כל השירותים לחיילי המילואים – זכויות אנשי מילואים

מעבר לכך ששירות המילואים הוא חובה על פי חוק, הצבא עשוי גם לגייסכם בעת חירום. על כל מקרה, חשוב לזכור כי בתור חיילי מילואים אתם זכאים להטבות שונות, חלקן גם הטבות המיועדות לבני הזוג שלכם. אז מה הן הזכויות של אנשי המילואים?

אין ספק, מערך הביטחון של ישראל מורכב ביותר. אם בעבר הנהלים השונים של צבא המילואים היו מיוחסים לחיילים בעיקר, הרי שצה"ל של שנת 2019 כבר נראה אחרת. כיום, ישנן חיילות מילואים רבות, אשר משרתות שירות מילואים מלא ועל כן, זכאיות לאותן הזכויות שחיילי המילואים זכאים להם. יחד עם זאת, יש לזכור כי הבדלי מגדר גם מובילים להבדלים בתגמולים ובזכויות השונות. בישראל משרתים חיילים בשירות הסדיר, אשר מתוגברים לא פעם על ידי חיילי המילואים.

 

בירור זכויות לחיילי מילואים

חיילי מילואים עשויים להחזיק בתפקידים שונים, רבות גם תפקידים קרביים בשטח. במידה ואתם משרתים במילואים, אתם זכאים ללא מעט הטבות ותגמולים, אותם תוכלו לברר לעומק בטלפון מספר 1111 (מוקד מילואים ממשלתי). בין אם נקראתם למילואים בצו 8 (חירום) או בצו 9 (צרכי חירום ביטחוניים), קודם כל חשוב לדעת שאתם זכאים למשכורת בגין כמות ימי המילואים ששירתם.

מעבר לנושא של שכר ימי מילואים, ישנן לא מעט זכויות אחרות המגיעות לחיילי וחיילות המילואים, כמו למשל הזכות למגורים נפרדים במהלך שירות המילואים. במידה ואת חיילת המשרתת בשירות מילואים, את אכן זכאית לקבל מגורים נפרדים מחיילי היחידה. מעבר לכך, כמובן שמיותר לציין כי כך גם רלוונטי לגבי מקלחות ושירותים. במידה ואת עוברת טיפולי פוריות, את זכאית לשחרור מהמילואים (פטור), כך שגם את זה חשוב לזכור.

 

זכויות בתור מילואימניקים

זכויות שונות להן אתם זכאים, הן למשל הנחה באגרה של חידוש הרישיון שלכם. אם אתם משרתים ימי מילואים מלאים, אתם זכאים לחדש את רישיון הנהיגה שלכם בעלות של 10 ₪ בלבד. מעבר לכך, אתם גם זכאים להנחה על האגרה השנתית ("טסט").

חשוב לציין כי הנחה זו על הטסט השנתי, תינתן אך ורק לרכבים המוחזקים בבעלות פרטית של משרת המילואים (לא ליסינג או חכירה מכל סוג). בכל הקשור לאגרות טייס (נוגע לטייסים באזרחות ובשירות המילואים גם יחד), אתם זכאים להנחה בגובה של 25% על אגרות הטייס.

 

מילואימניקים מבלים ומטיילים בהנחות

במידה ואתם נוהגים לטייל הרבה עם המשפחה, כדאי לדעת שבתור חיילי מילואים אתם זכאים להנחות שונות מרשות הטבע והגנים. תוכלו לקבל הנחות ברכישה של כרטיסי מנוי שנתיים עבור פעילויות לילדים, הנחות על קיום אירועים באתרי הרשות, הנחת 15% על לינה בחניוני שמורה הגנים ועוד.

בכל מקרה בו אתם מטיילים בשמורות רשות הגנים והטבע ומבקשים ליהנות מהנחה של חיילי מילואים, כמובן שתצטרכו להציג תעודה של משרת מילואים. בכל מקרה בו אתם מסורבים מלקבל את ההנחות המגיעות לכם בתור חיילי מילואים, אתם יכולים להתקשר לטלפון מספר 1111 , ולהגיע אל שלוחה 4. המוקד פעיל בימים ראשון ועד חמישי, בין השעות 8 ורבע בבוקר ועד 18:00.

 

הטבות חיילי מילואים וחיילות

גם במשרד הפנים אתם זכאים להטבות ובמשרד הביטחון. תוכלו לקבל 50% הנחה על חידוש רישיון הנשק האישי שלכם, וההנחה תקפה גם על הוצאת רישיון לנשק. במידה ואתם מעוניינים לבקר במוזיאון משרד הביטחון, אתם זכאים לכניסה חינם. ישנם מוזיאונים בתל אביב (מוזיאון ההגנה), מוזיאונים בחיפה (מוזיאון ההפעלה), מוזיאונים בירושלים (היכל הגבורה) ועוד.

משרד החינוך מציע את הטבותיו עבור חיילי מילואים גם הוא, כאשר תוכלו לבצע חונכות פר"ח וליהנות גם ממלגה במקביל. אם אתם חיילי מילואים ואתם גם מבצעים חונכות פר"ח, כדאי מאוד לדעת שאתם זכאים למלגה בגובה 2,600 ₪ (אם ביצעתם לפחות 10 ימי מילואים במהלך שנה אקדמאית).

 

הנחה על ארנונה לחיילי מילואים

לגבי הרשויות המקומיות, לא משנה היכן אתם מתגוררים, אתם זכאים לברר הנחות על ארנונה. בין אם מדובר במגורים בתל אביב או ירושלים, חיילי מילואים זכאים להנחה של עד 5% על ארנונה. בשורה התחתונה, המדינה עושה את כל שביכולתה בכדי לעודד ולטפח את צבא המילואים.

במקביל, צה"ל עושה את כל שביכולתו בכדי לקזז ולצמצם בימי המילואים, לצמצם תפקידים ועוד. אם אתם נמנים בין חיילי המילואים, כדאי לדעת שמגיעות לכם זכויות ולא רק חובות. שירות נעים ואזרחות מוצלחת.

כל השירותים לחיילי המילואים – זכויות אנשי מילואים
כל השירותים לחיילי המילואים – זכויות אנשי מילואים

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!