מעשה מגונה בפומבי

בעולם שלנו קיימים כל מיני קודי התנהגות, שעליהם אנחנו צריכים לשמור על מנת לעמוד בסטנדרטים הנורמטיביים של החברה. לצד קודי התנהגות אלו, שהם מעין חוקים לא כתובים באשר להתנהגות הלגיטימית שלנו בפומבי, קיימים גם חוקים של ממש שמגדירים בדיוק מה מותר לנו לעשות בציבור ומה לא.

מעשה מגונה בפומבי הוא אחד מן הדברים שאסור לאף אחד מאיתנו לבצע, והוא עבירה שעלולה להוביל לכדי הליך פלילי מורכב שעונשים וסנקציות בצידו. לכן אדם שנחשד או נאשם בביצוע מעשה מגונה בפומבי, מוטב לו שיסתייע בשירותיו של עורך דין פלילי. בסקירה שלפניכם נסביר את פשר המושג "מעשה מגונה בפומבי" ואת המשמעויות המשפטיות שלו.

מה זה בכלל מעשה מגונה בפומבי?

יש כל מיני דברים שאותם מותר לנו לעשות בפומבי: אנחנו יכולים להשתזף בבגד ים בחופי הים, לערוך פיקניק עם חברים על גדותיו של נהר הירקון, אנחנו יכולים לערוך ארוחת על האש מפנקת בפארקים מוגדרים ועוד. לעומת זאת, יש דברים שביצועם בפומבי מהווה עבירה חמורה על החוק, ולכן אין לעשות אותם בשום תרחיש.

מעשה מגונה בפומבי הוא אחד מהדברים הללו, והוא כולל מעשים שנעשים למטרת גירוי, ביזוי או סיפוק מיני, ועצם ביצועם מהווה מטרד לציבור. מדובר כאן, בין היתר, על מעשים כמו חשיפת האיברים המוצנעים בציבור, אוננות פומבית ועוד.

 

למה שמישהו יבצע מעשה מגונה בפומבי?

המניעים לביצוע מעשה מגונה בפומבי יכולים להיות מניעים רבים. קיימים מניעים כמו הפרעות נפשיות שגורמות לביצוע העבירה, וקיימים גם אנשים שמבצעים מעשה מגונה בפומבי מתוך עצם היותם חולי מין, מטרידים סדרתיים וגם אנשים משועממים שאינם מבינים בהכרח את המשקל הכבד של מעשיהם.

 

מעשה מגונה בפומבי – העונשים הפוטנציאלים

מערכת המשפט אינה מקלה ראש בעבירות מסוג מעשה מגונה בפומבי, ומגנה אותן בכל תוקף.היות ומעשה מגונה בפומבי הוא עבירת מין לכל דבר ועניין, העונשים בצידה הם כבדים.

בין היתר, ניתן להבחין בעונשי מאסר של עד שנה לעבריין שביצע מעשה מגונה בפומבי ללא הסכמת האנשים שנוכחו במעמד, וכן לעבריין שמנצל את סמכותו לשם ביצוע מעשה שכזה. במידה ומדובר בקורבנות שהם קטינים, העונש יכול להגיע גם לשלוש שנות מאסר.

מעשה מגונה בפומבי
מעשה מגונה בפומבי

מה קורה כאשר מעשה מגונה בפומבי נעשה על ידי אדם עם בעיה נפשית?

מערכת המשפט יודעת להבדיל בין אנשים בריאים בנפשם שמבצעים מעשה מגונה בפומבי, וצריכים לשאת במלוא חומרת העונש והאחריות עבור ביצוע מעשיהם, לבין אנשים הלוקים בנפשם מסיבות כאלו ואחרות, כמו מחלות נפש, סיפור חיים מורכב ועוד.

כמובן שכל אלו צריכים יהיו להיות מוכחים בפני בית המשפט בצורה חד משמעית, אולם במקרים מסוימים מערכת המשפט תסכים להפחית בעונשו של הנאשם, ואף לא תטיל אותו כלל, ככל שמדובר באדם שביצע את העבירה בעקבות הפרעה נפשית.

 

מעשה מגונה בפומבי – באילו מקרים כדאי להתייעץ עם עורך דין פלילי

היות ומעשה מגונה בפומבי מוביל להליך משפטי מורכב, כל אדם הנחשד או נאשם בביצוע העבירה נדרש לליווי מקצועי מטעם עורך דין פלילי. במסגרת ההליך המשפטי, ידרש העבריין להציג בפני חוקרי המשטרה וייתכן גם שבפני בית המשפט, את גרסתו לאירוע שהוביל לחשדות המיוחסים לו, לצד הוכחות וראיות שונות שיגבו את טענותיו אל מול טענות המתלוננים או התביעה.

כל זאת במטרה להוכיח את חפותו או בניסיון להפחית מחומרת העונש שאותו הוא עומד לקבל עבור ביצוע העבירה. עורך דין פלילי הוא זה שיוכל לייעץ וללוות את החשוד / הנאשם ולהדריך אותו כיצד לפעול מול גורמי האכיפה והחוק כדי למצות את מירב הזכויות שלו.

 

על חשיבות הניסיון המקצועי של עורך דין פלילי בייצוג נאשמים בביצוע מעשה מגונה בפומבי

לפחות בחלק מהמקרים, עבריינים שנאשמים בביצוע עבירות שונות, כמו מעשה מגונה בפומבי, עומדים לראשונה מול מערכת משפטית נוקשה ומסודרת. עורך דין פלילי מביא איתו ניסיון עבר, שיוכל לסייע לעבריינים ברגע האמת.

הניסיון כולל היכרות עם כלל השלבים בדרך להליך המשפטי, וכן לקיחת חלק במשפט עצמו. הניסיון הזה יכול לשרת את העבריינים הנאשמים בזמן ההליך המשפטי הספציפי שלהם, ולהביא לכדי תוצאות טובות.

 

האם כל מעשה מגונה בפומבי מגיע לדיון בבית המשפט?

בית המשפט הוא הסמכות הממונה על מתן עונשים לעבריינים המורשעים בפלילים. היות ומעשה מגונה בפומבי הוא עבירה פלילית לכל דבר ועניין, ברגע שתתקבל תלונה במשטרה עבור ביצועו של המעשה – תחל חקירה שעלולה להגיע לפתחו של בית הדין הפלילי.

במידה ומסקנות החקירה יצביעו על כך שיש לערב את בית המשפט במקרה ולהעביר לידיו את ההחלטה בעניין התלונה, יחל הליך משפטי שיתנהל כדיון בבית המשפט הפלילי.

 

מעשה מגונה בפומבי – עורך דין פלילי צריך להכיר את המקרה על בוריו

על מנת שעורך דין פלילי אכן יוכל להשתמש במגוון הכלים, הסעדים והניסיון המקצועי שבהם הוא מחזיק, הוא צריך להכיר את מכלול הפרטים הנוגעים לאירוע שהוביל להגשת כתב האישום כנגד מרשו. ברגע שעבריינים משתפים פעולה בצורה מופתית עם עורך דין פלילי, באפשרותו לפעול לקידום טובתם האישית.

עורך דין פלילי שלא חשוף לכלל הפרטים, עלול לייצג את העבריין בצורה קלוקלת שלא תוביל לתוצאות הרצויות לו. שיתוף הפעולה של לקוח עם עורך הדין המייצג אותו, אם כן, הוא תנאי הכרחי לבניית קו הגנה מנצח.

 

בשורה התחתונה

עם עורך דין פלילי לצידכם, אתם יכולים לשפר את סיכוייכם לכך שתוצאות ההליך המשפטי יהיו לטובתכם, ושהעונש שתקבלו במידה ותורשעו בביצוע עבירת מעשה מגונה בפומבי יהיה מופחת.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

תקיפה מינית

ההגדרה של תקיפה מינית והצורה שבה התרבות והחוק מתייחסים לנושא השתנתה באופן ניכר לאורך השנים וממשיכה להשתנות בימים אלו. ההגדרה הזו משתנה בין תרבויות שונות

ביצוע מעשי סדום – עונש

עבירות מין נמנות עם העבירות הפליליות החמורות ביותר שעבריין יכול לבצע. מערכת המשפט במדינת ישראל מתייחסת בחומרה רבה לעבריינים שנמצאים אשמים בביצוע עבירות מין, בניסיון

הפצת סרטון מיני באינטרנט

כניסתו של האינטרנט אל חיינו לפני כמה עשורים הביאה איתה, אמנם, לא מעט דברים חיוביים, אך לצידם ניתן להבחין בקלות גם בלא מעט תופעות שליליות

עבירות מין במחשב – עונש

מהרגע שבו רשת האינטרנט נכנסה לחיינו, הם השתנו מן הקצה אל הקצה. פעולות שנדמה היה שלא נוכל לבצע לעולם מתבצעות היום בלחיצת כפתור, ונפתחו בפנינו

מעשה מגונה בפומבי – עונש

ישנם מעשים שעשייתם במרחב הציבורי מהווה עבירה חמורה על החוק. מעשה מגונה בפומבי נמנה עם סוגי המעשים האלה, והוא כולל פעולות שמתבצעות לשם גירוי, פרובוקציה,