מכשירים לצורך אכיפת מהירות מופרזת

אכיפה היא האלמנט החשוב ביותר בשמירה על החוק, לצד ענישה ותגובה מהירה. המשטרה יודעת שכדי לאכוף את החוקים שלה, היא חייבת להשתמש במגוון רחב של אמצעים כדי להשיג את המטרה. אחת מן הבעיות הגדולות ביותר על כבישי ישראל היא נושא המהירות המופרזת, וכיום כדי להתמודד עם הנושא, יש שלושה סוגים שונים של אמצעים טכנולוגיים המודדים מהירות בזמן אמת.

עבירות מהירות מצריכות מהשוטרים להפעיל מכשור מתקדם, וזאת על מנת לתפוס את עברייני התנועה "על חם".

 

מהם מכשירים לצורך אכיפת מהירות מופרזת?

הסוגים השונים של מכשירים לצורך אכיפת מהירות מופרזת מאפשרים לשוטרים גמישות בשימוש, וכן שימוש אוטומטי. השוטרים לא יכולים להיות בכל מקום, ולכן מערכת מצלמות מתקדמת מאפשרת למדוד מהירויות בכבישים מסוכנים, ללא נוכחות פיזית של שוטר. כל השיטות של מדידת מהירות הן מורכבות, מפני שהמכשירים לא תמיד מדויקים.

יש הרבה תקדימים של ביטול ומחיקת דוחות בעקבות עבודה לא תקינה של מכשירים, ולכן, חשוב להצטייד בשירותיו של עורך דין תעבורה כדי לנסות ולהתמודד עם הדו"חות בבית המשפט, כדי לכל הפחות להוריד את מדרג הענישה.

 

סוגים של מכשירים לצורך אכיפת מהירות מופרזת

סוגים שונים של מכשירים לאכיפת מהירות מופרזת, מצויים בשימוש משטרת ישראל, כאשר אלו הם המוכרים ביניהם:

 

הדבורה

הסוג הראשון של מכשירים לצורך אכיפת מהירות מופרזת הוא הדבורה. הדבורה הוא מכשיר למדידת מהירות המותקן בתוך הניידת, ויכול לעבוד כאשר העבירה מבוצעת על יד ניידת. במקרה כזה, יכול השוטר לעצור את הנהג במקום על פי הנהלים, ואף לבצע לו שלילה מנהלית ל-30 עד 90 ימים, בכפוף לשימוע.

החיסרון, מבחינת המשטרה, הוא שכאשר אנשים מזהים ניידות, הם מורידים את המהירות שלהם באופן אוטומטי. בנוסף, גם מכשירי הדבורה התגלו כלא מדויקים במאת האחוזים.

 

הממל"ז

המכשיר השני איתו אוכפים עבירות מהירות הוא ה"ממל"ז", הלא הוא מד הלייזר. מד הלייזר הוא האמצעי הויזואלי ביותר, והוא זה בו משתמשים שוטרים כאשר הם נמצאים מחוץ לניידת, בתנוחת צילום. גם כאן, אם הנהג זיהה את הניידת מרחוק, הוא ככל הנראה יוריד את המהירות שלו.

חשוב לזכור שיש סטיית תקן למכשירים הללו, וגם כאן, מכשיר שמופעל בצורה ידנית, והמהירות של העבירה היא על הגבול, אלו דברים אשר עו"ד תעבורה טוב יכול למחות עליהם, לערער את האמינות שלהם ולזכות במשפט.

 

מצלמת המהירות

המכשיר השלישי, ואולי הבעייתי ביותר הוא כמובן מצלמת המהירות. מצלמות המהירות מפוזרות בנקודות מפתח בכל רחבי הארץ, ובעיקר במקומות בהם יש סיכוי גבוה לעבירות מהירות מסוכנות. עם זאת, גם כאן, המצלמות הללו הוכחו כבעייתיות מאוד, ויש הרבה אנשים שזוכו מאשמה בגלל המורכבות שבתוצאות שהן מספקות.

המצלמות הן לרוב די בולטות, וגם נמצאות באפליקציות הניווט השונות, כך שאפשר בהחלט להתכונן אליהן מראש ולהוריד את המהירות של הנסיעה לפני שמתקרבים אליהן.

 

עבירות מהירות בכבישי ישראל ומכשירים לצורך אכיפת מהירות מופרזת

עבירות מהירות נעשות על ידי הרבה מאוד אנשים, כי קל מאוד לא לשים לב למהירות הנהיגה, אם היא תואמת את המהירות של הנהגים האחרים בכביש. בנוסף, הרבה אנשים ממהרים ולא תמיד שמים לב, ובתוך כך, יש את עניין בטיחות הנסיעה, בלי קשר לנהיגה.

יש מדרג שלם של עבירות מהירות וההשלכות שלהן, כאשר זה יכול לנוע בין קנס פשוט של כ-250 שקלים, דרך קנסות גבוהים יותר ונקודות משמעותיות, ועד לשלילת רישיון, מאסר על תנאי או מאסר בפועל, אם העבירה כללה גם נזק בגוף או ברכוש.

 

עבודתו של עורך דין תעבורה בנושא מכשירים לצורך אכיפת מהירות מופרזת

כדי להתמודד עם דו"חות מהירות, יש לפנות לשירותיו של עורך דין תעבורה המתמחה בנושא המהירות המופרזת באופן ספציפי. עו"ד תעבורה מבין את הבעייתיות המובנית הנמצאת בתוך אמצעי האכיפה השונים. בכל אמצעי טכנולוגי יש סטיית תקן, שהיא לא מתקבלת על פי חוק. בנוסף, יש נסיבות לנהיגה המהירה, כולל צורך להגיע במהירות לבית החולים, או לסייע לכל אדם אחר במצוקה.

לכן, עורך דין תעבורה ידע לשים את הדברים המרכזיים במרכז השולחן בדיון, ולראות כיצד אפשר להוריד את מדרג הענישה בצורה משמעותית.

 

תרומתם של מכשירים לצורך אכיפת מהירות מופרזת להפחתת הסיכון לביצוע עבירות מהירות

עבירות מהירות הן עבירות מסוכנות, מכיוון שהן מורידות את זמן התגובה של נהגים כאשר הם נתקלים בצרה. הם מעלים את רמת הפגיעה ושמים בסיכון לא רק את הנהג, אלא את כל מי שנמצא ברכב, ואפילו בסביבתו הקרובה על הכביש. אמצעי אכיפה הם חשובים, לא רק בגלל שהם תופסים את הנהגים, אלא בעיקר בגלל שהם מרתיעים.

נהגים יסעו לאט יותר ליד שוטרים, ויורידו את המהירות כאשר הם נתקלים בניידת או במצלמה. בתוך כך, השוטרים צריכים לזכור שהמטרה העיקרית שלהם היא להוריד את מהירות הנהיגה בכבישים, ולא לתפוס נהגים כי אפשר.

 

נעצרתם על נהיגה במהירות מופרזת? כך עליכם לפעול

ברגע הראשון בו נעצרים על נהיגה במהירות מופרזת, יש המון תסכול ועצבים. עם זאת, חשוב לשמור על הדו"ח ולא לזלזל בו, כדי לא לקבל סנקציות חמורות יותר מאלו שכבר קיבלתם. הדו"חות לא נשכחים על ידי המערכת, והענישה יכולה להחמיר בצורה מהירה מאוד.

בנוסף, יש להתקשר לטלפון של עו"ד תעבורה במהירות, כדי שיעזור לכם להתמודד עם המצב אליו נקלעתם, גם אם זה באותו רגע, ולבטח לאחר מכן, כאשר יש צורך להתמודד עם המשפט.

 

לסיכום

אף אחד לא רוצה להיקלע לקבלת דו"ח מהירות, מכל סיבה שהיא. עם זאת, חשוב לזכור שגם מד הלייזר, גם המצלמות וגם הדבורים הם אינם מכשירים מדויקים מדי. כדי לדעת להוריד את מדרג הענישה, עורך דין תעבורה הוא כזה שחייב להיות נוכח בכל התהליך של הדיון, כדי לבחון את התנהגות השוטרים, את השימוש במכשירים ואת הסיטואציה עצמה באופן כללי.

מכשירים לצורך אכיפת מהירות מופרזת
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: