כיצד אני מקבל פיצויים לאחר שעברתי תאונת דרכים?

פגיעה מתאונת דרכים מאפשרת הגשת תביעה נגד חברת הביטוח, שמבטחת בביטוח חובה את הרכב הפוגע. עם זאת, הגשת תביעה כזו היא לא תמיד עניין פשוט, ותמיד חשוב להתייעץ עם עורכי דין שמגיעים מהתחום ומכירים את הנושא על בוריו

המטרה של ביטוח רכב חובה היא ליצור מצב שבו יש לנפגעים אפשרות לתבוע את חברת הביטוח. כפועל יוצא מכך, כל פגיעה מתאונת דרכים מאפשרת הגשת תביעה נגד חברת הביטוח שמבטחת בביטוח חובה את הרכב הפוגע.

בהקשר הזה גם אין הבדל בין מצב שבו נפגעים מתאונת דרכים בתור הולכי רגל או בתור נהגים של רכב אחר, כי התביעה היא תמיד נגד חברת הביטוח של הרכב הפוגע. עם זאת, רצוי להכיר לעומק את פרטי החוק ולהתנהל מול חברת הביטוח בצורה נכונה על מנת לקצר תהליכים.

 

איזה מסמכים צריך להגיש בשביל לקבל פיצויים?

מבחינה בירוקרטית, הדרך לקבל פיצויים אחרי תאונת דרכים היא לעמוד בדרישות של חברות הביטוח. בין היתר, הדרישה העיקרית היא להמציא אישור משטרתי על תאונת הדרכים, צילום של תעודת ביטוח החובה של הרכב שבו נסע מי שנפגע מהתאונה, אישור רישיון נהיגה בתוקף, תיעוד רפואי מלא, פירוט הנזק שנגרם לרכב או דוח שמאי מוסמך, תלושי שכר וכמובן קבלות שמעידות על הוצאות רפואיות.

 

מתי ועד מתי אפשר להגיש את התביעה?

בכל הנוגע לתזמון, ההמלצה היא להגיע את התביעה כמה שיותר מוקדם. בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין צורך בכלל להמתין עם הגשת התביעה ואפשר להתחיל להעביר אל חברת הביטוח מסמכים ראשוניים כדי לעדכן אותם בהתאם לקצב ההתפתחות של הטיפול.

מנגד, יש מגבלת התיישנות: תביעה לפיצויים על תאונת דרכים אפשר להגיש עד 7 שנים אחרי קרות התאונה. אם התאונה התרחשה כאשר הנפגע תקין, מתחילים לספור 7 שנים מרגע הגיעו לגיל 18.

כיצד אני מקבל פיצויים לאחר שעברתי תאונת דרכים?
כיצד אני מקבל פיצויים לאחר שעברתי תאונת דרכים?

מה ההבדל בין סוגים שונים של תאונות דרכים?

אדם ששואל את עצמו כיצד אני מקבל פיצויים לאחר תאונת דרכים צריך להכיר את פוליסות הביטוח שמגנות עליו, אבל גם להפריד בין מקרים בתוך או מחוץ לעבודה. למעשה, תאונת דרכים יכולה להיחשב גם תאונת עבודה וזה מאוד משמעותי.

תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה מגדילה את סכום הפיצויים הכספיים ומאפשרת הגשת תביעה גם נגד חברת הביטוח הפרטית וגם לביטוח הלאומי. בשביל למצות את כל זכויות המבוטח, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו.

היתרון הכי גדול של התייעצות עם עורך דין בא לידי ביטוי במקרים שבהם נפגעים בתאונת דרכים ולא יכולים לעבוד במשך מספר חודשים. בתקופה הזו, הדרך להתפרנס תהיה בקשה לתשלום תכוף שאותה מעבירים דרך עורך דין. בהמשך, מורידים את התשלום מסכום הפיצויים הכולל – אבל זה עדיין עוזר.

איזה מסמכים צריך להגיש בשביל לקבל פיצויים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
עורך דין תביעות ביטוח חובה

אמנם בישראל יש כמה ביטוחים שהם בגדר חובה, אך המושג ביטוח חובה מתייחס לביטוח רכב אשר מעוגן בחוק הישראלי כביטוח חובה. מתוך הבנה שנהיגה היא

עורך דין תביעות ביטוח למשאיות

משאית היא ללא ספק אחד מכלי הרכב המרשימים ביותר שניתן לפגוש על הכביש בדרכים. כלי רכב ענק שסוחב ומכיל כמויות מאוד גדולות של ציוד או

עורך דין תביעות ביטוח מונית

נהגי מוניות נתונים לסיכונים רבים מעבר לסיכונים שנהג רכב פרטי נתון אליהם וזאת עקב כך שהוא נמצא שעות רבות על הכביש ופוגש בהרבה אנשים זרים

מדריך תביעת ביטוח רכב

כנראה שכולכם יודעים באופן בסיסי לפחות מה הוא ביטוח רכב בשל העובדה שהוא חובה במדינת ישראל ונהיגה בלעדיו היא עבירה על החוק. בהמשך לכך, שכנראה

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?