מות ילודה כתוצאה מרשלנות

נזקים של רשלנות רפואית תמיד יגררו סבל וכאב, אולם מות ילודה כתוצאה מרשלנות הינה כואבת באופן משמעותי אף יותר, ולו רק בגלל העובדה כי פוטנציאל של חיים שלמים לא מומשו. כאשר קיימת תביעת רשלנות, המובאת בפני בית המשפט, על עורך דין רשלנות רפואית בלידה להוכיח כי קיים קשר ישיר בין הפעולה הרשלנית שנעשתה לבין הנזק שהוביל למות הילודה או הילוד.

פעמים רבות, קיים קושי להוכיח זאת, אולם על עורך הדין לאסוף את כל החומר הרפואי הקיים בתיק, כדי לפרט את השתלשלות האירועים. כמו כן, לרוב, יידרש עורך הדין להביא חוות דעת נוספות של רופאים בכירים אשר יוכלו להעיד על כך שהמקרה הנידון לא עמד בעיקרון או במבחן הרופא הסביר.

מבחן זה מבטא את העובדה שרופאים אחרים היו נוהגים באופן שונה בסיטואציה דומה, על פי הסטנדרטים הקיימים בתחום. משפטים אלה העוסקים ברשלנות הינם משפטים ארוכים וסבוכים, אשר מחייבים ניסיון של עורך הדין, וסבלנות של התובעים.

מהו מות ילודה כתוצאה מרשלנות

סיום שלב ההריון והתחלת הלידה מחייב שיקול דעת וניסיון של הצוות הרפואי בכללותו והרופא המטפל בפרט. בתהליך הלידה, יש לשים לב, באופן קפדני וזהיר למצוקה עוברית מתפתחת. כאשר מתגלית מצוקה עוברית במהלך הלידה, יש לנקוט בצעדים דרסטיים ולהתכונן לסיים את הלידה באופן המהיר ביותר, למשל במעבר מלידה טבעית לניתוח קיסרי.

עיכוב בהחלטה זו עלול להוביל למות הילודה או הילוד או להולדתם במצב קשה אשר לא יאפשר להם להמשיך לחיות לאורך זמן. פעולות נוספות של רשלנות רפואית אשר עלולות להוביל למות הילוד, בתהליך הלידה, עלולות להתרחש בעת נקיטת כוח רב מדי בתהליך, או בחירה בלידה מכשירנית ללא פיקוח או מעקב על מדדי העובר.

מות ילודה עלול להתרחש גם לאחר הלידה, כאש הילודה או הילוד מטופלים במחלקת תינוקות או פגיה. מצבם הפגיע של התינוקות שזה עתה נולדו רגיש לכל שגיאה או החלטה לא נכונה שמתקבלת בגינם, ובעיקר למענה לא מהיר מספיק אשר יכול להצילם ממצוקה.

מות ילודה כתוצאה מרשלנות
מות ילודה כתוצאה מרשלנות

 

משמעות הנזק של מות ילודה כתוצאה מרשלנות

מות ילודה או ילוד עלול להוות נזק ואירוע טראומתי עבור ההורים, ובעיקר כאשר הוא מתרחש על רקע רשלנות. ההורים אשר ציפו לחזור בידיים מלאות מבית החולים, עלולים לחוש בכל שלבי האבל האפשריים, החל מהכחשה ודיכאון עד כעס ואשמה.

ההתמודדות עם רגשות אלו, והחזרה לחיים נורמטיביים ומלאים עלולה להתארך ולקחת זמן רב. ההורים, אשר שרויים באבלם, עלולים להתמודד גם עם בעיות כלכליות הנובעות מתחושות אלו ומונעות מהם לחזור לעבוד ולשלם את חובותיהם.

בעבור הנזק ועוגמת הנפש הנגרמים להם, חשים ההורים צורך לתבוע את הרופא והצוות המטפל על רשלנות רפואית. בתביעה על מות עובר לאחר לידה, יכולים ההורים לתבוע בשם הילוד או הילודה.

ההוכחות הנדרשות לתביעת מות ילודה כתוצאה מרשלנות

בדומה למשפטים אחרים של רשלנות רפואית, גם במקרה של מות ילודה כתוצאה מרשלנות, צריך עורך דין רשלנות רפואית בלידה להוכיח כי קיים קשר ישיר בין הפעולה הרשלנית אשר התרחשה לבין הנזק שנגרם בפועל. בדרך כלל משפטים אלה הינם מורכבים ומערבים שפה ונושאים רפואיים מקצועיים אשר אינם נהירים תמיד להורים או לשאר המעורבים, שאינם מתחום מקצוע הרפואה.

לכן, משפטים אלה אורכים פרק זמן ארוך יותר בהשוואה למשפטים אחרים, כדי לספק זמן לעורכי הדין המנהלים את המשפט ולשופט במשפט, את הזמן להתכונן ולהבין את אותם מונחים רפואיים. מהתובעים נדרשת סבלנות רבה וביטחון מלא בעורך הדין שלקחו לעצמם שיעשה את העבודה באופן המדויק והטוב ביותר.

כדי להצליח להוכיח את עובדת הקשר בין הרשלנות לנזק, על עורך הדין להסתמך גם על חוות דעת של רופאים מומחים נוספים אשר יוכלו להעיד כי המקרה הנדון התרחש שלא על פי עיקרון הרופא הסביר. חוות הדעת יוכלו להדגים מקרים דומים אחרים שהתרחשו והובילו לתוצאה שונה מזו אשר התרחשה במקרה הנידון.

 

תשלום הפיצויים במקרה של מות ילודה כתוצאה מרשלנות

כאשר מתרחש מות ילודה כתוצאה מרשלנות, הטלטלה אשר עלולים לעבור ההורים היא כה חזקה ומשמעותית, עד כי גם תשלום פיצויים אינו יכול לסייע להפחית מחווית הסבל שלהם. עם זאת, בתי המשפט מחמירים מאוד במקרים של מות ילוד, והפיצויים הנפסקים במקרים אלה גבוהים מאוד.

גובה הפיצויים נקבע על פי המרכיב הלא ממוני, כלומר פיצוי על הכאב והסבל שנגרמו מקיצור תוחלת החיים, ומהמרכיב הלא ממוני, כלומר פיצויים על שנות ההשתכרות הפוטנציאליות של הילודה או הילוד המת. הניסיון לכמת עובדות אלו, אשר הינן תיאורטיות במהותן, מבטא את הניסיון האמיתי של בית המשפט לפצות על האובדן והסבל.

יש לציין כי חישוב הפיצויים המתחשב בשנות ההשתכרות האבודות, יכול להינתן רק במצב בו הילוד נולד חי, במקרה בו הילוד נולד כבר מת, סעיף זה של פיצויים לא יילקח בחשבון.

 

לסיכום

מות ילודה כתוצאה מרשלנות הינו אירוע מטלטל וטראומטי עבור ההורים. הוא עלול להוביל למגוון רגשות של אבל, כעס, דאגה, דיכאון, כעס וחוסר אונים אל מול העובדה שמקרה זה היה יכול להימנע. הרשלנות הרפואית אשר עלולה הייתה להביא למות הילודה עלולה לכלול חוסר תשומת לב או אבחון לקוי של מצוקה עוברית, טעות בשיקול הדעת בעת הלידה או בסיומה, טיפול לקוי בילוד ועוד.

במשפט, יידרש עורך דין רשלנות רפואית להוכיח כי קיים קשר ישיר בין הפעולה הרשלנית שהתרחשה לבין הנזק שנגרם והוביל למות הילודה הלכה למעשה. גובה הפיצויים אשר נפסקים במשפטים מעין אלה הוא גבוה באופן משמעותי, ומנסה לכמת הן את עוגמת הנפש שחווים ההורים והן את השנים האבודות אשר הילודה או הילוד היה יכול ליהנות מהם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כפות ידיים מחזיקות רגליים

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של