עורך דין תביעות ביטוח למשאיות

משאית היא ללא ספק אחד מכלי הרכב המרשימים ביותר שניתן לפגוש על הכביש בדרכים. כלי רכב ענק שסוחב ומכיל כמויות מאוד גדולות של ציוד או במקרים מסוימים גם כמויות של בעלי חיים.

בגלל שהמשאית היא כלי רכב מאוד מסיבי גם ללא הציוד, ועם הציוד אז בכלל, החוק הישראלי מחייב את כל המשאיות להיות מבוטחות בביטוח חובה, אך לא מעטים הנהגים שמבינים את גודל ההוצאה הכלכלית שתהיה להם אם המשאית שלהם תיפגע ועל כן, מבטחים גם בביטוח מקיף.

חברות הביטוח מציעות מגוון רחב של פוליסות ביטוח למשאיות אשר לרוב מותאמות לגודל המשאית ולרמת הסיכון שהמבוטח רוצה לקחת כחלק מנהיגה במשאית. ההסכם שחברת הביטוח עושה עם המבוטחים שלה היא שהם משלמים סכום חודשי או שנתי ובתמורה היא תפצה אותם אם אכן יתממש אחד הסיכונים שפורט בפוליסה.

במקרה זה, המבוטחים בסיוע של עורך דין תביעות ביטוח למשאיות יקבלו פיצוי אשר יכול להגיע אפילו לכמה מאות אלפי שקלים, וזה מתחיל ממש בשלב הגשת התביעה.

למרות שנראה כי תביעת חברת הביטוח היא עול בירוקרטי שאולי שווה להתעסק עמו, תופתעו לגלות כמה ההליך פשוט כשעושים זאת בסיוע של עורך דין תביעות ביטוח למשאיות, בסיוע שלנו! אנחנו נתעסק בהליך המייגע ואתם תתעסקו בטיפולים שיש לעשות לאחר שנפגעתם או לאחר שנגרם נזק למשאית שלכם.

ביטוח משאית – הגודל כן קובע

בשונה מרכב פרטי אשר ברוב המקרים חברות הביטוח לא עושות הבדלה בין סוגי רכבים כאשר מציעות פוליסות, במשאיות הסיפור שונה ובקצרה פשוט נגיד שהוגל כן קובע. הפוליסות בשוק מותאמות לגודל של המשאית כך שנהגי משאיות כבדות מאוד ישלמו יותר.

כמובן שזאת לא משנה עבור עורך דין תביעות ביטוח למשאיות אשר נותן מענה לכל סוגי המשאיות ולכל סוגי הפוליסות, אך כאשר אתם עורכים בדיקה על פוליסות למשאיות, וודאו כי אכן אתם מעיינים בגודל המשאית שלכם.

 

חלוקה לפי גודל המשאית

  1. משאיות קטנות וטנדרים – משאיות במשקל 6.5 טון ועד 15 טון, משאיות יחסית קטנות אפילו כדוגמת טנדרים.
  2. משאיות בינוניות – לעיתים חברות מוסיפות מדרגה נוספת במשקל 10 טון עד 15 טון.
  3. משאיות קלות – משאיות במשקל של עד 15 טון הנחשבות משאיות קלות עם אופציה למטען נוסף.
  4. משאיות כבדות – משאיות במשקל העולה על 15 טון, נחשבות משאיות כבדות מאוד.
עורך דין תביעות ביטוח למשאיות
עורך דין תביעות ביטוח למשאיות

עורך דין תביעות ביטוח למשאיות – השתתפות עצמית

כאשר עורך דין תביעות ביטוח למשאיות מטפל בתביעה שהגיש נהג משאית כנגד חברת הביטוח שלו, חוץ מפיצוי גבוה הוא מעוניין גם להשיג עבור הלקוח שלו את הפיצוי בתנאי השתתפות עצמית כמה שיותר נמוכה. הכוונה לכמה כסף או כמה אחוזים משלים המבוטח בעצמו כחלק מכיסוי העלויות שחברת הביטוח אמורה לעשות בעצמה.

לרוב תנאי ההשתתפות העצמית נקבעים בפוליסה אך כן ישנה התייחסות בחברות מסוימות לתנאים אשר מוזילים את ההשתתפות העצמית.

 

מה משפיע על ההשתתפות העצמית?

כדאי שתצאו מנקודת הנחה שחברת הביטוח לא תכסה את כל העלויות שלכם בהקשר נזקי משאית וכי תדרשו להשתתף עצמית בהוצאה. גובה ההשתתפות שלכם תלויה במספר תנאים אשר כל חברת ביטוח בוחרת מתוכם וגם בהתאם לכל אירוע נלקחים בחשבון. את החישוב ואת ההתמקחות בהחלט כדאי להשאיר לידי עורך דין תביעות ביטוח למשאיות שיבצע מול חברת הביטוח.

  1. מוסכי הסדר – לחברות הביטוח ישנם הסדרים עם מוסכים ספציפיים, כאשר תתקנו את המשאית דווקא שם, אתם צפויים לקבל הנחה בדמי ההשתתפות.
  2. כיסויים מיוחדים – ישנם כיסויים ספציפיים אשר חברות הביטוח מראש מציעות עם דמי השתתפות עצמית מוזלים.
  3. פרטי הנהג – ותק נהיגה במשאית, גיל ותביעות קודמות – כל אלו משפיעים על תנאי הפוליסה ובהתאם עשויים להשפיע גם על גובה ההשתתפות עצמית

 

ישנן חברות ביטוח אשר מציעות פוליסות אחידות מבחינת דמי ההשתתפות העצמית, כל עוד מדובר במשקל דומה של משאיות, לדוגמא – השתתפות עצמית קבועה עבור כל המשאיות שהן במשקל של עד 10 טון.

 

עורך דין תביעות ביטוח למשאיות – צד ג'

עורך דין תביעות ביטוח למשאיות נותן מענה גם עבור ביטוחי צד ג' שקיימים למשאית, גם כאלו הנקנים כחלק מביטוח מקיף וגם פוליסות עצמאיות. בבסיס הביטוח, כלומר כחלק מביטוח חובה, חברת הביטוח מתחייבת לפצות את הלקוחות ולסייע להם לכסות עלויות כאשר נגרם נזק גופני, ביטוח צד ג' מרחיב זאת גם לעלויות בעקבות נזקים שנגרמו לרכוש.

 

למה כדאי לרכוש ביטוח צד ג'?

כמובן שהתשובה לשאלה תלויה בתנאים שמציעים לכם, אך באופן כללי זכרו כי נהיגה במשאית יותר מסוכנת לסביבה ולרכוש של אחרים בגלל דברים שעשויים ליפול מהמשאית, בגלל הגובה שלה, וגם בעקבות מטען עודף אשר עשוי לפגום ברכוש כדוגמת מנוף שיוצא מהמשאית.

במקרים שבהם אכן המשאית, או משהו שמורכב על גביה, יפגעו ברכוש, תוכלו להיעזר בשירות עורך דין תביעות ביטוח למשאיות לתבוע את חברת הביטוח ולקבל פיצוי.

משאית, בדומה לכל רכב ממונע אחר בישראל, מחויבת בביטוח חובה אשר מכסה נזקים שיגרמו לנהג ולנוסעי המשאית וגם להולכי רגל אשר נפגעו ממנה. עורך דין תביעות ביטוח למשאיות אמון על הליך יעיל אשר משיג תוצאות מיטביות עבור הלקוחות שלו, תוצאות מיטביות הן בעצם פיצוי מספיק גבוה על מנת באמת לכסות עלויות בהשתתפות עצמית נמוכה כמה שאפשר.

זאת נכון בין אם מדובר בביטוח החובה ובין אם מדובר בשלל הביטוחים המקיפים שניתן לרכוש עבור משאיות.

 

לא משנה באם המשאית שלכם הייתה מבוטחת בביטוח חובה או בביטוח מקיף, נפגעתם או פגעתם באחר? חברת הביטוח צריכה לשלם לך. צרו עמנו קשר כבר עכשיו ונדאג ביחד שאכן כל זה יקרה כמה שיותר מהר ובסכום כמה שיותר גבוה.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
עורך דין תביעות ביטוח חובה

אמנם בישראל יש כמה ביטוחים שהם בגדר חובה, אך המושג ביטוח חובה מתייחס לביטוח רכב אשר מעוגן בחוק הישראלי כביטוח חובה. מתוך הבנה שנהיגה היא

עורך דין תביעות ביטוח מונית

נהגי מוניות נתונים לסיכונים רבים מעבר לסיכונים שנהג רכב פרטי נתון אליהם וזאת עקב כך שהוא נמצא שעות רבות על הכביש ופוגש בהרבה אנשים זרים

מדריך תביעת ביטוח רכב

כנראה שכולכם יודעים באופן בסיסי לפחות מה הוא ביטוח רכב בשל העובדה שהוא חובה במדינת ישראל ונהיגה בלעדיו היא עבירה על החוק. בהמשך לכך, שכנראה

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?