משפט נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות היא נהיגה המסכנת לא רק את הנהג השיכור אלא את כל הרכבים המשתמשים בדרך, את נהגיהם והנוסעים בהם. היא עלולה להשפיע באופן משמעותי על הנהיגה, כאשר הנהג יתקשה לקבל החלטות באופן מהיר, לא יבחין ברכבים או חסמים הנמצאים מולו ועלול לבצע עבירות תנועה נוספות כמו נהיגה במהירות מופרזת, אי ציות לתמרורים או רמזורים ועוד.

המשטרה מפעילה את מירב המאמצים כדי לתפוס נהגים שיכורים, כך ששוטר יכול לעצור כל נהג ולדרוש ממנו לבצע בדיקת ינשוף, גם אם לא מתעורר אצלו חשד כי הנהג אכן שיכור. במידה ובדיקת הנשיפה אכן מגלה כי רמת האלכוהול בגופו של הנהג גבוהה מהמותר, רשיונו עלול להישלל באופן מיידי והוא יקבל כתב אישום וזימון לבית המשפט.

כדי לעמוד בפני בית המשפט, הוא יידרש להיות מלווה בייצוג של עורך דין תעבורה, אשר ינסה להקל מעונשו ולטעון לזכותו.

 

מה קורה מיד עם המעצר על נהיגה בשכרות?

שוטר רשאי לעצור נהג ולדרוש ממנו לבצע בדיקת ינשוף או נשיפה, גם אם לא התעורר בו החשד כי הנהג אכן נהג בהיותו שיכור. ההמלצה היא לשתף פעולה עם השוטר העוצר, ולהסכים לבצע את הבדיקה. אין שום היגיון בסירוב לבדיקה זו, מכיוון שגם אם סירב הנהג לביצוע הבדיקה, הוא יקבל כתב אישום וזימון לבית המשפט.

בנוסף לכך, הוא יכול לעמוד למשפט ואף להיות מורשע גם אין בנמצא בדיקת מעבדה אשר תוכיח את שכרותו. כך או כך, אם מתגלית רמת אלכוהול הגבוהה מהמותר בגופו של הנהג, רישיונו עלול להישלל באופן מיידי ואוטומטי והוא יקבל זימון להתייצב אצל קצין בכיר לשימוע. בשימוע, יוכל הקצין להאריך את פרק הזמן של שלילת הרישיון עד 90 יום. כמו כן, יקבל הנהג לידו זימון לבית המשפט ותאריך להתייצבותו, בכפוף לכתב אישום.

 

הצורך בעורך דין תעבורה לליווי הנאשם במשפט נהיגה בשכרות

את שירותיו של עו"ד תעבורה כדאי לשכור כבר בעת המעצר הראשוני. הסיבה לכך, היא שבמהלך המשפט נדרש עורך הדין להציג כשלים וליקויים מהותיים שנעשו בעבודת המשטרה. אם הוא יעורב כבר בשלבי החקירה הראשונים, ייקל עליו לבחון את המקרה מקרוב ולהבחין באותם כשלים, אשר יוכלו להוביל להקלה בעונש.

מעבר לכך, עצם נוכחותו של עורך הדין במהלך השימוע שנערך, יכול להקל על העונש הזמני, ולמנוע מהנהג להגיד דברים או לעשות מעשים אשר ישמשו לאחר מכן כנגדו.

 

מה קורה במהלך משפט נהיגה בשכרות?

בית המשפט יקבע, על פי רוב את העונשים על נהיגה בשכרות על פי העונשים הנהוגים בחוק. עונשים אלה כוללים שלילת רישיון לפרק זמן שלא יפחת משנתיים, קנסות גבוהים והתניות שונות, כמו למשל התניית חידוש הרישיון ועד מאסר על תנאי. חומרת הענישה תקבע על פי חומרת המקרה. במידה והנהג היה מעורב גם בתאונת דרכים בעת היותו שיכור, העונשים עלולים להיות חמורים אף יותר.

עורך דין תעבורה, כאמור, בדומה למשפטי תעבורה אחרים ינסה לערער על עבודתה של המשטרה כדי להקל מעונשו של הנתבע. אם הוא יצליח להוכיח כשלים אלו, ישנה סבירות כי הוא יוכל לחתום על הסכם פשרה עם התביעה, על עבירה בדרגת חומרה נמוכה יותר מנהיגה בשכרות, הנקראת נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

משמעות עבירה זו היא שהעונשים הקבועים עליה הם שלילת רישיונו של הנהג לתקופה של שלושה חודשים בלבד. עם זאת, אין להסתמך על תסריט אופטימי זה, כיוון שלא כל המקרים מסתיימים כך. לשם תוצאה שכזו יש לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה מנוסה, מקצועי וידוע בתחום.

 

איך לבחור עורך דין תעבורה לטובת ייצוג משפטי במשפט נהיגה בשכרות?

עורכי דין רבים נמצאים ברשת האינטרנט, ולמעשה חיפוש פשוט עשוי להעלות שמות רבים. אולם לתוצאות אופטימליות בתיק, כדאי להגיע לעורך דין תעבורה אשר שמעתם עליו המלצות מפה לאוזן. בדרך כלל, שמו של עו"ד תעבורה הולך לפניו, כאשר הוא מצליח להקל מחומרת העונשים בתיקים אשר נדמו כקשים בתחילה, או כאשר הוא מלווה באופן אמפתי וצמוד את עובר העבירה.

לפני ששוכרים את שירותיו של עורך דין תעבורה ספציפי, כדאי לוודא כי עורך הדין המנוסה הוא זה אשר ייצג אותך בבית המשפט, ולא מתמחה אחר הנמצא במשרד. כמו כן, לא כדאי להאמין לעורכי דין אשר מהללים עצמם ומבטיחים הרים וגבעות בהקלה בעונש, עוד לפני שראו את חומרי החקירה.

אין להקל ראש בבחירת עורך הדין המייצג, מכיוון ששלילת רישיון אינו דבר של מה בכך, במיוחד בימינו המודרניים כאשר כל כך הרבה אנשים תלויים ברישיון זה למטרות פרנסה או בריאות.

 

לסיכום

לאחר מעצר נהג אשר בגופו נמצאו רמות אלכוהול גבוהות, הוא יזומן לשימוע אצל קצין גבוה ולאחר מכן יידרש להתייצב בבית המשפט. בעת השימוע, יהיה רשאי הקצין להאריך את שלילת רישיונו, ובבית המשפט עלולים להחמיר עונש זה אף יותר, ולהוסיף על השלילה עוד קנסות והתניות שונות ואף מאסר על תנאי.

במהלך משפט נהיגה בשכרות, יידרש הנהג להיות מיוצג על ידי עו"ד תעבורה, אשר יעשה הכל כדי להקל מהעונש הצפוי הפוטנציאלי. במסגרת מאמצים אלה, יידרש עורך הדין לערער על עבודתה של המשטרה ולטעון כי נוהל המעצר, הבדיקה, מילוי הדוח או השימוע לוו בכשלים משמעותיים ומהותיים לתקינות ההליך כולו.

בנסיבות מסוימות, יוכל עורך הדין להגיע להסכם פשרה עם התביעה על דרגת חומרה נמוכה יותר של עבירה, אשר תוביל לעונשים חמורים פחות. אולם, לשם כך, יש לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה, אשר נחל כבר הצלחות דומות ויש ברשותו רקורד אשר יכול להעיד על ניסיונו הרב.

משפט נהיגה בשכרות
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: