מעבדות סמים – העונשים בחוק

סעיף 6 בפקודת הסמים המסוכנים בישראל, מכסה את נושא ההפקה והייצור של סמים מסוכנים על כל היבטיהן ועל כל צורותיהן. כל אדם בישראל הנאשם בייצורם או בהחזקתם של סמים מסוכנים, בין אם במסגרת מעבדות סמים או בפלטפורמה אחרת, צפוי לעונשים הקבועים בדין הפלילי, ועשוי להזדקק לשירותיו של עורך דין פלילי על מנת שיוכל לחלץ את עצמו מהתסבוכת הכרוכה בהרשעה בהפעלת מעבדות סמים וייצור סמים.

מהם סמים ומדוע הם נחשבים בעייתיים מבחינת החוק? מה זה מעבדות סמים ומדוע הקמתן והפעלתן בתחומי ישראל אסורה? כיצד בוחרים עורך דין מהתחום הפלילי המתמחה בהגנה על חשודים ונאשמים בעבירות הנוגעות למעבדות סמים? בסקירה זו נרחיב את היריעה בעניין מעבדות סמים – העונשים בחוק והדרך להיחלץ מהם.

מהם סמים על פי הדין הפלילי במדינת ישראל?

המונח סמים הוא מונח כוללני בעברית, המאגד תחתיו מגוון של תרופות ותרכובות כימיות מסוגים שונים. יחד עם זאת, בשפה העברית העכשווית, המונח סמים משויך לרוב לעולם הפלילים. המושג 'סמים' בהקשרו המודרני, אם כן, מתייחס לחומרים שהשימוש בהם הוא כזה העלול להשפיע על הגוף של המשתמשים ותודעתם.

ישנם במקרים אשר בהם סמים עשויים להיות דווקא חומרים טבעיים, כמו בדוגמא של פטריית הזייה, למשל. אולם ברוב המקרים, סמים הם חומרים סינתטיים שבייצורם הושקעו מאמצים, מחשבה, ידע וכספים רבים, בשאיפה לייצר רווחים נאים ממכירתם.

 

מהן מעבדות סמים ומה קורה בהן, בעצם?

מעבדות סמים הן המקומות שבהן מיוצרים לרוב סמים בימינו. במעבדות הסמים מתבצע הליך הפיכתם של חומרי גלם תמימים וטבעיים לכאורה שניתן להשיגם בשפע, לסמים מסוכנים האסורים בשימוש על פי חוק. הכנת והפקת מרבית סוגי הסמים אשר נמצאים כיום בשימוש בארץ ובעולם, איננה יכולה להתבצע ללא מעבדות סמים.

 

מדוע אסור להקים ולהפעיל מעבדות סמים בתחומי ישראל?

אף שיש גופים ספציפיים בארץ שניתן להם היתר מיוחד לייצור סוגי סמים מוגדרים שנועדו בעיקר לשימושים רפואיים, ככלל, ייצור סמים בארץ הוא בלתי חוקי, הן כשמדובר על ייצור למטרת מכירת סמים והן כשמדובר על ייצור למטרת צריכה אישית.

יחד עם זאת, לא אחת קורה שאנשים שמשתמשים בסמים על בסיס קבוע, מחליטים להקים מעבדת סמים, מתוך שאיפה לצמצם בהוצאותיהם סביב רכישת הסמים לשימושם האישי. כאמור, מדובר על הפעלת מעבדות סמים באופן בלתי חוקי, היות והדרך היחידה להחזקה חוקית של סמים ושימוש חוקי בהם, היא לקבל היתר ייעודי לכך מהגורמים המוסמכים. היתר כזה לא ניתן לכל אחד אלא רק לגופים מסחריים העוסקים בתחומי הפארמה והמחקר, בדרך כלל.

מעבדות סמים – העונשים בחוק
מעבדות סמים – העונשים בחוק

 

העונשים בחוק והסיבה שאתם זקוקים לעורך דין כדי להיחלץ מהם

העונשים בחוק הפלילי במדינת ישראל בגין שימוש בסמים, הם קשים למדי. הדבר נכון עוד יותר, כשמדובר על הפעלת מעבדות סמים. על פי רוב, אדם שהורשע בהפעלת מעבדות סמים בארץ, עומד בפני עונש מאסר לתקופה של עד 20 שנים. הענישה עלולה להיות משמעותית עוד יותר, במידה והמעבדה הופעלה למטרת ייצור סמים לשם סחר בסמים ולא רק לצריכה עצמית.

במקרים של עמידה בפני כתב אישום בגין הפעלת מעבדות סמים, הגורם המקצועי שיש לפנות אליו כדי לנסות ולתקן את המצב המורכב, הוא עורך דין פלילי המתמחה בתיקי עבירות סמים.

 

האם עורך דין פלילי יכול לעזור למי שנאשם בהפעלת מעבדות סמים?

כשבוחרים עורך דין פלילי למטרת ליווי וייצוג בתיקי סמים ומעבדות סמים, יש לבחור בחוכמה ובזהירות. זאת, מאחר והבחירה בעורך דין פלילי טוב, עשויה לחולל הבדל של ממש בין מצב של הרשעה למצב של זיכוי, וגם במקרה של הרשעה, עורך דין פלילי חזק באמת, יודע למצוא דרכים להפחתה בעונשו של מרשו למרות סעיפי האישום הנזקפים לרעתו.

 

כיצד בוחרים עורך דין פלילי המתמחה בהגנה על חשודים בהפעלת מעבדות סמים?

ישנם מקרים שבהם עורך דין פלילי צריך לסייע לאנשים שהקלות והזמינות של הכלים להקמת מעבדות סמים הצליחו לדרדר אותם למעשה שההשלכות שלו בעייתיות מאוד לטווח הרחוק. עורך דין פלילי מקצוען ובעל שם בתחומו, הוא כזה שיגיע במקרים רבים עם המלצות מעולות מלקוחות עבר שקיבלו שירות טוב ומועיל ממנו.

בנוסף על הצורך לבחון את ההמלצות שעורך הדין הפלילי מגיע עימן ומציג לכם מיוזמתו, מן הראוי גם לבצע בירור מול במנועי החיפוש באינטרנט, שם תוכלו גם למצוא חוות דעת אובייקטיביות על אותו עורך דין. יחד עם זאת, הדבר הכי חשוב בבחירת עורך דין סמים מומלץ, הוא ההתרשמות האישית שלכם מעורך הדין והכימיה שנוצרה ביניכם לבינו.

 

מודאגים מהעונשים בחוק בגין הפעלת מעבדות סמים? התייעצו עם עורך דין

במרבית המקרים, האמון שנוצר בין עורך הדין לבין הלקוח הוא אחד המדדים האיכותיים ביותר ליכולתו של עורך הדין לספק לכם את התוצאות להן אתם מקווים. מצד אחד, עורך הדין סומך עליכם כלקוחות שתדאגו להציג בפניו את הסיפור המלא בכל הנוגע למקרה שהוביל לפתיחת ההליכים הפליליים כנגדכם.

ומאידך, אתם כלקוחות חייבים לחוש שאתם יכולים לסמוך על עורך הדין שמולכם, שיעשה שימוש בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת למנוע את הרשעתכם בסעיפי האישום אשר מיוחסים לכם, או לכל הפחות – להמתיק את גזר דינכם.

בסופו של יום, עורך דין סמים עם ניסיון עשיר ידע לבחור את האסטרטגיה המתאימה ביותר למקרה שלכם כדי שתסיימו את ההליך הפלילי במינימום נזקים ומינימום זמן. בהצלחה!

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עבירות ייצור סמים

פקודת הסמים המסוכנים, מגדירה אילו פעולות מהוות עבירות סמים, פעולות כגון: ייצור, הכנה, הפקה, החזקה, סחר, ייבוא וייצוא של סמים. הפקודה מפרטת גם מהם החומרים

סמים לצריכה עצמית

על פי פקודת הסמים בישראל, חל איסור על אספקת סמים לצריכה עצמית, ללא אישור מתאים (קרי: אישור לאחזקת קנאביס רפואי, למשל). אדם הנתפס עם סמים,

אי הפללה בקנאביס

משמעותה של אי הפללה היא התייחסות מקלה לעבירה מסוימת, ובהקשר של אי הפללה בקנאביס – הכוונה הינה למקרה של צריכה עצמית של קנאביס. הצעת החוק

תפיסת סמים שיובאו מחו"ל

בעיית הסמים היא בעיה מוכרת ביותר, ולצערנו היא רווחת במיוחד במדינת ישראל. משטרת ישראל פועלת רבות על מנת למגר את תופעת ייבוא הסמים והסחר בסמים,

חילוט רכוש בעבירות סמים

אחד האמצעים המשמעותיים ביותר שבית המשפט עשוי לעשות בו שימוש נגד מי שביצע עבירות סמים, הוא לחלט רכוש השייך לו לטובת אוצר המדינה. יש מקרים

עבירת תיווך בעסקת סמים

פקודת הסמים המסוכנים התשל"ג 1973 עוסקת בכלל ההיבטים של העיסוק בסמים. הפקודה מגדירה במפורש את הענישה אשר מי שעוסק בתיווך בעסקת סמים עלול לספוג. מדובר