מה ניתן לעשות אם נתפסתי במהירות מופרזת?

נהיגה במהירות מופרזת היא אחת מעבירות התנועה הנפוצות ביותר בישראל. הנהג הישראלי אינו נהג סבלני במיוחד, ובמקרים רבים, גם איננו מרגיש שהוא נוסע מעל למהירות המותרת. ברוב הכבישים המהירים בישראל, המהירות המקסימלית המותרת נעה בין 90 ל - 110 קמ"ש, וגם לאחר סטיית התקן הבאה לידי ביטוי במדידה, יש עדיין הרבה מאוד אנשים שנתפסים, הן על ידי שוטרים והן על ידי אמצעים אלקטרוניים.

 

נהיגה במהירות מופרזת - עונשי הקיצון

אז מה ניתן לעשות אם נתפסתי במהירות מופרזת? ובכן, בראש ובראשונה לא להתעלם מהקנס. הקנס יכול לגרור איתו סנקציות משמעותיות מאוד, וזה כולל שלילת רישיון, או שלילה מנהלתית ל - 90 ימים. מעבר לכך שהקנס גדל, גם הסנקציות הולכות והופכות משמעותיות יותר ולכן, התעלמות רק תביא להגדלת הנזק. הדבר הטוב והנכון ביותר לעשות הוא לפנות לשירותיו של עורך דין תעבורה ברמה גבוהה.

 

העבודה של עורך דין תעבורה במקרים של עבירות מהירות

עו"ד תעבורה יעזור לכם להתמודד עם דוח המהירות שקיבלתם על הצד הטוב ביותר. כמובן שיש משמעות לכמה עבירות תנועה ביצעתם עד עכשיו, איזה סוג של עבירות תנועה יש לכם ברזומה, וכמה נקודות יש לכם. בנוסף, חשוב להבין את הסיטואציה הספציפית בה אתם נמצאים.

כלומר, אם חרגתם מהמהירות המותרת במהירות גבוהה במיוחד, והייתם אחראים על תאונה שפגעה בנפשות או בגוף, יהיה קשה מאוד עבור עו"ד תעבורה להגן עליכם. עו"ד תעבורה הוא אפקטיבי בהורדת דרגת הקנס, או ביטולו במקרים מסוימים.

 

מדרג עבירות הנהיגה במהירות מופרזת

חשוב לציין את המדרג השונה של עבירות מהירות כדי להבין את מדרגות הקנס. הקנס הפשוט ביותר, של חריגה של 25 קמ"ש בכבישים המהירים, תביא איתה קנס של 250 שקלים. חריגה של 26 עד 40 קמ"ש בכבישים בין עירוניים תביא איתה קנס של 750 שקלים ו - 8 נקודות תעבורה. חריגה של בין 41 ל - 50 קמ"ש תביא לקנס של 1,500 שקלים ול - 10 נקודות.

חריגה של 51 קמ"ש בכבישים בין עירוניים תביא לזימון מיידי לדין. כמובן שיש מדרג דומה גם לנהיגה בכבישים עירוניים, כאשר הפרופורציה היא זהה.

 

נהיגה במהירות מופרזת - עבירה בעייתית לאכיפה

נהיגה במהירות מופרזת היא עבירה בעייתית מבחינת משטרת ישראל, מפני שגם בבדיקה האוטומטית ולבטח בבדיקה של השוטר עצמו, יכולה להיות בעייתיות. עורך דין תעבורה אשר מבין את החוק, יידע להוכיח גם את הבעייתיות שיש במכשירים הללו, ולכל הפחות, להוריד את דרגת החומרה בעבירה בה הואשם הלקוח שלו.

כלומר, הוא יכול לעשות את ההבדל בגובה הקנס וגם בביקור בקורסים לרענון נהיגה. בנוסף, הוא גם יכול לעזור לאנשים להחזיר להם את הרישיון שלהם אם הוא נשלל, וגם יכול להשתתף בהליך שימוע בדרך לשלילה מנהלית ל -30  או 90 ימים.

 

מתי לפנות אל עורך דין תעבורה?

עבירת נהיגה במהירות מופרזת מצריכה את הנהג לפנות באופן מיידי לשירותיו של עורך דין תעבורה. בשלב הראשוני יבצע עורך הדין הערכת מצב, ויראה כיצד ואיפה נתפס הנהג. הוא יבדוק את החוקים במקום, והאם היה שימוש במכונה או בעבודה ידנית של שוטר.

לא פעם, נהגים בוחרים לשלם את הקנס, או ללכת לקורס נהיגה מונעת, מבלי להתייעץ עם עורך דין, וחבל, מפני שעורך דין טוב יכול לעשות עבודה נכונה ויעילה, ולייצר הקלה בעונש בצורה מיידית.

 

נתפסתם במהירות מופרזת? ייעוץ משפטי הוא קריטי לצמצום העונש

קבלת ייעוץ משפטי בכל סוג של עבירה הוא דבר חשוב מאוד. אנשים לא נוטים לעשות זאת מכיוון שהם חוששים שהייעוץ לא שווה את הטרחה ואת האפשרות לזכות במשפט. עם זאת, חשוב לזכור שנקודות נצברות והקנסות הגבוהים בעבירות של נהיגה במהירות מופרזת הם משמעותיים מאוד, ויכולים להקשות בצורה משמעותית על הרבה אנשים.

אפשר לפנות לעורך דין תעבורה לא רק בעבירות מהירות, אלא בכל עבירת תעבורה, ולקבל ייעוץ נקודתי שיעזור להשיג הקלה בעונש, או מחיקתו לאלתר. התסכול אותו אנשים מרגישים כאשר הם נתפסו על עבירת תנועה הוא גדול. יש אנשים שבאמת מגזימים, אך רוב האנשים פשוט זורמים עם הכביש, ומרגישים שהם לא מבצעים עבירה חמורה, ולבטח כאשר אנשים מסביב נוסעים באותה מהירות.

לרוב, החריגות הן אינן גדולות, וכאשר עורך דין תעבורה יודע כיצד להוכיח כי סטיית התקן במכשיר היא גדולה, רוב הסיכויים שהדוח יירד רמה אחת למטה, ואולי אף יבוטל לחלוטין. החשיבות של עבודה עם עו"ד תעבורה איכותי היא חשובה מאוד, ויכולה לסייע במגוון רחב של פרמטרים, כולל תמיכה מנטלית.

 

עבירות מהירות וההשלכות שלהן ללא סיוע משפטי הולם

המטרה העיקרית של אנשים שנתפסים בעבירת של נהיגה במהירות מופרזת היא בראש ובראשונה לא לבזבז זמן על קורסים של נהיגה מונעת או רענון נהיגה. יש אנשים שפשוט מעדיפים לשלם קנס ולא לבזבז כמה ימים בקורס שההשפעה שלו על הנהיגה של מרבית האנשים, היא, בסופו של דבר, כמעט לא קיימת.

עם זאת, הקורס מאלץ אותנו לקחת חופשים ו/או לוותר על זמן עם המשפחה. לכן, העבירה הקטנה ביותר בתחום של עבירות נהיגה במהירות מופרזת כוללת תשלום קנס של 250 ש"ח, וזה בהחלט משהו שעורך דין תעבורה טוב יכול לעזור לכם להשיג.

 

בשורה התחתונה

נהיגה במהירות מופרזת היא כמובן אינה מומלצת, אך יש כמה סוגים של עבירות כאלו. כמובן שיש הבדל בין אדם שמנהל מירוץ על כביש פתוח לבין זוג שממהר בדרכו לחדר לידה. הסיטואציות משתנות, והמכשירים לא מדויקים במאת האחוזים. לכן, חשוב מאוד לעבוד עם עורך דין תעבורה שיודע לייצר את התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח שלו.

מה ניתן לעשות אם נתפסתי במהירות מופרזת?
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: