הורה, היא עצומה, ולכן, יש תקווה שאנשים לא יסתכנו בעבירה על החוק, כדי לא להגיע למצב הזה בעתיד.

 

נהיגה בזמן פסילה - מתי דרושים שירותיו של עו"ד תעבורה?

סעיף 67 בפקודת התעבורה הוא זה שנוגע לנהיגה בפסילה. לפי הסעיף, אדם אשר נפסל מלהחזיק רישיון, והודיעו לו על כך באופן רשמי, אך נמצא נוהג בכל זאת, עובר על עבירה של נהיגה בזמן פסילה ויוכל לקבל עד 3 שנות מאסר. לעבירה של נהיגה בפסילת רישיון ישנם שלושה רכיבים עיקריים: הפסילה עצמה, הודעה על דבר הפסילה ונהיגה בזמן הפסילה.

אלו שלושה רכיבים שלא תמיד קל להוכיח, ולכן, אדם המסתבך בעבירה שכזו, חייב לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה עם התמחות ספציפית בנושא.

 

האם ניתן להפחית בעונש על נהיגה בזמן פסילה?

פסילת רישיון לא תמיד מתרחשת בנוכחותו של הנהג, ויש מקרים בהם הוא יכול לטעון שהוא אינו היה מודע לפסילה. עו"ד תעבורה איכותי יידע לבחון את התהליך של פסילת הרישיון ולראות האם היו חורים בתהליך, על מנת שיצליח למחוק את העונש המקסימלי של מאסר בפועל. עורכי דין איכותיים עם התמחות בנושא פסילות מכירים את התהליך, יודעים היכן יש בו חורים, ויודעים גם לנצל זאת בבית המשפט.

כך לדוגמה, יש התנהלות מסוימת לגבי ההודעה, ואם יש דופי בהתנהלות של הגופים האחראים (בית המשפט, משרד הרישוי, משטרה), בהחלט אפשר להוריד את מדרג העונשים ואף לצאת זכאים לגמרי.

 

העונשים על נהיגה בזמן פסילה - מקנסות ועד מאסר

מדרג הענישה בעבירות של נהיגה בזמן פסילה יכולים לנוע בין קנסות, לבין נקודות רבות ששולחות אנשים לקורסים לנהיגה מונעת (שעולים זמן וכסף), דרך הארכת שלילת הרישיון ועד למאסר על תנאי ומאסר בפועל. הענישה נקבעת לפי הסיטואציה, כאשר לבטח יש הבדל בין אדם פסול רישיון שיצא להסתובב עם חברים ברכב, לבין אדם שהיה צריך לנהוג בשל מצב חירום משפחתי.

הדיון הוא על אופי הנהיגה, בהתאם לסיטואציה, וזה משהו שאפשר לתמרן, לבטח אם יש לצדכם עורך דין תעבורה איכותי ומוכשר.

 

נהיגה בזמן פסילה וחשיבות הפנייה המוקדמת להתייעצות עם עורך דין תעבורה

הפנייה אל שירותיו של עו"ד תעבורה צריכה להתבצע בשלב מוקדם יחסית של גילוי העבירה. יש אנשים שיעשו טוב אם יפנו לעורך הדין עוד במהלך המעצר שלהם, שכן הם ינחו אותם כיצד להתנהג במפגש מול השוטר, ויבהירו להם את הזכויות והחובות שלהם, לפני המעצר שהוא בלתי נמנע.

עורך דין תעבורה טוב ידע ללוות את הלקוח שלו גם בזמן המעצר, גם בבית המשפט, וגם למצוא את החורים הרלוונטיים בהתנהלות של גורמי האכיפה, על מנת לנצל אותם על הצד הטוב ביותר בזמן הדיון.

 

נסיבות שעשויות לאפשר את צמצום העונש במקרי נהיגה בזמן פסילה

עבודה נכונה של עו"ד תעבורה תביא לבטח להקלה בענישה, וזה חשוב מאוד כאשר העונש המקסימלי הוא מאסר בפועל. במהלך תיקים של עבירות נהיגה בפסילת רישיון יש לעיתים קשיים ראייתיים, נסיבות אישיות חריגות, ועוד מגוון רחב של אלמנטים שיכולים לעזור לו לקבל עונש מינימלי ולחזור לחייו כשהוא מרצה את שאר תקופת הפסילה שלו כנדרש.

 

לסיכום

נהיגה בזמן פסילה היא כמובן מסוכנת מאוד, ואת הסיכון הזה רק בודדים מרשים לעצמם לקחת. הענישה אמנם צריכה להיות בהתאם, אך כאשר יש נסיבות מקלות ו/או קשיים ראייתיים, עורך דין תעבורה צריך לקחת את ההזדמנות בשתי הידיים, להוכיח זאת בבית המשפט, ולסיים את התיק עם התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוחות שלו.

נהיגה בזמן פסילה
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: