כך תתמודדו עם סחיטה באיומים

ברוכים הבאים לעידן המודרני בו היכולת של אזרחים לבצע עבירות פליליות כנגדכם היא מגוונת מתמיד. אחת מן העבירות היותר נפוצות המתקיימות כיום היא עבירת הסחיטה באיומים. עבירה אשר מצד אחד יכולה להיות תיק פשוט שבית המשפט יכול לדון בו במהירות וביעילות, ומצד שני עשוי להתעורר קושי להתחקות אחר פרטיה ונסיבותיה, ובפרט כאשר הקורבנות חוששים מפני הגשת תלונה.

במדריך שלפניכם נסביר מה ניתן לעשות אם אתם נתונים במצב שבו אתם נדרשים להתמודד עם סחיטה באיומים.

מהי עבירת סחיטה באיומים?

עבירת סחיטה באיומים נעשית כאשר אדם אחד מציב תנאי מסוים לאדם אחר על ביצוע פעולה מסוימת. תנאי אזה יכול להתבטא בדרכים רבות אך ההגדרה היא רציפה, בכל פעם שאדם הציב מולכם תנאים לביצוע דבר מה מסוים, והמקרה הוא מקרה פלילי אשר מוביל לכך שתצטרכו להעביר לאדם כסף מסוים או לבצע עבורו דבר מה, הרי שאתם נמצאים במצב של סחיטה באיומים.

 

האם כל סחיטה היא סחיטה באיומים?

יש להבין כי עשיית הסחיטה היא מעשה בעייתי ביותר בפני עצמו. כאשר אתם נקלעים למצב שכזה, אין צורך לנסות לפרש את המצב ולנסות להבין עד כמה הדבר הוא בעייתי. יש לפעול בצורה מידיית בעזרת הערוצים המקובלים וכך להגיע למצב בו מצד אחד אתם מתריעים את הסוחט ומצד שני זוכים לטיפול הולם מצד רשויות האכיפה והחוק. זהו הזמן להיעזר בעורך דין פלילי.

 

סחיטה באיומים המתבצעת תוך שימוש באמצעים פיזיים

הסוג הראשון של עבירת סחיטה באיומים הוא שימוש בכוח פיזי בעייתי מצד אדם אחד כלפיכם כאשר הוא משתמש בכח זה על מנת להכריח אתכם לבצע דבר מה בשבילו. אתם אלו שפוחדים על החיים שלכם או פוחדים להיפגע כדי להגן על עצמכם מבקשים לעשות את המעשה בשביל האדם שסוחט.

 

סחיטה באיומים המתבצעת באמצעים דיגיטליים

זהו אמצעי אשר הפך לנפוץ ביותר בשנים האחרונות. זהו מקרה בו אדם או גוף מסוים, לרוב כאלו שפועלים בצורה בדויה, משתלטים על הפרטים האישיים שלכם כגון פרטי זהות, פרטי בנק וכרטיס אשראי ועוד. הסוחט יבקש מכם להעביר לו סכום כסף מסוים או לבצע מעשה בשבילו כדי שיסיר את השליטה שלו מין הפרטים שלכם.

כך תתמודדו עם סחיטה באיומים
כך תתמודדו עם סחיטה באיומים

סחיטה באיומים באמצעות שימוש במידע רגיש של הנסחט

אחד מבעיות הסחיטה באיומים היא שאנשים מעדיפים לפעול אל מול הסוחט כדי להימנע ממקרים לא נעימים מאשר לפעול אל מול המשטרה ולהסתכן במצב בו העבריין יעביר את הפרטים והמידע שלכם הלאה ויגרום לכך שהציבור או הקרובים עליכם ידעו פרטים אשר הייתם מבקשים להסתיר מהם. יש לפנות לעורך דין ולהבין כי עליכם להגן על עצמכם בכל מחיר.

 

מישהו סוחט אתכם? דעו את הזכויות שלכם

מקרה הסחיטה באיומים הוא עבירה לכל דבר, כאשר הדבר נעשה נגדכם עליכם להיעזר בעורך דין פלילי ולפנות אל רשויות האכיפה והחוק. רשויות אלו ועורך הדין יבואו לעזור לכם וישמשו לכם כמין יועצים אשר יגידו לכם כיצד לפעול במקרה הבעייתי אליו נקלעתם.

 

כנגד סחיטה באיומים חשוב לפעול בערוצים המקובלים

יש להקשיב להוראות עורך הדין ורשויות החוק. אין לפעול בצורה עצמאית על פי השיקולים שלכם. זה נכון כי בסופו של דבר אורח החיים שלכם נמצא בסיכון ואתם אלו שצריכים להיות אחראים עליו אבל רשויות החוק ועורך דין פלילי מטפלים בדיוק במקרים כאלו ועליכם לפעול מולם במידת הצורך.

מהרגע בו רשויות החוק ועורך דין פלילי נתנו לכם הוראות, הרי שאתם צריכים לפעול בצורה מדויקת על פי הוראות אלו. זהו אינו המקום בו אתם צריכים לפעול בהגדלת ראש ולנסות להציב פרשנות משלכם לכל פעולה. זהו מקרה בעייתי ביותר וכל התנהלות שגויה יכולה לסכן חיים.

 

למרות שסחיטה באיומים זו חוויה קשה – חשוב לפעול בצורה שקולה

כמו שאמרנו, מקרה הסחיטה באיומים הוא מקרה בעייתי מכיוון שהוא מערב בתוכו את אורח החיים שלכם מולכן ישנו סיכוי כי תבחרו לפעול בצורה אמוציונלית ולא שקולה. עליכם לפעול בצורה מדויקת ומחושבת, רק כך תוכלו להתחמק מהפחדים הקיימים בכם בשל המקרה הבעייתי.

 

על חשיבותה של השגת ראיות מפלילות כנגד עבירות סחיטה באיומים

לאחר התייעצות עם עורך דין פלילי ורשויות החוק, סביר להניח כי תקבלו הוראה לתעד את ההתנהלות שלכם מול הסוחט. הדבר יוכל להיעשות בעזרת שימוש באמצעי הקלטה שונים ואמצעים דיגיטליים נוספים. יש להגיע אל מעמד התיעוד כאשר אתם יודעים בצורה מלא כיצד להשתמש באמצעים. אם אתם מרגישים לא בנוח לבצע את הדבר אנא דווחו על כך לרשויות ולעורך הדין הפלילי.

 

מתמודדים עם סחיטה באיומים? הסתייעו בעורך דין פלילי בהקדם

מכיוון שעבירת הסחיטה באיומים נהפכה לכה מגוונת רשויות האכיפה והחוק נוהגות להבחין בין סוגי המקרים השונים ולנסות להבין איזו מין סחיטה נעשתה כלפיכם, עד כמה היא חמורה וכיצד יש לפעול כנגדה. כל סחיטה דורשת יחס אחר ולכן מעשה האחבנה על ידי הרשויות הוא כה חשוב.

עורך דין פלילי יוכל לטפל במקרה ולגרום לכך שעבודת הרשויות תהפוך לקלה יותר. לסיכום, מקרה הסחיטה באיומים הוא אינו מקרה פשוט כלל וכלל ואתם בהחלט יכולים לפעול על מנת שתקבלו טיפול הולם מצד הרשויות ובנוסף עורך דין פלילי יכול בהחלט לפעול בדרכים מגוונות על מנת שהמקרה שלכם הסתיים בצורה הטובה ביותר.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

סחיטה באיומים בנסיבות מחמירות

ככלל, עבירות סחיטה באיומים נפוצות בישראל והן עשויות לפגוע באנשים מסטטוסים שונים. העונש שצפוי להינתן לאדם שהורשע בסחיטה באיומים עומד על 9 – 7 שנות

סחיטה מינית

סחיטה מינית, היא מצב בו אדם נדרש לעשות על ידי איומים, מעשה בעל אופי מיני. האיומים יכולים להיות מסוגים שונים, החל מפגיעה פיזית באדם עצמו

המרת הליך פלילי בכופר

ניו יורק של שנות התשעים הייתה מקום לא בטוח ואף מסוכן להימצא בו. גל של פשיעה ועוני היכה בעיר ובמשך שנים ארוכות נהגו משפחות תיירים

סחיטה מינית ברשת

רשת האינטרנט שנכנסה לחיינו לפני כמה עשורים, הביאה איתה לא מעט יתרונות שכולנו נהנים מהם עד היום. היכולת שלנו לתקשר עם חברים, לחפש מידע שחשוב

עבירת סחיטה באיומים – עונש

עבירת סחיטה באיומים היא עבירה פלילית נפוצה יחסית בישראל, שאנשים רבים נפגעים ממנה. בין אם עסקינן בנבחרי ציבור, פוליטיקאים, עיתונאים, מפורסמים, עבריינים, או אנשים נורמטיביים

עורך דין סחיטה באיומים

מתוך אינספור עבירת שאדם עלול לבצע, אין ספק שעבירה של סחיטה באיומים הינה עבירה חמורה יחסית. כיוון שהמקרים הללו חוזרים ונשנים במדינת ישראל, זה טבעי לראות