מימוש זכויות רפואיות

אנשים רבים נולדים אל העולם כשהמצב הבריאותי שלהם הוא תקין במאת האחוזים, והם מתחילים את החיים מנקודת פתיחה בריאה ושלמה. לעומת אותם אנשים, אנשים אחרים מגיעים אל העולם עם כל מיני בעיות רפואיות שונות, שמהן מתחיל מסלול חיים שמערב לא מעט גורמים רפואיים, טיפולים, בדיקות, זכויות, הקלות ועוד.

מסלול החיים הזה יכול להיות רלוונטי גם לאנשים שנולדו עם בריאות תקינה ב – 100%, אבל לאורך החיים גילו מצב רפואי שונה, שבא לידי ביטוי במגוון מחלות ובעיות רפואיות אחרות. לצערנו, חלק מהאנשים האלו עולים על מסלול החיים הזה בעקבות רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית ומימוש זכויות רפואיות הם שניים מהנושאים שהכי חשוב להכיר מקרוב, על מנת לדעת כיצד להתמודד איתם בצורה שתיטיב עד כמה שניתן עם חייהם של החולים, ועל מנת להבין אילו דרכי התמודדות קיימות איתם.

 

מהי רשלנות רפואית?

בשלב הראשון נתייחס לנושא של רשלנות רפואית. מדובר כאן על נושא כאוב, איום ונורא, שמביא איתו השלכות מזעזעות שעלולות אף לגבות חיי אדם. רשלנות רפואית היא מצב שבו גורמים רפואיים שאמונים על טיפול בחולים מתרשלים בתפקידם, באחד או יותר משלבי האבחון והטיפול.

החולים שמגיעים לטיפול אצל הגורמים הרפואיים שמים אצלם את כל מבטחם, ויודעים שהם אלו שיכולים לסייע להם בהתמודדות עם המחלה שלהם. לפיכך, רשלנות רפואית הופכת לנוראית כפליים, משום שלחולים לא נותר אלא להאמין לדבריהם של הגורמים הרפואיים, ולקבל את דבריהם ללא עוררין.

 

מתי רשלנות רפואית עלולה להתרחש?

רשלנות רפואית עלולה להופיע באחד או יותר מן המצבים הבאים:

  1. תלונה ראשונית בפני גורם רפואי, שאינו יפנה את המטופל לשלבי הטיפול הנכונים, כמו פגישה עם רופא מומחה, בדיקות ועוד.
  2. במידה ונשלח המטופל לבדיקות, אבחון לא נכון של התוצאות שלהן עומד בגדר רשלנות רפואית.
  3. טיפול רשלני במחלה שאובחנה, בין אם אובחנה נכונה ובוודאי שגם במקרים שבהם היא אינה אובחנה נכונה.
  4. מעקב אחרי הטיפול הרפואי שניתן למטופל והסקת מסקנות שגויה.
מימוש זכויות רפואיות
מימוש זכויות רפואיות

 

כל שלב ושלב עלול להוביל לרשלנות רפואית בדרגה שונה, שתלויה בשלב ההתפתחות של המחלה. ככל שהרשלנות הרפואית מתרחשת בשלבים קריטיים יותר של המחלה, כך עולה הסיכון להשלכות חמורות שישפיעו באופן ישיר על חייו של המטופל.

 

השלכות ומשמעויות של רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בכל אחד ואחד מן השלבים מביאה איתה השלכות ומשמעויות כבירות. בחלק מהמקרים ההשלכות יוכלו עדיין להיות מינוריות באופן יחסי, ועוד ניתן יהיה להכווין את הטיפול במחלה בצורה יעילה לשם ריפוי או התמודדות, אולם במקרים אחרים ההשלכות עלולות להיות הרסניות במיוחד, ולהוביל אף למותם של המטופלים.

בעקבות כך, האפשרות של תביעת רשלנות רפואית היא אפשרות שכדאי שתעלה על השולחן, והיא צריכה להיעשות בליווי של עורך דין רשלנות רפואית. על כל זאת – בהמשך.

 

מימוש זכויות רפואיות – למה הכוונה, בעצם?

ברגע שאדם מתמודד עם מחלות או בעיות רפואיות אחרות, הוא זכאי לבצע מימוש זכויות רפואיות שמגיעות לו מטעם המדינה. זכויות כמו קבלת קצבאות מהמוסד לביטוח לאומי, קבלת שירותים רפואיים נרחבים מטעם קופות החולים, זכויות שקשורות במקום העבודה של החולה, זכויות שקשורות בחברות הביטוח השונות ועוד הן אלו הנכנסות תחת ההגדרה של מימוש זכויות רפואיות.

כמובן שכאשר לא מתבצע מימוש זכויות רפואיות כהלכה וכחוק, ניתן גם כאן לפנות אל עבר הליך משפטי של תביעה.

 

על חשיבותה של תביעת רשלנות רפואית למימוש זכויות רפואיות

חולים רבים שנאלצו להתמודד עם רשלנות רפואית מטעם הגורמים הרפואיים שטיפלו בהם הרימו ידיים מראש, וויתרו על ההליך של תביעת רשלנות רפואית. רק המחשבה על ההליך הארוך והמסובך, העמידה אל מול הגורמים הרפואיים הרשלנים, ההסברים לשופטי בית המשפט ועוד התישה אותם, והם מראש העדיפו לוותר.

תביעת רשלנות רפואית היא ממש לא דבר שכדאי לוותר עליו, משום שהוא זה שיכול למצות את הדין עם הגורמים הרפואיים הרשלנים, וגם להעניק לחולים פיצויים בגבהים שונים, שיוכלו לפצות על עוגמת הנפש שנגרמה להם, וכן לממן את הטיפולים הרפואיים הארוכים שאותם הם צריכים לעבור כעת.

 

כיצד עורך דין רשלנות רפואית מסייע במימוש זכויות רפואיות

הגשת תביעת רשלנות רפואית היא לא דבר שאליו מומלץ לפנות באופן עצמאי. בסופו של דבר, אנשים חולים שמתמודדים עם מחלה ונמצאים בעיצומו של הליך הריפוי שלהם, הם אינם אנשים שמסוגלים לייצג את עצמם, לעמוד בלחצים שההליך המשפטי מביא איתו, ובסופו של דבר עלולים למצוא את עצמם קורסים אל מול העומס.

עורך דין רשלנות רפואית הוא מי שיכול ללוות את החולים בזמן התביעה המשפטית, להוביל אותה בצורה מקצועית, ובסופו של דבר גם להוביל את ההליך המשפטי לתוצאות הרצויות, קרי – מימוש מירבי של הזכויות הרפואיות של הנפגעים.

 

חשוב לזכור כי הדרך למימוש זכויות רפואיות היא מאתגרת גם מבחינה רגשית

מעבר לקושי שהליך משפטי מביא איתו גם כך, בכל הנוגע לאיסוף מסמכים רלוונטים, עמידה אל מול השופטים, התמודדות "פנים אל פנים" עם הגורמים הרפואיים הרשלנים, זמני ההליך הארוכים ועוד, ההליך מביא איתו קשיים רבים שנוגעים דווקא במישור הרגשי.

חולה שספג כל כך הרבה מהמערכת הרפואית הרשלנית, הוא חולה שמביא איתו לא מעט מטענים, והוא עלול להתפרץ פעמים רבות לאורך ההליך ולשבש אותו. עם עורך דין רשלנות רפואית הדבר הזה לא יקרה, משום שהוא זה שיוכל לשמור על ארשת הפנים הרצינית ועל קור הרוח הפנימי כדי להמשיך להוביל את ההליך בצורה מקצועית וטובה.

 

בשורה התחתונה

עם עורך דין רשלנות רפואית החולים יכולים למצות את הדין ולהגיע למימוש זכויות רפואיות בצורה מיטבית, מול הגורמים הרפואיים הרשלנים, ולזכות בפיצויים בהיקפים משתנים של עשרות אלפי שקלים, ולפעמים אף יותר. פנו לעורך דין רשלנות רפואית ותוכלו לפתוח בהליך החשוב לקבלת המגיע לכם.

אחד מתפקידי המדינה היא לדאוג לרווחתם של אזרחיה, לרבות כל הקשור בבעיות רפואיות כמו מחלות שונות ודרכי טיפול בהן. ניתן לממש את הזכויות הרפואיות שלנו למשל על ידי קבלת קצבאות מביטוח לאומי, קבלת שירותים רפואיים מקופות החולים, זכויות רפואיות ממקום העבודה ועוד.
בהחלט כן. הזכויות הרפואיות מגיעות לכם מתוקף היותכם אזרחים במדינת ישראל, ולכן אם היו גורמים רפואיים שהתרשלו בתפקידם ולא העניקו לכם אל מלוא הזכויות המגיעות לכם, ניתן להגיש כנגדם תביעה בתחום הרשלנות הרפואית ולמצות עימם את הדין.
ברוב המקרים, פנייה לערכאות משפטיות כרוכה בהליך ממושך, בעיסוק רב בבירוקרטיה ובהתמודדות מול גורמים משפטיים שונים. עם זאת, זוהי אינה סיבה לוותר מראש על הזכויות שמגיעות לכם מכוח החוק. דרך תביעה תוכלו לקבל פיצוי הולם עבור הנזק ועוגמת הנפש שנגרמו לכם.
שכירת שירותיו של עורך דין שעוסק בתחום הרשלנות הרפואית הוא הצעד המומלץ ביותר לפני הגשת תביעה בנושא זה. עורך הדין בקיא בתחום ומכיר את המערכת, ולכן יידע מהם סיכויי התביעה שלכם, כמה פיצויים בערך תוכלו לקבל כתוצאה מהתביעה וכיצד תוכלו למקסם את זכויותיכם.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מאזניים

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של